Liegende ministers Volksgezondheid in NL en BE..!!
2023 WantToKnow.nl/be
x
Sinds Ernst Kuipers zijn pluche directiepost in het Erasmus Medisch Centrum heeft verruild voor het ministerie van Volksgezondheid, is de man omgeslagen. Velen kennen hem letterlijk niet meer terug. Wat is er met deze, voorheen sympathiek-ogende man gebeurd? Waarom is hij keihard gaan draaien en regelrecht gaan liegen? Zelfs fundamenteel gaan manipuleren?? Wat speelt hier..?
Speelt de man de wereldwijd ‘verborgen agenda’ uit, rondom de PLANDEMIE-valse-vlag-operaties..? Het zichtbare resultaat van zijn gedrag? Kuipers wil zaken geheimhouden, waartoe hij helemaal geen recht heeft.
En bijzonder is dat zijn collega in België, het hem vrolijk nadoet. (Of hij doet Kuipers het voor?) De Belgische volksgezondheidsminister Frank Vandenbroucke weigert op zijn beurt zijn communicatie van tijdens de Covid-crisis openbaar te maken. Volgens hem ‘kan transparantie immers de aanpak van de Covid-pandemie in de toekomst schaden’.KORTOM:
OPNIEUW TEKENEN DAT DIE HELE PLANDEMIE NIET DEUGT..!
Het NL-ministerie van Volksgezondheid heeft -zo blijkt nu uit vrijgegeven data- uiterst belangrijke gegevens over de PCR-tests moeten vrijgegeven. Maar bizar is, dat het gaat om data, waarvan zowel ministers Kuipers als zijn voorganger, Hugo de Jonge steeds de Tweede Kamer hebben misleid, met de mededeling, dat het RIVM er geen toegang toe had. Degene die de data opvroeg is de voorzitter van de Biomedische Rekenkamer, Cyril Wentzel.
Zijn oordeel is duidelijk maar ook schokkend. “Hieruit blijkt dat Kuipers heeft gelogen,”
Wentzel doet zijn uitspraken in De Andere Krant (HIER). Voor Tweede Kamerlid Wybren van Haga (BVNL), die meerdere keren Kamervragen over deze kwestie stelde, is het allemaal ‘onbegrijpelijk’ wat Kuipers en De Jonge hebben uitgespookt. “Kuipers heeft de Kamer verkeerd geïnformeerd”. Dat is TK-taal voor liegen en bedriegen..
Waar het over gaat..
Het RIVM noch het ministerie van Volksgezondheid zeiden dat ze geen cijfers naar buiten konden brengen, over de zg. ‘Ct-waarde’ (ook ‘afkapwaarde’) van de PCR-test. Dit staat voor het aantal cycli die je moet afleggen, voordat een test positief wordt. En duidelijk is inmiddels, dat hoe meer cycli je aflegt/laat afnemen, hoe onbetrouwbaarder het resultaat is. Kuipers beweerde steeds dat deze Ct-waarden ‘medisch niet relevant’ zouden zijn.
Én dat het RIVM bovendien niet beschikt over de data omdat ze bij private laboratoria zijn opgeslagen. Maar bij de behandeling van een rechtszaak liet een RIVM-medewerker echter weten dat het instituut wél degelijk beschikt over de data. En voor Wentzel vormt dit het overtuigende bewijs dat de minister heeft gelogen:
“Ernst Kuipers hield iedereen een leugen voor, inclusief de politiek, de bestuursrechter en de Raad van State, dat zijn ministerie deze Ct-waarden niet onder zich had. En daarbij ook, dat ze medisch niet relevant waren; wat dus helemaal niet blijkt te kloppen.”
Kuipers zei op 16 mei in de Eerste Kamer bij de behandeling van de pandemiewet dat PCR-testen voor medici en beleidsmakers ‘medisch irrelevant’ waren. In antwoord op Kamervragen van Van Haga beweert hij het omgekeerde.. Hij beweerde aldaar in de TweedeKamer, dat hij de PCR-data ‘nooit irrelevant heeft genoemd’. Wybren van Haga vindt dat Kuipers ‘de Kamer, de rechter en de burger heeft voorgelogen; onbegrijpelijk’.
De bizarre situatie in België..
De Belgische journalisten Claude Archer en Jeroen Bossaert willen al een tijdje dat minister Frank Vandenbroucke zijn Covid-mail-correspondentie openbaar maakt. Specifiek is de eis om alle e-mails tussen oktober 2020 en april 2022 die de minister uitwisselde met o.a Pedro Facon, Belgisch coronacommissaris, openbaar te maken. Daarbij beroepen beide journalisten zich op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB).
Het is Claude Archer (ook activist voor het burgercollectief Transparencia.be) die al meermaals geprobeerd heeft om via WOB-verzoek antwoord te krijgen van Vandenbroucke. Deze week kreeg Archer een antwoord op zijn laatste WOB-verzoek. De argumentatie van Vandenbroucke is opmerkelijk. Hij schrijft dat hij de gesprekken met functionarissen als Facon niet openbaar kán maken, omdat dat de toekomstige aanpak van de pandemie kan schaden…!?
“De geheimhouding van vele gesprekken en discussies tijdens de covidperiode is vandaag nog altijd relevant’, schrijft Vandenbroucke. ‘Het is niet omdat er geen epidemische noodsituatie meer is, dat de covidpandemie niet opnieuw kan opspelen. Een hele reeks informatie uit die gesprekken kan opnieuw relevant worden, eens te meer in de context van een pandemie.
Het politieke debat hierover is nog niet definitief afgesloten; dit politieke debat hangt nog af van de evolutie van de pandemie en van de noodzaak om voorbereid te zijn op volgende crises. Trouwens, er wordt momenteel een protocol uitgewerkt dat voorziet in een nieuw wetenschappelijk comité als opvolger van de GEMS. Ook verschillende samenwerkingsakkoorden die tijdens de pandemie zijn afgesloten, moeten worden verlengd of aangepast om bepaalde gegevens te kunnen blijven uitwisselen en bij te houden.”
Nu helderheid geven, zou volgens minister Vandenbroucke de werking van de Belgische regering in gevaar brengen. Ook internationaal… Vandenbroucke wijst er in zijn brief namelijk ook op dat zijn e-mails vertrouwelijke informatie bevatten over medische geheimen. Bijvoorbeeld over de Covid=’vaccins’. Hij wijst erop dat de contracten met de vaccinproducenten nog altijd lopen, en informatie erover dus zeker niet kan worden vrijgegeven. Letterlijk:
‘Ik sta niet in voor het oordeel van andere internationale en Europese instanties over de wenselijkheid om dergelijke e-mails en documenten openbaar te maken. In gevoelige dossiers als deze, die nog steeds lopen (zoals contracten afgesloten met farmaceutische bedrijven over de levering van vaccins), kan er geen sprake van zijn om standpunten van verschillende regeringen, staatshoofden en de Europese Commissie, openbaar te maken.’
De socialistische minister heeft ook andere bezwaren tegen de door Claude Archer gevraagde openheid. Alle e-mails vrijgeven is volgens Vandenbroucke een titanenwerk dat zijn administratie voor vele maanden onnodig belast. Let op, dat dit exact hetzelfde argument is, waarmee ene Hugo de Jonge in Nederland zich boven de wet wenste te scharen..
Vandenbroucke spreekt over ‘tien- tot honderdduizenden bestanden’, waarvan de verwerking zou neerkomen op een ‘soort DDOS-aanval op mijn administratie’. Geen fijnzinnige, maar uiterst geraffineerde woordkeuze. Een DDoS-aanval (Distributed Denial of Service, red.) is immers een opzettelijk kwaadwillige methode van hackers om gecoördineerd computerservers van bedrijven, overheden of privépersonen plat te leggen…