Voor velen van ons, zou het manipuleren van publieke zaken, als Nederlandse ambtenaar, veel te ver gaan. Want dát is toch wat er hier speelt? Je reinste manipulatie van.. STEMBILJETTEN.. Kijk en lees maar even goed en maak de mensen om je heen even attent op deze gluiperige manier van het manipuleren van een verkiezingsuitslag. Of het nu gaat om verkiezingen voor politieke partijen, of om een door de Nederlandse bevolking gewenst referendum. Je blijft als overheid(sambtenaar) met je poten van de normale stemformulieren af. Trouwens van de hele procedure..!! (HIER)
x
x
Hoe onze overheid jou ongeldig laat stemmen..!
2016 wantToKnow.nl/be
x
Kijk eens even goed, naar deze officiële stembiljetten voor het referendum op 6 april. Zie je wat er hier fout gaat? (Behalve dat wij het even niet konden laten om onze stem in te vullen..) Het is de bedoeling dat het volk ALLEEN in het piepkleine witte bolletje van het stembiljet, met zijn stempotlood een rode kleur geeft.
Dus NIET het rechthoekige vakje daar omheen.
Doe je dat wél, dan is je stem ongeldig.
Wie heeft bedacht dat dit formulier zo diende te worden uitgevoerd..? Wie bepaalde dat het een goed idee is, dit piepkleine witte bolletje in dat rechthoekige vakje te plaatsen..??!! Zodat het uitermate onduidelijk is, welk vakje nou precies het keuzevakje is? Nou,simpel.. ‘Iemand’ dus bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Zodat minister Ronald Plasterk op 6 april bijvoorbeeld kan zeggen:
“Ja, de opkomst van 30% is gehaald, maar meer dan 50% van de uitgebrachte stemmen was ongeldig omdat mensen niet het piepkleine witte bolletje rood gekleurd hebben, maar wel met hun rode stempotlood in het rechthoekige vakje waar het piepkleine witte bolletje in staat hebben zitten kliederen.”
En als het Nederlandse volk dan massaal zou zeggen: ‘Ja maar het is ook wel een heel raar stembiljet met die dubbele vakjes’, horen we de repliek van Plasterk al weer: “Maar de instructie staat er op het stembiljet duidelijk onder.” Maar dat kan allemaal wel het geval zijn, meneer Ronald, maar dit stembiljet is simpelweg ONTWORPEN om ongeldige stemmen te GENEREREN..! En dat weet de minister natuurlijk donders goed.
Dus zegt het voort en knoop het in je zakdoek, liefst in je oren:
HET RONDJE ROOD MAKEN, EN DUS NIET HET RECHTHOEKJE!
x
En wellicht verrassend.. Het stembiljet dat Nederland diende over te halen om vóór de Europese Grondwet te stemmen, in de tijden van premier Bakkelende, zag er zo uit.. Waarom diende dit gewijzigd te worden..? Om opnieuw een flater als destijds met Balkende te voorkomen..??
Zet je schrap, de ‘JA’-campagne komt ‘op stoom’…
Dat is althans de officiële PR-mededeling, die we via alle, door de overheid geïnstrueerde media te horen krijgen: ‘De JA-campagne komt op stoom’.. Hadden ze een wat normalere uitdrukking gebruikt, dan wat het niet eens opgevallen, maar goed.. Dank opnieuw aan het duffe-clubje in Den Haag, zullen we maar denken.
De mensen van het Burgercomité-EU, en anderen uit het ’tegenkamp’ hebben nauwkeurig en specifiek aangegeven – vaak met de artikelnummers van het verdrag erbij – wat er volgens hen allemaal mis is met het verdrag. En dat is zoveel, dat het in een klein pamflet met de titel: ‘En daarom NEE’ is gepubliceerd. De voorstanders hebben daar, na de kreten – Handelsverdrag! Samenwerking! Veiligheid! – niets tegen in gebracht. De vraag is natuurlijk of een dergelijk associatieverdrag écht de handel, veiligheid en samenwerking bevordert. En is het wel te rijmen met onze democratische waarden, niet alleen die van ons land, maar ook die van Oekraïne..!
Hoe de regering Rutte haar eigen democratisch proces ondermijnd.
Wie baart dat geen zorgen, want als je het spel niet eerlijk kunt winnen behoor je niet te gaan vals spelen. Zeker niet als zittende regering en ook zeker niet met zoiets belangrijks als onze democratie. Toch zagen we dit de afgelopen maanden keer op keer gebeuren; met name door Mark Rutte, die helemaal zijn gevoel voor verhouding schijnt te zijn verloren..!!
Want wat blijkt? De ‘informatie’ vanuit het ‘JA’-kamp, lijkt als twee druppels water op het regeringsstandpunt, terwijl de argumenten van het ‘NEE’/tegenkamp nauwelijks of ernstig verknipt aan bod komen..!
Het eerste voorbeeld is het stemlokalenschandaal.
In sommige gemeenten is het aantal stemlokalen met 70% gereduceerd terwijl dit nota bene het eerste referendum is waarvoor een opkomstdrempel geldt..!! Daarmee beïnvloedt de overheid dus niet alleen de opkomst, maar ook de uitslag..! De gemeente Son en Breugel is hiervoor door de rechter veroordeeld, maar het is natuurlijk bizar dat het ’tegenkamp’, nu met allerlei rechtszaken ervoor moeten proberen te zorgen dat ook gehandicapten, ouderen, en anderen die wellicht minder mobiel zijn straks zonder onnodige obstakels kunnen gaan stemmen..! Alleen daarom al zou een ‘NEE’-stem op z’n plaats zijn..!
Ten tweede begrijpt de regering blijkbaar het verschil niet tussen ‘de staat’ en ‘het kabinet Rutte’…
Het kabinet kan als politieke coalitie natuurlijk campagne voeren met haar standpunten. Maar de Nederlandse staat -als onpartijdige arbiter en vertegenwoordiger van alle Nederlanders- kan dat, zonder onderscheid te maken, NATUURLIJK NIET. Een ambtenaar, in dienst van het Koninkrijk der Nederlanden, die in zijn functie campagne voert, behoort te worden ontslagen in plaats van in opdracht van de regering onwettig te handelen..! Maar ambtenaren zijn druk doende met de ‘JA’-campagne..! Een ongehoord feit, dat opnieuw aantoont hoe weinig respect onze overheden nog hebben voor de staatsrechtelijke principes.
Ten derde zijn sommige gemeenten zo onverstandig geweest een folder met ‘informatie’ over het referendum met de stempassen mee te sturen. Een uitleg die als twee druppels water op het regeringsstandpunt lijkt. En opnieuw komen de argumenten van het ‘NEE’/tegenkamp nauwelijks of ernstig verknipt aan bod. Dus een verborgen oproep van gemeenten om ‘JA’ te stemmen. Wat zou er gebeuren als tijdens Tweede Kamerverkiezingen gemeenten stempassen zouden rondsturen met ‘informatie’ waaruit blijkt dat men maar het beste op de PvdA kan stemmen? Het land zou toch te klein zijn..? Feitelijk zijn het ‘Russische’ toestanden..
Bedrog van Rutte cs. om een ‘JA’ af te dwingen..!
x
Het meest verontrustend is het bedrog waar de regering zich toe verlaagt, om een ‘JA’-stem af te dwingen. In de senaat meldde de regering bij de behandeling van de wet nog trots dat dit het meest verstrekkende associatieverdrag ooit was. Nu, tijdens de campagne, is het ineens ‘slechts een handelsverdrag’ of een ‘handelsverdrag plus’. Fraai is dit gelieg niet en zou de regering er beter aan doen, alle Nederlanders openhartig uit te leggen waar het in dit verdrag om draait, en dáár volop campagne voor te voeren.
Het kan nog erger. Dit weekeinde verscheen in de kranten van Wegener een interview met minister van Buitenlandse Zaken Koenders, waarin deze pure leugens vertelt. Op de constatering van de verslaggever dat Oekraïners straks visumvrij mogen reizen, zegt hij: ‘Dat is ook al onzin. Er is geen verband. Er worden mythes verspreid over dit referendum door mensen die tegen de EU zijn. Dat mag. Maar daar gaat dit referendum niet over.’ De minister moet wel erg wanhopig zijn of heeft het associatieverdrag niet gelezen, want daar staat toch letterlijk in titel 2, artikel 19 lid 3: ‘De partijen blijven geleidelijk evolueren in de richting van een op termijn visumvrije regeling […]’. Deze regeling zal volgens aankondiging ook binnenkort in werking treden.
Na het sluiten van stemlokalen, het meezenden van campagnemateriaal met de stempassen en het actief in de campagne inzetten van wat neutrale ambtenaren zouden moeten zijn, heeft de regering zich nu dus zelfs verlaagd tot het vertellen van onwaarheden tegen de bevolking. Dit alles om het heilige ‘Europese project’ te beschermen dat onze soevereiniteit aantast, onze politieke rechten ondermijnt en ons land reduceert tot een Europese provincie. Ja, voor wie er nog aan mocht twijfelen, onze democratie is in groot gevaar! En daar is de vandaag onthulde Panama-route van Poroshenko, Rutte’s grote vriend, alleen maar een bevestiging van..!
RUTTE blijkt een kneus te zijn met gluiperige trucs om zijn verwende zin door te drijven, krijgt van mama natuurlijk altijd zijn zin en is niet gewend aan tegenspraak. Daarnaast is hij het vriendje van criminele en dictators doet er zelfs zaken mee. RUTTE blijkt knettergek en met de dag gekker te worden. het enige wat hem wel goed afgaat is zich gek likken in Brussel, maar wat heeft Nederland daar aan, ellende ellende, wij moeten af van deze landverrader die Nederland weg geeft aan de hoogst biedende. RUTTE zal zeker de geschiedenis in gaan als de sloper van een sociaal volk.
Las net in de teleleugen dat de opkomst maar 15% was. Waarom krijg ik rillingen over mijn rug, gaan mijn nekharen rechtstaan en krijg ik een vieze smaak in mijn mond. Bij vorige peilingen aangaande dit referendum was er een veel grotere opkomst gescand!
Maar het is veel makkelijker om een referendum ongeldig te verklaren door een onvoldoende opkomst en zo het verdrag door ons strot te duwen dan een ” nee” uitslag te negeren. Of wordt ik nu paranoïde ??
Gezien de uitslag, inderdaad paranoïde, maar je bent in goed gezelschap hier.
Weer een fijne sneer AS(hole).
Back on topic: http://nos.nl/artikel/2097578-tussenstand-referendum-geldig-ruime-meerderheid-tegen-verdrag-oekraine.html
Gefeliciteerd allemaal
Even genieten met Nigel!
‘Who the Hell You Think You Are?’ Nigel Farage throws egg in Eurocrat faces’
https://www.youtube.com/watch?v=2gm9q8uabTs
We kunnen nu met een gerust hart zeggen dat, wat er ook verder wel of niet met de uitslag van dit referendum gebeurt, de zittende politiek niet de gedachten van het volk vertegenwoordigt. Gezien het binnen de politiek overheersende JA kamp. Verder tekent er zich in mijn ogen ,door deze uitslag , een zich immer vergrotende kloof tussen politiek en burgers af. Mijn conclusie die “jongens en meisjes” uit politiek Den Haag kunnen nu weer naar huis, ze waren namelijk nooit en zullen ook nooit onze werkelijke volksvertegenwoordigers zijn. En dat is middels dit referendum bewezen , hun gedachte goed ( nouja goed)staat mijlenver,zo niet 180 graden tegenover dat, van het volk dat zij zeggen te vertegenwoordigen.
Zoetermeer dan! Die schrijft: U stemt door op het stembiljet het vakje “voor” of het vakje “tegen” rood te kleuren.
Dat zullen daar dus heel wat ongeldige stemmen zijn. Schandalig!
Bij ons in de buurt klagen veel mensen dat ze helemaal geen stempas hebben ontvangen. Een vervangende stempas kan bij het gemeentehuis mondeling aangevraagd worden tot 12.00 uur morgenochtend. Wel moet je een (kopie van) een geldig legitimatiebewijs meenemen.
https://www.kiesraad.nl/artikel/gr-stempas
Ik had tot mijn grote verbazing nog geen stempas ontvangen en heb dus de gemeente Enschede waar ik woonachtig ben en ingeschreven sta vanmiddag (Woensdag 30 maart) gebeld met de vraag:”Weet u als (r)overheid misschien waarom ik geen stempas per post heb ontvangen?”
Hierop kwam alleen als antwoord:”U kunt deze digitaal aanvragen of op het Stadskantoor direct regelen”. Dus meteen de stoute schoenen aangetrokken en me op weg begeven naar het ‘Praathuis’. Hier werd ik na ongeveer 10 minuten correct geholpen door een medewerkster van het ambtelijk orgaan en even later kon ik de op mijn naam gestelde STEMPAS in ontvangst nemen. Expliciet werd er door haar nog gezegd, dat de stempas wel verstuurd was!?
Natuurlijk kan er iets fout gaan per post. Maar het vreemde gevoel, om niet te zeggen de wrange smaak, die op mijn tong licht, werd door deze opmerking niet weggehaald.
Is mijn vertrouwen in de (r)overheid dan al zover onder het nulpunt gedaald? JA, met alle leugens, corruptie, malversaties op mondiaal/landelijk/provinciaal en gemeentelijk politiek niveau in de afgelopen jaren een dikke vette JA!!!!!!
Bereik ik er iets mee door me zo op te stellen? Waarschijnlijk zeer weinig tot niets, want zoals al eerder aangeven in punt 1 van deze reacties, is het zogenaamde associatieakkkoord al getekend door de (r)overheid.
Toch ga ik stemmen. Mijn morele plicht zegt nu dit wel te doen, al is het alleen maar om een dikke vette NEE te laten horen als teken aan de wand. dat ik het niet meer pik om als slaaf te zijn overgeleverd aan instanties/organisaties etc., die de democratie al lang begraven hebben en nog denken te kunnen leven/voortbestaan over de ruggen van miljoenen andere slaven!
Je doet er dus verstandig aan NEE te stemmen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust!
Geen STEMPAS ontvangen?
Vraag dan persoonlijk een vervangende stempas aan bij jouw gemeente. Dat kan schriftelijk tot en met vrijdag 1 april 2016 of aan het loket bij de gemeente tot en met dinsdag 5 april 2016, uiterlijk 12.00 uur.
Met immer vriendelijke en eerlijke groet uit Tukkerland,
Harrie
Nadat van de 28 Europese lidstaten er al in een achterkamertje door 27 lidstaten vóór de toetreding van Oekraïne is beslist, maakt iedereen die denkt dat onze stem er nog toe doet als 28e land, zichzelf wat wijs.
U wordt niet om uw mening gevraagd, u wordt glashard voorgelogen dat u nog een stem in het kapittel heeft.
DIT IS BESLIST NIET ZO!
Al zou er een opkomst zijn van 90% en mensen zouden massaal NEE stemmen, dan nog zou het er niet meer toe doen.
Het is al lang besloten.
Maar het zou wel het ultieme bewijs zijn, dat de politiek echt niets te maken heeft met de burgerbevolking.
Toch ga ik voor dit keer WEL stemmen . Het is voor mij een zeer bewuste keuze om dat te doen daar ik normaliter niet meer stem, omdat ik het systeem als een failliete en corrupte bende zie. Dat ik nu wel ga stemmen heeft alles te maken met het laten horen van een tegen geluid , een geluid dat is gericht op het herwinnen van ons zelfbeslissingsrecht . Geen gekonkel in achterkamertjes en op voorhand , tegen de wil van het volk dat “vertegenwoordigt “wordt. Een hele vette NEE gaat het worden, ook al omdat vanuit de politiek ronduit gelogen wordt over waar het verdrag voor staat.
in het juiste hokje
Ben het helemaal eens met Harrie en Marcel. Een vette rode nee.
Een goede les voor de grafische ontwerpers onder ons.
Vieze vuile ratten zijn het, schorem van de bovenste plank!
Ze zullen er alles aan doen om het volk voor de zoveelste maal weer op het verkeerde been te zetten. Bah wat woon ik toch ik een smerig vuil corrupt land, wanneer gaan we die hele kliek nu eens naar huis sturen. Volkstribunaal!
En als die kliek thuis zit, wat is je volgende stap?
vreemd allemaal, onze overheid heeft de ‘gewoonte’ om zich niks aan de burger gelegen te laten liggen, waarom dan al die moeite van dezelfde ‘overheid’ om het eventuele stemmen de soep in te laten lopen? of zou de Burger meer invloed/macht hebben dan de Burger zelf vermoedt??
Er wordt wel heel veel moeite gedaan om het plebs ‘ja’ te laten stemmen.
Dit voor iets dat hoegenaamd volkomen irrelevant is 😈
Wat bedoelen ze met 1e 2016?
Gaan ze hierna opnieuw verkiezingen houden over nog meer landen die ze bij Europa willen hebben?
Wist niet dat wij dat allemaal mogen bepalen?
Het gaat toch achter gesloten deuren?
Wat bespreken ze bij de Bilderberg top?
Mag je weten wie er allemaal bij is geweest?
We zullen het vast nooit weten,
zal wel over geld gaan.
http://www.conspiracyclub.co/2016/01/17/rothschild-wealth/
Ik denk het eerste referendum van 2016.
Zet het in de metro die ligt in het OV en trein dat je weer wordt besodemieterd door het tuig in den Haag en de EU.
Alleen al het Panama Papers schandaal met de rat uit de oekraine wil hij nog meer geld weg sluizen met hulp van z’n brusselse vrienden .
uit hoeveel personen bestaan de zgn leiders?
hoeveel mensen zijn er?
even met zijn allen diep adem in de longen en dan wegblazen!
dit heet samenwerken en één front vormen.
de vraag is of de Nederlander de MOED heeft dit te doen?
want ja voor veel Nederlanders telt de angst om de valse zekerheid te moeten verliezen veel belangrijker is dan zichzelf vrij te maken van corruptie en slavernij.
stuur dit geweldige artikel van Guidio door naar de eigen relaties met het verzoek dit weer door te sturen. maak gebruik van Social Media en gebruik dit NU. Maak er een tzunamie van zodat heel Nederland, voor of tegen stemmers weet dat het hier gaat om vrijheid. DOEN!!!!!!
Democratie is gebaseerd op Voor en Tegen. Zit in het woord democratie misschien stiekem het woord DEMO(ON)?
Zolang er Voor en Tegen is zal er strijd zijn!!! De vraag is wanneer zal de werkelijke bevrijder in de mens opstaan en gaan voor vrijheid. Hoe ver moet het gaan en wat moet er gaan gebeuren voordat de mens zegt en NU IS HET GENOEG STOP? Hoe ver moet de impasse waarin wij, de hele wereld, zitten doorgaan? Moet de BOM eerst werkelijk vallen (zoals doe maar bezong)? Wat heeft gemaakt dat wij al makke schapen met ons laten doen wat er nu gebeurd? Kan het zijn dat wij ons hebben laten omkopen met valse beloftes van de leiders? En nu, nu wij in de valse zekerheden vertoeven in feite niet meer durven op te staan om op te komen voor ons recht?
Laten we het is hebben over de rol van GeenStijl en het EU comité.
GeenStijl/Dumpert dreigden bijna uit de Telegraaf media groep gedonderd te worden, omdat ze niet winstgevend waren. Om hun bestaansrecht te bewijzen hebben ze z.s.m. (vanwege de nieuwe wet) dit geld verslindende schijn-referendum opgezet onder het mom van ‘Red de Democratie’ maar wat je echt redt door te gaan stemmen is ‘GeenStijl’… Daar pas ik voor!! Ik laat met niet inzetten voor een PR-stunt van de controlled opposition in de vorm van GeenStijl!!
Vervolgens heeft het EU comité heeft in een artikel in het NRC al aangegeven dat het hen totaal niet om de Oekraïne gaat, maar om de EU te dwarsbomen. Prima, maar wees daar duidelijk over en doe dit niet onder valse voorwendselen. https://www.youtube.com/watch?v=ycWkxknMGCs
oh jah tegenwoordig is alles ineens gecontroleerde tegenstand en niet echt een hoax, simple minds.
“Hoe de regering Rutte haar eigen democratisch proces ondermijnd.” Ai ai!
Onderstaand bericht ontving ik vanmiddag van een vurig bewonderaarster van Koot & Bie als hart onder de riem voor een ieder om morgen NEE te gaan stemmen en mag ik jullie niet onthouden. Klik op de links in het bericht en geniet ervan.
Oude tijden herleven! Oude tijden? Actuele tijden zul je bedoelen!!
Alle stemmers succes gewenst met hun keuze.
Met een immer vriendelijke en eerlijke groet uit Tukkerland,
Harrie
Date: Tue, 5 Apr 2016
Subject: Stemmen
From: xxxxxxxx
To: Harrie
Ook Koot en Bie snappen het, zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=taGqelkUfjo&feature=youtu.be
Geweldig lied uit 1976. Ik ben groot fan van van Kooten en de Bie en het is zonde dat niet meer leeftijdsgenoten van mij deze twee helden kennen. Als het kon, zou ik de Tegenpartij stemmen.
https://www.youtube.com/watch?v=QSDvv0ALhlo
groetjes,
xxxxxxx
Ik ga niet stemmen, dit referendum interesseert me totaal niet, maar na dit artikel gelezen te hebben vind ik dit wel erg triest. Gewoon goed lezen en het stipje inkleuren. Kan je dat niet, dan ben je 1) nog lang geen achttien of 2) een idioot. #wateenonzin
Niet zo’n slimmerik uithangen Mike. Wat jij allemaal ‘snapt’ en ‘vanzelfsprekend’ vindt, is voor ‘anderen’ een enorme moeilijke stap..! Daarbij is natuurlijk DUIDELIJKHEID een eerste vereiste om ook déze mensen te helpen.. Snap je dit..? Als slimmerik help jij ws. de hele buurt met het instellen van Tv, Video, Computer etc.?
Nog maar een keer uitleggen waar het over gaat? Des te meer barrières je opwerpt, des te groter de kans op verwarring, misleiding en ONGELDIGE stemmen..!!
Er waren 0,9% ongeldige stemmen… dat zijn dan toch veel ηλίθιος…
??? Het staat er toch gewoon in het Nederlands onder? Wie niet kan lezen of er de moeite niet voor neemt zou eigenlijk helemaal niet… (maak zelf maar af)
Regelrechte manipulatie, wat een verschrikkelijke mensen zitten er toch bij de VVD/PvdA/CDA/D’66. Werkelijk waar het zijn regelrechte tegenstanders van democratie. Welke malloot kan met goed fatsoen op deze partijen stemmen. Triest als je op deze manier zaken probeert te beïnvloeden.
Nee Mike hier is bewust over nagedacht, veel ouderen zullen het rechthoekje invullen, bewust manipuleren werkelijk waar DDR praktijken van de VVD/PvdA.
*****NEEM EEN RODE BALPEN MEE.*****
Dat kunnen ze niet uitgummen!!!!!
En dan is je stem tenminste ongeldig slimmerik , alleen het daarvoor ter beschikking gestelde rode potlood is rechtsgeldig!
Marcel Hoi kerel, zou kunnen, ik ga dat toch eens navragen. Want dan zou een eigen meegebracht rood potlood ook ongeldig zijn ???
Ik laat je niet intimideren door een stel lui van GEEN STIJL, zonder hen was dit stemmen niet nodig geweest.GEEN STIJL komt neer op geen verstand en asociaal gedrag. Stem niet zodat zij hun zin niet krijgen. Want wat ze doen is politiek pesten en bedriegen
Noah
Je moet de zaken niet omdraaien Noah. Het is juist de politiek de burger bedriegt. Als je het verdrag leest zijn politici, op een paar na die tegen zijn, de grote bedriegers.
Ik zou het liefst ook zien dat we in navolging van de Engelse BREXIT ook een referendum over de EU lidmaatschap gaan doen de NEXIT. Anders hebben we hier straks geen soevereine vrijheid meer en worden we straks alleen nog maar regels uit Brussel bestookt.
Dan behoren we straks tot een nieuwe fascistische staat “Das vierte Reich”.
Loki, met Europa is niets mis. Maar wel met de Europese Commissie. Dat is een paar jaar geleden gebeurt, toen hebben de regeringen van de lidstaten besloten dat er een ‘onafhankelijke’ Commissie moet komen, een soort clubje, die op eigen houtje beslissingen mag nemen, dus zonder de burger oftewel het Europees parlement. En dat is fout.
Dat hebben ze alleen gedaan zodat de grote bedrijven en hun ‘cultuur’ in Europa geen drempels te vrezen hebben, en daarmee begon het ellende. Nu zitten een stel ‘koningen’ in de commissie en regelen voor geheel Europa zaken. Dat moet ophouden.
Dus daarvoor hoeft Nederland en ook GB niet uit de EU. De EU heeft, mits goed en eerlijk geregeld, wel voordelen.
Parabola
Denk je nou echt dat dit zal gebeuren? Heel naïef van je.
Waarom? Omdat er veel meer achter steek dan het clubje waar je het over hebt. En dat gaat door in het onmogelijk geachte en daarom zal het nooit gebeuren.
Je hoeft alleen maar naar de fascistische Staat VS te kijken en zie wat het teweeg heeft gebracht. Of wil je dat Europa een fascistische Verenigde Staten van Europa wordt.
Loki,
je ‘enthousiasme’ in deze moet niet omslaan in ‘blinde woede’.
Wat is er mis met de mensen in Europa?
Waarom mogen we elkaar niet helpen?
Ook met heldere gedachtes vatten?
Idealisme is leuk, tot op een bepaalde hoogte, nl als het doorslaat in een dromerij, die dus langs gaat aan de realiteit.
Jammer, ik dacht dat je beter geïnformeerd was, zo doe je wat van je verwacht wordt door de ‘machtigen van deze wereld’, nl meedoen aan verdelen en niet verbinden. Het chaos wordt iedere dag groter, en mij gaat het om de bewustwording…alles draagt bij, en is een kans om je bewust te worden wat er speelt. Ook zo een referendum.
Wil je een betere wereld, dan moet je daar doorheen, heeft niets met naïef te maken, maar alles met moed.
Trouwens gaat dit referendum niet om voor of tegen de EU, maar om het verdrag, wat tégen de mensen is en vóór multinationale bedrijven…
Parabola
Precies het referendum gaat niet over de EU.
Maar je helpt die mensen niet, daar in de Oekraïne. O jawel, van de wal in de sloot.
Je hebt geen associatieverdrag nodig om mensen te helpen. Als je zo nodig mensen daar wil helpen, moet je het land (althans de leiders) onder druk zetten. Daar zijn hele mooie VN resoluties voor.
Ik ben tegen dat verdrag omdat ik geen paddestoel in mijn achtertuin wil die willens en wetens wordt veroorzaakt door de VS in samenspan met de EU. Want het gaat ook om het puur insluiten van Rusland. Kijk de statistieken maar na hoe de NAVO zich steeds verder opdringt richting Rusland.
Ben je soms vergeten wat daar is gebeurd in de Oekraïne. Of heb je dat soms niet meegekregen.
Niet alleen Oekraïne is corrupt, maar het clubje in Den Haag net zo.
De handel bijvoorbeeld met Oekraïne bedraagt maar net ruim 0,1%. Dat is toch om te lachen man, als je ziet hoe dat wordt aangedikt door de rondspringende woordvoerders van Pinoccio Rutte. En dan Bilderberg huilebalk Pechthold, man man breek me de bek niet open.
Maar Nederland is allang geen democratie meer en dat is begonnen toen gevluchte en onttroonde Wilhelmina en nimmer herkroond werd, de macht greep bij haar terugkeer in 1945.
Vanaf die tijd is Nederland een gecontroleerd gestuurde monarchistische dictatuur.
Ken je pappenheimers maatje, het gaat ook om onze toekomst.
Helpen prima, maar niet op deze manier want dat gaat ons miljarden kosten.
Zucht…haallooo, mij hoef je niets uit te leggen. Dat weet ik allemaal. Ik ben ook tegen het verdrag, en voor de mensheid. En ik heb langzaam aan een hekel aan dit slappe gedrag van de meesten. Het gaat hier in NL de meesten veel te goed en daardoor is dit land zo slap als een natte dweil…sorry hoor, niets persoonlijks, een van de domst gehouden landen van Europa…O Heer gooi hersenen van de hemel… 😉
Parabola/Loki.
http://www.nu.nl/politiek/3684116/rutte-ziet-niets-in-referendum-uittreden-eu.html
Zoals je ziet zijn er ook nog Mensen die wel hersenen hebben alleen past dat dus niet in het straatje van de politiek.
Ook hier in de verwijzing praat Rutte alleen maar over belangen voor bedrijven en daar is alles op gebaseerd maar daar heeft de rest van Nederland niets aan en dat vergeet hij net zoals ook het CBS,CBR VNO/NCW en alle andere zogenaamde onderzoeksinstituten dat doen maar waar de politiek wel hun beleid op afstemmen.(VNO/NCW is dan wel een werkgeversorganisatie maar dat komt op hetzelfde neer)alles in het belang van bedrijven en hun aandeelhouders ten koste van elke gewone burger die steeds armer wordt of werkloos.
Daarbij komt dat de EU helemaal niet nodig is om zaken te doen met andere landen want dat deden we ook al voor dat de EU in het leven is geroepen.
Denk aan de woorden van Balkenende over de VOC toen was er ook geen EU en toch deden we handel met vele landen over de hele wereld wat bewijst dat Rutte uit zijn nek l.lt.
Ik stem dus niet,maar wil wel even tegen de mensen zeggen,laat je nietbom de tuin lijden en stem NEE.
HET IS LANDS DE BEESTEN AF HOE MEN ONS PROBEERD OM DE TUIN TE LIJDEN,HET ZIJN BEESTEN DIE ONS IN DE AFGROND WILLEN LATEN LOPEN,EN HET RIJK VOOR HUN TE HEBBEN.
STEM NEE NEE NEE
Hoi Rini,
Je stemt niet, maar je wilt dat anderen (voor jou) nee stemmen?
Kan je niet, of mag je niet zelf stemmen?
Zou wel leuk zijn, als je ook zou stemmen…
Je bent ook geen aso als je NEE stemt, ook propageert dat de gevestigde (politiek correcte) orde.
Zoiets werkt alleen bij ongeïnformeerde mensen, dat is pas ’tokkie gedrag’. Een grote mond vol ja, en niet eens weten wat er speelt.
Gewoon mensen die niet met tokkies in verbinding willen gebracht worden. Angst voor sociale uitsluiting.
GeenStijl heet niet zo maar geen stijl. Soms moet je de politieke correctheid laten schieten, zodat de mensheid niet helemaal in slaap valt, door de mantra van hun overheden.
Laat je geen muilkorf omhangen, omdat ene omhoog gevallen, een slijmspoor achterlatende D66er (ik noem geen namen) het NEE stemmen een ‘bad touch’ geeft.
Let niet op wat de ‘gevestigde orde’ zegt, dat is allemaal om je mooie hersenen te spoelen. Blijf wakker!
Elluk nadeel heb zun voordeel…zo ook in deze.
Het probleem met het kleine ronde vakje voor de nee stemmers…is immers even groot als voor de ja stemmers 😉
Klopt, maar als er teveel ongeldige stemmen worden uitgebracht, wordt de kiesdrempel niet gehaald en de uitslag genegeerd. Dan is de uitkomst automatisch “JA” (omdat de regering dat zo wil).
Wat is übererhaupt de zin van stemmen, anders dan de illusie in stand te helpen houden van een zogenaamde ‘democratische rechtstaat’, die in feite niets anders is dan een dictatoriale onrechtstaat?
Xander
Het nut van stemmen is, om te kunnen zien of de Overheid zich tegen het volk keert. Dat is het nut van deze stemming. Keert het zich tegen de wil van het volk, zal het door een opeenstapeling domme fouten moeten aftreden. Negeer je dat en ga je gewoon door met je zaakjes, dan breekt op een gegeven moment onrust uit.
Ik ben het aan de andere kant ook met je eens, want iedere regering die aantreed moet zich scharen naar de wil van de Elite. De Bilderberg Club.
Hopelijk volgt op dit toch mooie en duidelijk levens teken van de Nederlanderse vrije mensen, een vervolg als in Ijsland, ik zit ver weg maar heb het gevolgt van af het puntje van mijn stoel, en ja ik ben blij, en toch ook een beetje trots op jullie, groet Jenne
@ jenne
Ik deel je vreugde over de stem die het nederlandse volk heeft laten horen. Het geeft hoop voor de toekomst, het treintje is in beweging gezet en we zullen de gang erin dienen te houden. Wil wedden dat onze “regering”er alles aan zal doen het treintje weer te stoppen.
Plasterk is al begonnen om het treintje af te remmen.
http://nos.nl/teletekst#110
Het is natuurlijk onzin om de kiesdrempel te veranderen tenzij je gebruik wilt maken van het idee om de kiesdrempel te verhogen naar bv 50% in de hoop dat dan de kiesdrempel niet gehaald zal worden vanwege de lage opkomst.
Marcel, dank je wel dat je toch ging stemmen, respect!…zonder je stem was het misschien niet meer dan 30% geworden, nu aparte 32,2 % (na Dr. Oldenkamps getallenleer :))
Heel Nederland kleurt rood, behalve paar ´enclaves´ die blauw zijn. Grappig op die plaatsen zijn er overal onderwijsinstellingen gevestigd, en ook vaak geld (lol), daar hebben ze dan ‘voor’ gestemd (wat ook iets zegt). Mijn zoon (eerste keer mogen stemmen) heeft NEE gestemd en niet omdat die tegen Europa is, maar tegen het uitbuiten van de Oekraïners daar, en ook tegen de oorlog, en de mogelijkheid dat er een oorlog komt en Nederland soldaten moet leveren. Want ik zeg je eerlijk, geen enkele staat krijgt mijn kind om oorlog te voeren….daarom NEE. Dus aan iedereen die ging stemmen, thanx!
Want eigenlijk ben ik ook geschokt, gezien hoe weinig mensen zich ervoor interesseren, betrokken zijn bij de consequenties van wat ‘hun’ staat aan het doen is. Triest.
En de meesten zijn erin getuind, en hebben dus braaf niet gestemd.
Dus aan alle ‘ik ben wakker’ mensen (niet dus) jullie slapen tijdens het ‘wakker zijn’…soort slaapwandelend zich tegen het systeem stellen, en niet zien dat ze toch (onbewust) het systeem steunen.
Het is tussen de regels leven, weten wanneer wel en wanneer beter niet, soort fingerspitzengefühl… :).
@ parabola
Ik heb gestemd omdat dit de gelegenheid was om aan te tonen dat onze “volksvertegenwoordigers”, niet de vertegenwoordigers van het volk zijn.Op geen enkele wijze heb ik gestemd om hun aanblijven te wettigen,of om een wettige onderbouwing van het systeem te geven.
De uitslag 2.480.000 mensen die tegen hebben gestemd en degene die voor waren verreweg achter zich hebben gelaten, laat imo maar 1 uitleg mogelijk. De politiek ( waarvan de meeste voor waren ) staan mijlenver van het gedachtegoed van het volk af , en weten zelfs niet hen die de politiek nog steunen( volgens de politiekers dan)te bewegen die ja stem te geven.Ergo ze kunnen naar huis, ze zijn door de mand gevallen en hebben elk bestaansrecht verloren!Ik zal niet meer stemmen in de volgende verkiezingsronde , alleen voor een referendum kom ik nog naar het stemburo.
Hoi Marcel,
daar ging het toch ook om. Het volk is het niet eens met wat er gevraagd werd.
Stemmen op partijen is iets heel anders, ga ik ook al 20 jaar niet meer doen. Toen hier in het dorp voor het laatst gemeenteverkiezingen waren (daar mag ik wel stemmen) had ik voor de SP gestemd, omdat ik de lijsttrekster persoonlijk kende. De SP had toen de meerderheid, maar het gemeentebestuur heeft toen besloten, ze niet te laten regeren, omdat ze nog zo onervaren waren…onzin natuurlijk. Toen was weer mijn gehele theorie bevestigd…dus.
Maar een referendum is iets anders, de meeste landen in Europa zouden dat graag willen hebben, en Nederland heeft het, en maar 30 % kwamen blijkbaar opdagen (indien het klopt..).
Wat mij verbaasd is dat een groot deel van de politiek er over praat om referendums af te schaffen of andere regels daarvoor willen verzinnen en doorvoeren.
Zoals ik het zie zijn de politieke partijen vertegenwoordigers van het volk (tenminste dat zou in een normale democratie zo moeten zijn).Met name de VVD ers zeggen dat de lage opkomst komt omdat er geen interesse zou zijn voor referendums,maar ik zie dat toch ook anders namelijk de VVD en dan met name hun voorman Rutte heeft telkens de mening van het volk genegeerd en heeft Nederland naar de status gebracht waar we nu in verkeren en Balkenende heeft Nederland uitgeleverd aan de EU door zijn handtekening onder het Lissabonverdrag te zetten terwijl hij wist dat hij de regering buiten spel zou zetten en de macht over zou dragen aan de EU elite.
Dit schrijf ik niet zonder onderbouwing want niet voor niets heeft men artikel 225 toegevoegd aan het Lissabon verdrag (ook wel het vijgeblad genoemd) waarin beschreven staat dat regeringen nog voorstellen mogen indienen bij het Europees parlement zodat het lijkt of zij nog iets in de pap te brokkelen hebben terwijl het niets meer voorstelt omdat het Europees parlement deze voorstellen alleen mogen indienen bij de Europese Commissie die het vervolgens zonder motivatie of uitleg naast zich kunnen neer leggen.
Hierdoor is mijn mening dat het merendeel van de bevolking geen vertrouwen meer heeft in de politiek omdat die toch telkens hun zin doordrijven zonder de bevolking iets te vragen of net zoals destijds met het referendum is gebeurd (voor of tegen de grondwet) dat de uitslag van het referendum gewoon genegeerd wordt door de politiek.
Nederland had toen ook NEE gestemd tegen de grondwet en toch heeft Balkenende getekend onder het Lissabon verdrag terwijl op een paar niets voorstellende veranderingen na in het verdrag en natuurlijk de naamsverandering van grondwet naar Lissabonverdrag dit verdrag gewoon hetzelfde als de afgewezen grondwet was.
Daarom denk ik dat de opkomst laag was omdat de politiek toch doet wat zij willen waardoor velen van mening zijn dat stemmen (bij referendums) toch geen zin heeft.
Dat nu veel VVD ers zeggen tegen referendums te zijn is logisch want nu is hun voorman in een moeilijke situatie gebracht en moet hij daarmee naar Brussel en dat is iets wat niet in het straatje van de voorstemmers past die nu verloren hebben en dat willen ze in de toekomst natuurlijk voorkomen (vooral nu ook al bekend is dat men bezig is voor een referendum over TTIP) wat juist en vooral door deze zelfde VVD zo snel als mogelijk doorgedrukt dient te worden.
Stel je voor dat bij een referendum voor of tegen TTIP de meerderheid tegen stemt dan staat het hele kabinet nogmaals in zijn hemd waardoor de invloed van Rutte in Brussel sterk zal reduceren en hij mogelijk als premier gezien wordt van een land dat niet echt in het belang van de EU meewerkt.
Daarom zijn er zoals ik het zie velen in de politiek die referendums willen afschaffen zodat de bevolking geen roet meer in het EU beleid kunnen gooien want geen referendums is ook geen inspraak van de bevolking en maakt de weg vrij voor beleid zonder de inspraak van de bevolking.
Daarbij ben ik ook van mening dat wanneer men zich volksvertegenwoordiger noemt men wel moet luisteren naar wat de bevolking wil en daarvoor zijn referendums het uitgesproken middel en dat maakt TEGEN referendums zijn onbegrijpelijk want dan wil je juist de mening/wil van het volk niet mee laten tellen en alleen uitvoeren wat bij jouw partij op de politieke agenda staat.
Arnold2
“Zoals ik het zie zijn de politieke partijen vertegenwoordigers van het volk (tenminste dat zou in een normale democratie zo moeten zijn)”.
Politieke partijen wel, dat klopt, maar ministers niet die zijn vertegenwoordigers van de Kroon. Dat gebeurt aan de beëdiging van de ministers en zijn zij feitelijk volksvertegenwoordigers af.
Hoi Loki.
Wat je schrijft klopt en het is niet voor niets dat Bernhard destijds medeoprichter van de Bilderberggroep was.
Ons koningshuis heeft aandelen bij grote multinationals en daardoor belang bij meer winst voor deze bedrijven waardoor hun aandelen meer waard worden en hun inkomen stijgt.
Ik heb het al vaker geschreven dat Alexander niet voor niets zijn benen uit zijn achterste loopt om deuren voor bedrijven te openen.
Telkens worden we voorgelogen dat hij dat zou doen voor de werkgelegenheid terwijl het juist die grote bedrijven zijn die mensen vervangen door machines met als gevolg vierentwintig uur productie tegen minder productie kosten wat hun winst opschroeft en aandelen in waarde doet stijgen en dan heb ik het nog niet eens over belastingvoordeel via brievenbus firma,s waardoor zij nog meer overhouden.
Daarom is het logisch dat Rutte alles voor multinationals doet ten koste van het Nederlandse volk.
Wat zijn ze er in Den Haag toch bang voor dat de bevolking echt meebeslist. Zo bang dat ze op allerlei manieren proberen het referendum te saboteren of te beïnvloeden. Des te beter dus dat het toch NEE is geworden.
We hadden dus een 12 mtr. lange bestickerde stadsbus geregeld om daarmee de 36 steden te bezoeken mede i.v.m. het referendum. Steeds was het een enorm gedoe om een vergunning te bemachtigen voor een standplaats. Soms hebben we het er gewoon op aan laten komen zoals de laatste plek in Amsterdam. We zijn botweg de Dam opgereden en ja hoor, de handhavers. Op we zelf weg wilden gaan anders werden we weggesleept! Na een paar tefefoontjes bleek,’er was toch een aanvraag gevonden maar deze lag per ongeluk op een verkeerd bureau’… Toen mochten we blijven staan!Overal zijn we genegeerd behalve in Leeuwarden, daar verscheen iemand van Omrop Frylân. Verder is er alles aan gedaan om het in stilte te laten passeren. Behalve te Hilversum. Daar zijn we van het Media Park afgetrapt omdat we daar, geloof het of niet, aan het filmen waren. Dat mocht niet!!Nee, dat was niet de bedoeling!
Hoezo voorgebakken opinie voor het volk.
Wat wel ontzettend opviel tijdens de talloze gesprekken op straat dat bijna iedereen de buik vol heeft van de EU en de Euro.
Over DE politiek klinkt dezelfde afkeer.
Vandaar dat we de daad bij het woord gevoegd hebben om de Augiasstal van de Nederlandse politiek op te gaan ruimen met een ploeg schoonmakers verenigd onder Vrede&Recht.
De barricades op met machinegeweren of via de stem van het volk.
De keuze is (nog wel) bij ons. Laten we kans pakken voordat de dictatuur compleet is. We gaan voor geweldloos maar zonder compromis.
het verschil tussen Hol-Land en Friesland begint zichtbaar te worden, de romeinen komen daar nog steeds niet binnen, met de anti-christ 666 vijand wordt daar niet geheuld.
zo doen Wij dat, fok joe verraaiers beneden de rivieren en let op het petje, belangrijk;
Tony Beets beantwoordt jullie vragen! | Gold Rush
https://www.youtube.com/watch?v=Dvy6YxtTy3I
en waarom hij bij voorkeur zijn dochter en zoon het finale concentraat goudslib laat afhalen? ‘omdat als er dan wat verdwijnt het tenminste in de familie blijft’… (quote pa Tony), onder het motto know your krotenkokerkoters en mede pappenheimers tot op het bot, mocht de diesel olie brandstof te duur worden per liter voor je D11 mega bulldozer ga je toch gewoon terug in de tijd met een gold dredge dreg machine uit 1938, elektrisch aangedreven en het diesel aggregaat gebruikt een fractie van de brandstof per kilo goud. Overigens wat ik sinds een aantal jaar machtig mooi vind om te zien is de band tussen Parker Schnabel en z’n grootvader van bijna 100 jaar oud, das meer dan magisch impressive telkens weer ontroerend.. op z’n achtste jaar mocht ie al op de graafmachine van opa, niet van z’n pa en moe, bewijs dat kunstmatig klein houden, tot en met minstens je dertigste nog kind, een gruwel is die door de educatieve industriëlen is uitgevonden, they do not want you to grow up en learn en work for yourself, die gestagneerde kunstmatige kind kindsheid mentaliteit gaat tot ver na het dertigste jaar door, stand van zaken van het gemiddelde ‘volwassen’ kind-mens in New-YOrk en vele andere ‘ontwikkelde’ westerse landen en steden. Tony z’n dochter is nu 21 en allround.
Elbow – Grounds For Divorce
https://www.youtube.com/watch?v=jxczVhG0os8
Caterpillar D11 Dozer
https://en.wikipedia.org/wiki/Caterpillar_D11
Parker Schnabel Talks ‘Gold Rush’
https://www.youtube.com/watch?v=–Kduz90aGg