x
x
George van Houts krijgt Frontier-Award..!
2017 WantToKnow.nl/be
x
Bij zijn laatste try-out voorstelling van Kom Plot, in de Kleine Komedie in Amsterdam, werd George van Houts verrast.. Hij had zojuist de derde uitvoering gehad van zijn voorstelling ‘Kom Plot’, toen uitgever/directeur Herman Hegge van Frontier Publishing en econoom Ad Broere het toneel opkwamen. Herman Hegge hield een korte toespraak, waarbij hij zich ook verontschuldigde voor de inbreuk op de voorstelling. Kort gezegd was het bericht van Herman Hegge dat George van Houts de Frontier Award 2016 uitgereikt zou krijgen.
De Frontier Award wordt jaarlijks toegekend aan een Nederlandstalig persoon die op grenswetenschappelijk gebied actief is en zo positieve veranderingen teweeg wil brengen. Cabaretier en acteur George van Houts heeft dit in de ogen van de jury in 2016 op de meest vooraanstaande wijze gedaan. Al vele jaren looft Frontier World jaarlijks deze prijs uit voor de meest grensverleggende actie, het meest grensverleggende idee of de meest grensverleggende persoon van het jaar. Grensverleggend in de zin van het uiting geven aan een positieve betrokkenheid bij het wereldgebeuren en daar een positieve draai aan willen geven en deze en toekomstige generaties mensen bij te staan en van dienst te zijn in de queeste naar immer grotere vrijheid, ruimere grenzen en helderder bewustzijn.
George van Houts verdient de Frontier Award voor zijn onvermoeibare en onnavolgbare manier van het luiden van het democratische, financiële en politieke alarmklokken-carillon. Hij doet dat door middel van zijn populaire en veelbesproken theatershows en cabaretvoorstellingen. Van Houts was ook initiatiefnemer van de theaterserie ‘De Verleiders’, waar de voorstelling ‘Door De Bank Genomen’ en ‘Slikken en Stikken’ deel van uitmaakten. Van Houts stuitte tijdens zijn onderzoek voor deze theaterproducties over het bankwezen en geldstelsel op theorieën dat geld uit het niets wordt gecreëerd. Eerst werd hij door zowel de politiek als het bankwezen als rare komiek weggezet, maar langzaamaan bleek van Houts het toch bij het rechte eind te hebben.
Herman Hegge van Frontier Publishing hierover:
“Al vele jaren timmert George van Houts op deze manier aan de weg, om mensen aan het denken te zetten over hoe de maatschappelijke en politieke vorken in de stelen zitten, waar de schoen knelt en hoe wij collectief (on)redelijk effectief voor het lapje worden gehouden en voor het karretje worden gespannen.
Waar velen slechts harde en onoverkomelijke grenzen zien, daar zijn die vermeende ónmogelijkheden en vastgeroeste procedures voor George en zijn team slechts uitdagingen om aan te knabbelen, uiteen te rafelen, te herkauwen en transformerend te vertéren tot voor het publiek gemakkelijk te begrijpen en op te nemen, hapklare brokken pure en bekrachtigende realiteit.
Wij bedanken het team van George van Houts voor hun diepgaand ploegen en streven om uit de oude akkers van de leugen de nieuwe zaden van waardevolle waarheid bloot te leggen en wensen hem en hen voor de toekomst heel veel succes, veel plezier en een continuering van hun acuut besmettelijke emotionele en intellectuele helderheid toe, in de richting van een vernieuwde maatschappelijke kar die vrijwillig en met veel enthousiasme door alle bewuste, grensverleggende burgers getrokken wil worden.”
Drs. Ad Broere was de winnaar in 2015 en reikte de Frontier Award 2016 uit (zie foto bovenaan). Deze award bestaat uit een bronzen replica van de buste van Egyptische koningin Nefertiti. Zij is het boegbeeld in de communicatie van Frontier. Nefertiti staat letterlijk voor: “De Schoonheid die opdoemt”. Nefertiti was de vrouw van de raadselachtige farao Achnaton. Haar beeld – nu in een Berlijns Museum – staat symbool voor het niveau van techniek dat de oude Egyptenaren hadden bereikt om het menselijk gezicht uit te beelden. Zij is dus zo’n beetje de Mona Lisa van de Oudheid. Samen met haar echtgenoot Achnaton trachtte Nefertiti vastgeroeste principes te doorboren en een nieuwe heropleving van de Egyptische cultuur in te luiden.
De Frontier Award winnaars van de afgelopen jaren:
2001: Eltjo Haselhoff – graancirkels
2002: Janet Ossebaard & Bert Janssen – graancirkels
2003: Peter Toonen – Maya kalender
2004: Bram Vermeulen – Vermeulen Weet het Beter
2005: Robin de Ruiter – 9-11
2006: het ditkannietwaarzijn.nl team – 9-11
2007: Ronald Jan Heijn – Staya Erusa
2008: Pim van Lommel – Bijna Dood Ervaring
2009: Marcel Messing – Worden Wij Wakker
2010: Micha Kat – Klokkenkluider
2011: Ad Broere – Financiële Ethiek
2012: Olof Smit – Amazone Kruiden en anti-vloeken dokter
2013: Leo Koehof – Miracle Mineral Solution
2014: Nicole Zonderhuis
2015: Ad Broere – ‘Geld komt uit het niets’.
* * *
Van Harte proficiat! ik ben zelf niet geweest, kben nog loonlaaf met vele andere activiteiten maar hetgeen ik gelezen heb juich ik van harte toe hetgeen George van Houts in de openbaarheid brengt!
Madeloes, jouw tijd komt nog wel, ‘loonlaaf’ (leuk die woordspelingen) 🙂
http://vindingrijk-1947.kxcdn.com/wp-content/uploads/2014/12/P1170779.jpg
Kom Plot
George van Houts
De Samenzwering anno nu – Samenzweringstheorieën, het wereldwijde web wemelt er van. Maar wat als het-tot-samenzweringstheorie-verklaren-van-alles-wat-buiten-de-officiële-lezing-der-dingen-valt nu eens zelf een samenzwering is? Een ridiculisering van mensen die geen genoegen nemen met de verhalen van overheden en machthebbers?
George van Houts speelt/vertelt/onderwijst in deze voorstelling een aantal ’conspiracies’ die tientallen jaren later waarheid bleken te zijn. Om uiteindelijk het publiek mee te nemen in De Samenzwering waar we nu, anno 2016-2017, met zijn allen in meegezogen worden. Geen cabaret, geen toneel, geen lezing… maar een TED-talk, met humor, karakter en de ontsluiering van een angstaanjagend, verbijsterend, wereldwijd complot.
https://www.theaterdeveste.nl/zoeken/?zoekwaarde=lange#modal=/programma/9017/George_van_Houts/Kom_Plot/?related=detail
Gefeliciteerd George van Houts met deze welverdiende prijs.
We moeten de functie van dit soort kunstenaars niet onderschatten, want zij zijn inderdaad de brug waarmee belangrijke informatie in hapklare brokken aan het volk wordt gegeven. De doorsnee werkende burger heeft geen tijd en energie om dikke boeken met, in eerste instantie wereldvreemde zienswijzen door te worstelen en op een rijtje te zetten. Laat staan dat ze zich in hun innerlijke werkelijkheid gaan verdiepen.
Toch zal de verandering van onderaf moeten komen vanuit het volk, want de elite is zelf te sterk geconditioneerd en zullen hun wereltje met alle middelen in stand proberen te houden.
Kunst, waarin de burger op een luchtige, speelse en humoristische manier toch stap voor stap bewust wordt gemaakt van de matrix, waarin ze zich bevinden is een machtig werktuig, waar volgens mij nog te weinig kunstenaars gebruik van maken.
Goede moed George en ga zo door.