x
x
Directeur Emirates klokkenluider over MH-370…
2014 © WantToKnow.nl/.be
x
De leiding van een internationaal luchtvaartbedrijf blijkt klokkenluider te zijn in de coverup van regeringen rond de verdwenen MH-370 van Maleisia Airlines. Dat doet hij door de door Australië geleide zoektocht, om dit vliegtuig ‘ergens’ te localiseren, te bekritiseren en de hele officiële verhalen rondom deze verdwijning te betwijfelen. Hij gelooft dat de Boeing 777, vlucht MH-370 al die tijd onder controle heeft gestaan en dat officials niet transparant zijn geweest over de verblijfplaats van de 239 passagiers van deze vlucht.
Directeur Tim Clark van Emirates Airlines is degene die zijn twijfel over de officiële versie van de verdwijning van MH-370, met 239 passagiers, openlijk naar buiten brengt. Het vliegtuig verdween op 8 maart 2014 van de radar, op nogal bizarre wijze. Het was op weg naar de Chinese hoofdstad Peking en was van de Maleise hoofdstad Kuala Lumpur vertrokken, toen het kort na het opstijgen van de radar verdween. (HIER ons eerdere verhaal hierover)
Het vliegtuig zou maar liefst 5 uur op automatische piloot hebben gevlogen en toen zonder kerosine zijn komen zitten, waarna het verdwenen zou zijn in de Indische Oceaan. “Naar mijn mening”, aldus Tim Clark, “was de MH370 volledig onder controle, waarschijnlijk helemaal tot het einde van de vlucht”
Hiermee geeft Clark brandstof aan de theorie dat de MH-370 op de Engels-Amerikaanse militaire basis Diego Garçia zou zijn geland. Velen geloven dat deze atol (een boven zeewater uitstekende top van een kraterwand) gebruikt is, bij de geheime operatie rondom de MH-370. Voor velen is dit een zeer waarschijnlijke optie, alleen al, door de kwalificaties van verschillende uitzonderlijke cyber-technici aan boord van deze vlucht én evenzo uitzonderlijke technologie die ook aan boord werd vervoerd naar de officiële bestemming, China.
In juni vorig jaar liet luchtvaartdeskundige Deborah Dupré nog weten: “Degene die de koers van dit vliegtuig heeft gewijzigd, heeft de ACARS onklaar gemaakt en de transponder (zender) en was passagier of cabine-personeel met verstand van de manier waarop dit type vliegtuig gevlogen wordt. En ook tot in detail weet, hoe de essentiële systemen van het vliegtuig buiten werking gesteld konden worden. Het ligt voor de hand, dat het kidnappen van dit vliegtuig, het mogelijk op afstand bedienen als een soort ‘Drone’, Obama’s favoriete wapen, daarbij de passagiers ook kidnappend, duidelijk zaken zijn die het karakter dragen van CIA en/of militaire interventies. Dat niet alleen: dit soort acties zijn gewoon standaardprocedures bij de CIA, Amerikaanse legereenheden en bondgenoten.”
Het vliegen op lage hoogte, dat de MH-370 had gedaan, past in een raport dat in april verscheen in de Maleisische krant ‘New Straits Times’, waarin werd verklaard, ‘dat MH-370-co-piloot Fariq Abdul Hamid geprobeerd had om een telefoongesprek te voeren, tijdens de vlucht, kórt voordat de machine van de radar verdween. Maar om überhaupt een GSM-telefoongesprek te kunnen plegen, via de stad Maleisische stad Penang met een losse mobiele telefoon, dient het vliegtuig niet hoger te hebben gevlogen dan 7000 voet, zo’n 2 km…!’ Volgens het rapport in de krant, is het telefoonsignaal abrupt afgebroken, voordat het gesprek kon plaatsvinden, maar werd er wel een verbinding gemaakt.
De rol van de Verenigde Staten, op de achtergrond, maar wel een hoofdrol..!
De VS ‘zal het niet toestaan, dat buitenlandse overheden Amerikaanse bedrijven saboteren’, aldus een verklaring van mr. Holder vorige week. De vermeend gestolen geheimen door de Chinezen, waren ‘van grote betekenins, en vroegen om een agressieve reactie’. Ze waren in staat de economische belangen van de VS te schaden, die op hun beurt weer van belang waren ‘voor de nationale veiligheid van de VS’. Volgens de aanklacht die is neergelegd bij een Grand Jury in Pennsylvania, waar de meeste van de vermeende slachtoffers van de vlucht vandaan kwamen- zijn de 5 aangeklaagden officieren in het ‘Chinese People’s Liberation Army’, die een samenzwering zouden hebben geleid om informatie te stelen..’
Het hacken van de informatie ‘lijkt te zijn uitgevoerd met geen andere reden, dan om voordeel te bezorgen aan door de staat behorende bedrijven en andere belangen in China, ten koste van bedrijven hier in de VS”, aldus Holder.
“De regering Obama is bezig om deze zaak in de doofpot te stoppen, zodat wat werkelijk gebeurde met vlucht MH370 nooit bekend zal worden”, aldus ook de invloedrijke ex-minister-president van Maleisië Dr. Mahathir. In een interview met het Duitse weekblad ‘Der Spiegel’ zette Tim Clark, hoofd van Emirates zijn vraagtekens bij de officiële verklaring rondom de verdwijning van de MH370. Hij sprak in de Sydney Morning Herald’ zelfs van een ‘overheidsdoofpot’..
Emirates Airlines, waar Tim Clark directeur is, heeft meer Boeing 777 jets rondvliegen, dan enige andere luchtvaartmaatschappij in de wereld. Tim Clark is bekend met het feit dat dit type vliegtuig onlangs gebruikt is voor geheime vluchten naar Diego Garçia, evenals voor drugs-gerelateerd vluchten naar de Maladiven. Volgens Clark is er heel simpel gezegd, meer transparantie nodig rondom de beschikbare informatie. Maar om het openbaar maken van informatie staat de militaire basis op dit atol niet bekend..! In plaats daarvan, staat het wel bekend om zijn geheime zaken en misbruik, inclusief het vasthouden van gekidnapte slachtoffers van de oorlogen van de VS in Afghanistan en Irak, en tegen iedereen die niet meewerkt aan de globale VS-heerschappij..
“Er is meer dan genoeg informatie voorhanden, waarover we veel meer oprecht, transparant en vooruitstrevend dienen te zijn”, zo gaat Tim Clark verder, “Elke seconde van deze vlucht van de MH370 is onderzocht, tot het moment, dat het theoretich in de Indische Oceaan verdwenen zou zijn. Maar hiervan is nog geen spoortje bewijs geleverd, nog geen stoelkussen is er teruggevonden.”
Voor Clark zijn er veel meer vraagtekens rondom de officiële versie van de verdwijning van de MH370. “Onze wereldwijde ervaring met vliegtuig-incidenten en water, vertelt ons dat er -wanneer het vliegtuig is neergekomen- altijd wel iets gevonden wordt. Maar we hebben nog helemaal NIETS gezien dat zou moeten bewijzen dat het vliegtuig dáár is, waar men zegt dat het zou moeten zijn. Los van deze zogenaamde elektronische signalering, de ‘handdruk’, die ik even zozeer in twijfel trek.”
Onderzoekers zoeken al maanden naar de vermiste Boeing 777, in relatie tot de genoemde elektronische handdruk, op de plek waar officials zeggen dat het vliegtuig zonder brandstof is komen te zitten, en waar het vervolgens in een dalende lijn ging. Maar Tim Clark is dapper en laat zich niet uit het veld zetten; hij spreekt over ‘nog geen kussen gevonden’ op de plaats waar het vliegtuig in zee zou zijn gestort en dat alle ‘feiten’ opnieuw onderzocht zouden moeten worden. “In de totale geschiedenis van de burgerluchtvaart is het nog NOOIT VOORGEKOMEN -afgezien wellicht van de vlucht van Amelia Earhart in 1939 – die niet voor minstens 5 tot 10% opgespoord is geweest. Maar wat gebeurt er met de MH370? Die verdwijnt heel simpel; totaal onbevredigend. En precies dát doet voor mij een behoorlijke verdachtmaking leven inblazen. ik vind het uiterst onbevredigend wat hier gaande is!”…
ATSB verlegt het onderzoek naar zuidelijker gebied
Het ‘Australian Transport Safety Bureau’ (ATSB) maakte deze week ook een rapport openbaar, waarin ‘duidelijk werd’, dat vluchtsimulators hadden aangetoond dat de MH370 in een ‘dalende, spiralerende’ draai was gekomen, richting de Indische Oceaan. Onderzoekers hebben bevestigd, dat zij hun aandacht meer zuidelijk aan het richten zijn, nadat ze een gedetailleerde analyse hadden gemaakt, van de vlucht- en satellietdata. ATSB-commissie-voorzitter Martin Dolan verklaarde dat er een ‘grote kans’ is, dat het wrak van de MH370 gevonden zal gaan worden in het nieuwe gebied, maar ‘dat dat niet zeker was’..
Volgens deze Mark Dolan heeft Tim Clark het bij het rechte eind: “Hij heeft gelijk; niemand kan hier enige vaste uitspraak over doen, want er zijn een aantal scenario’s, die mogelijk zijn, bij de beschikbare data rondom deze vlucht. Het is alleen dat sommig van deze scenario’s meer waarschijnlijk zijn, dan andere..” Volgens Tim Clark van Emirates ‘zouden vliegtuigfabrikanten het onmogelijk moeten maken, dat communicatie- en tracking-apparatuur tijdens de vlucht onklaar gemaakt kan worden, zodat een vliegtuig, wie er ook aan het roer zit, altijd en ongeïnterrumpeerd gevolgd kan worden.
Ik ben het ook totaal oneens met de idee dat deze Boeing 777, die een van de meest geavanceerde toestellen is in de wereld is, en de meest geavanceerde communicatie-platforms heeft, uitgerust zou moeten worden met een nieuw soort, aanvullend tracking-systeem. De MH370 zou nooit toegestaan moeten zijn, om in een onnavolgbare situatie terecht te komen”.
Nog een topman die spreekt over de rol van de VS
Eind december was het een andere topman uit de luchtvaartsector die zich had uitgesproken over mogelijke samenzweringstheorieën in verband met de verdwijning van vlucht MH370. Het is de voormalige CEO van ‘Proteus Airlines’, die het mogelijk acht, dat het toestel is neergehaald door het Amerikaanse leger, waarna een ‘cover-up’ heeft plaatsgevonden. De topman is ook uiterst sceptisch over het onderzoek. Maar deze Marc Dugain, ex-topman van Proteus Airlines, gaat zelfs een stap verder dan Tim Clark, in een interview met het tijdschrift ‘Paris Match.
Volgens Dugain zou de Boeing 777 zelfs weleens neergehaald kunnen zijn door het Amerikaanse leger, dat misschien een aanval in 9/11-stijl vreesde op de US-basis Diego Garcia. Dugain stelt in zijn theorie dat het toestel gecrasht is nabij het ringvorminge eiland in de Indische Oceaan. Hij speculeert dat het computersysteem aan boord mogelijk op afstand gehackt is met het oog op een terreurdaad of dat het toestel van zijn oorsprongelijke vluchtplan is moeten afwijken door een brand.
Het is bijzonder en ook veelbetekenend -tot slot- dat de resultaten van de informatie die beschikbaar is, van militaire oefeningen (!) van het Pentagon, in het kader van opsporings- en reddingsmissies IN DIT GEBIED, op het moment van verdwijnen van de MH370, niet door hetzelfde Pentagon worden vrijgegeven. Een hoge functionaris liet al weten dat dit feitelijk ‘onvergeeflijk’ is, evenals het feit dat een andere ‘Malaysia Airlines’-Boeing 777 bleek zich te gedragen op uiterst verdachte wijze, op dezelfde tijdstippen en waarvan gegevens evenzo in de doofpot zijn beland…! De zoektocht naar de ‘zogenaamd mysterieus verdwenen vlucht MH370’ gaat deze week gewoon verder..!
Het toestel staat gewoon op diego garcia en wordt gebruikt voor de volgende valse aanslag ! Hoop dat de mensen nog leven maar denk het niet amerika is zo corrupt en smerig ! We gaan het beleven binnenkort ! Heb totaal geen vertrouwen meer in de wereld ! Het is een konkel zooitje geld geld macht macht ! Dat is het ! Wapen industie fharma industrie en banken dat is alles wat belangrijk is ! wij mensen (slaafjes) mogen alleen maar geven (belasting) en heel hard werken ! Dat is het ! BAH !
Of het is al gebruikt als zijnde MH17…….
Het karma van de VS wordt steeds bonter!!!!
Ben ik effe blij dat ik daar niet woon!
Ik kan me ook nog Twitter berichten herinneren van Carlos achternaam weet ik niet meer. Hier werd gemeld van gezagsovername in de verkeerstoren van Kiev direct na de crash en deze verkeersleider van spaanse afkomst diende daarna spoedig het land te verlaten. Hoe rijm je dit wanneer de daders aan de Russische zijde gezocht dienen te worden????
@ frank
Nou snap ik wel dat het wat verwarrend wordt 2 vliegtuigen met alleen een verschil in vluchtnummer, maar een beetje leesvaardigheid doet toch vermoeden dat het over mh 370 gaat en niet over mh 17 waar jij het over hebt .
https://www.theguardian.com/world/2016/nov/02/mh370-australia-new-search-data-plane-plummeted-ocean
Volgens onderzoekers is MH 370 neergestort in zee en tijdens de nieuws uitzending van de NOS wist men ook te vertellen dat het toestel zonder brandstof is komen te zitten en dat de piloten geen actie hadden ondernomen omdat ze dat aan de stand van de kleppen zouden hebben kunnen zien.
Belangrijker nog is dat in deze uitzending gelijk gemeld werd dat alle mensen aan boord omgekomen waren (de vraag is alleen hoe ze dat dan hebben kunnen vaststellen).
http://www.npo.nl/nos-journaal/02-11-2016/POW_02987404
In deze uitzending wordt gezegd dat alle bemanningsleden en passagiers zouden zijn omgekomen
Vreemd nu heb ik de verwijzing nog eens bekeken en nu wordt er ineens gezegd dat het toestel met de slachtoffers nog niet gevonden is.
Wat ik eerder schreef hebben ze dus veranderd.
Wie kan dit bevestigen want dat vind ik toch wel opvallend.
Guidoj.
Excuses voor wat ik in 4.2 schreef want het is niet veranderd en er wordt duidelijk gezegd dat alle passagiers en bemanningsleden zijn omgekomen maar ook dat het toestel met de slachtoffers nog niet gevonden is.
Indien mogelijk kan je dit dan veranderen door deze reactie en 4.2 te verwijderen aub.