Advertentie

MH17: Boter op het hoofd van CIA-Obama..?


ECA statement header screenprint pdf

x

x

MH17: Boter op het hoofd van CIA-Obama..?

2014 © WantToKnow.nl/.be

x

Het is Nico Voorbach, de voorzitter van de Europese vereniging van cockpitpersoneel, de ECA, die naar voren stapt en tegen RTL Nieuws het verhaal vertelt, dat een aantal luchtvaartmaatschappijen WEL over gevaren zijn ingelicht en anderen niet.. Want het blijkt, zo vertelt Nico Voorbach, dat een klein aantal landen al voor 17 juli op de hoogte was van de risico’s van een raketaanval boven Oost-Oekraïne..! Maar deze informatie heeft men, zoals Voorbach het fijntjes noemt, ‘voor zichzelf gehouden’… Deze informatie werd dus NIET aan andere luchtvaartmaatschappijen doorgegeven. In een woord ‘Schandalig’ noemt Voorbach het..!

” Luchtvaartmaatschappijen uit andere landen wisten niets van deze risico’s. “Als dit internationaal bekend was geweest, dan was er niet één vlucht overheen gevlogen.”

“Deze informatie betrof wat voor luchtdefensiesystemen of raketsystemen separatisten of andere militanten daar gebruikten en dat er dus een risico was dat deze raketten commerciële vluchten op grote hoogten konden bereiken”, aldus Voorbach tegen de researchredactie van RTL Nieuws. En, volgens Voorbach was bekend ‘dat deze in handen waren van mensen die dat zouden gebruiken tegen vliegtuigen van Oekraïne of Rusland en dus ook tegen passerende andere vliegtuigen, zogenaamde collateral damage’.

ECA-vooorzitter, de Nederlander Nico Voorbach: "Ik vind het schandalig wat er is gebeurd; we praten niet over 'commerciële' belangen en/of over 'inlichtingen', maar over mensenlevens..!'
ECA-vooorzitter, de Nederlander Nico Voorbach: “Ik vind het schandalig wat er is gebeurd; we praten niet over ‘commerciële’ belangen en/of over ‘inlichtingen’, maar over mensenlevens..!’

Luchtvaartmaatschappijen uit de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Australië zijn volgens de European Cockpit Association ‘gewaarschuwd voor het feit dat als zij in dat gebied kwamen, op welke hoogte dan ook, dat er een gevaar was dat er oorlogshandelingen tegen hun vliegtuigen gepleegd zouden worden. Luchtvaartmaatschappijen zijn in de dagen voor de aanslag op de MH17 zelfs al gestopt met vliegen over dit gebied. Veiligheidsexperts noemen het ‘kwalijk’ dat deze informatie niet met andere landen is gedeeld.

Volgens de ECA wordt dit soort informatie structureel niet gedeeld met luchtvaartmaatschappijen uit andere landen. “Als dit internationaal bekend was geweest, dan was er niet één vlucht overheen gevlogen.” Hierdoor wisten luchtvaartmaatschappijen uit andere landen niet van deze risico’s. Volgens de ECA waren KLM en Malaysia Airlines niet op de hoogte van de informatie.​Voorbach vindt dat schandalig. “Omdat je hier niet praat over inlichtingen of commerciële belangen, maar over mensenlevens.” 

De ECA baseert zich op informatie van piloten uit de eigen achterban, maar ook op contacten in de inlichtingenwereld. De vereniging wil dat er zo snel mogelijk een organisatie wordt aangewezen die wereldwijd informatie gaat verzamelen en die deelt met alle landen en luchtvaartmaatschappijen.En de Amerikaanse inlichtingendienst CIA en de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA…? Die willen NIET op de uitspraken van de ECA reageren.

De Nederlandse Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en laat weten dat de Onderzoeksraad voor de veiligheid alle kwesties rond de ramp onderzoekt en dus hier ook naar zal kijken. De AIVD reageert niet op de uitspraken van de ECA…!

De verklaring van Nico Voorbach is dus bijzonder ook op deze punten:
Wanneer we de boosheid van deze ECA-voorzitter bekijken, en goed luisteren, vallen ons twee zaken op die deze boosheid ook veroorzaken, behalve het achterhouden van essentiële informatie:

1. Ook de (Engelse) verklaring spreekt overduidelijk over de separatisten, maar ook over andere gewapende partijen in dat gebied, die een gevaar zijn voor verkeersvliegtuigen…  En daar horen vanzelfsprekend ook de troepen bij van het Oekraïnse leger..! Dus ook de installaties van dit leger, zouden een gevaar zijn geweest, ook al bezitten de separatisten geen vliegtuigen. De Russen wel natuurlijk en de leiders in Kiev hebben het niet heel erg goed voor met Rusland. Dus OOK ZIJ hebben BUK-installaties, die in staat zijn, verkeersvliegtuigen neer te halen..!

ECA pilot safety2. De informatie waarop de ECA-voorzitter zich baseert, is NIET ALLEEN afkomstig van alle vliegers van alle maatschappijen, maar zoals Nico Voorbach zegt: ‘Inlichtingenorganisaties die ons deze informatie geven’…! De vraag is dus, wie de ECA deze informatie heeft toegespeeld, waarbij dus bepaalde inlichtingenorganisaties of – personen, hebben gewaarschuwd, dat er informatie niet wordt doorgegeven..!

Tja, dan hebben we het hier toch wel over een heel intens verhaal..

WAAROM niet wereldwijd mensen (passagiers en vliegend personeel) WAARSCHUWEN…!!! Terwijl je WEET dat er intens gevaar dreigt..! Waarom ‘stilletjes afwachten’ tot het moment de bom klapt.. Niet bij jouw vliegtuigen, omdat je gewaarschuwd bent..??? Ook dit verhaal krijgt zijn vervolg..!

* * *

ECA statement screenprint pdf

 

21 gedachten over “MH17: Boter op het hoofd van CIA-Obama..?

  1. Dit is afleiding om de schuld ergens te kunnen leggen waar deze niet hoort, want als vliegen je beroep is, dan weet je wat de gevaren zijn, oorlog is daar 1 hele belangrijke van. Je wilt toch niet je peperdure vliegtuig en je bemanning/passagiers op het spel zetten om een paar 100 km af te snijden ? Elke pepernoot weet waar oorlogje gespeeld wordt, daar heb je geen inlichtingendienst voor nodig. En de wapens in die oorlogen, kunnen vliegtuigen neerhalen. Ik ken een paar piloten, en geen van allen zou over dat gebied vliegen. Bij deze afwijkende route is iets anders aan de hand. De Navo hield bijvoorbeeld ook oefeningen in het gebied met zeer geavanceerde radarapparatuur. Als partijen binnen het uur een dader aanwijzen (Rusland) en dat het door alle media wordt overgenomen, dan is hier sprake van een goed voorbereide false flag (Operation Northwood). De Nederlander slikt het voor zoete koek, niet meer in staat voor zichzelf te denken. Dit is de 9/11 van Nederland. Ondertussen wordt Gaza uitgeroeid, maar dat zijn geen Nederlanders. We zullen krijgen wat we verdienen, en dat ziet er voor de Nederlander niet best uit. Zoals Wim de Bie vorig jaar nog zei:”Nederland is een open inrichting”.

    1. ‘Geen van allen zou over dat gebied vliegen’….

      Dat bepalen piloten niet, maar de ‘vluchtplanners’.. Je kunt je als piloot niet bezighouden met ALLES..! Checklist, dat is alles. Voor de rest is ALLES buiten je om geregeld.. Passagiers, vracht, brandstof, je collega’s, het vliegtuig, enz.
      Het gaat om het grotere plaatje idd.. DAT zien, betekent de vraag stellen “WAAROM’ werden ze niet gedeeld..?

      Over die oefeningen: weet je, rondom ALLE VALSE VLAG-operaties worden ALTIJD oefeningen gehouden.. Waarom..? SIMPEL!!
      Zo kun je je rotzooi een paar dagen ervoor al, ter bestemder plekke kunt hebben, EN je hebt een ‘excuus/verhaal’ als je verhaal vooraf wordt ont-dekt. De rotzooi die je uit wilt halen, valt dan onder de oefening..! Bij 9/11, de Boston Marathon (wat eerst werd ontkend!!), etc. etc.

      Dit alles betekent nog niet dat deze piloot en ECA-voorzitter uit z’n nek kletst.. Het is weer én/én ipv óf/óf..! Zoals zo vaak. Hij doet ZIJN ding. En hij draagt de verantwoordelijkheid idd voor vliegtuig, passagiers, vracht en.. z’n eigen leven..! Of moet ik zeggen: MET z’n eigen leven..?

    2. @ Guido,

      Een voorbeeld om mijn claim te onderbouwen:

      But Mr Mark said: “I can only tell you as a commercial pilot myself that if we had been routed that way, with what’s been going on in the Ukraine and the Russian border over the last few weeks and months, I would never have accepted that route.

      http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/10975524/Crashed-MH17-flight-was-300-miles-off-typical-course.html

      Het verhaal van de storm, klinkt geloofwaardig, maar een storm prioriteren boven een oorlogsgebied haalt deze bewering direct onderuit.

    3. Buiten de bekende Navo oefeningen om, die onder andere apparatuur hebben om radarsignalen te blokeren danwel te veranderen, vloog er een (twee?) straaljagers op korte afstand van het vliegtuig. Een ander opmerkelijk punt is dat er een vliegtuig van singapore airlines op de plaats delict exact dezelfde route vloog, maar dan 2000 feet hoger. Er wordt hier een heel raar spel gespeeld. Radarsignalen gejammed danwel aangepast naar het gewenste signaal. Een vervolg van wat ze met MH370 gedaan hebben, alleen dan met een heel andere uitkomst.

      We moeten ook in het achterhoofd houden dat veel Boeing toestellen van voor 2009, en alle Boeingtoestellen van na 2009, op afstand bestuurbaar zijn en de manuele handelingen van de piloot kunnen blokkeren. De communicatie met de vliegtoren zou uitsluitsel kunnen geven, maar Kiev geeft ze niet vrij. Bij MH370 werd er binnen 3 dagen vrijgegeven, Kiev heeft dus wat te verbergen. Mochten ze de gesprekken nu alsnog vrijgeven dan is de kans groot dat er geknipt en geplakt is.

      De satelietfoto’s die Rusland heeft vrijgegeven. En waar blijven de foto’s van de VS, druk met photoshop?
      http://rt.com/news/174412-malaysia-plane-russia-ukraine/

      Kiev Censors MH17 Air Traffic Control Recordings http://m.youtube.com/watch?v=ND-4RgakhJw

      Het vliegtuig van Singapore Airlines, als de Navo er tenminste niet mee heeft gerommeld, at exact dezelfde route vloog ter hoogte van de plaats delict.
      http://m.youtube.com/watch?v=qAeTYmXwlYA

      Why did Ukraine SU-25 fly same path as MH17, simultaneously at same altitude?’ – Russian Military http://m.youtube.com/watch?v=EEbiSRFYTZY
      The Mystery of Flight #MH17 – Critical Questions http://m.youtube.com/watch?v=u4nciRLPAts
      AWACS in NATO drill nearby MH17 777 http://m.youtube.com/watch?v=9KezfJV8ghc

      The 10-day NATO exercise code named «SEA BREEZE 2014» has ended in Black Sea with AWACS aircraft that monitored the shootdown of Malaysian Airlines Flight 17.The U.S. Army has revealed that the 10-day exercise involved «commercial traffic monitoring». Because of the sophistication of the electronic warfare and intelligence used during SEA BREEZE, it can be assumed that commercial traffic monitoring included monitoring the track of MH-17.MH-17 and NATO Excercise “Breeze 2014″
      http://libya360.wordpress.com/2014/07/20/mh-17-and-nato-excercise-breeze-2014/

    4. Dank NoWoOr, heb alles even netjes in één reactie gezet, if you don’t mind… 😉

      Die oefeningen zijn overal bij Valse Vlag-operaties te zien.. Vroeger snapte ik er niets van, bij 9/11 bijvoorbeeld.. Maar het is simpel:
      1. Ze kunnen zo verantwoord, hun rotzooi ter bestemder plekke brengen.. Niemand vermoed dat die oefening bedoelt is om materieel voor een aanslag te gebruiken. Materieel dat natuurlijk niet zichtbaar hiervoor wordt gebruikt…!
      2. Ze kunnen zo verantwoord een verhaal vertellen, als ze ontdekt worden tijdens de .. ‘Er is/was een oefening aan de gang’ en ‘er is iets totaal uit de klauw gelopen; het is voor sommigen voor écht aangezien’..
      3. Zo kun je evt. de oefening en de werkelijke zooi DOOR ELKAAR laten lopen.. Zoals bij 9/11 de vluchtleiding van het leger niet meer wist wat ECHT en wat de OEFENING was..
      4. Als later bekend wordt dat zus-en-zo is gebeurd, het ahw ontdekt wordt, dan kun je altijd naar de oefening verwijzen en komt 2. weer in beeld…

    5. Ok, ff een uitleg over een vluchtplan en mogelijke oorzaken voor het nemen van een andere route en dan specifiek over MH-17

      Deze vlucht was een wekelijks terugkerende ferry vlucht en doorgaans is er dan rekening gehouden met de weersomstandigheden op de route en is het uitgangspunt om zo efficient als mogelijk van A naar B te vliegen.

      Onderweg kán zo’n vluchtplan gewijzigd worden onder gezag van de verkeerleiding óf via het verzoek van de piloot om een zogenaamde “direct” te mogen doen. Wat meestal voorkomt is een omleiding door opdoemende zware onweersbuien maar er dient in gedachte te worden gehouden dat de verkeersleiding een verandering kan opleggen welke in beginsel altijd door de bemanning word opgevolgd. Indien de Captain besluit om uit veiligheidsoverwegingen ánders te beslissen heeft deze het laatste woord maar komt zelden voor.

      Welnu, het vluchtplan was een oud en vertrouwd vluchtplan op een kruishoogte van 35000 ft.

      Het weer was goed onderweg, er waren géén vreemde omstandigheden, althans ons niet bekend, dus een koersverlegging van ruim 100 km en 2000 ft lager in een gebied waar weinig verkeer is en ook nog eens exact naar het “gevaarlijkste” gedeelte van de Oekraine riekt naar een set-up…

    6. Ik ben zelf overigens nóg steeds van mening dat de wrakstukken NIET van MH-17 zijn oftewel, we worden weer aan alle kanten gespinned…. Let op de hand van de goochelaar…

      Ja, ja, ik hoor ze al weer roepen, en die lichamen dan….. Ja, welke lichamen? Als het wrak nep is, zijn de lichamen ook nep…

      Waar zijn dan de echte inzittenden van MH-17?… IK HEB GEEN FLAUW IDEE !!!

  2. er zaten teveel 7vens in dit getal daarom moest er weer ergens wat gebeuren en dat dit nu net een nederlands vliegtuig moest zijn !! ze moeten vanaf nu het vliegen over een oorlogs gebied VERBIEDEN !! DIT HEEFT ALWEER VEELS TE VEEL SLACHTOFFERS GEKOST
    slachtoffers rust in vrede .

  3. 1977 tenerife 234 doden in het nederlandse klm toestel,geen nationale dag van rouw. En nu wel . Heel nederland rouwd ( ikke niet)Alle vlaggen halfstok ( niet de mijne ,is een tibettaanse)duizenden mensen langs de weg om de lijkwagens te zien voorbij komen , hadden die niet wat anders te doen( of ging het vanuit dezelfde intentie als het ramptoerisme ?) deze vakantie? Ouderevrouw “ik heb geen woorden alleen emoties”. Klappende mensen langs de weg?? Rennend om de wagens maar te kunnen zien.Ik ben even de kluts kwijt hier hoor!! Rutte “iedereen kent iemand die slachtoffer is geworden , of kent iemand die iemand kent die slachtoffer is geworden”. Ja natuurlijk duhhuh ik ken ook iemand die iemand kent die iemand kent wiens neef iemand kent die zijn nicht kent die iemand kent enz enz …. waar gaat dit nog over .
    Wie staat er langs de weg voor die 600 + palestijnen?? Oh maar dat zijn geen nederlanders bla bla bla . Schijnheilig geneuzel van de grootste orde. Nep emotieonaliteit , en mindfuck. Ook ik zal wel weer als volkomen ongevoelig worden uitgemaakt ( in het gunstigste geval)Well I got news for you , I don’t give a fuck .

    De slachtoffers zijn dood en weten nu eindelijk hoe het allemaal zit en de nabestaanden missen hun geliefden ( das rot, sterkte daarmee)Maar zoals ik al eerder hier schreef is dat verdriet een uiting van zelfmedelijden( en oja ik heb al veel mensen zien overlijden icl. mijn ouders).Ik huil niet en ben blij , zit namelijk in het woord overlijden niet “over het lijden “/ Het lijden voorbij? Nee doodgaan is niet erg zelfs niet als je kind bent , sommige jassen zijn nieuw al oud en afgedragen. Wat werkelijk triest is aan het geheel is de intentie waarmee dit is volbracht…….Die intentie was om een vliegtuig neer te halen en de inzittenden ( of dat er nou 4 of 300 waren) te doden, omhet even vanwegen welke ideologie dan ook.

    Nee ik claim niet ooit te weten welke plannen achter plannen in plannen etc. dan ook boven water komen , en dat is ook niet nodig. Het is een oud gegeven in een wereld waaraan ik mij ( soms met moeite ) steeds meer onttrek .Dat doe ik omdat ik de energie die ik heb beter besteed vind in de wereld die ik voorsta. Een wereld gebaseert op liefde , wijsheid , kracht , harmonie en overvloed voor ieder.Vliegtuigen neerschieten past daar gewoon niet in! Wapens passen daar niet in , meten met twee maten ( rijd isis niet in hummers en schieten ze niet met m50-s en m16-s van amerikaanse makelij?)wie hoot ik daar over?
    Keer je ervan af , doe niet meer mee, en laat het voor wat het is . De stervenskrampen van de oude wereld. Richt je aandacht op de wereld die je wilt, zet je daar volledig voor in .

    1. De hele dag jankmuziek en dramaverhalen op de radio, tussen de verhalen door is het al klip en klaar dat Rusland het heeft gedaan. Alle respect voor de slachtoffers (?) raar woord in deze context, waarschijnlijk meer dan werkelijk ¿ maar om uit sentiment dan ook nieuw geweld te eisen gaat bij mij echt weer eens te ver.
      Eerst was het wij tegen Spanje, 5-1 Jippie , de reeks wij tegen die en dat ging door. Is het nu WIJ tegen Rusland? Rot toch op,met die carnavalsmentaliteit. De enige politici die ik de afgelopen jaren zinnige taal heb horen spreken zijn Assad en Putin, ONZE vijanden!! http://www.youtube.com/watch?v=qqPzS8Y27Ks

    2. kan dit helemaal met je meevoelen Marcel,ik kan in dat rutte-gewauwel ook geen weerklank vinden. Enne… je klinkt dan ook niet als ongevoelig, maar meer als gezond gevoelig

    3. Ja duidelijk MARCEL, maar op het moment, zat ik toch gevangen in mijn Eigen sentiment, kreeg tranen in mijn ogen, maar kan heel goed jouw denken lezen en begrijpen, maar ik ben zo’n twijfelaar wat mijn gevoelens aan gaat, maar goed ik begin het te begrijpen, maar juist door de grote afstand lijkt mijn betrokkenheid groot.

    4. Tibettaanse

      Die Tibetanen hebben honderden jaren oorlog gevoerd precies zoals De Rotchilds familie. Huurlingen (useful idiots) die voor hun het vuile werk opknapten. U bent nog erg ontwetend.

  4. Kijkend naar de kaart van The Wall Street Journal en naar de foto’s van Jeroen Akkermans, waar je in hoge resolutie de (inslag/uitslag) van het projectiel ziet aan de zijkant van de cockpit, zet ik wel sterke vraagtekens bij de Amerikaanse lezing van ‘waar’ de raket vandaan gekomen zou zijn! Geheel overigens zegt dat wat mij betreft niks over degene die hem afgevuurd heeft.

    Als je goed kijkt naar de foto’s op Flickr van Jeroen Akkermans zie je dat de kleine debrie-gaten in de cockpit zogenaamde exit-wounds zijn (de huid van het vliegtuig die uit twee delen bestaat, wordt van binnen doorboord wat een klein gat vormt in de eerste laag en trekt dan uit de tweede laag een heel stuk mee).

    Die vliegrichting in aanmerking genomen hebbende en als je dan nagaat waar de raket het vliegtuig ingekomen is om op die plek exit wounds te maken kan de raket nooit gekomen zijn uit de positie (onder van voor (BUK)) die de Amerikanen aangeven!!!

    Tijd dat experts daar naar kijken… zelfs als het grote gat de entry is en het kleine gaatjes daar omheen exits van rocket-debrie, dan kwam de raket horizontaal van links (wat eerder op een raket afgevuurd van een vliegtuig zou lijken) en niet van onder voor (BUK).

  5. Mijn visie en speculatie omtrent MH17!

    http://www.liveleak.com/c/Oliver_North
    (zie de comments section)

    MH17 is wederom massa moord door de IMF bankiers. Door middel van hun “useful idiots” CIA en Kiev marionetten.
    Wij zijn met zijn allen op weg naar een atoomoorlog. Dus er zal gerechtigheid zijn. London zal alleen al 100 atoom bommen ontvangen. Het Amerikaanse volk en de Engelsen zullen op houden te bestaan. Het Nederlandse volk waarschijnlijk ook. We liggen te dicht bij Engeland. 99% van de Amerikanen heeft geen atoombunker, dus binnen 1 week is 90% dood zodra iemand er 10 atoombommen op gooit. Dat is dus 300 miljoen dode Amerikanen. Vandaar die FEMA concentratie kampen en FEMA lijkkisten.

    Zelf probeer ik zo snel mogelijk weg te komen naar Noorwegen omgeven door grote Bergen. Ook zal ik een bunker uithakken.

    Ruslan, China, Zwitserland, Korea en Iran bereiden zich al 40 jaar voor op een atoomoorlog met Engeland en Amerika. Rusland heeft de afgelopen jaar enkel in Moskou 5000 atoombunkers gebouwd.

    http://youtu.be/w6oZuj3Hgb4

    Als je de materie bestudeerd dan weet je dat er een atoom oorlog aantsaande is. Het kan elk moment over zijn mensen. Geniet van je kinderen en je vrouw. Zoek geen ruzie. Jullie zijn er binnenkort niet meer. Maak je niet druk om ISIS, MH17 or Ebola. De atoomoorlog zal alles doen verbleken.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.