x
x
1937 (Ford) → 2014 BMW: hennep carrosserie..!
2014 © WantToKnow.nl/.be
x
Een verhaal dat nou typisch een doofpot-verhaal kan worden genoemd. Hoe het mogelijk is, dat sommige krachten achter de schermen, de mensheid klein kunnen houden, manipuleren en zichzelf op de troon te houden, is natuurlijk voor een groot deel aan die mensheid zélf te wijten..! Zij laten immers toe dat bepaalde zaken worden verdonkeremaand, zoals het verhaal van hennep. Maar dat een zo rijke plant, kan worden weggemoffeld, is een teken van de macht van deze krachten.
Hennep is een gewas dat in staat is, de mensheid te dienen, op bijna alle gebieden waar er sprake is van menselijke behoeftes om te overleven. Wonen, eten, medicijnen, bouwen, constructies, textiel, papier, landbouw, etc. etc. Eén van de gebieden waar de henneptoepassing in de doofpot is beland, is de automobielindustrie. Gelukkig is het gebruik van hennep de laatste jaren sterk in opkomt.. Tot grote vreugde van wijlen Henry Ford ongetwijfeld..
1934: Henry Ford komt met een revolutionaire vinding
Volgens het tijdschrift ‘Popular Mechanics’, was het eerste model dat Henry Ford maakte van zijn eerste auto, de ‘-Ford’ volledig vervaardigd van… HENNEP.. Daarnaast zou hij rijden op brandstof die gemaakt was van… HENNEP..! Henry Ford werd zelfs gefotografeerd op zijn landgoed, staand in enorme hennepvelden.. Zo overtuigd was deze pionier dat hennep HET materiaal van de toekomst zou worden.
En hji koos hennep niet zomaar. Hij wist dat metaal/ijzer erg onderhevig was aan roest en daardoor niet degelijk was. Zijn hennepauto, ‘die uit de grond was komen groeien’, had een kracht die maar liefst 10x groter is dan staal..! De auto van Ford had panelen van een hennep-plastic,.. Stel je voor dat je in een auto van hennep rijdt en daarbij op hennepbrandstof..!
Maar zoals zo vaak, zoals ook bij de uitvindingen van Nikolaï Tesla en William Reich het geval was, werd deze uitvinding onderdrukt.. Door met name John Rockefeller, die grote belangen had in de petroleumindustrie en in de staalindustrie.. Henry Ford werd onder dusdanig grote druk gezet, dat hij zwichtte: Ford ging over tot het gebruik van staal voor de carrosserie en motoren die op aardolie (benzine) liepen..!
Ford probeerde de wereld dus een VEILIG EN SCHOON vervoermiddel te geven, maar zijn intenties werden vermoord. Deze auto was het resultaat van Henry Ford’s zoektocht naar een schone industriële toekomst, die de Aarde en de mens in ere zou laten. Inmiddels wist hij dat petroleum/aardolie geen schone brandstof was en dus kwam Ford op hennepolie en alcohol terecht.. De eerste biodiesel dus.. En hennep was zomaar een wereldhit geworden, als niet WETTELIJK deze hennep verboden zou gaan worden. Op grond van de drugs- en opiumwet.. Tja, als je een stok zoekt om te slaan, vind je er wel een, bij je machtige politieke vriendjes.
Het was zeer goed mogelijk om hennep te gebruiken als, en te verbouwen voor auto-brandstof. Zo vond Ford ook dat alcohol een beter alternatief was, dan de door John Rockefeller gepromote aardolie. En toen in 1925 Henry Ford aan een journalist van de ‘New York Times’ vertelde, dat ethyl-alcohol de ’the fuel of the future’ was, drukte hij daarbij de mening uit van de grote meerderheid in de snel groeiende auto-industrie.Ford sprak dezr historische woorden:
“De brandstof van de toekomst komt uit fruit, van de planten die langs de kant van de weg groeien, van appels, onkruid en zaagmeel, bijna alles wat groeit is geschikt, want er zit brandstof in elk stukje plantaardige stof die gefermenteerd kan worden. Er zit genoeg alcohol in de opbrengst van één akker met aardappelen om de landboumachines voor dat land aan te drijven, voor de komende honderd jaar..!”
BMW pakt de erfenis op van Henry Ford..!!
Daar waar je zou denken, dat de kleinkinderen van Henry Ford, de essentie van zijn vinding zouden oppakken, daar blijken het nu de ingenieurs van BMW te zijn, die dit doen. De nieuwe BMW i3 is in ontwikkeling en deze geheel elektrische auto is de concurrentie wat dat betreft een grote stap voor. Door de carrosserie van hennepvezels te maken is deze namelijk superlicht, zuinig, mooi én milieuvriendelijk! En niet in de laatste plaats, een bezienswaardigheid waar over wordt gesproken. En dat is goud waard, in commerciële termen alleen al.
Deze nieuwe BMW i3 weegt zo’n 1224 kilo, waaruit duidelijk blijkt dat de ijzersterke vezels van de hennepplant een stuk minder wegen dan conventionele plastics en metaal. Zeker bij elektrische auto’s is deze gewichtsbesparing erg belangrijk voor de efficiëntie van de lithium-ion batterijen, die voor de brandstof moeten zorgen. Deze batterijen hebben het nadeel dat ze niet tot de lichtste onderdelen van een elektrische auto horen, en dus is elke besparing op gewicht elders in de auto van belang.. De batterij is bij deze BMW-i3 nu verantwoordelijk voor 20% van het hele gewicht. De oplossing daarvoor heeft BMW dus gevonden in hennep..!
Hennep al langer in het vizier van BMW..!
BMW gebruikt al langer hennep bij de productie van hun auto’s. Sinds 1990 gebruikt BMW al hennepvezels in hun auto’s, zoals hoedenplanken en delen van airbags. Het bedrijf voegde daar later de deurpanelen aan toe. Veel van de deur- en andere panelen worden er inmiddels van gemaakt, zo ook bij de nieuwe elektrische i3. Dit deurpaneel (foto) van ‘hennepplastiek’ is ongeveer 10% lichter dan een van gewoon kunststof-plastic.
Maar hennep is ook heel mooi, en daarom heeft BMW de hennep in de i3 niet verstopt. Door de vezels te laten zien ziet de i3 er vanbinnen uit als een ‘luxe mini-loft’, zo zegt i3 ontwerper Benoit Jacob. Na de i3 zal BMW begin volgend jaar ook nog met een hybride sportwagen komen, de i8. Ook van hennep dus…!
x
ccording to Popular Mechanics, Henry Ford’s first Model-T was built to run on hemp gasoline and the CAR ITSELF WAS CONSTRUCTED FROM HEMP! On his large estate, Ford was photographed among his hemp fields. The car, ‘grown from the soil,’ had hemp plastic panels whose impact strength was 10 times stronger than steel. Imagine driving a car made from plant fibers and that used plant based fuel for operation?
To think that even one of the founders of a major car manufacturer was trying to give the world a vehicle that was safe, strong and clean for the environment, yet his invention was so suppressed that it is somewhat disheartening.
Hemp car was an alternative-fuel project car that utilized hemp biodiesel for fuel. Industrial hemp would be an economical fuel if hemp were legal to cultivate in the United States. Industrial hemp has no psychoactive properties and is not a drug, and has many industrial, health, and cosmetic purposes that we should really be utilizing.
When Henry Ford told a New York Times reporter that ethyl alcohol was “the fuel of the future” in 1925, he was expressing an opinion that was widely shared in the automotive industry. “The fuel of the future is going to come from fruit like that sumach out by the road, or from apples, weeds, sawdust — almost anything,” he said. “There is fuel in every bit of vegetable matter that can be fermented. There’s enough alcohol in one year’s yield of an acre of potatoes to drive the machinery necessary to cultivate the fields for a hundred years.”
– See more at: http://www.spiritscienceandmetaphysics.com/henry-fords-suppressed-hemp-car-what-we-all-should-be-driving/#sthash.n6UkShSg.dpuf
In Oude Pekela wordt 500 ha hennep verbouwd o.a. t.b.v. industrieel gebruik. Niet alleen de autoindustrie ziet dus mogelijkheden, maar wat dacht je van een Hennephuis? Bekijk en beluister de volgende links maar eens:
http://www.bouwwereld.nl/nieuws/huis-van-hennep/
http://pantanova.nl/hennephuis-in-oude-pekela
Ook in Frankrijk zijn al veel hennepproducten te krijgen. Zoals vezels (chanvre) in zakken van 20L voor een paar euro, waarmee je je planten een rijkere bodembedekking geeft die beter beschermt tegen o.a. slakken en uitdroging van de grond. Ook de bouwmarkten verkopen hout-vervangende-hennepproducten als planken en platen. Je moet er wel oog voor hebben, het wordt nog niet in schreeuwende advertenties aangekondigt, wat ik nog mooier zou vinden. Ook op internet vind je gespecialiseerde hennep-sites:
http://www.cabaneachanvre.com
Moeizaam tegen de Monsanto stroom in, de Lupine teelt in de Normandie, lupine meel dus van het gemalen zaad heeft de zelfde voedingswaarde als Sjoja bonen, vallen alleen niet onder het USA sjojabone patent, kromme wereld
Ford heeft Jack Nicholson in 1956 ook de waterstof motor laten presenteren aan de wereld, Ford had een gloeiende hekel aan de Zioyews, maar moest onder grote druk en chantage toch inbinden, net als Marlo Brando en andere artiesten schrijvers konden hun boeken niet meer uitgeven, de uitgeverijen waren allen in de zelfde handen, land of the free wans upon a time.
BMW.. weg ermee! en zo ook met die onnuttige achterwielaandrijving! Maar daarover gaat het niet. In ieder geval laat BMW de concurrentie zoals bv. Tesla niet verre van achter zich liggen want met dat lelijk eendje i3 kan je maar gemiddeld 140km mee rijden of je dient er nog een ander moterke bij te plaatsen http://www.egear.be/bmw-i3/ en dan nog kom je maar uit op +-300km. In ieder geval is hennep wel een juiste keuze. Nu nog de veilige en heerlijke vierwielaandrijving op alle klasses, overdreven pk’s eruit want is men niets mee op te baan want maakt het alleen maar onveiliger EN vertel dat maar eens aan die BMW pipo’s, doch alle merken zijn eraan schuldig. En wij maar boetes betalen voor overdreven snelheid op een lege baan en/of opdraaien voor die graag alles eruit willen persen en rijden als zotten? Over veiligheid gesproken met of zonder hennep! Annpakken die autosector want werkelijk rijden die ‘reguliere’ auto’s in deze tijd voor 1/3 van de verkoopprijs van de band en wij maar dokken voor die blikken op vier wielen als we wat degelijk comfort willen. Laat staan dat den ene den andere uit de boom kijkt en graag wat verkeersagressie wil toepassen. Weg met die brol en kom eens met wat anders af.
BMW fabriek heeft het grootsts wagenpark op waterstof
http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/56296/bmw-fabriek-heeft-grootste-wagenpark-op-waterstof/
Nog wel heel erg duur, maar dat wordt ook goed betaalbaar in de toekomst
http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/67637/nederland-krijgt-eerste-waterstofautos/
Japan is al een stapje verder
http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/67038/japan-bouwt-100-tankstations-voor-waterstofauto/
En even voor het gemak 😉
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstof_aangedreven_auto
Mij is geleerd dat je voor waterstof te maken uiteindelijk meer energie nodig hebt dan dat er uiteindelijk gebruikt kan worden. Laten we ook niet vergeten dat de tanks groter dienen te zijn om het op te slaan en alle andere rompslomp erom heen bij genomen en dat kost ook allemaal energie dat niet uit waterstof komt. Dus dat park van BMW kunnen ze straks de schroothoop op smijten…dus BMW… weg ermee!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstof_aangedreven_auto -> zie nadelen
http://students.chem.tue.nl/ifp27/opslag/waterstof_algemeen.html -> zie rendement
Dus waterstof gaat het echt niet worden volgens mij. In mijn ogen is het wachten op waarlijk een degelijke technolgie dat zuivere groene stroom kan ontwikkelen om zo de wagen aan te drijven met betere baterijen waar ze druk mee bezig zijn. Is men ook meteen van heel dat getank aan een tankstation af want als ze dadelijk +-1000km halen hoeft men bijna nooit ergens te tanken.
Voor meer info over degelijke uitvinders en waar ze op het moment mee bezig zijn:
http://peswiki.com/energy/News
http://peswiki.com/index.php/This_Week_in_Free_Energy%E2%84%A2
http://www.breakthroughenergynews.com/
http://revolution-green.com/
Je hebt gelijk hoor Dianthus, één van de meest succesvolle (auto)bedrijven in de wereld, eigenaar van allerlei oudere merken, die het moesten afleggen tegen BMW als concurrent, heeft het VOLLEDIG mis. Wat een sukkels die ingenieurs van de Bayrische-MotorWerke…!
Dat ze nou niet snappen dat waterstof veel en veel duurder is dan aardolie.. Wat een sukkels toch zeg, terwijl ongetwijfeld je telefoonnummer gewoon ergens in het telefoonboek staat, dus ze hadden je ZO KUNNEN BELLEN..!!!!
Ik geloof dat je eens moet beseffen dat er ELK UUR zoveel zonne-energie naar Aarde komt, als de HELE AARDE in EEN JAAR gebruikt. Dus een paar zonnecel-centrales die water splitsen in waterstof en ‘afvalwater’, en klaar is kees. Schoon en plenty; maar ja, jij heet ‘Dianthus’..
En hoe kun je het als goddelijke bloem, überhaupt al bij het verkeerde end hebben.. Of nog nooit gehoord van electrolyse..? Al die domme BMW-ingenieurs.. Ineens, maar dan ook volkomen INEENS, het spoor bijster.. “Meine Herschaften, sofort, Ich sage SOFORT, Dianthus aus Holland anrufen Ja?” Schön’guten Abend..
Och kom Guido heb je het autospelletje nog niet door? Ten eerste zijn de auto’s veel te duur voor wat het waard is want er zijn er genoeg die de ene constructeur tegen de andere opzetten om zoveel mogelijk korting te krijgen en die bedragen zijn niet mis. Men kan als men weet hoe het moet perfect 5000 euro er vanaf krijgen en dan maken ze nog winst van hier tot in… Dat is punt één en BMW dacht slim te zijn in het verleden omdat ze wisten dat het eens gedaan zou zijn met die domme zuipende motoren en hebben ze zich ingezet op waterstof waar ze dadelijk de prijs voor moeten gaan betalen. Kijk eens eerst naar het rendement tussen de gewone motor en de waterstof motor. Zoveel is dit in mijn ogen ook weer niet om te zeggen dat de toekomst volledig op waterstof gaat zijn. En ten tweede zo slim zijn die beamerkers daar niet of ze hadden al die achterwielaandrijving allang van de baan geschoven. Ken er genoeg die er in de winter problemen mee hebben als het wat glad is of die een beetje power onder de motorkap hebben en hun achterste voelen wegglijden. Is voor een gewone weggebruiker niets. Voorwiel is veel veiliger voor ons maar nee hoor het moet goed kunnen optrekken met bijhorend zuipend verbruik erbij. Wat een zever voor op de gewone baan maar nee hoor de pet gaat gewoon op voor die Bayrische-MotorWerke! Wat een slimme lui zijn het toch. Laat me niet lachen. Iemand die werkelijk slim is die gaat eens even naar Tesla want zij geven hun plannen vrij voor autoconstructeurs die er waarlijk iets mee willen doen en dat is volgens mij de toekomst!
“Dus een paar zonnecel-centrales die water splitsen in waterstof en ‘afvalwater’, en klaar is kees. Schoon en plenty”
Dit is wat anders als die centrales de stroom leveren voor de auto’s thuis op te laden. Hoor je mij niet klagen maar ik wil je wel eens zien met een auto op waterstof die al een heel grote tank moet hebben op de eerste plaats en dan nog kan je heerlijk om de zoveel tijd moet gaan tanken. Tja, weer win-win voor de grote jongens in mijn ogen.
En voor diegene die niet overtuigd zijn typ maar in “Electric vs. Hydrogen”. Eens kijken wie de winnaar is 🙂
Hier zijn er al een paar…
http://thinkprogress.org/climate/2014/08/05/3467115/tesla-toyota-hydrogen-cars-batteries/
http://abcnews.go.com/Business/build-california-invests-millions-hydrogen-fueling-stations/story?id=24962830
http://ecomento.com/guide/hydrogen-fuel-cell-vs-battery-electric-cars-greener/
Een heftruck is nog iets heel anders dan een wagen hé. Laten we dit ook niet even vergeten!
Hoezo performance? Oeff, mag dan een klein beetje reclame?
En waar zit volgens jou dan die grote watertank? 😉
http://www.hyundai.nl/ix35-fcev
En alles wat eerste was, was duur! De eerste t.v. in Nederland 1956/57 koste toen omgerekend naar nu bijna 4000 euro, wat een luxe bij een modaal salaris. Ik kon even niet verder zoeken maar, bijvoorbeeld in 1970, dertien jaar later verdiende men gemiddeld 286 euro per maand netto.
Dianthus, in mijn ogen zit je verhaal, ook al wil je het allemaal wetenschappelijk doen overkomen, vol met aannames, preferenties en voor-oordelen. Da’s niet erg, maar juist door dat te benadrukken, wat je her en der wel doet, is het verhaal een heel ander verhaal dan ‘wetenschappelijk’ bewezen. We gaan het allemaal zien. De mensen van BMW doen niet ‘zomaar’ wat, dat is mijn verhaal. En spelletjes spelen, zullen de heren directie niet toestaan met research & development ingenieurs.. Een dergelijk succesvol bedrijf zal zich richten op toekomstige ontwikkelingen, die jij niet kunt overzien Dianthus. Dus een beetje bescheidenheid, ipv mensen en bedrijf afserveren, zou je imo sieren. Dank!
Die grote watertank zit in de koffer Odette en pakt veel plaats in…
http://www.vroom.be/nl/autotest/test-hyundai-ix35-fuel-cell
Let op fors kleinere kofferruimte en bij zo’n wagen mag dat wel tellen want zo klein is ie ook alweer niet. Dus als we deze zo willen hebben dat je daar bv. het dubbele mee wil rijden heb je geen koffer meer. Dat is al één beperking. Zie vorige links wat nog de beperkingen op dit moment zijn want in deze link geven ze daar geen aandacht aan.
In ieder geval ziet het voor de rest goed uit maar kopen kunnen we hem nog want het is nog veel te duur. Voor 150.000 euro heb je 2 Tesla’s voor en er is hier nog weinig voorziening.
“En alles wat eerste was, was duur!”
Juist en waarom zakken de prijzen niet van de reguliere wagens?
Guido heb je het plaatje niet gezien op http://abcnews.go.com/Business/build-california-invests-millions-hydrogen-fueling-stations/story?id=24962830
Aan welk tankstation is die aan het tanken? Precies, en wanneer dadelijk de meeste op waterstof zouden rijden… zie je hem al aankomen?… daar gaat de prijs de hoogte in of vertrouwen we Shell? En dat is precies wat die heren bij al die grote merken doen… duwen ons precies in hetzelfde straatje van de multinationals. Leuk toch 🙂
Ik zie het plaatje liever zonder al die tankstations want dat doet niet meer dan vadertje staat spekken! En als dadelijk waarlijk iets zou uitkomen van nulpunt energie, koude fusie, …en wie weet wat ze nu al allemaal achterhouden en/of tegenwerken dan wil ik niet met waterstof opgescheept zitten want dat is dan opeens voorbij gestreefd. Laten we dit ook even niet vergeten aub.?
“De mensen van BMW doen niet ‘zomaar’ wat, dat is mijn verhaal. En spelletjes spelen, zullen de heren directie niet toestaan met research & development ingenieurs.. ”
Je wil eens weten wat voor spelletjes ze met ons spelen. Ik merk dat je het hoog op hebt voor al die geconditioneerde ingenieurs die in hetzelfde cirkeltje blijven ronddraaien en niet willen/kunnen/mogen verder kijken dan hun neus lang is. Als ze het zo goed voorhadden reden we al lang met vierwiel- aangedreven wagens rond want dat is veel veiliger en comfortabeler voor ons en zo ook duurzamer omdat de krachten meer in evenwicht liggen. In mijn ogen is het nog allemaal één prehistorisch gedoe en wanneer men nu eens meer wil samenwerken ipv. concurreren, dan reden we allang rond met iets heel anders…. De grote merken houden ook van het grote geld en wie is daar uiteindelijk de dupe van? Juist het burgerke die zich de pleuris dient te werken voor wat comfort onder zen gat te hebben. Leuke heren steun jij.
Waar zit de benzinetank van een auto als hij 60 liter inhoud heeft? Waar de andere waterstoftank komt lijkt mij dan heel plausibel. Waar gaat het artikel over? Juist, geen uitstoot en een alternatief voor de reguliere carroserie. En waarom de auto’s zo duur zijn? Ik zit niet in die industrie. Waaom laat je je niet eens voorlichten door de fabriek of een goede dealer, die hebben de juite antwoorden voor je met je eigen voorkeur want ze spelen toch een spelletje met je? Neem lekker de fiets 🙂
Dus het is zeer handig als je maar een klein koffer hebt als je gaat winkelen,…? Maar dat zijn nog maar de kleine details. Wil ook wel eens meer weten over de veiligheid van zo’n ding want op zo’n vat achterin staat 700bar druk op en daar wil je niets mee aan de hand krijgen. En waarom dat die dingen zo duur zijn hoef ik me helemaal niet voor te informeren. Die technologie kost handen vol geld en ze moeten ergens het geld terug van verdienen maar ondertussen veranderd er wel niets. Misschien over 10 jaar dat het betaalbaarder is maar in mijn ogen mag op gezondheid en natuur geen bedrag op staan. En dan is er nog een leuk feitje over de nieuw versie dieselauto’s. De uitstoot wordt verbrand voor zo’n 80% maar wat men er wel niet bij verteld is dat die 20% uitstoot kleinere deeltjes zijn die veel dieper de longen kunnen binnendringen. Haluloeja voor de autotechniekers!
In ieder geval is er toevallig overmorgen een debat. Misschien dat we daarin wat duidelijkheid krijgen? http://www.wattisduurzaam.nl/publiek-waterstoftankstation-bij-rotterdam-direct-aan-de-a15/
Dus Odette ga jij maar heerlijk langs de drukke weg fietsen 🙂
Beste goddelijke bloem, fietsen doe ik toch al, veel gezonder 🙂
Misschien ben je dit station al voorbij maar anders is het een aanrader
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M3&s=M122&ss=P1935&l=NL
Hartegroet Odette
Mooi maar niet doenbaar Odette omdat op dit moment ons ego zo lui en verveeld als wat is en constant overspoeld wil worden door verstandelijke waarnemingen met bijhorende oordelingen, beoordelingen, vooroordelingen, en al de rest van maatschappelijke conditioneringen erbij.
Ik zie het zo om waarlijk gelukkig te worden:
1: stekker uit het internet want 99% is BS dat ons ego heerlijk in een stoffelijk geconditioneerd cirkeltje houdt en het meeste zijn dan ook illusies. Heerlijk om het egoïsche verstand mee bezig te houden maar meer ook niet want het houdt ons alleen af van ons waarlijk Zijn omdat we ons constant identificeren met uiterlijke zaken die weinig met ons Ware Zelf te maken hebben en ons innerlijk dan ook volledig voorbij lopen. Wij zijn immer meer dan een hoopje stof maar we houden ons wel steeds bezig met dat onbenullig hoopje stof.
2. Doe vrijwilligerswerk, dienend werk, omdat je zo je gelijke kunt tegen komen en zo ook diepgaande communicatie mogelijk kan zijn dat ons kan vervullen. Via het internet woorden typen heeft niets met werkelijk communicatie te maken omdat vooral ons verstand getriggerd wordt en gooi hierbij ook alle radio en tv de buiten in.
3. Nu pas is er een opening om waarlijk gelukkig te worden zonder het moeten erbij met al die regeltjes die men toch niet kan volhouden. Eenvoud siert en maakt gelukkig omdat ons gevoel ook meer zichtbaar kan worden en dit samen met het verstand op één lijn op een positieve onpartijdige manier= gelukkig Zijn oftewel de voldoening in het leven gevonden te hebben.
Groetjes,
Xxx
@ dianthus
Preek wat je leeft!
1 Trek de stekker uit het internet? waarom doe je niet wat je zegt!
2 Waarom hou je je bezig met onwerkelijke communicatie?
3 Jij moet dus een ongelukkig mens zijn volgens jouw eigen begrippen.
Ik zie je sinds kort veel reageren op de site ( heb ik helemaal niets op tegen) Maar je moet geen onzin verkopen! Als je iets werkelijk vind leef ernaar of hou je mond. Leef wat je predikt!
Mag ik je een spiegel overandigen? Meer meer dan vijf jaar vrijwilligerswerk en daarbij kosteloze healingen aan de mensheid, zo maar. Bezoek ouden van dagen die alleen zijn om hun dagen wat lichter maken. Twintig jaar pijn gehad zonder dat je omgeving daar acht op slaat ben ik toch een heel gelukkig positief ingesteld mens zonder oordelen, waar zag je die? Ik constateer slechts, energetisch. De mensen hebben nauwelijks verassingen voor mij. Door mijn elektrosensitiviteit kan ik maar heel kort achter de computer zitten en nee ik lees geen kranten en kijk nauwelijks het journaal en heb geen mobieltje. Je mag alles van mij weten behalve mijn pincode 😉
Jij bent de gene die mij verteld wat ik moet doen…. Er zijn heel wat mensen hier die mij al wat langer kennen. Het ga je goed Diathus schud af en toe je schouders dan loopt het nare gevoel dat de mensen je trachten te geven sneller van je af en kijk je weer een beetje helderder de wereld en wellicht wat ontspannender. En een om te onthouden; “Who puts himself even over a single human Being puts himself above God!”
DIanthus en reactanten,
Het gaat er dus meer om hóe je internet gebruikt, neem aan dat je dat wil zeggen DIanthus.
Internet is een machtig middel, daar getuigen sites als deze van…
Hetgeen hier wordt geschreven is inderdaad een weerspiegeling van jezelf.
http://www.quoteswave.com/picture-quotes/400343
Open je hart en verbaas jezelf wat voor mooi’s je “zelfs” via internet kunt ontvangen via de ether. Wat je nooit ervaren hebt, kun je niet missen.
Imo is het een gemis om dit nooit te hebben ervaren. ♥
Via het medium/ internet, kun je in contact komen met mooiste zielen die je buiten internet mogelijk nooit zou ontmoeten. In dit draadje zijn het allen mooie zielen. Ontneem je zelf die kans niet om je hiervoor open te stellen. ♥
@marcel
Leef jij maar heerlijk in je 5d wereldje. In ieder geval zie ik aan je reactie ook geen geluk uitstralen dus…
“Jij moet dus een ongelukkig mens zijn volgens jouw eigen begrippen.”
ben jij dit ook of je kon het al niet op de eerste plaats in een ander zien maar ja in 5d kan je dat natuurlijk nog niet waarnemen. Zeker niet als je de ladder vergeten bent om terug naar onder te komen 🙂 en by the way..staat mijn reactie je niet aan gelieve dan aub. te laten want zo kort door de bocht.. daar wordt niemand gelukkig van!
@ marcel
Leef jij maar heerlijk in je 5d wereldje. In ieder geval zie ik aan je reactie ook geen geluk uitstralen dus…
“Jij moet dus een ongelukkig mens zijn volgens jouw eigen begrippen.”
ben jij dit ook of je kon het al niet op de eerste plaats in een ander zien maar ja in 5d kan je dat natuurlijk nog niet waarnemen. Zeker niet als je de ladder vergeten bent om terug naar onder te komen 🙂 en by the way..staat mijn reactie je niet aan gelieve dan aub. te laten want zo kort door de bocht.. daar wordt niemand gelukkig van!
“Mag ik je een spiegel overandigen? Meer meer dan vijf jaar vrijwilligerswerk en daarbij kosteloze healingen aan de mensheid, zo maar. ”
Nou, dan moet je de illusies van woorden, internet, radio, …. ook al doorhebben? Is één leeg gedoe zonder betekenis in mijn ogen of voel je waarlijk dezelfde connectie als wanneer je waarlijk met mensen in contact komt plus wanneer je daarbij je ook nog eens je nuttig opsteld?
Dat gevoel kan je nimmer via het net ontmoeten.
****Hetgeen hier wordt geschreven is inderdaad een weerspiegeling van jezelf.
http://www.quoteswave.com/picture-quotes/400343
Open je hart en verbaas jezelf wat voor mooi’s je “zelfs” via internet kunt ontvangen via de ether. Wat je nooit ervaren hebt, kun je niet missen.
Imo is het een gemis om dit nooit te hebben ervaren. ♥
Via het medium/ internet, kun je in contact komen met mooiste zielen die je buiten internet mogelijk nooit zou ontmoeten. In dit draadje zijn het allen mooie zielen. Ontneem je zelf die kans niet om je hiervoor open te stellen. ♥***
Nou, ik wil de weerspiegeling niet zijn van een Dalai Lama. Keek er vroeger ook naar op maar blaas je zo van je hand wanneer je weet wat er werkelijk doe doet. De grootste fout die monniken maken is dat ze zich van één van de grootste Goddelijke Gaven ontdoen. Buiten het Moederschap is dit het Vaderschap want zonder deze twee is gene leven mogelijk op de 1ste plaaats. En maar mediteren en denken wijsheid te zijn?
En via het internet kan je geen zielen ontmoeten. Het enige wat je ontmoet zijn persoonlijkheden die vooral ‘verstandelijk’ geconditioneerd reageren vanuit hun eigen gedachtegang. Niets mis mee en is ook wel iets van te leren maar een waarlijke Ziel, waar werkelijk van te leren is, die ontmoet je in persoon op de juiste tijd op de juiste plaats en alles wat je ontmoet in je dagdagelijkse leven komt tot je door middel van de wet van Oorzaak & Gevolg. Via het net ontmoet ik vele waar ik in feite niet mee te maken heb in mijn dagdagelijkse leven en is ook weinig van te leren buiten kennis, kennis,… maar wijsheid… dat ontmoet je vanzelf wanneer je er klaar voor bent en dat kan je niet zoeken, maar het internet is één gepuzzel en één gezoek. Daarmee kan en zal het ook nooit bij de werkelijkheid van het leven kunnen horen en zo noem ik dit dan ook een illusie.
Eén beeld kan ook meer zeggen dan duizend woorden en zo is dat ook met lichaamstaal. In persoon spreken wij in feite meer door onze lichaamstaal want deze kunnen wij niet verstandelijk bedenken. (Oké, kan je wel instuderen zoals acteurs maar toch heeft men een goede basis gevoel, wijsheid, nodig om een goed karakter te kunnen neerzetten.) Dat komt vanzelf vanuit onze gevoelstoestand en dat zegt dan ook meer dan duizend woorden. Doe de test maar eens bij iemand die je kent. 10 – 20minuten stil zijn en elkaar aankijken. Dat kan je via het internet nooit beleven. Zelfs niet met een cam. Ook kan ik mooie praatjes vertellen maar aan de daad kan je pas echt mijn bewustzijn herkennen maar de meeste zien mijn woordjes en breken of bouwen daar op af of op. Woordjes zijn gemakkelijk in te studeren en kunnen ook heel snel leugens verkopen en het internet staat vol leugens wanneer we de werkelijkheid van het leven gaan voelen. Waarom zit ik er nog op? Nou, mijn ego verveelt zich op het moment door te veel vrije tijd en op dit moment ook weinig te ontmoeten buiten dan de leuke mensen die ik ontmoet op het vrijwilligerswerk.
Groetjes,
xxx
Oh Odette, ik heb ook nog een leuke spiegel voor je indien je het wil zien?
Je schreef:
***ik toch een heel gelukkig positief ingesteld mens zonder oordelen, waar zag je die? Ik constateer slechts, energetisch. De mensen hebben nauwelijks verassingen voor mij. Door mijn elektrosensitiviteit kan ik maar heel kort achter de computer zitten en nee ik lees geen kranten en kijk nauwelijks het journaal en heb geen mobieltje. Je mag alles van mij weten behalve mijn pincode 😉
Jij bent de gene die mij verteld wat ik moet doen…. Er zijn heel wat mensen hier die mij al wat langer kennen.****
Jij denkt te zien dat ik jou vertel wat je hebt te doen maar dat is jouw oordeel, beste. Herinner je nog je vorige post waar jij mij wees naar een site over 15 zaken wat ik moest doen om gelukkig te worden? Nou, toen vertelde jij mij op jouw moederschappelijke subtiele manier wat ik had te doen.
Ik ben hier niet om te vertellen wat iemand heeft te doen maar we komen niet om het feit heen dat als je de deur zou sluiten van je persoonlijke dagdagelijkse leven en je bijvoorbeeld redelijk veel op het internet zou zitten en alleen maar via die weg zou communiceren, je daardoor nooit gelukkig van kunt worden? In ieder geval kan ik niet meer dan kennis aanreiken. Wijsheid is een hele andere zaak want ik kan boeken van het tot in…. begrijpen maar heb ik ook al heel de wijsheid dat achter die woordjes zit me eigen gemaakt? In ieder geval verbeeld ik het me niet want ik ben er nog lang nog niet en dat ik me boven één mens zou plaatsen zal god geen moer schelen want de natuurwetten wetten van het leven (g o d) weten dat ik me dan boven mijn eigen graad van bewustzijn stel en diegene die dat doen vallen uiteindelijk als een brok terug naar onder en geloof me dat dat een klapke kan zijn maar hij/zij heeft zelf voor dat klapke gezorgd en daar zal god geen traantje om laten. Eigen schuld, dikke… 🙂
xxx
Hoi Dianthus, jij denkt dat ik het heb over woordjes. Dat bedoel ik niet.
Ik heb het over vibes, resonantie, kippenvel, al het andere wat je meegeeft aan je boodschappen dan de letters zelf. En tevens ook hetgeen wat je meegeeft zonder dat je überhaupt achter je pc zit, gewoon via de ether. Er is veel meer dan alleen het visuele en tastbare.
Als je het een beetje onder de knie hebt, dan prik je door alle mooie ingestudeerde praatjes heen.
Ik zie het zo, samen moeten we het doen. Het is beter met elkaar voor een goede zaak te strijden, dan tegen elkaar strijden terwijl je dezelfde doel in ogen hebt. Namelijk een mooie, schone en liefdevolle wereld voor de volgende volgende generaties. Dat betekent niet dat je het altijd met elkaar eens hoeft te zijn, gewoon elkaar in zijn/ haar waarde laten en het eens zijn over het oneens zijn. We maken allen onze eigen keuzes. Die zijn alleen te nemen door onszelf. Daarnaast ben ik ook pro het brengen van goede ideeën ipv ideeën die in mijn ogen fout zouden zijn af te kraken en daar energie in te stoppen. Vingertjes wijzen en jezelf verheffen boven een ander, beterweters, allemaal nergens voor nodig. Het voeren van competities vind ik erg zinloos. We zijn allen goed met al onze tekortkomingen. Dat is hoe ik het zie en ervaar. Geeft trouwens ook een hoop rust en innerlijke vrede.
Mijn reactie hier is dan ook geen kritiek aan jou maar slechts een visie, mijn eigen visie een tip, een zaadje of wat dan ook.
Hoi Sarah,
***Ik heb het over vibes, resonantie, kippenvel, al het andere wat je meegeeft aan je boodschappen dan de letters zelf.***
Ja, ik heb het gelezen en ik had het over het feit dat dat nog maar een fractie is van wanneer een persoon letterlijk voor je staat en zijn/haar innerlijke wijsheid probeert over te brengen. In persoon zit er veel meer dynamiek in. In het echt, gelooft waarschijnlijk niemand, irriteert mij discussies mateloos maar via het internet via het verstandelijk ego mond het meestal uit in discussies terwijl niemand op dit bolletje al het Geheel door heeft op de eerste plaats. Zelf ben ik ook meer voor aanvullingen, opbouwingen, … want dat is pas waar ik persoonlijk de kriebels van krijg maar dat is o zo moeilijk omdat we allen nog maskers op ons neusje hebben zitten. Er is niemand hier zonder één masker of men is hier niet meer, en denken we dat we een masker (onbewuste karaktertrek) hebben afgelegd slepen we het nog achter ons aan 🙂
Mooie interactie tussen DIanthus en Sarah.
Jullie zijn wel aan elkaar gewaagd.
Liefs 😉
en toch, geef mij maar een stevige 5 liter v8 met achterwiel aandrijving…. en waar is deze nieuwste Kia in de hollandse showrooms, staat vast niet tussen de sub sub sub compact ini mini picantootjes met 14% afzet bijtelling ellende en zo… wat een voorspelbare boekhoudkundige armoe is dat hier in de lage landen.
Redline First Drive: 2015 Kia K900 V8
http://www.youtube.com/watch?v=4BWCeWmq2Ts
Veel Nederlanders moesten verplicht werken in de BMW fabrieken in Munchen tijdens de oorlog, ik heb nog een vork in onze bestekbak liggen, absoluut Nazi slaven auto’s, maar so what, rij zelf in een A2 auditje alluminium carroserie geen roest, 3 cylinder diesel, 4 liter per 100 km, nu 200 000 km op de klok, geen enkel probleem tot zover, één van de mooiste en practische ontwerpen van de laatste jaren, maar volkomen af gemaakt door de heren journalisten, en nog steeds topsnelheid van 180 km, maar moet nog aan de USA V8 denken, alleen het geluid al, heerlijk geluid, net als de Harley’s, toen koste de benzine nog een kwartje de liter, ja toen waren we nog gelukkig, en ook vreselijk naïf.
Nou, geef mij ook maar voor het moment maar een V8. 5 liter hoeft het wel niet zijn want daar kunnen wij toch niets mee beginnen en zeker niet met achterwiel wanneer we eens gas willen geven maar het geluidje mag er wel zijn. Vierwiel is immer veel stabieler in het bochtenwerk en tja recht rijden kan iedereen maar bochten nemen is heel wat anders. Vierwiel vs achterwiel op circuit en dezelfde power… achterwiel vreet stof oftewel asfalt. Is wel leuk wanneer men het kan om bochten te driften maar dat moest maar eens fout gaan of met achterwiel het bekende overstuur http://nl.wikipedia.org/wiki/Overstuur.
In feite mag voor mij alle powercars van de baan want de meeste kunnen, ik ook hoor, niet mee rijden wanneer men de auto gaat gebruiken waarvoor ie dient en heeft ook verder geen enkel nut. Ik zou ook alles afstellen op zo’n max. 180-220 pk en dat allemaal op vierwiel. Veel veiliger maar ja vertel dat maar eens aan BMW, Mercedes, Audi,….de kermistent moet blijven rollen.
@ dianthus
Ik hield je een spiegel voor en jij schreeuwt tegen het spiegelbeeld? Vreemd.Kom een keer langs en ik deel je mijn gevoel en leven, graag zelfs , en veel beter om een idee te krijgen van mijn staat van geluk ……
Geloof me Marcel ik ken die spiegel van jouw wel want ik speel dat soms ook uit en dat is alles behalve dan een bewuste handeling. Ons ego geniet ervan om te spelen met zijn eigen macht en om anderen van de wal in de sloot te trappen en dat geluk dat we denken te hebben? Laten we dat eens ontleden en kijken hoeveel waarlijk geluk erover blijft? Ik denk niet veel maar hé we zijn allen op weg naar het geluk en wanneer we dat gevonden hebben, fout ons eigen hebben gemaakt, dan lopen wij hier niet meer in dit ingewikkelde dal der egoïsche tranen rond want dan trekt ons iets heel anders aan maar dat is een heel ander topic 🙂
Een mooi artikel over geluk hier helemaal te lezen op WTK voor ieder die het is vergeten om geluk niet meer te kunnen zien.
http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/pffff-geluk-bestaat-wetenschappelijk-bewezen/
En lees daarbij ook de verwarmende posts 🙂
Ik zie het zo dat je geluk niet kunt zien als je het geluk niet op de eerste plaats in jezelf voelt en iemand die waarlijk bewust gelukkig is, die loopt er niet mee te koop maar die pakt dat gevoel en gebruikt dat den dienste voor anderen, zonder zich zelf weg te cijferen, en zo komt dat geluk (-kig gevoel) ook weer steeds terug. En heb je dit te pakken op honderd procent dan kan je je nooit meer ongelukkig voelen en dat is uiteindelijk voor ieder weggelegd maar om te zeggen dat ik hier gelukkig ben… nou er is dienend werk zat om mij heen als ik het zo bekijk en geef mij dan ook maar liever die nuttige zaken om te doen en ik zal wel zien op het einde van rit hoeveel geluk ik ‘waarlijk’ heb verdiend. Ben al blij met een paar gram want dat is al heel wat 🙂
Gelukkig zijn is een keuze. Hoe vaker je die weet te maken hoe makkelijker het wordt. Uiteindelijk wordt het je basis gevoel, on afhankelijk van wat dan ook.
Cannabis supermateriaal voor energie-opslag.
http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/67744/cannabis-supermateriaal-voor-energieopslag/
Waar géén wil is, is ook geen weg. In 2002/2003 hebben wij een poging gedaan hennep onder de aandacht te brengen van de leden van Provinciale Staten Friesland. Als Statenleden hadden wij ons goed ingewerkt in de materie en de mogelijkheden en de voordelen voor onze provincie helder voor ogen. Hennep bied als grondstof onnoemlijk veel mogelijkheden en is milieuvriendelijk. Hennep absorbeert net zoveel CO2 als een bos van tenminste 15 jaar oud! Daarnaast biedt de hennepteelt de mogelijkheid om de vrijgevallen landbouwgronden rendabel te maken i.p.v. dat ze geld kosten. Maar goed. Ga zo maar door. De economische voordelen zijn legio (zoals het creëren van werkgelegenheid en de te ontwikkelen industrie). Hennep kent duizenden toepassingen: als bouwmateriaal (het is de sterkste natuurlijk vezel op deze aardbol), als vervanger van aardolieproducten, als voedingsmiddel, als grondstof voor medicijnen, etc.
Industriële hennep: het voorstel werd verketterd! Wat wij wel niet dachten. Hennepteelt legaliseren. Kortzichtigheid, onkunde, onwetendheid of …? De lobby werd gestart om Industriële hennep van de agenda en uit de media te houden. M.i. is dat heel erg goed gelukt.
Dus, wat er nu naar buiten komt over bijvoorbeeld het toepassen van Industriële hennep door BMW, is oud nieuws. In 2002 was BMW één van de vooraanstaande Duitse bedrijven die toe al vol op Industriële hennep gebruikte.
Zouden de provinciale staten van Friesland nooit eens de wikipedia openslaan of iets dergelijks? Toch jammer want de vezelhennep wordt al eeuwen gebruikt 🙁
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vezelhennep#Moderne_verwerking_en_toepassingen
Guido en andere geïnteresseerden, hier een heel mooi en duidelijk uitegelegd artikel over de waterstofauto en überhaupt over de waterstof energie.
http://www.plusbusiness.nl/waterstofauto.php
Interessant artikel, doch een klein minpuntje is wel dat 80 km voor elektrische auto toch wel een beetje kort door de bocht is. Tesla zit al zo rond de +300km en wie weet hoeveel die batterijen nog door ontwikkeld worden. Heb ook al eens een docu gezien waar ze een elektrisch bus hadden lopen en op bepaalde strategische punten waar de bus moest stoppen lagen een soort van magnetische superopladers en wanneer de bus daarover stond bij de bushalte dan laadde dit de bus een paar % op en zo lagen bij verschillende haltes van die opladers en zo hoefde uiteindelijk niet veel bijgeladen te worden aan het einde van de dienst. Ze waren ook aan het zien of dit voor auto’s kon. In principe wel maar dan moet er overal op de weg van de opladers liggen. In feite ook geen probleem maar is veel werk omdat overal te doen.
Op de volgende link staat er ook een leuke maar wel een beetje overkill http://peswiki.com/index.php/Free_Energy_Blog:2014:09:02#Quant_e-Sportlimousine_approved_for_EU_roads
Werkt juist zoals met waterstof alleen wordt er hier zoutwater gebruikt.
op de weg
Zojuist het debat gevolgd op http://www.bnr.nl/event/mobility-debat/607243-1407/mobility-debat-vergeet-het-elektrische-rijden-waterstof-heeft-de-toekomst?s_cid=program:Programmaupdates
In het kort ziet het er zo uit:
In het Nu:
Elektrisch:
voordelen,
– men kan deze auto’s nu al kopen en voor de helft van de prijs van waterstof
– kan men thuis opladen. Geen tankstations nodig.
– modellen die nu te koop zijn zien er beter uit.
– veel meer oplaadpunten en er komen er wekelijks nog van bij…
nadelen,
– ideaal voor kortere afstanden, doch niet voor lange afstanden of men moet gaan opladen.
– duur opladen +-20 minuten
– hoger gewicht dan waterstof
*******
waterstof:
voordelen,
– langere rijafstanden
– licht gewicht
– opladen duurt 4 minuten
nadelen,
– nog veel te duur
– nog maar een paar tankstations. Dus in feite kan men er nog niets mee. Duitsland weliswaar zit verder en daar begint het aantrekkelijker te worden binnen 2 jaar.
– kan men thuis niet bijvullen. Tankstation is (nog) nodig.
– huidige modellen die men nu al kan kopen zien er nog niet echt uit.
Samenvatting + toekomst:
In ieder geval is de strijd nog niet gestreden. De technologie van de batterij neemt per jaar toe waardoor over 10 jaar, wanneer de waterstof echt voor ons beschikbaar begint te worden, de batterijen ook opgeladen zullen worden in +- 5 minuten en ook afstanden zouden kunnen halen van meer dan 600km. Het gewicht kan ook minder worden wanneer het goed doorontwikkelt gaat worden. Dit neemt al heel wat minpuntjes weg tegenover waterstof. Voor waterstof daarentegen zijn er ook plannen om deze in kleine mate te kunnen opwekken thuis en de techniek zal ook doorontwikkelt worden waaroor deze nog verder zou kunnen rijden. Ook zou een motor +-5000 euro gaan kosten indien deze in massa ontwikkeld gaat worden waardoor de prijs zou gaan liggen rond een reguliere auto van nu waar bij elektrisch rijden de prijzen eerder kunnen gaan zakken dan bij waterstof. In ieder geval zitten de subsidies voor waterstof nog tegen en de staat kijkt dan ook nog even de kat uit de boom wat niet echt bevorderlijk is voor de waterstoftechniek. Dit is zo’n beetje een korte samenvatting.
Mijn persoonlijke mening op dit moment is dat elektrisch rijden voor korte afstanden sneller toegankelijker zal gaan zijn voor het grote publiek maar wie van deze twee nu echt gaat winnen op ieder front is nog 10-20 jaar afwachten want bij elektrisch zijn er nu al weer twee nieuwe technieken in aantocht. Wordt dan ook zeker nog vervolgd…
Hennep baterijen…?
http://revolution-green.com/hemp-graphene-contender/
😉
reactie 5, 1 september 😉
ODETTE, het is een prachtig veelzijdig product, mijn Opa rookte het al in zijn pijp vermengd met tabak, maar alles moest wijken voor de Katoen van de Joodse slaven plantages uit de zuidelijke staten van noord Amerika.
Nog een mooi product de kapok, vruchten van de kapok boom, drijft op water, zwemvesten en ook matrassen.
Een ander mooi product verdwenen door de vervuiling, het op het eiland Wieringen geoogste zeegras, gedroogde zeegras werd verwerkt in kinder matrassen, en peluws, hoog jodium gehalte, een stuk beter als die plastic rotzooi waar de meesten nu op slapen
Jenne, ik sliep toen ik baby/peuter/kleuter was inderdaad op een zeegras matrasje en kussentje dat héél zachtjes kraakte. Tot dat ik op mijn 5e een ‘grote mensen’ bed kreeg met een jute ondermatras op het spiraal. Heb naast mijn veren-kussen vandaag de dag, óók een kapok- kussen. Maar nu weet ik ook waar het zeegras vandaan kwam, Wieringen, wat leuk om te weten!
ODETTE, was een heel bedrijvig iets, mannen lerenbroeken tot onder hun oksels het gras maaien, hard en zwaar werk, op het land drogen, in balen perzen, Wieringen was een apart stukje Nederland, Boeren, Visserij, en wier, op You Tube kan je nog een Wieringer begravenis zien, toen droegen de vrouwen nog huiken bij het begraven, moet je die granieten Koppen zien, later kwamen er ook mensen uit Schokland dat eilandje in de Zuiderzee wat toen is vergaan, hb veel tijd door gebracht op Wieringen, ook mooie namen, de Haukus, Rode Klief, door de Afsluitdijk weg gevaagd, en met de nieuwe snel weg, een stukje vergeten Nederland geworden, groet
ODETTE, wij lagen met ons scheepje bij de oude haven van den Oever, gemaakt van wier wallen, onze kinderen dachten dat ze de dodezeerollen van Wieringen hadden ontdekt, ik had een kleinbijbootje met aanhangmotor, de propellor liep steeds vast in het wier, tot een jaar dat het wier grijs werd en dood ging, wier weg broedplaats voor jonge vissen weg, onze kinderen viese plekken op hun benen, gevraagd aan de ingenieur van de Wieringer meer, ja het water was sterk vervuild, met menselijk afval uit de grote open riool pijp van Amsterdam door het spuien van de sluizen in de Afsluitdijk ontstond een stroming die uiteindelijk al de viesigheid naar de noordelijke binnenwateren verplaatste en ook de Waddenzee,
als Amsterdam het maar kwijt was, kortzichtig als alles in Nederland,
jammer beetje droevig einde, groet.
Nou Jenne, het water is tegenwoordig te schoon om vis te hebben in het IJsselmeer, kraanwater, geen voedsel
http://www.nd.nl/artikelen/2014/maart/06/drie-jaar-rust-voor-vis-in-ijsselmeer
In het Markermeer weer een ander probleem, opwaaierend slib
http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/113541/lelystad-water-in-markermeer-te-schoon
Hoe wordt de hennep dan verwerkt tot panelen, met epoxyhars?
Neemt de hennep dan de taak over van polyestervezels?
Best wel economisch, als je auto op is hoef je hem niet naar de sloop te breng maar kan je hem gewoon oproken. http://www.youtube.com/watch?v=OSnGDedupDo
Je bent schijnbaar niet de enige die daar over dacht 🙂
http://media.autoweek.nl/m/m1ny5s1ba4am_600.jpg
Hij (de roker) voegde er wel aan toe dat het naar oud scheepstouw smaakte.
Wow, Smokey!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=HNMq8XS4LhE
Begin jaren 80 heeft de technische universiteit delft een boekwerk (rapport)
uitgebracht. Hierin worden alle aspecten omtrent waterstof als energiedrager
wetenschappelijk uitgelicht (winning, opslag, distributie, veiligheid etc. etc.).
Bovendien wordt in dit rapport een stappenplan gepresenteerd over 20 jaar
algemene implementatie, dit, vanwege de grote economische en sociale, algemeen maatschappelijke voordelen, t.o.v. zgnd. “fossiele” brandstoffen en kernsplijting.
We spreken nu over ruim 40 jaar geleden. Intussen heeft “praktisch” onderzoek
i.h.a. niet stilgezeten. D.A.R.P.A. (defensie onderzoek afdeling amerika),
Lockheed Martin, en vele anderen, zijn zeer nauw betrokken.
De ontwikkeling van nieuwe, zeer compacte batterijen, met een zeer
grote opslagcapaciteit is de laatste jaren in een stroomversnelling geraakt.
Nee!!, wij van duracell, raden duracell aan, ja natuurlijk, “heer” duracell!!??
Helaas kan ik dit delftse rapport niet meer achterhalen (niet zo vreemd) en
na meer dan 40 jaren kan ik alleen nog de hoofdlijnen herinneren.
Misschien iets voor iemand om dit nog te achterhalen, mij ontbreekt de tijd
en energie.
Alleen nog dit, alle ruimtesondes in welke vorm dan ook, worden met
waterstof en zuurstof de ruimte “ingeblazen”, geen benzine, kerosine en
zelfs ongemodificeerde nucluaire energie maakt dit mogelijk.
Ik ben geen wetenschapper, maar volg dit zgnd. energie vraagstuk
voor enkele deccenia. Net zoals met hennep en vele anderen, deze produkten (waterstof) “verpesten de markten” gedomineerd door enkelen.
Wij staan erbij en kijken ernaar, zoals altijd en bekogelen vervolgens
elkaar met “stront”, zoals ook in de commentaren op deze site, verdeel
en heers.
Wanneer je via Google de BMW i3 op zoekt,zeggen ze dat de carrosserie van een kunststof is ?????
Vr Groet.
Vers van de pers… http://revolution-green.com/hydrogen-vs-electric-car/