Advertentie

Het masker van Obama?


Is Obama de uitzondering die de regel bevestigde..?

x

Het masker van Obama?

2009 © WantToKnow.nl/.be

x

Waar onderscheidt president Obama zich nou feitelijk van Bush jr.? Troepen erbij om je terug te trekken..??
Waar onderscheidt president Obama zich nou feitelijk van Bush jr.? Gifgas-vergeldingsaanvallen, zonder bewijs..? Bewijs van ‘weapons-of-mass-dectruction’.. Of waren/ZIJN het ‘weapons-of-mass-deception’..?

2013, september
Het onderstaande artikel schreven we, vlak ná de verkiezing van Barack Obama in 2008 en zijn inauguratie in 2009. Het is de Afrikaanse sjamaan Credo Mutwa, die Barack Obama durfde af te vallen, getuige onderstaande beschouwing. Iedereen in de wereld was vol lof over de democratie-der-democratieën, die erin was geslaagd, om zelfs een ‘zwarte’, de president van de VS te laten worden. (Dat brengt ons overigens bij de vraag of de volgende ’truuk’ wellicht is om een vrouw (Clinton) in deze stream te benoemen? ‘De eerste vrouwelijke president van de VS’…)

President van de VS… Tjonge jonge.. Als je hier op de site kijkt naar de artikelen over de vervalsing en fraude rondom de verkiezingsmachines en de manipulaties rondom de uitslagen, dan zul je niets anders kunnen concluderen dat de president van de VS niets anders is dan een marionet. (HIER, HIER en HIER o.a.) Een pop aan touwtjes. Doen wat de poppenspeler(s) van je willen dat je doet. En die poppenspeler(s), tja, die zitten achter de schermen..

In dit kader herplaatsen we dan ook dit artikel; een artikel van ruim 4 jaar oud. Het door Credo Mutwa ‘gevisioneerde’ is al uitgekomen. Maar wat voor spel gaat er gespeeld worden rondom deze ‘martelaar’ Obama..? In dit kader is het wellicht mooi het perspectief van Hannah van Buuren op dit artikel ook te lezen. Zij reageerde op iedereen die die Mutwa toch maar een suffie vond. Zij zette de tekst van Credo Mutwas in een breder kader. Maar maak er vooral je eigen visie van; meer dan dit kunnen wij je niet aanbieden. In dit kader. Nog maar eens terug naar 2009.

2009:
Diep, heel diep geraakt, door de woorden van de Afrikaanse sjamaan Credo Mutwa, moest ik deze woorden hieronder, de afgelopen week op mijn weegschaal van mijn waarheid leggen. De waarheid die voor mij in de woorden van deze sjamaan doorklinkt, wil ik met je delen.

Droefenis om wat kan en  misschien zal zijn, inzake het ware karakter van Obama, maar ook de vreugde om dieper te voelen dan mijn zintuigen me wegvoerden in de roes van Obama’s overwinning. Anders kan ik het niet omschrijven. Maar doorvoel en weeg het zélf!

* * *

Credo Mutwa, de sjamaan die in december 2008 deze reflectie over Barack Obama beschreef.
Credo Mutwa, de sjamaan die in december 2008 deze reflectie over Barack Obama beschreef.

“An actor walks upon the floodlit stage of life, wearing a mask of an angel beneath a demon’s gown.

Pretence smiles upon the crowded hall of life, holding out hope as bright as it is false.


Son of a woman in whose veins flows the blood, of ancient Ireland and dark Africa’s plains.

You are Obama, nick-named the standing king; You are Barack, oh, son born to deceive


The suffering hoards of Africa look up to you, see a black saviour where nought but a Judas strides.

An entrapper of nations, bringer of dismal war, behind the robes and the nylon wings of hope


Oh, may those who look upon you, see you as you are. May those who hope in you behold you as you be.

A prince deceitful to bring down Africa’s shrines, a siren who leads Africa’s ships onto rocks of obliteration.


Your rule my lord will not be one of peace, your reign my king will not be one of smiles

Even as we speak in caves both dark and dank, enraged fanatics plot your dark demise


They will put around your head a bloodwet martyr’s crown. Oh black Kennedy following the one before.

Barack Obama, blessed son, Oh standing king.”

x

~~~~~~~~~~~~~~~vertaling~~~~~~~~~~~~~~~

x

“Een acteur loopt het toneel op en verschijnt voor het voetlicht van het leven; hij draagt het masker van een engel en een mantel van een demon. Een valse lach in de drukke zaal van het leven. Hij biedt een pretentieuze hoop-van-verlichting; verlichting die net zo vals is, als het licht zelf.

Deze acteur is de zoon van van een vrouw, in wiens aderen het bloed vloeit van het historische Ierland en de donkere vlakten van Afrika. Jij bent Obama, en hebt de bijnaam van de Koning-die-Opstond. Oh mijn zoon, jij bent Barack, geboren om te misleiden.

'Barry' Hoessein Soetoro Obama, een man met een uiterst mysterieuze achtergrond. (klik voor artikel)
‘Barry’ Hoessein Soetoro Obama, een man met een uiterst mysterieuze achtergrond. (klik voor artikel)

De lijdende menigte in Afrika kijkt naar jou en ziet een zwarte Redder. Maar er is werkelijk niks anders te zien dan een Judas die het toneel opkomt. Hij die naties zal strikken, brengt vanachter zijn toga vandaan en met kunststof vleugels van hoop, alleen een mistroostige oorlog.

Mogen al degenen die naar je kijken, je zien zoals je werkelijk bent. Mogen al degenen die hoop op je vestigen, je ware gedaante zien. Een prins die de heilige beelden van Afrika verraderlijk neerhaalt, een sirene die Afrika’s schepen op de rotsen van eliminatie laat lopen.

Uw heerschappij, my lord, zal er niet een van vrede zijn, uw regeren zal niet vervuld zijn met lachen. Zelfs nu we hier spreken, zijn in donkere en bedompte grotten, vertoornde fanatiekelingen jouw donkere heengaan aan het plannen. Zij zullen je kronen met een bloeddoordrenkte kroon der martelaren. Oh jij, zwarte Kennedy, jij gaat waar de vorige al ging..

Barack Obama, gezegende zoon, oh geachte Koning.”

* * *

Klik voor de indringende analyse van Hannah van Buuren over deze voorspelling door Mutwa HIER.

x

Obama failure

194 gedachten over “Het masker van Obama?

  1. De “slip of the tongue” van Kerry zou weleens een heel ander doel kunnen hebben dan wat de meeste mensen denken.
    Het wordt neergezet als een foutje, doordat hij afweek van het script.
    Maar het zou zo maar eens een “meesterzet” kunnen zijn van Amerika.
    Iedereen vraagt zich af wat de reactie zal zijn van Rusland bij een aanval op Syrië.
    Amerika heeft door deze zogenaamde “slip of the tongue” het antwoord gekregen, niets.
    Rusland heeft te gretig gereageerd op deze zogenaamde fout.
    Ze laten zien dat ze het conflict niet uit de hand willen laten lopen.
    Maar hierdoor verliest Rusland wel een pressiemiddel en ligt de weg tot een aanval open voor Amerika.
    Is het niet nu direct, dan wel op korte termijn na weer een false flag.

    Deal Or No Deal: John Kerry’s Historic Diplomatic “Mistake” Proves That Obama Does Not Want Peace
    http://www.prisonplanet.com/deal-or-no-deal-john-kerrys-historic-diplomatic-mistake-proves-that-obama-does-not-want-peace.html

    1. Je gebruikt een logica die ik niet kan volgen VfV.. Het spijt me. Rusland en China gaan niet zitten kijken hoe Syrië ten prooi valt aan de machtsgeile onderdrukkingswellust van de VS.
      Of het is allemáál een spel, Putin hoort bij de hoofdrolspelers en wij zijn de toeschouwers-in-de-zaal.. Of zoals Frank Zappa het zei:
      ‘De illusie van vrijheid gaat net zolang door,
      als het winstgevend is deze illusie aan te houden.

      Op het punt dat deze illusie te kostbaar wordt,
      om deze aan te houden, dan wordt
      simpelweg het decor naar beneden gehaald.

      De gordijnen worden dan opzij geschoven,
      en ook tafels en stoelen weggeschoven.

      We zullen dan de stenen muur zien,
      aan de achterkant van het theater.’

    2. Het lijkt mij op een slecht stukje theater. Een klucht met aangevers en hoofdpipo’s , slecht getimed en erg doorzichtig.
      Wat duidelijk is , is dat er slechts weinig mensen nog vertrouwen in wat de pipo’s ons willen doen geloven , en ze hebben het door . Dus wordt het plot gewijzigt , in theaterkringen noem je dat improviseren. Gauw wordt er een kreet geslaakt door de aangever( die eerst alleen maar oorlogspraatjes verkoopt zonder aanziens des persoons)waarop de pipo’s gauw inspelen “ja dat is een uitweggetje , hoeven we ook “” het bewijs”” niet te tonen want we hoeven niet aan te vallen”.
      Is het normaal gesproken niet zo dat je eerst langs diplomatieke weg probeert je doel te bereiken alvorens de oorlogstrommels te laten slaan?
      Nu wordt zelfs dat gegeven enpassant even onder het kleed geveegt met oblabla’s stelling dat alleen door de millitaire druk ( dreiging) die ze hebben uitgevoerd dit resultaat is bereikt. Was het eerder dan niet gelukt?
      Conclusie het is inderdaad een groot poppekast spel en wij mogen toekijken in angst en beven .De angst zit er alweer goed in , hebben jullie dat ook gemerkt? dus wat dat betreft is het hele zaakje alweer redelijk geslaagd. Immers daar draait het allemaal om het kweken van angst bij de wereldbevolking.

    3. Ik geloof Marcel, dat het een heel dynamisch proces was. Oorspronkelijk zou Cameron de kooltjes uit het vuur halen. En van Hollande horen we al helemaal niets meer..!! Teruggefloten, blauwtje gelopen, of hoe je het ook wil noemen..! Er is in mijn gevoel een enorme collectieve weerstand, die energetisch zijn uitwerking niet mist..! (Zie het artikel ook van Hannah van Buuren..!) En het is ook andersom. Juist door die hogere energetische collectiviteit, is het steeds moeilijker om negatieve zooi te ankeren..! Het is voor mij een intens en machtig teken-aan-de-wand wat hier gebeurt.

      Die oorlog, de uitvoering van het ‘Project for a New American Century’, gaat er dus niet komen. Deze havikken én de ‘krachten-achter-de-schermen’ dienen een nieuwe hoofdstuk te bedenken.. Maar onderwijl gaat de ‘vloer’ verder de lucht in.. (Energetisch gezien..!)
      Ergo, de kelder-waar-de-rotzooi-wordt-bedacht, is steeds moeilijker te verbinden met de ‘werkvloer’.. 🙄

    4. Het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt guido, dat het steeds moeilijker wordt om de plannen uit te voeren. Ik hoop het van harte , en verblijf zelf niet in het angstlokaal alwaar men de wereldbevolking plaatsen wil. Ik geloof ook zeker in het verhogen van de frequentie en de daarop volgende onmogelijkheid zaken vanuit de lagere regionen in het nu te planten. Wat dat betreft zijn het wonderschone tijden!

    5. Hallo Guido en Marcel W

      Mijn zienswijze zoals boven aangegeven zie ik toch echt wel als een mogelijkheid.
      Het zou een risico analyse kunnen zijn van het Pentagram, in hoeverre
      Rusland daadwerkelijk wil gaan in het verdedigen van haar belangen.
      Loopt Amerika na een vergeldingsactie, het risico op een totale oorlog in het Midden Oosten, met Rusland als één van de hoofdrolspelers.
      Syrië heeft 15 jaar lang geweigerd, om het verdrag tegen het gebruik van chemische wapens te rectificeren.
      Rusland en Syrië laten met hun directe bereidwilligheid zien, dat ze geen vertrouwen hebben in een confrontatie.
      Wanneer je er als de kippen bij bent, om te voldoen aan een zogenaamd voorstel in een oorlogssituatie, capituleer je toch eigenlijk.

      Het lanceren van twee ballistische raketten was een proef om te controleren of de raketafweer van de bondgenoten voldeden.
      Deze “slip of the tongeu” zou je in dezelfde context kunnen zien.
      Alleen was dit een test om te zien hoe sterk Rusland in zijn schoenen staat.
      Hierbij denk ik ook terug aan de kortdurende oorlog met Georgië.
      Uitgelokt en gesteund vanuit het Westen, om te peilen wat de reactie was en hun slagkracht.

      Marcel, er is volgens mij toch echt wel iets meer aan de hand dan alleen maar een theaterstuk.
      Het Westerse bondgenootschap is tot op het bot verdeeld over deze kwestie.
      Zelfs de meest trouwe bondgenoot Engeland haakt vroegtijdig af.
      Is dit omdat de kans op een 3e Wereldoorlog te groot is, of een mogelijkheid tot een escape?

      Misschien heb je gelijk Marcel of Guido, maar de mensheid heeft zijn buik vol van dit theaterspel.
      De zogenaamde collateral damage levert iedere keer wel honderdduizenden
      echte slachtoffers op.

      By the way Guido, zeer sterke tekst van Zzzzapppa.
      En Marcel, laten we hopen dat je gelijk krijgt.

      Groeten Henk

    6. Ik heb afgelopen week 2 telefoontjes gepleegd.
      Een met de secretaresse van de verantwoordelijken die gevraagd werden de ‘laatste nazi’s’ te vervolgen. Zij werkt sinds 45 jaar bij het Simon-wiesenthal-centrum in Ludwigsburg (onderzoekscentrum voor nazidaden).
      En een met Christoph Heubner (vice-president) van het internationale Auschwitz Comité (IAK) in Berlijn.

      Ik wilde aan hen graag laten weten door vragen te stellen, waarom men eigenlijk nog steeds achter deze mensen aanzit en niet kijkt wat er nu speelt met de kennis van nu.

      De eerste vertelde (en nog meer), ‘we hebben de oorlog verloren en daarom is dat zo. Wij zijn een Politikum’, dat betekent een gebeurtenis of een zaak met grote politieke betekenis. ‘Soms is er jaren niets, en opeens speelt het weer op.’

      De tweede zei, dat er in Den Haag een internationaal gerechtshof is, en dat daar al die recente schending van mensenrechten worden behandeld. Maar de VS heeft hiervoor niet ondertekent, dus zullen ze op dit moment niet berecht kunnen worden.

      Bij beide mensen had ik het gevoel, dat ze ervoor werken omdat deze instanties ‘geëist’ werden/worden. En ik voelde dat ze echt wel weten wat er speelt in de ’theaterwereld’.

      Mijn hoop gaat uit naar al deze mensen, die tijdens hun werk met hun intenties, een bepaalde invloed kunnen uitoefenen….
      Dit geldt voor alle mensen.
      De krachten van de gedachten zijn onverslaanbaar.

    7. @ VfV
      Om het nog ingewikkelder te maken 🙂
      Er zijn ook ‘rumours’ dat er nucleaire wapens in de VS van de westkust naar de oostkust onderweg zijn…
      Dat de VS/fema 30.000 guillotines heeft besteld.

      En dat er minimaal 15.000 russische militairen in de VS verblijven ook door fema ‘besteld’ om bij catastrofes een oorlog te helpen.
      http://www.youtube.com/watch?v=0jDaRShxSX4#t=34

      En over Poetin wordt gezegd dat hij een vrijmetselaar is, en joodse achtergrond heeft (naam gewisseld)…pffff

      Het zou zo maar kunnen, dat er iets ergs in de VS staat te gebeuren en dat Syrië als ‘afleiding’ fungeert.

      Who knows? Het is alles mogelijk in de ‘zee der mogelijkheden’…

    8. Hallo Monika
      Ik ben van al deze feiten op de hoogte.
      Persoonlijk heb ik weinig tot geen vertrouwen meer in organisaties die zich voordoen als charitatieve instellingen.
      Kijk naar de realiteit van alledag en het blijkt dat de meesten totaal corrupt zijn.
      Organisaties als Greenpeace, kankerbestrijding, stop aids now……, worden gesponsord door grote bedrijven om goede sier te maken naar hun potentiële klanten. Kijk eens hoe groen of humanitair we zijn.
      Maar ondertussen zijn veel van deze charitatieve organisaties in hun voortbestaan afhankelijk van de donaties van deze grote sponsors.
      En hebben deze bedrijven daardoor een hele dikke vinger in het uitvoerend beleid.
      Hoe kun je anders verklaren dat Greenpeace zich wel als een tool laat gebruiken, in alles wat te maken heeft met de opwarming van de aarde (politiek agenda).
      Maar in de totale besmetting van de Atlantische oceaan door de lekkages van Fukushima zijn ze onzichtbaar.
      Zo zijn er zoveel voorbeelden op te noemen.
      Zo kun je het Simon Wiesenthal centrum zien als een manier om alle misdaden gepleegd door Israël te rechtvaardigen.
      Ik heb me ook wel eens af zitten te vragen, wat voor zin het heeft om mensen van 90 jaar nu nog te vervolgen en vooral gevangen te zetten.
      Wat heeft het voor zin om misdaden tegen een volk te gedenken, terwijl dit land nu zelf alle mensenrechten met voeten vertrapt.
      Monika, het is een vreemde wereld die eigenlijk niet fatsoenlijk te beredeneren valt.
      Ik kom maar tot één conclussie en dat is madness!
      Waarom mag Israël wel ongestraft witte fosfor gebruiken tegen de Palestijnen en wordt Syrië voor een aanname gestraft??
      Politics!

    9. En gek genoeg komt er een soort rust over mij. Ik krijg het allemaal wel mee, maar geloof er helemaal niks meer van. Daarbij denk ik dat de plannen tot destructie( waar dan ook) vol continu gedwarsboomd worden door het lekken van info.

  2. Obama’s rol in het verlichtingsproces op aarde
    10 september 2013

    President Obama ligt thans hevig onder vuur, ook in spirituele kringen. Zijn tegenstanders van het eerste uur zijn gesterkt in hun overtuiging; zij zien in alles een bevestiging van hun opvatting, dat Obama een pion is van de duistere macht die achter de schermen uit is op overheersing van de mensheid (New World Order). De voorstanders zijn gaan twijfelen. Is hij werkelijk de man die het leven op aarde ten goede kan veranderen? Tegenstanders en twijfelaars wil ik graag het volgende ter overweging meegeven:

    Is twijfel aan zijn goede intenties niet vaak gebaseerd op teleurstelling? De golf van hoop die vier jaar geleden bij zijn aantreden over de aarde rolde, is verworden tot een rimpeling. De veranderingen zijn minimaal of zelfs uitgebleven. Maar doen wij recht aan iemand als wij ons oordeel baseren op teleurstelling? Verwachten we niet teveel en niet te snel? Is het duistere proces van overheersing van de mensheid, dat tientallen zo niet honderden jaren heeft geduurd, in vier jaar tijd te keren? Zijn wij niet zelf de verandering en weten we inmiddels niet dat verandering tijd kost, vaak meer tijd dan ons lief is?

    Bovendien, klopt het beeld dat wij van Obama hebben wel? De reguliere media, zo weten wij inmiddels, zijn in handen van de duistere macht en zij doen er van alles aan om Obama in een kwaad daglicht te zetten. Wij kennen niet alle feiten, niet alle successen, we weten niet wat er in zijn hoofd omgaat, wij weten niet wat hij achter de schermen doet en laat. Doen wij recht aan iemand als wij ons oordeel baseren op eenzijdige of zelfs valse berichtgeving?

    Sinds de moord op Kennedy weten we dat de grootste tegenstanders van de president zich niet in het buitenland bevinden, maar in de VS zelf. Tegenstanders die niet op afstand staan, maar diep geïnfiltreerd zijn in de politieke macht van het land. Tot zelfs in de eigen regering aan toe. Tegenstanders die het gebruik van geen enkel wapen schuwen om hun zin te krijgen. Net als Kennedy heeft ook Obama te maken met tegenwerking, waardoor hij niet simpel alle knoppen op de juiste stand kan zetten. Daarop hopen doet geen recht aan de complexe werkelijkheid, waarin slechts een handjevol medewerkers echt te vertrouwen is. Hij weet ook, dat als hij continu zijn kont tegen de krib van het duister gooit, hij zichzelf buitenspel zet. Hij speelt het spel tot op zekere hoogte mee, waarschijnlijk slimmer dan wij kunnen waarnemen.

    Syrië heeft veel twijfelaars over de streep getrokken. Zie je wel, hij is wel slecht, luister maar naar zijn ferme taal. Maar heeft er al een vergeldingsaanval plaatsgevonden? Doet hij er, ondanks zijn harde woorden, niet van alles aan om een aanval op Syrië te voorkomen? Een militaire actie bespreken met het Congres, met de G20, en waarschijnlijk zelfs in de VN. Dat heeft zijn voorganger nooit gedaan, die stroopte gelijk de mouwen op. De Amerikaanse troepen hebben inmiddels Irak verlaten en staan op het punt zich terug te trekken uit Afghanistan. En ondanks de grote conflicten in het Midden Oosten is er onder zijn gezag geen Amerikaanse militaire interventie geweest. Doen wij recht aan Obama, als we hem op hetzelfde schavot zetten als Bush?

    In spirituele kringen wordt onderscheid gemaakt tussen licht en duister. Mensen van het licht brengen vrede en harmonie, mensen van het duister oorlog en onderdrukking. Maar er kan pas echt vrede zijn als wij allen het duister uit onszelf hebben verdreven, als wij ons niet langer laten leiden door angst, boosheid en verdriet, maar door de liefde in ons hart. Misschien weet en voelt Obama wel, dat de oorlogsdreiging om Syrië nodig is om de angst, boosheid en verdriet in alle mensen op aarde aan te raken, opdat heling op uitgebreide schaal kan plaatsvinden. Met andere woorden, acties die wij als duister bestempelen hebben misschien wel een krachtig lichteffect.

    Jezus Christus had een belangrijke rol in het terugkeren van het licht op aarde: hij heeft het zaad van onvoorwaardelijke liefde gezaaid dat nu mag ontkiemen. Zijn populariteit nu staat in schril contrast tot zijn populariteit toen. Waarom had hij destijds geen grote aanhang? Grootse zielen van licht komen niet naar de aarde om naar de pijpen van de mensen te dansen, maar om Gods wil ten uitvoer te brengen. Een wil die ons vaak boven de pet gaat. Niet voor niets zijn Gods wegen ondoorgrondelijk. Dit zou met Obama ook het geval kunnen zijn. Hem stevig bekritiseren omdat hij ons niet op onze wenken bedient, doet geen recht aan zijn grootse ziel en zijn grootse taak op aarde.

    Wij zijn in dualiteit opgegroeid. Wij hebben geleerd de mensen om ons heen in te delen in goed en slecht. Ons aangeleerde oordeelmachine staat aan de basis van menig conflict in ons leven. De nieuwe tijd, een tijd van vrede en harmonie, kan pas van de grond komen als wij de oordeelmachine in onszelf ontmantelen. Is het werkelijk van belang om een ander in de hoek te zetten, is het werkelijk van belang om op iemand een stempel te drukken? Is het niet juist dé uitdaging van deze tijd om daarmee te stoppen? Is het niet juist dé uitdaging om met onszelf aan de slag te gaan in plaats van anderen te bekritiseren en te veroordelen?

    Dat Obama nog niet al zijn beloften heeft kunnen inlossen, moet ons niet negatief stemmen, maar ons tot denken aanzetten. Vrede en harmonie worden kennelijk niet op een presenteerblaadje aangereikt, daarvoor zullen we zelf aan de slag moeten. We zullen de liefdesbron in onszelf moeten aanboren. De liefde die synoniem is aan het achterwege laten van ons oordeel. De rol die Obama thans speelt op het wereldtoneel geeft ons een kans om het aangeleerde oordeel af te leren en met liefde naar de gebeurtenissen in de wereld te kijken. Dat geeft lucht, dat geeft verzachting. Dit is precies wat de overspannen toestand in de wereld nodig heeft.

    Ismaël Sananda

    Terug naar Artikelen

    Dit artikel mag verspreid worden, mits onder vermelding van:
    Ismaël Sananda – http://www.newearthcreation.nl

    1. Er is een Amerikaanse spreuk afgekort tot KISS:

      Keep It Simple and Stupid, if you don’t Keep It Simple you are Stupid.

      Een van de weinige waarheden, die de VS blijkbaar nog heeft zo langzamerhand.

      Vandaar om Obama het voordeel van de twijfel te geven en wij als “toeschouwers langs de lijn” en als “beste stuurlui aan wal” de “hand in eigen boezem mogen steken” om waarheid = eerlijkheid = zuiverheid = Liefde in zijn volle glorie uit te stralen naar onze mede wereldbewoners.

      Ismaël, bedankt voor je visie.

    2. Ismaël,

      Ja, ik heb ook moeite met de verkettering van Obama, ook al moet ik toegeven dat ook bij mij de twijfel is binnengeslopen.
      Ben bijv. wel geschrokken van de laatste uitzending van Brandpunt d.d. 8 sept. Obama zou iedere dinsdag een lijst met persoonlijke doodvonnissen tekenen – zonder tussenkomst van een rechter. Al 4000 personen en kinderen zou hij door drones hebben laten doden…

      Maar ik heb geen oordeel. Ik weet immers – zoals de meeste van ons – sowieso niet wat waar is en wat niet. We horen slechts van alles via via via… we zijn er zelf niet bij… de eventuele bewijzen kunnen we doorgaans zelf ook niet checken… dus..?

      Je schreef: “Maar er kan pas echt vrede zijn als wij allen het duister uit onszelf hebben verdreven”
      Dat triggerde me.
      Zo’n 15 jaar geleden – ik contempleerde voor de zoveelste keer op de terreur en het onrecht waar mijn gezin onder leed – “zag” ik plotseling dat “ik” ooit, heel lang geleden, in andere tijden en waarschijnlijk zelfs in een andere wereld of dimensie (dat doet er verder ook niet toe) de duisternis / mijn schaduwen uit mijn systeem heb gekickt. Deze schaduwen zijn toen “elders” samengeklonterd. Zo is licht en duisternis van elkaar gescheiden. Waar eerst de goddelijke dichotomie vigeerde is de dualiteit zoals we die nu kennen gerealiseerd.
      En ik “zag” dat deze verbannen duisternis zich nu in dit leven rondom mij en mijn kind had verzameld in de vorm van een persoon die zich fanatiek en meedogenloos aan mij opdrong. Wreed werd mijn kind daarbij gebruikt als pion om te trachten mij te dwingen tot onderwerping.
      Ik begreep toen dat het gaat om de hereniging van licht en duisternis en het in balans brengen ervan, opdat de oorspronkelijke dichotomie weer gerealiseerd wordt.
      Het kwaad in deze persoon (en in welke persoon dan ook), is het kwaad dat ik/wij niet onderkennen en niet accepteren in onszelf, of zelfs geheel uitgedreven hebben…
      Om mijn kind te beschermen heb ik op een gegeven moment op het punt gestaan om deze persoon uit te schakelen (met een energetische techniek). Gelukkig herinnerde ik me nog net op tijd dat het “uitroeien” van de duisternis de dualiteit in stand houdt en mij daaraan vastketent. En mijn kind – een bijzondere entiteit – had zich immers nu juist bij mij gevoegd in de helse sferen van 3D om mij te helpen met het volbrengen van mijn plan om de scheiding tussen licht en duisternis te helpen oplossen.
      Hij-die-mijn-zoon-was is tenslotte door het kwaad uit zijn lichaam gejaagd. Maar hij had in zijn korte leven zijn taak reeds geheel volbracht en weet dat ook ik dat zal doen.

      En de duisternis beukt nog immer woedend op mijn poort – verblind, niet ziende dat de poort openstaat. Ik hoef alleen maar te wachten tot het zich in radeloze razernij naar binnen stort en rust vindt in Eenheid.

      Ja, de duisternis wil weer binnengelaten worden en omhelsd worden als deel van ons / de goddelijke Werkelijkheid en ja, het heeft harde methoden om zijn rechtmatige plaats op te eisen:

      “Misschien weet en voelt Obama wel, dat de oorlogsdreiging om Syrië nodig is om de angst, boosheid en verdriet in alle mensen op aarde aan te raken, opdat heling op uitgebreide schaal kan plaatsvinden. Met andere woorden, acties die wij als duister bestempelen hebben misschien wel een krachtig lichteffect.”

      Het gaat om balans. Wanneer licht weer straalt in de duisternis wordt de duisternis niet gedood, maar bevrucht en tot bewustzijn gewekt om bewust dienstbaar te kunnen zijn aan het Leven.

      In de duisternis van de aarde kiemt het zaad, terwijl het inert zou blijven in het zonlicht.
      Onze aardse nachten zijn niet “evil”, maar voorboden van steeds weer nieuwe dagen vol nieuwe ervaringen.
      En de nacht van de ziel helpt ons onverbiddelijk om de functie en oorzaak van het lijden te gaan doorzien en de regie aan haar terug te geven, opdat het denken (dat idd. verkankerd is tot een “oordeelmachine”) weer dienstbaar kan zijn aan het Leven en de Liefde.

      Jouw vraag:
      “Is het niet juist dé uitdaging om met onszelf aan de slag te gaan in plaats van anderen te bekritiseren en te veroordelen?” kan ik beantwoorden met een volmondig: ja!

      Tot slot: pogen de duisternis te verdrijven is net zo “heilloos” als pogen het licht te verdrijven. Het is a. onmogelijk en b. geeft een hoop gedonder (wat overigens door de Bipolaire Creator zéér interessant gevonden wordt – vandaar dan ook dat het wel allemaal zich mag manifesteren… en zo begint het de creaturen dan te dagen waar ze vandaan komen en wat ze in wezen zijn 🙂 En zo zie je maar weer: niets is heilloos!)

    3. Openminded als ik ben over vrijmetselaars en geheime genootschappen ( de bokken en de schapen ) kan ik me niet verenigen met het positieve gelul over Oblabla . Voor mij is hij gewoon een bruingespoten Bushkloon , zijn woorden en daden zijn 2 opponenten . 0,fckn 0 vertrouwen noch respect voor die horzel .

    4. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1364712

      Hier is de link waar in een bovenstaande reactie ook over gesproken werd. De Brandpunt uitzending van zondag 8 september 2013. Tweede onderwerp vanaf 10min15sec.
      Ik snap niet dat er dan nog twijfel is. Oblama is geen spat beter dan Bush. De Drone-aanvallen zijn gewoon een feit. Dat is algemeen bekend. En uiteraard vallen daar doden bij en ook onschuldige doden. Daarbij zijn de personen die doelwit zijn alleen maar verdachten die zonder proces gewoon vermoord worden. Dit is regelrecht strafbaar en een oorlogsmisdaad en het zijn ook misdaden tegen de mensheid.
      Laat je niet misleiden. Oblama voert wel degelijk oorlog, zeggen dat dit niet zo is strookt gewoon niet met de feiten. Feiten zijn dus dat Oblama een oorlogsmisdadiger en een massamoordenaar is. Sorry, maar ik kan dit gedrag niet goedpraten, iets dat Ismaël blijkbaar wel kan. En dan nota bene daar spiritualiteit bij betrekken…op zo’n walgelijke manier kan je alles goedpraten, zelfs de daden van Hitler. Hier doe ik niet aan mee. Je moet dit soort daden juist in het licht zetten, de aandacht geven die het behoort te krijgen in plaats van wat Ismaël liever ziet, de boel doodzwijgen en medelijden hebben met de zware taak die Oblama heeft in plaats met de vele doden die hij op zijn geweten heeft, mocht hij dat al hebben.
      Er is ook geen president geweest vóór Oblama die het klokkenluiders en journalisten zó moeilijk maakt, puur omdat hij zelf alles in het geheim wil doen, buiten alle regels om en dat mag natuurlijk niet aan het licht komen.
      Maar om dan toch een beetje spiritueel mee te praten. Ik zou zeggen: laten we samen de hoogste boom uitzoeken voor Oblama. Ja, sorry voor de uitspraak hoor, maar ik heb toch ook mijn taak te doen, zo u vast wel begrijpt. En dan vind u het vast ook niet erg dat ik uw artikel niet ga verspreiden.

    5. Het is zeker van waarde om ook nog een mens te zien achter Obama.
      Zeker is dat Obama niet alleen hiervoor verantwoordelijk is, maar nu te speculeren dat hij zo een belangrijke rol speelt in ons aller verlichtingsproces lijkt me iets overdreven.
      Er zijn meer problemen in de VS dan wat er nu in de media speelt. En hij is een deel van dit systeem.
      Hij zou net zo goed kunnen zeggen. ‘Ik stap op. Ik wil geen oorlog of wat dan ook voor een ellende. Ik wil rust en vrede.’
      Hoeveel oorlogen moeten dan nog komen? De meesten mensen weten het nou wel dat oorlog niet werkt en willen dan ook geen oorlog maar het lijkt alsof er niet naar hen geluisterd werd/wordt.

      Ze weten dat je niet zomaar ervan kunt uitgaan dat je de waarheid verteld werd/wordt.
      Opeens wordt het overal zichtbaar, wat er niet klopt…veel mensen ervaren dit als chaos.
      En ja, waarheid=eerlijkheid=zuiverheid=liefde, zijn ridderlijke voornemens en zeker na te streven, alleen is dat voor ons hier makkelijker dan voor al die mensen die in de (burger)oorlogsgebieden leven…denk ik maar.

    6. Net als bij 9/11 voel ik al vanaf het eerste moment dat ik barak hoessein asama heb gezien, dat niet de waarheid te zien is maar een valse schijn!
      Bij 9/11 is het voor erg veel mensen nu toch wel duidelijk, voor barak hoessein osama wordt het langzamerhand ook veel mensen duidelijk hoe de vork in de steel zit. Het lijkt verdacht veel op zijn voorganger en die andere theaterfiguur obama bin laden. Het zijn allemaal poppetjes die een ( door de machten achter de schermen) bepaalde rol spelen . En wij gaan helemaal ( not ) mee in die neergezette karakters. En als we niet kunnen geloven wat we zien halen we het oude dooddoenerige dogma uit de roomsch katholieke kerk aan “gods wegen zijn ondoorgrondelijk”alleen nu zetten we het naadloos over op die minkukels. Oude wijn in nieuwe zakken!!

    7. Obama draait er mooi om heen op tv. Vertrouw het niet..het gaat mij iets te gemakkelijk allemaal ineens.

      PS. 13 scheldwoorden en geen ban..wauw!

    1. Voordeel , de zwijnen schijten de paarlen weer onverteerd uit , volgende dag effe door de drek zoeken en je hebt ze weer terug 😆

  3. GROTE KLASSE, deze site ! ! !

    ( geen achterlijke censuur tenminste, zoals op 80% van de nederlandse sites ! )

    Afijn, waar was ik ?

    O ja :

    Aanbevolen Doccie van de Dag : “All wars are bankster wars”.

    (de afgelopen twee eeuwen zowieso)

    ■ “All wars are bankers wars” , docu van 45 min :

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5hfEBupAeo4#!

    O ja, mijn naam is Knowtoomuch.

    U heeft vàst wel eens van me gehoord.

    ■ “Oproep aan Knowtoomuch : STOP ” :

    http://www.klokkenluideronline.is/artikel/24679/oproep-aan-knowtoomuch-stop

    Mijn reaktie daarop :

    http://www.klokkenluideronline.is/artikel/24679/oproep-aan-knowtoomuch-stop#comment-100409

    Onder andere naar aanleiding van “33 Talmudic Jew
    Tales” :

    http://www.klokkenluideronline.is/artikel/24640/narisetti-this-is-not-a-state-court#comment-100074

    1. JaNee, mooi gezegd. Overigens ook hier geldt mijns inziens: “zo binnen, zo buiten”….. feitelijk is het het dualisme in ons zelf dat ons een oordeel laat uitspreken over zaken die op het “wereldtoneel” plaatsvinden

    2. Het is tijd. De hoogste tijd voor acceptatie. Mits we echt willen wat we zeggen wat we willen. Waarheid, liefde en vreugde. Het is hoe het is, het is hoe wij het willen, waar wij onze aandacht en liefde in stoppen.
      We kiezen voor de verdediging, de welles- vs nietes, het trachten de ander te overtuigen kost wat kost. Dit levert persoonlijke groei en houdt dit in stand. Het houdt hetgeen wat je voedt in stand(de discussies). Dit helpt ons zelf, immers een ander kun je niet wakker schudden.
      Kiezen voor acceptatie, kiezen voor staan wat goed is, kiezen om de waarheid niet te verbergen, kiezen om de waarheid uit te dragen, kiezen om vrij te zijn, kiezen om een ander zijn ontwikkelingsproces in zijn eigen tempo te laten doorlopen. Kiezen om te genieten, te delen en lief te hebben. Dankbaar zijn en waarderen waarom we hier zijn. De bewustwording en het begrijpen waarom we gekozen hebben om op aarde te zijn. Waar geef je voeding aan?
      Is het niet kunnen kiezen een teken dat we er niet zeker van zijn wat we willen? Niet kiezen is 1 stap vooruit en weer 1 stap achteruit nemen. Of is het juist een (on)bewuste keuze, een keuze om daar te zijn en daar te willen blijven? Acceptie voor hoe het is. Accepteren van het groeiproces en de lessen die we moeten doorlopen.

    3. Sun, accepteren betekent letterlijk aanvaarden…… ik noem het vaak leven uit Genade……. dat laat zich mijns inziens niet dwingen door ” het is tijd”…… zo werkt het gelukkig niet. Ieder gaat zijn/haar eigen pad in dit leven en maakt op ieder moment zijn/haar keuzes uit Vrije Wil, niet waar? 🙂

    4. Sun, even een citaat als voorbeeld van “leven uit genade” uit het boek ” De pianiste van Theresienstadt” :

      ” Ik houd van mensen en heb belangstelling voor het leven van anderen. Niemand kan je van je geest beroven. Begrip voor anderen kan tot vrede leiden. Ik kan stellen dat oorlog alleen maar oorlog oplevert.
      Iedere dag is een wonder, hoe slecht mijn omstandigheden ook zijn.
      Ik heb de Vrijheid om zelf te bepalen hoe ik er tegenover sta en er zelfs Vreugde uit te putten.”
      Het kwaad is niets nieuws. Het is aan ons hoe we omgaan met Goed en Kwaad. Die macht kan niemand ons afnemen.”

    5. Hoi Dick, de groei in het bewustworden en het bewustzijn maakt het mogelijk om bewust te kiezen en te weten waarvoor je kiest. Dan is er de vrijheid en rust en vrede in het zijn. Vrije wil is er altijd. Maar indien het volledige bewustzijn er nog niet is, indien het volledige besef van de keuzes er nog niet is, dan is hoogstwaarschijnlijk ook de acceptatie er niet en heersen vrijwel zeker de frustraties, onvrede en machteloosheid.

    6. Hoe ver kom je met alleen vrije wil zonder de regels te kennen als je bijvoorbeeld een pot schaken speelt? Hoe ver kom je als wel de regels zijn verteld, maar je kunt ze nog niet bevatten? 🙂

    7. Sun, zolang als we nog niet in staat zijn om volledig uit genade (zelf acceptatie) te leven en ons ego zich blijft verzetten, kan die weerstand (die zich uit in stress) inderdaad omslaan in frustratie, onvrede en machteloosheid….. dat deel ik volledig met je.

    8. Sun, het gaat er volgens mij niet om dat je de regels al kent….. veel belangrijker is in mijn visie dat je de DURF/MOED hebt om de leiding uit handen te geven….. en dan schaak je niet meer, maar dan wordt je geschaakt 🙂

    9. Misschien mag ik er ook een in de groep gooien:

      In hoeverre beschikt een verslaafde over vrije wil / keuzevrijheid?

      En wie is niet (min of meer of geheel) verslaafd aan het denken en aan de identificatie met het denken?

      Zolang er dwangmatige identificatie met het denken is, is Vrije Wil niet meer dan een concept.

    10. Ons Ego is voortdurend een stoor-zender in dat proces van zelf-acceptatie….. Vaak als ons Ego weer de overhand probeert te nemen, voeden we het weer en wordt het groter en groter en voelen we ons weer gedreven uit ons Zijn in de Afgescheidenheid….. tenminste zo ervaar ik dat.
      Slechts als ik er Bewust van ben, dat ik mijn Ego aan het voeden ben en in staat ben om deze waar te nemen zonder het “mentaal” te voeden (er zelfs om ga lachen), dan kom ik weer terug in mijn Zijn.

    11. Een patient ( de Keuze voor die Naam houdt je overigens in mijn opinie al in de Slavernij, of het is een bewuste grap 😉 ), je mag altijd iets in de groep gooien….. Verslaving staat in mijn opinie tegenover Vrijheid…… zolang ons Ego ons in z’n greep houdt, dus in de Afgescheidenheid, ben je in mij opinie Slaaf van je eigen gedachten en emoties

    12. Waarom zijn Verslaafde mensen aan drank, drugs, seks etc vaak tijdelijk even “Vrij”??????? Omdat ze in mijn visie even de Leiding uit handen geven (de “remmen” los laten) en daardoor het laten “stromen”.

    13. Ja, geintje Dick (zie 57)

      Hmmm… verslaafden geven de leiding uit handen… maar waaraan? Aan hun onderbewuste? Hun programmering?

      @Marcel,
      Het ego is een constructie die voortkomt uit en gevoed wordt door het denken, lijkt me.

    14. Marcel, in mijn visie is de allerbeste expertise……. zelf ondervinding. Je kunt als psycholoog of psychiater nog zo’n knappe kop zijn en alle mogelijke beschikbare literatuur hebben bestudeerd. Ergens, in mijn opinie, zul je toch uit zelf-ondervinding, zoals bijvoorbeeld Alice in Theresienstad of Nelson Mandela op Robbeneiland, moeten ervaren wat “leven uit genade” inhoudt……

      Overigens, ben ik ervan overtuigd dat we dat allemaal kunnen onder-vinden als we maar de moed hebben om tot in-keer te komen, dwars door de pijn heen

    15. Je geeft geen antwoord op de vragen dick , een patient probeert het tenminste nog.

    16. Kijk dick toen ik jong was ( nog jonger dan nu) ben ik een periode ernstig verslaafd geweest . Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat hetgeen jij over verslavingen te berde brengt hier de grootst mogelijke onzin is. Een verslaafde die zich overgeeft aan zijn verslaving is alles behalve vrij!
      Ook wat jij zegt over het ego is dermate wollig en zweverig dat het imo geen hout snijd.
      Je propageert hier om de verantwoordelijkheid uit handen te geven, een heel slecht idee daar dat nu juist het systeem dat ons in de rotzooi heeft gebracht. Het maakt je afhankelijk van een ander en dat is precies wat je niet moet willen jij bent de creator van je eigen leven.

    17. Ego is ik. En dat is een gereedschapje dat je nodig hebt om je te manifesteren in deze 3 d wereld . Zodra je je met je gereedschap identifiseert doe je wat verkeerd lijkt me zo.

    18. Marcel 55.18, als ik je met mijn Denken een antwoord zou moeten geven, kom ik er echt niet uit…..
      Sinds ik me Bewust ben geworden van heel veel dingen, die vaak te maken hadden met dit leven en doorleefde levens van ouders en voorouders, heb ik het gevoel dat ik heel veel Onverwerkte Emoties heb verwerkt. Ik voel nu het Ego als een energie-ophoping in mijn hoofd….. het leidt niet meer tot fobische angsten en woede-aanvallen of verdriet-aanvallen, zoals in het verleden, getriggerd door die onverwerkte emoties waar ik me vaak niet bewust van was. Ik voel nu dat ik energie vasthou in mijn hoofd. En waarom doe ik dat? Misschien toch ergens Onbewust nog de controle niet uit handen durven geven? Ik weet het niet.

      Echter, alleen al door Bewust te zijn van de Afgescheidenheid die die Energie blokkade veroorzaakt (door het voeden met mijn Aandacht), kan ik de energie weer laten stromen …alleen maar door het Waar te nemen dat het er is en het niet te VOEDEN…… er naar kijken zonder “mentale” invulling. Kun je daar iets mee?

    19. Ik wordt altijd zo moe van dat hoogdravende taalgebruik van hen die zich zeer spiritueel wanen , die het ego los willen maken van zichzelf( ego).Laten we voor eens en altijd afspreken dat je pas wat verteld over wat je in een boek hebt gelezen als je het in je eigen woorden vertalen kunt . Dat geeft dan in ieder geval enigzins de illusie dat je het hebt geinterneerd en begrepen. Heel mooie zinsbouw en hele dure woorden achtereenzetten om je onvermogen tot het begrijpen van wat je zegt te verdoezelen is not done in deze tijd . Guru’s vind je op elke hoek van de straat wijze mensen echter praten net zo makkelijk jip en janneke taal als dat ze met professoren kunnen communiseren .
      Spiritualiteit = bewustwording
      Ego = ik
      Dus dan hoeven we daar alvast niet zweverig meer over te gaan doen.

    20. Dick je bent je voorouders niet alleen in energetische vorm maar in het nu in verschillende incarnaties . En je ego opeenhopen in de vorm van energie in je hoofd is regelrechte onzin.

    21. Marcel, voor mij is een patient genezen 😉
      Ego= identificatie met het Denken….. Wij hebben ons vereenzelvigd met iets dat we 100% niet zijn…… het is een grote Illusie!

    22. @ dick
      En wat wil je nou dat ik alle rimram onzin en tegensprekingen in je bovenstaande comment ga blootleggen? Dat ik al je vragen beantwoord die je je zelf niet eens durft te stellen? Ik noem dat zuigen , want dat is niet werkelijk wat je wilt je verschuild je achter wollig taalgebruik en boekenwijsheid. Met al je reizen ben je gevlucht voor jezelf en heb je jezelf niet werkelijk willen tegenkomen. Je zet alle verantwoordelijkheid voor je leven buiten jezelf en verwacht dat je zo tot innerlijke groei komt, zie je niet dat dat een doodlopende weg is? Je hebt het over dat je vanuit het denken er niet uit komt waarom klamp je je daar dan wanhopig aan vast? waarom durf je niet werkelijk te voelen wat je voelt ? En ja onbewuste verdriet was je je niet bewust hehhe, dat is echt een opendeur toch dat zegt geen ene moer. Nouja veel wijsheid en innerlijke groei toegewenst dick maar dan zal je ( alleen al voor jezelf ) je veel transparanter moeten opstellen en meer injelf de vragen stellen die je nu niet durft aan te gaan.

    23. Gewoon, vanuit je hart, vertellen waar het volgens jou WEL om gaat. Volgens jou en niet volgens de boeken. Hoe voelt dat..? Want ik heb het gevoel dat je met ‘Wij’ ook Moi bedoelt..?

    24. Marcel, wat ik je vertel heb ik uit eigen onder-vinding … en juist niet uit boeken. Ik zat in het jaar 2003 nog met enorme fobische angsten en mijn huisarts vertelde mij dat ik nooit van mijn leven meer zonder anti-depressiva zou kunnen leven. Ik heb de seroxat 3 maanden geslikt en heb toen het besluit genomen om nooit meer een pil te slikken… en heb dat ook niet gedaan. Praat me niet over boeken-wijsheid……. ik ben mijn eigen weg gegaan….. dat de laatste jaren de bijbel op mijn pad is gekomen, heeft er niet mee te maken dat ik door de bijbel dichter bij mezelf ben gekomen….. het is juist precies anders om. Doordat ik tot in-keer ben gekomen, dwars door mijn pijnen en paniekaanvallen heen, zie ik nu pas in heel veel bijbelse verhalen de innerlijke weg die ik zelf heb afgelegd. En dat in-zicht heeft me heel veel kracht gegeven! Daar kan geen boek tegenop!

    25. Dat klinkt al een stuk echter .Maar nog steeds hoor ik de verantwoordelijkheid elders liggen in jouw verhaal.

    26. Dick
      je schrijft :
      Waarom zijn Verslaafde mensen aan drank, drugs, seks etc vaak tijdelijk even “Vrij”??????? Omdat ze in mijn visie even de Leiding uit handen geven (de “remmen” los laten) en daardoor het laten “stromen”.
      Je had angsten en paniekaanvallen , dus geef je de leiding over aan de arts die je ( god betere het) seroxat voorschrijft. Dan leg je de bleiding bij de pillen . En ja gelukkig zie je dat dat niet werkt , vervolgens ga je propageren dat je de leiding uit henden moet geven om werkelijk vrij te zijn??
      Laat ik je een voorbeeld geven toen ik rookte moest ik om de zoveel tijd een sigaret op steken.( in jouw ogen was ik dan helemaal vrij omdat ik het liet stromen ) Nu kan ik kiezen of ik dat wil doen of dat ik het laat ….. dat is vrijheid .Snap je het grote verschil?

    27. Guido 55.27, ik zie het als mijn opdracht om te delen hoe ik e.e.a. ervaar….. omdat het leven zo veel mooier is zonder pijn, angst, woede, verdriet…. Het is zo fijn om de magie van het leven te ervaren op het moment dat je “vanuit genade” leert leven….

      Overigens, Guido, ik neem de woorden “wij” terug….. Ik ervaar het zo dat het ego ( het is overigens maar een naam, Guido) mij in de afgescheidenheid probeert te houden door mij te identificeren met mijn Denken, mij in de Slavernij van het Denken gevangen probeert te houden. En dus af te houden van wie ik Werkelijk ben… ennnnnn, Guido, “Wie alles weet maar niet zichzelf kent, die mist het Al”

    28. Overigens zie ik je innerlijke pijn en angsten nog steeds door je teksten heen steken , terwijl jij het lijkt te overschreeuwen met wollige praat. Dat maakt je onecht , en dat is jammer. Juist hier en nu zou je je twijfels en vragen kunnen uitwerken , met hulp van heel veel mensen die kennis van zaken hebben . Helaas ,ik zie het je niet doen. En vaak kom je dan op mij over als “een enkel hanger”in plaats van iemand die vraagt om bijstand , je weet ondertussen wat ik daar mee doe .

    29. Marcel 55.30, ik ben niet van de pillen afgegaan omdat ze niet hun werk deden…… ik had door de pillen veel meer rust in mijn lijf, veel minder hinder van angsten en paniekaanvallen…. maar ik voelde me aan de andere kant ook een zombie worden. Ik was en ben een natuurmens en door de pillen werd alles veel waziger… ik zag niet meer helder de kleuren… al mijn zintuigen functioneerden minder, voor mijn gevoel. Ik heb daarom het besluit genomen om dwars door de pijn heen op zoek te gaan maar mijzelf…. dat noem ik een Keuze maken uit Vrije Wil. Blijf ik in mijn zelf gekozen gevangenschap, slavernij hangen (mijn huisarts noemde dat genetisch bepaalde afwijking en ging daarmee even mee op de stoel van onze lieve heer zitten) of kies ik voor de Vrijheid en ga ik op zoek maar mijn Ware Zelf?

    30. Marcel, ik vind het uitstekend als je mij ziet als enkel “een hanger” of om mijn part “een zuiger”….. geen enkel probleem. dat laat ik graag bij jou.

      Mijn enige intentie is om te delen…. omdat mijn leven zoveel mooier is geworden en zoveel meer kwaliteit in zich draagt dan voorheen…. en ik gun dat uit de grond van mijn hart aan iedereen

    31. Energy flows where the attention goes. Gewoon het ego niet ’teveel’ energie sturen. Aandacht dus… Anders is er ook weer geen ruimte/plaats voor andere energiestromen.. Ofzo, denk ik te voelen.. 🙄

    32. Je moet mijn woorden niet verdraaien dick. Ik ben helder genoeg met hetgeen ik zeg , zoniet vraag je het na.

    33. Marcel,

      Waarom anderen altijd zo chagrijnig en kribbig de les lezen en jouw hulp opdringen?

      Misschien vruchtbaarder om je bezig te houden met je eigen tegenstrijdige uitlatingen en blinde vlekken? (Ik ben het turfen inmiddels moe geworden.)

      Dat ga ik nu zelf ook maar weer doen. Mijn verschijning als “Patiënt” was namelijk immers slechts bedoeld als 1-malige grap ( http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/gastcolumns/een-werkelijk-bezield-leven/comment-page-1/#comment-109649 ) – en dat had misschien ook beter daarbij kunnen blijven. (Ik reageer al anderhalf jaar niet meer op fora.)

      Dus, wees een beetje vriendelijk voor en geduldig met elkaar – kortom, doe het gewoon zoals je zelf ook graag behandeld wilt worden bijvoorbeeld..?

      Alle goeds, mensen.

    34. @dick
      Je schrijft :
      Ik ervaar het zo dat het ego ( het is overigens maar een naam, Guido) mij in de afgescheidenheid probeert te houden door mij te identificeren met mijn Denken, mij in de Slavernij van het Denken gevangen probeert te houden. En dus af te houden van wie ik Werkelijk ben…
      Wie is de “mij”in dit verhaal , en wie het ego?mag ik het even vertalen?
      Mij =1, ego = 2 denken =3 ik =4
      4 ervaart het zo dat het 2(…) 1 in de afgescheidenheid probeert te houden door 1 te identifiseren met 1 zijn 3,1 in de slavernij van het 3 gevangen probeert te houden. En dus af te houden van wie 4 werkelijk is.
      Komt op mij nogal schyzofreen over.

    35. Hoi een patiënt (55.37), ik snap wat je bedoelt, echter Dick en Marcel hebben een soort chemie samen en Dick bedoelt het niet slecht. 😉
      Ik denk dat Dick en Marcel elkaar nodig hebben om lekker te sparren. Volgens mij houden ze echt wel van elkaar.
      Veel liefs!

    36. Een patient ( 😉 , wijze lessen, jammer dat je ons al weer verlaat.

      Marcel, ik waardeer je heel erg als mens en ik hoop dat we hier nog vaak met elkaar van gedachten mogen verwisselen en gevoelens met elkaar mogen delen. Ik vind jouw bijdragen over het algemeen heel waardevol.

      Laten we elkaar respecteren om wie we zijn, allemaal unieke mensen met nobele intenties 🙂

    37. Hey Maria, jouw link met je eenmalige grap triggert me

      “Hè ja, Jenne, laten we psychiater Willemuyn een bloemetje meegeven voor zijn goede werken. Zo sneu dat hij stank voor dank kreeg.
      Wil jij dan even met de pet rondgaan bij de slachtoffers van zijn karaktermoordcampagnes? ”

      Wie is psychiater Willemuyn? En waarom is het zo sneu dat hij slechts stank voor dank kreeg voor zijn gode werken, terwijl hij karaktermoord pleegde op vee slachtoffers?

      Wie ie hier aan het werk, Maria? Jouw ego of je ware zelf?

    38. Hoi JaNee, dank je voor je mooie linkjes…. ik heb ze met heel veel aandacht en herkenning bekeken.

      Afgelopen zondag was Martijn op bezoek en toen ik die afspraak met hem maakte noemde ik de naam Hans Laurentius als iemand die mij erg aanspreekt. “O, riep Martijn, ik heb “toevallig” “net een boek van hem “De vreugde van verlichting” op 20 cm afstand van me liggen. Ik neem hem zondag wel even voor je mee”.

      Ik heb het boek zojuist willekeurig opengeslagen en kwam uit op een pagina waar heel mooie dingen worden gezegd over het Ego, pagina 130

      Het gaat hier over zogenaamde Verlichte mensen:

      “Ego is erg slim en zal zelfs waarheid misbruiken. Het zal het Inzicht gebruiken om zich boven anderen te plaatsen, het zal Inzicht misbruiken om persoonlijke tekortkomingen en perversies en tekorten te rationaliseren”

      En Hans Laurentius vertelt dan op dezelfde pagina verder over Sri Nisargadatta Maharasj, die pas vlak voor zijn dood en ver na zijn zogenaamde “verlichting” de laatste restjes van zijn individualiteit verloor.

      Sri zei daarover het volgende:

      ” Alles wat ik eerder heb gedacht, is nu veranderd. Wat er nu gebeurt, is dat zelfs de geringste aanwezigheid van individualiteit volkomen is verdwenen. Het is Bewustzijn als zodanig dat volkomen spontaan ervaart. Het resultaat is volkomen vrijheid. Er was al die tijd volledige overtuiging dat Bewustzijn aan het ervaren was, maar dat “IK”, die Bewustzijn ervaart, tegenwoordig was. Nu is dat helemaal verdwenen”

      Sri Nisargadatta Maharasj verhaalt hier ook over het verdwijnen van het zogenaamde “IK”, de individualiteit. Hij schrijft daarover, dat hij dat ervaart als volkomen VRIJHEID!

      Ik ervaar dat zelf ook meer en meer heel sterk, volkomen VRIJHEID, waardoor je volledig kunt leven vanuit de Impuls… en dat is een magisch gebeuren!

    39. @ een patient
      Grappig dat het zo op jou overkomt , maar wat zegt dat over mij? en wat zegt dat over jou? Dus hulp aanbieden = aan hulp opdringen, bizar hoor.
      Waar was je gekomen met turven, ben wel benieuwd. En welke tegenstrijdigheden dacht je te hebben aangetroffen? Ben altijd bereid te leren van opmerkingen van een andere patient.

    40. Ik ben van Nisargadatta ligt hier ook maar kan ik moeilijk uitlenen. Is eigenlijk van m’n vader 😉 Wel het beste boek misschien. Meest direct.

    41. Wie maakt eigenlijk de dienst uit om te Zijn wie je bent?
      Volgens christenen God. Volgens moslims Allah. Volgens de Grieken Zeus. Volgens de Vikingen Wodan. Volgens daoïsten het tao. Volgens advaitavadins het bewustzijn. Volgens boeddhisten de leegte. Volgens hindoes Brahman. Volgens universalisten komt dit allemaal op hetzelfde neer. Volgens rationalisten heeft het verstand het voor het zeggen. Volgens romantici het hart. Volgens materialisten de stof. Volgens idealisten de geest. Volgens communisten de geschiedenis. Volgens fascisten de sterkste. Volgens existentialisten het individu. Volgens sociologen de groep. Volgens natuurkundigen de vier krachten. Volgens quantumfysici het toeval. Volgens scheikundigen de moleculen. Volgens internisten de hormonen. Volgens neurofysiologen de transmitters. Volgens neurologen de hersenen. Volgens biologen de genen. Volgens ecologen de omgeving. Volgens psychologen de geest. Volgens psychoanalytici het id. Volgens seksuologen de geslachtsdelen. Volgens astrologen de sterren en planeten. Volgens holisten het geheel. Volgens nihilisten niks.

      Volgens mij hebben wij Het-Zelf voor het zeggen.

      Nu nog even vaststellen wie van deze knappe koppen gelijk heeft.
      Wie denk jij?
      Wie zegt dat iets of iemand hier de dienst uitmaakt?
      H.G. Odette

    42. Een hart onder de riem voor Dick. Hij heeft zich kwetsbaar opgesteld dat is altijd bijzonder, het binnenste verlicht wat je eigenlijk duister wilde houden voor je omgeving. Prachtig Dick! Speciaal voor jou!! http://youtu.be/uRQIic97g6U

    43. Odette 55.49, mooi gezegd, ” het binnenste verlicht wat het buitenste verborgen wil houden”.

      Hans Laurentius beschrijft het in zijn boek ” De vreugde van Velichting” als volgt ” De persoon bestaat dankzij de muurtjes die deze tussen zichzelf en de omgeving heeft geplaatst” Kortom, wat wij Ego of Ik noemen is niets anders dan een Illusie….een denkbeeldig muurtje tussen ons binnenste en buitenste….. daar ont-Lenen we allemaal, zonder uitzondering, onze Identeit aan 😉

      Totdat………….. het moment komt dat we Meester zijn geworden over ons Eigen Leven. Sri Nisargadatta Maharasj en ook Hans Laurentius noemen dit Zelf-Realisatie!

    44. Grappig dat deze gedachten-uitwisseling plaatsvindt onder het artikel ” het masker van Obama” . We hebben in mijn visie allemaal, zonder uitzondering, een 3 dubbel dik masker voor….. dat is ons Ego 😉

      Als we ons daarvan Bewust Zijn, zijn we in mijn visie Wakker geworden.

      Als we ons Masker volledig af hebben afgezet, hebben we ons Zelf gerealiseerd!

      Ik kreeg ruim 5 jaar gelden van een heel voor mij heel speciaal iemand een gedicht van Huub Oosterhuis toegezonden, dat altijd in mijn systeem is blijven hangen en dat nu ineens weer naar boven komt:

      Huub Oosterhuis -De Maskermaker-

      Delf mijn gezicht op,
      Maak mij mooi.
      Wie wordt ontmaskerd,
      wordt gevonden
      en zal zichzelf opnieuw verstaan.
      En leven bloot en onomwonden,
      Aan niets of niemand meer ten prooi.
      Delf mijn gezicht op,
      maak mij mooi.

    45. Ego, er is al heel wat over gefilosofeerd, meestal negatief. Imo. is het ego aardgebonden, 3d. Zonder ego is er geen persoonlijkheid aanwezig, je vegeteerd dan, omdat je=ego dan nergens voor kiest. Je hebt natuurlijk grote ego’s, kleine en alles wat daar tussen zit. Het ego=ik is broodnodig om te kunnen manifesteren in het leven. De vrije wil is hier aan gekoppeld om te kunnen kiezen en te overleven wat het leven te bieden heeft. In alle gevallen is het handelen een ik=ego gebeurtenis. Het is aan de persoon zelf (karakter) hoe dit ikje zich presenteert. Het ego wordt opgeheven pas dan als men overlijdt en dan verblijft in de hogere sferen waar fysiek overleven niet meer aan de orde is.

    46. @ odette
      Eindelijk iemand die het helder verwoord en begrijpt waar het ego voor staat, zonder uit te weiden in wollige rimrampraat.
      Dus een ieder die zich wil losmaken van zijn/haar ego weet nu welke richting op te denken , tis maar dat je weet wat je wenst. bedankt odette.

    47. Hoi Marcel, ooit gedacht om een personal coach te worden? Je geeft heel veel, dat is duidelijk. Mooi om te zien.

      @Guido (55.27), inderdaad vanuit het hart. Dan komt het vanzelf. 🙂
      Allen veel liefs!

    48. Hoi Dick,

      Geniet en voel de liefde hier stromen, neem het in je op en vind je rust.
      Zorg goed voor jezelf, geven en ontvangen maakt ons sterk.
      Veel liefs!

    49. Odette 55.52, het is maar waar je uit kiest……. Vrije Wil, niet waar? Ik kies ervoor om reeds in dit 3D leven te sterven, op te staan en opnieuw geboren te worden ( Zelf-Realisatie). Jij mag ervoor kiezen om je ego te laten sterven nadat je in “de hogere sferen (mijn streng dogmatisch gereformeerde moeder zaliger zou zeggen: “in de hemel”) verblijft:)

      Wat mij betreft: even goede vrienden!

    50. Odette 55.52
      Alleen iemand die tijdens het zoeken is verdwaald hoeft hieraan nog te twijfelen…perfect verwoord. 🙂

    51. citaat: (anonym, Alchemie in de 21. eeuw)
      “Als God alles weet, wat er te weten valt,
      hoe kan God dan leren of groeien?

      Als jij alles weet, wat was en wat zal zijn,
      hoe zou je dan vrij kunnen beslissen?

      Als je alles zou zijn en alles zou jij zijn,
      dan zou er niets meer zijn, dat je zou kunnen doen.

      En precies in deze positie bevindt zich God,
      gevangen door de macht van zijn eigen aard.

      Maar er is een uitweg uit dit net;
      alles, wat God hoeft te doen, is te vergeten.

      Te vergeten, wat Hij was, om door onwetendheid en verwarring,
      keuzemogelijkheid en vrije wil te verkrijgen.

      Dus creëerde God een niveau van beperktheid,
      deze verwarrende plaats, die wij de schepping noemen.

      Een plaats van onwetendheid, waar wij vrij kunnen kiezen,
      waar wij vrij zijn, fouten te maken en te mislukken.

      Want alleen een wezen, dat niets weet, wat waar is,
      bezit de vrije wil, over zijn doen te beslissen.

      Door ons kan God leven, denken, voelen en zien.
      Ervaringen kende Hij reeds, maar nu kan Hij zijn.

      Ook als wij zijn vergeten, wat onze oorsprong is,
      zullen we toch gelukkiger worden, hoe dichter wij bij onze oorsprong komen.

      Terugkeren kan je, doordat je je bewustheid controleert,
      Maar hoe meer je leert, hoe minder keuzemogelijkheden je hebt.

      Ieder sterfelijke verlangt ernaar, door de oneindigheid geraakt te worden,
      Daarentegen verlangt de oneindigheid ernaar, om minder te weten.”

    52. Hoi Paul en Cozmic, beide nummers zijn erg mooi bedankt.
      En Cozmic altijd goed om te zeggen wat je voelt. Tja je moet er van houden (kleffe gedoe). Soms ‘hard’ soms ‘klef’ of meer rationeel kan ook, alles kan, koffie kan, theekan. Ligt aan de situatie.
      🙂
      @Cozmic, wel lief dat je je inhoudt 😉

    53. Monika 55.61, zoals het hier is beschreven zou der Vrije Wil een onderdeel zijn van ons Ego, onze persoonlijkheid, ons IK…… en zou de Vrije Wil slechts binnen de beperkingen van een imperfcete schepping ons ten dienste staan.

      Mijn Innerlijk Weten zegt me dar de Vrije Wil op een hoger niveau staat dan ons Ego en ons gegeven is om ons Keuzes te maken om weer onze Ware Zelf (zijnde een onlosmakelijk deel van de Ware God) terug te vinden…… ik noem die Innerlijke Leiding wel de Hand Gods (of de Geest). Om ons volledig door die Hand te laten leiden, vergt volledige overgave (leven uit Genade)

    54. Marcel w in 5d 55.66, ik ben blij voor je, “kan niet meer” is volledige overgave, leven uit genade 😉

    55. Ha Dick 55. 65, 66, 67, altijd baas boven baas. Maar toch mooi zoveel hits voor een kinderfimpje 😉
      maar eh, volgens mij kan Wim niet meer…… Maar Marcel kent geen genade.
      Of niet niet Marcel, gewoon doorgaan zoals altijd hé? haha
      anders wordt het stil……

    56. Dick jij moet ondertitelaar worden, extra ondertiteling bij ieders comment voorzien van eigen mening. Je hebt in iedergeval al een Nominatie te pakken voor de flauwste humor van het jaar, de “Niet Leuk Troffee”!

      Namens de RNF.

    57. @ sun
      Ik ken wel genade maar helaas komt niet iedereen daarvoor in aanmerking ( wordt nog aan gewerkt). Soms komt het spreekwoord over die zachte heelmeesteres naar boven en dan denk ik dat genade in de zin van ontzien meer schade dan goed doet. Ook hard zijn kan in die betekenis een daad van genade zijn.

    58. @ dick
      En wat jou betreft je verhaaltje over dat masker dat iedereen zou dragen ? Nou laat me je het volgende vertellen dat masker van jou is zo doorzichtig als glas , misschien niet voor jouzelf dan toch voor anderen. Je doet weer eens precies wat je altijd doet , woorden uit hun contekst halen en daardoor geheel aan een eigen interpretatie ,die nogal afwijkt van de oorspronkeleijke, onderwerpen . Vervolgens nog even een lachebekje eraan vast knopen en dat is het dan . Zielig op zijn best.Steken onder water op zijn slechts .
      In ieder geval weinig transparant vanuit jouw intentie!

    59. Hoi Dick, Wat fijn dat je je helemaal kunt overgeven echter uit jouw woorden haal ik wat anders.
      Ik wil je niet tegen een zere been aanschoppen, dat is niet mijn bedoeling. Onderstaande is een advies van hart tot hart.
      Ik zie nog zoveel oudzeer en competitie in jouw comments. Je zult absoluut geweldige vrijheid kunnen ervaren indien je zaken kunt loslaten en simpelweg kunt genieten van een ieder hier op aarde
      Veel liefs!

    60. Hoi Marcel (55.71) Helemaal mee eens. Vandaar ook mijn comment van 55.54. Wat betreft ‘genade’, ik moet ook helemaal niet voor anderen gaan spreken, heel fout van mij; wordt ook aan gewerkt! Veel liefs!

    61. Schop je tegen het goede been dan heeft ie twee zere benen . Wat dat betreft kan je het eigenlijk nooit goed doen .

    62. Wat een mooie bonte mix hierzo toch; van alles wat, wat een feest.
      Met de megadosis humor van Cozmic kan het feest niet meer stuk 🙂

    63. @ sun
      Ik ben van beroep jeugdwelzijnswerker. Heb de laatste jaren van mijn beroepsmatige leven ( ben nu in between jobs) gewerkt als PGBer met 3 autisten. Nu nog ben ik vriend aan huis bij deze mensen en steun ik een ieder die dat wenst waar ik kan.In zekere zin ben ik dus al personalcaoch op vrijwillige basis. Vandaar ook dat ik het niet erg vind een uitkering te krijgen , ik verdien hem dubbel en dwars . Mijn bijdrage aan de maatschappij wordt dus op die manier beloond( als we de materiele kant bekijken ).
      Helaas ben ik door mijn werk in amsterdam wel wat harder geworden naar mensen en neem niet gauw meer een blad voor de mond , wel poog ik het vriendelijk te houden. Lukt ook niet altijd maar de intentie is er .
      Bedankt voor je lieve woorden doet me goed.

    64. Hoi Marcel, jij ook bedankt.
      Geen makkelijk beroep. De laatste 20 jaar is er een hoop verharding inderdaad goed zichtbaar. Jeugd veel groffer en eerder geneigd om agressie te gebruiken. Ik heb veel bewondering voor jeugdwerkers in deze tijd, in alle tijden eigenlijk. Ik heb er een hoop gekend in mijn jeugd op het internaat en begeleid kamer wonen.

    65. Hey Sun, dank je voor je bezorgdheid. Lief van je!

      Voor zover ik bij mezelf kan nagaan Geniet ik van het Leven en ben Dankbaar voor iedere dag.

      Je hebt helemaal gelijk dat mijn Ego z’n werk zou doen als ik de competitie zou zoeken. Ik ben me daar echter niet van Bewust. Ik vind het slechts fijn om te Delen hoe ik e.e.a beleef en door-leef.

      Ik hou van jullie allemaal en vind het heerlijk om samen te Delen en te Genieten van de mooie dingen van het leven.

      Heel veel liefs 🙂

    66. Hoi Marcel, ik weet het nog goed toen ik met 16 jaar op kamers ging (begeleid kamer wonen) en er elke dag de begeleider kwam vragen ‘hoe gaat het’. Gek werd ik ervan. Elke keer zei ik ‘goed’ en was ik blij dat hij weer weg ging. Ik weet niet meer hoe lang dat door ging (maanden). Uiteindelijk ging bij mij de knop om en werd er echt gepraat. Dat was een mijlpaal 🙂

    67. We zijn uit de onvoorwaardelijke liefde voortgekomen,
      We zijn nu liefde in motion,
      En we zullen weer naar de onvoorwaardelijke liefde terugkeren.
      Hartegroet Odette

    68. vrouwelijken die inert glorieus kirrend glorix verholen verstopt zitten en overal hun bek over houden waar het werkelijk om gaat hoe herkenbaar en hoe fataal voor de micro macro verhoudingen en een president die geen echte vent is maar een plastic reageerbuis popje met een handvat zonder plopper tegen de vast zittende aangekoekte klodders petro smurrie op de maat van de mars muziek gespeeld door z’n magistrale war meesters die rekenen op de sop geluiden van miljoenen hybride niet aan hun eigen soort loyale aal gladde onuitstaanbare niets zeggende ultra goedkope hollow hol laag lege belegen papegaai oneliner gtst sylvie sapiens van der vaart glitter slavinnen

      http://furrow.nl/wp-content/uploads/2013/01/Sylvie-van-der-Vaart-3-1024×768.jpg

      http://www.youtube.com/watch?v=wa-DtMTn3hU

    69. @ sun
      Heel herkenbaar. Je zal het volk de kost moeten geven welke nog steeds, als in een soort pavpovreactie, op de “vraag hoe gaat het?” ” goed” antwoorden. Dat dat woord tot een nietszeggend antwoord is verworden op die manier is duidelijk. Daarom als je “vraagt hoe gaat het?” kun je een gedegen analyse krijgen van de stand van zaken op dit moment , stel je die vraag aan mij.Ik pleit ook bij anderen die attitude te handhaven , op die manier nodig je namelijk weer uit tot een dialoog.

  4. Een patient ( die naam houdt je in mijn opinie al in de Slavernij), je mag zeker 1 in de groep gooien….. Verslaving staat in mijn opinie tegenover Vrijheid…… zolang ons Ego ons in z’n greep houdt, dus in de Afgescheidenheid, ben je in mij opinie Slaaf van je eigen gedachten en emoties

    1. Dick, mallie, een alias kan mij natuurlijk niet “verslaven”. Dat is maar een geintje, met een knipoog naar Arend Zeevat. (Grapje voor insiders.)

      Voor de rest heb je het wel begrepen, zo te zien.

  5. Ook ik ben diep geraakt door de woorden van de Afrikaanse sjamaan Credo Mutwa, die helaas profetisch blijken te zijn. Alleen begrijp ik niet waarom er in de nederlandse vertaling staat: “Moge God je vergeven, evenals je vurige partner, wanneer je in stilte van het levenspodium verdwijnt” want dat kan ik namelijk in de engelse tekst niet terugvinden.

  6. Bij het lezen van de/deze reacties, wil ik jullie aanraden om te beginnen bij het begin, één daar van is de Diament Soetra, jullie komen op mij over als vermoeide fietsers, die als ze willen gaan zitten ontdekken, dat hun fiets geen zadel heeft, maar dat er wel Atoom bommen in Volkel gestationeerd zijn, zonder onze “het volk” toestemming, illusie beste mensen, het praten in halve zinnen/ideéen
    is zo zinloos, zonde van jullie tijd, doe er iets goeds mee, leef !

    1. Hahaha, ooit een ‘wereldleider’ met aanhang meegemaakt die wel het beste met de wereld voorheeft ?
      Dan vind ik Obama er nog niet eens zo slecht uitspringen !

  7. Mooi verhaal, maar….

    Ooit wereldleiders en consorten gehad die het wel met de beste bedoelingen doen? Hou toch op! En dan vind ik Obama er niet eens zo slecht uitspringen.

  8. Niks aan toe te voegen. Deze man Obama is gebleken komt uit de donkerste grotten der aarde. Hij kan hartelijk zijn en lachen terwijl hij 1000 mensen laat vernietigen op hetzelfde moment.
    Is dat beschaving?

  9. Dit Artikel is zeker het herhalen waard, van wege tijd en omstandigheden ! misschien aangevuld met de gehouden rede van Putin, hier aangegeven op de reactie van Cozmic !

    Jenne

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.