Advertentie

Max Pam’s angst vertaald in hetze Marcel Messing..??


Joden en Cowboys

x

Naar aanleiding van een uiterst ongenuanceerde en lelijk op-de-man-spelende column van Max Pam, die we hieronder afdrukken, voor hen die hem niet gelezen hebben in de Volkskrant, schreef Ad Broere een ingezonden brief aan de Volkskrant. Wij vinden, vooral in het kader van de evenzo ongenuanceerde kwalificatie ‘complotheorieën’, het verstandig, jou deze complete info rondom dit verhaal aan te reiken. Al was het alleen maar, om de machteloze, onderhuidse angst te zien, op basis waarvan Pam meent, de minachting te manifesteren over een uiterst erudiet mens als Marcel Messing (1945). En zaken weer lekker ongenuanceerd weg te zetten als ‘complotten’.. De intelligentie ten top kennelijk..

Max Pam
Max Pam

Maar voor degenen die dit nog niet weten: wie is Marcel Messing..? Drs. Marcel Messing studeerde af in filosofie en godsdienstwetenschap en antropologie, is auteur van 25 boeken en talloze artikelen. Hij was als stafdocent en decaan werkzaam in het Hoger beroepsonderwijs en daarna jaren wetenschappelijk medewerker van de fameuze, wereldwijd gerespecteerde Bibliotheca Philosophica Hermetica te Amsterdam.

Messing staat bekend om zijn prachtige inspanningen een synthese tussen oosterse en westerse wijsheid te maken en hij genoot in dat kader onderricht van onder andere Tibetaanse rinpoche’s. Diverse boeken zijn van hem vertaald en Messing treedt regelmatig als spreker op in verschillende landen. Hij was voorzitter van de door hem opgerichte ‘Stichting Lindenhof’ die nauw betrokken is bij diverse ontwikkelingsprojecten in India en Polen. Marcel Messing woonde in de Franse Pyreneeën waar hij maar liefst 11 jaar onderzoek naar de Katharen verrichtte.

Wat is de reden dat columnist Max Pam op deze heftige wijze zowel Marcel Messing meent te moeten onderuit halen, evenals het erudiete programma van de TU in Delft, waar Messing op 9 mei een presentatie zal houden over de Cyborg, de kunstmatige mens.. Heeft meneer Max Pam deze presentatie al gehoord? Het lijkt er wel op, want Messing én het Studium Generale van de TU-Delft, dat deze lezing gratis organiseert (dat kan het dus ook niet zijn!), worden door Pam met vileine scherpte belachelijk gemaakt..

Waarom? Onze conclusie? Het moét een diepe, diepe angst bij Max Pam zijn, die een spiegelbeeld te zien krijgt, waardoor hij tot in zijn essentie wordt geraakt. Waarom anders op deze manier ongenuanceerd om je heen slaan. Quasi ‘intellectueel’…  En dat spiegelbeeld wordt wellicht hieronder door de Joodse Hajo Meijer verwoordt.. Té heftig kennelijk voor Pam..? Waarom anders deze impliciete scheldpartij ten opzichte van zowel de TU/SG álswel Marcel Messing..?
x

Hajo Meyer ontmenselijken

x
In het kader van zijn Joodse beweringen over de ‘Protocollen van Zion’, vragen we ons af, waarom Max Pam ook niet zijn landgenoot Hajo Meyer citeert. Zoals je ziet, doen wij dat hierboven illustratief dan maar even.. Waarom Messing impliciet van ‘jodenhater’ beschuldigen, door zijn verwijzingen naar de genoemde ‘protocollen’  in relatie tot Messing..? We geven je hier het commentaar van econoom drs. Ad Broere, die het volgende schreef, in een ingezonden brief aan de Volkskrant, n.a.v. Pam’s column:

censored voices“Max Pam zou genuanceerder zijn geweest als hij in zijn column in de VK van 28 april ook de schokkende documentaire ‘Censored Voices’, uitgezonden door de VPRO zou hebben besproken. Het Zionisme wordt in deze documentaire door Israëli’s, die als soldaat hebben gediend in de zesdaagse oorlog van 1967, zeer kritisch becommentarieerd.

Kennelijk is het nog steeds bon-ton in bepaalde kringen om serieus onderzoek met een simpele verwijzing naar complottheorie als ‘gekkenwerk’ opzij te schuiven. De documentaire ‘Censored Voices’ laat de andere kant zien van deze zesdaagse oorlog. Een andere kant die ook door ‘complottheoristen’ wordt belicht.

Het is tijd voor een serieuze dialoog tussen mensen zoals Max Pam en Marcel Messing. Gooien met modder is nergens goed voor. Laten we op zoek gaan naar wat het werkelijk is en niet op voorhand zaken uitsluiten die we als abject en onwaar beschouwen.”

We hadden het niet krachtiger kunnen verwoorden. Waarom laat Max Pam op sluwe wijze de info weg, die de Volkskrant-lezer WEL het HELE PLAATJE geven? Is het populisme dat Max Pam bezigt, op zich niet al een soort complot..? Daarom laten we hieronder ons artikel maar eens bestaan uit een citaat-afbeelding van de betreffende column van Max Pam; zodat jij zélf kunt uitmaken, waar de angst van Max Pam kennelijk de overhand neemt, boven een respectvolle manier van commentaar geven..!

x

x

Max Pam’s angst vertaald naar

hetze Marcel Messing..??

2016 © WantToKnow.nl/be

x

max pam volkskrant april 2016

46 gedachten over “Max Pam’s angst vertaald in hetze Marcel Messing..??

  1. er wordt zo alles uit de kast gehaald om te redden wat er te redden valt om ons de schijn van vrijheid voor te houden. Marcel Messing heeft erg veel bijgedragen aan het bewustwording proces in Nederland,.. [!] een bedreiging voor de WAARHEID sprekers?
    zwak dat mensen op de man af wordt aangepakt door middel van zulke leugens.
    ‘complotheorieën’..? is het al lang niet meer… alles komt uit wat complot zou zijn en als denker mag je niet meer denken en als je bewijzen hebt dat het klopt … heb je de media die je voor gek verklaard.
    Cyborg, de kunstmatige mens….komende lezing van Marcel…??? ja dat willen ze niet dat we weten… dat de mens al vervangen is door cyborgs, die zonder ziel rondlopen… [Robots, men ingevoerde chips die dom .. enkel opdrachten uitvoeren!] die al ingezet worden..] [ al lange tijd..] om te vechten in zelfgecreëerde oorlogen ten behoeve van hun agenda! het is nu wel de tijd dat we goed geïnformeerd zijn en worden om goede keuzes te maken… en daar zet Marcel zich voor in!

  2. De Kip met de Gouden eieren dreigt verloren te gaan voor opinie makend Neder Land.

    In het Zielenrijk zijn de aardse scheidslijnen reeds verdwenen en zijn aarde representanten staan niet langer toe dat de vele honderden miljoenen vermoorde slacht offers nog langer door de boevenbende van geopolitieke opiniemakers en hun handlangers worden geëxploiteerd: http://www.maxpam.nl/reageren/

  3. ik moet erom lachen want enkel iemand die wéét dat hij fout zit, gaat met modder gooien en mensen proberen onderuit te halen. Max pam is een zielige man die op de onderste tree van bewustwording staat. Voor hem zullen de klappen héél hard aankomen.

  4. oefff pur sec mij beperken tot het bovenstaande afgedrukte kranten artikeltje van Max is op zich ‘netjes’, dit is ongeveer hoe het in de ‘gewone (denk) wereld’ er uit moet zien, het zou mijn vader kunnen zijn, het blijft je vader, het zou mijn docent van vroeger kunnen zijn, en mijn buurman, het zou, muh beperken tot het kranten artikeltje, het zou fijn zijn als Max zich op wtk zou kunnen bewegen, misschien utopisch niet realistisch, you never know wat mogelijk is, het is op z’n minst een spannend sprookje van grimm die proto tover kollen, tuurlijk geeft dat niemand het recht om een jieh haat te beginnen, Marcel zou ik never nooit niet terzijde kunnen schuiven als irrelevante figuur.

  5. Ach ja, het wordt de mainstreamers steeds heter onder de voeten. De pijn van hun brandblaren trachten ze te verzachten door af te geven op zaken en mensen die hun comfortzone, waarin zij blijven geloven dat er rook noch vuur is, bedreigen. De mainstream staat op een niet meer in te halen achterstand en dat vindt zij niet leuk.

    1. Wat Maz zegt over Marcel, zegt veel meer over Max dan over Marcel..

    2. Leuke uitdrukking hé, ik gebruik ´m óók geregeld…
      Wat zou dat over Mij zeggen….

    3. Niet alleen de mainstream.
      Zelfs binnen alternatief zijn ze niet met elkaar eens.
      En rollenbollen ze over elkaar heen hoezo wij zijn wakker?
      Maak je zelf compleet overbodig en het komt helemaal goed met moeder Natuur.
      Laat je ook niet beet nemen vanuit die spirituele hoek die gasten zijn nep.
      Vraag naar hun gezondheid. De echte spirituelen kunnen namelijk niet meer ziek worden.
      Vraag maar aan de natuurvolkeren. En wij met ons kanker, hart-en vaatziekten, hersenziekten, zelfmoorden, en gedegenereerde lichamen, etc. omdat wij natuur verloochnen. Dacht je nu echt dat je spiritueel er bent? Complete, hele mensen? Gave lichamen? Ik zie niets van dat alles. Doe je kleren maar ‘ns uit en ga voor de spiegel staan. Schaamteloos zoals kleine kinderen dat zijn. We hebben nog van alles te verbergen. Wij zijn er nog lang niet ….. wij loosers. Wanneer worden we nu echt eens wakker?
      Niet dat ik spiritueel ben maar ik aangeef als je van binnen mooi(compleet) bent, dat je dat van buiten ook.

  6. Max Pam, u maakt zich zoiets van belachelijk met zo een artikel.
    En het wordt ook duidelijk, dat de tijd voor de waarheid rijp is.
    Van 0,02% van de wereldbevolking naar de overheersing van de wereld. is knap. De bankenwereld, politiek, bedrijven, (film)kunst, wetenschap, monetaire instellingen etc. overal vertegenwoordigd in leidinggevende posities.
    Het zijn echt bijzondere mensen…deze 0,02%. 🙄

    Ik zeg, de tijd is voorbij van onderdrukking en misleiding.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.” Abraham Lincoln (1809-1865)

    1. Hyper, vreemd dat het jou, als gedeeltelijk zeer intelligente man, nog niet opgevallen is dat er op heel veel posities ‘zionisten’ zitten, maakt niet uit welk land. Maak er eens een spelletje van. Zoek het op. Je zult verrast zijn. Trouwens je vader is geen jood. Ook denk je dat opeens. Dan zou de moeder van je vader 100% joods geweest zijn. En dat is niet zo. Misschien wel gereformeerd? Heb eerder de indruk dat je een beetje ´bijzonder´ wilt zijn. Geeft niet jongen.
      Ook in de verblijvende 99,98 % zit potentie, maar het is een blijft een keuze. En jij hebt blijkbaar voor de 0,02% gekozen? Een groep die geen moraal, scrupel en mensenliefde kent, van wie niet eens duidelijk is of ze van Moses afstammen, daar leen je je voor? Nee, toch.

    2. http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/taal/32993-joodse-achternamen-cohen-levi-polak-etc-achtergronden.html

      ik kies nergens voor, en ik ben wie ik ben, als je wilt weten wat zionisten vertegenwoordigen wat het is en wie ze zijn, kan je op veteranen vandaag kijken, project for the new american century p.n.a.c. en zo, wat heb ik met zionisten, niks naadaah, veteranen vandaag is een studie op zich, en een aantal wtk artikelen over zionisme, ik kies daar niet voor, waarom zou ik, das meer voor de Brezinskies en de Sorossen en consorten, en waarom moet ik nou weer ‘gedeeltelijk’ intelligent zijn, waarom niet geheel? ik begrijp dat niet. en waarom niet bijzonder, bijzonder genoeg, het is niet gauw goed, krijg er de flavlip van.
      David Bowie — Ziggy Stardust https://www.youtube.com/watch?v=dLYafk0Lui0
      Sirius afgevaardigde http://www.namespedia.com/image/Brezinski_2.jpg

    3. Hyper, goed lezen, he?
      Je bent gedeeltelijk zeer intelligent…toch?
      Dat betekent dat je intelligent bent, en gedeeltelijk zelfs zeer intelligent. Ben ik nu allochtoon of jij? 🙂

      Ik snap nu wat je bedoeld, iedereen zou bij wijze een joodse achtergrond kunnen hebben, gezien de familienamen…

    4. Halloohie Moonie, ooh ooh toch nog intel genoeg in mijn koppie, valt weer mee wel, zeker weten heel erg veel mixjes in Nederland, mijn fam blijkt vol met die namen te zitten, en van half Nederland waarschijnlijk wel, daarom begreep ik die nul komma nul 2 procent al niet, bijna een druk druk Isis Ra choco-Elletje aan de Noordzee, misschien daarom dat we veelvuldig de leeuw van Judah hoog in den vaandels kunnen aantreffen, nog even en we zijn geschikt als studio sport verslaggeverrt, de juiste antecedenten qua (stamboek) papieren. Ik hoef het niet eens spannender te maken, het is al spannend genoeg van zichzelf, de historie achtergronden gedeeltelijk verscholen vanwege de romeinen, rond 1750 bestond er nog een Gallisch Belgica zag ik gisteren op een oud landkaartje ergens op internet.

      http://www.kwpn.nl/

      http://www.encyclo.nl/begrip/antecedenten

      https://nl.wikipedia.org/wiki/Gallia_Belgica

      van haar hoef ik de achternaam niet eens te weten, laat staan de voornaam, valt ze zeker voornamelijk op vrouwen, heb ik weer zucht… (love me like a reptile zou Lemmy van motorhoofd zeggen) ;
      http://lijn17.nl/wp-content/uploads/2014/10/journaal-nos.jpg

    5. Sektes draaien allemaal om psychopatische exspirementen, hoever zij hun denken dan wel kunnen uitrekken, en hoever gaat de mannipulatie.

  7. En dit is dus PRECIES de werkwijze die de Joden hanteren. Ze spelen op de man en trekken hem in het belachelijke.
    Joden hebben zich nooit afgevraagd WAAROM ze zo vaak in de geschiedenis zijn vervolgd, niet alleen door de nazi’s, maar ook op talloze andere plekken. Zij vormen een staat binnen een staat. Zij hollen een land van binnenuit uit en wanneer je er ook maar iets van zegt, ja zelfs maar een andere denkwijze er op na houdt, dan word je stante pede gebombardeerd tot racist, antisemiet of neonazi.

    Zij vinden zichzelf een superieur ras; dit is te lezen in de talmoed en dit valt op te maken aan de honderden uitspraken van rabbijnen. die de GOYIM slechts zien om hen te dienen. En ze haten met name blanke Christenen, die zij als afvallige Joden zien. De acties van het Joodse volk, komt niet overeen met hun woorden. Zij spreken van vrede, gelijkheid enz., maar de acties spreken dat gewoon tegen.
    En wij moeten respect voor hen opbrengen? Waarom? Is het wederzijds dan? Of zijn wij niets meer dan een stel verachtelijke dieren in hun ogen…
    Hoe meer ik te weten kom over het Zionisme en de Talmoed. hoe meer mijn ogen open gaan. Hitler voorspelde al dat wanneer de staat Israël zou worden gesticht, de Joden daar NIET massaal naar toe zouden gaan. Zij zouden daar alleen gaan onderduiken op het moment dat de grond het hen te heet onder de voeten zou worden. O, dit mag ik niet zeggen zeker, want dan ben ik een neonazi…

    1. an argie, laten wij nu even aannemen dat wat je schrijft de waarheid is, ik moet zeggen kom zelf ook steeds meer tot die overtuiging, als ik reageer in een Engelse krant, waar ze van daan komen mag God weten, je wordt van alle zijden aangevallen, en het valt niet alleen mij op, ook anderen, stikt van de trollen.
      Maar met Moslims is het idem dito, een echte discussie niet mogelijk, een éénrichtings verkeer, op een enkeling na.
      Nu mijn vraag al dit wetende hoe stel ik mijzelf op tegen over relaties, kennisen, vrienden, en hoe in mijn dagelijkse denken, wetende dat al die mensen in onze samenleving in wezen vijanden zijn van ons, en onze samenleving.
      En de dag dat er gekozen moet worden, niet mij zullen kiezen, maar hun broeder in het kwaad, hun dogmatische religie dwingt hun hier toe.
      Dus komen we steeds meer in de problemen te zitten, met de toename van hun aantal, verschuift de macht, en wij in onze vrijheid blijheid naïve denken, blijven maar aardig en schikken steeds iets verder op, zit hier vaak over te piekeren, als ik dit met mijn klein kinderen wil bespreken, moet ik heel erg oppassen niet voor een racist door te gaan, heb het gevoel dat de jongere mensen volkomen gebrain washed zijn, en niet door hebben wat er aan het gebeuren is, zij hebben natuurlijk ook niet die vergelijkings mogelijkheid zo als wij, hier heet dit repair !
      Groet Jenne

    2. An Argie, de gedachtengoed van dit soort verspreid zich op exact dezelfde manier als die van andere soorten.
      Kinderen komen in mijn visie blanco ter aarde, maar dan begint het gedoe, en dat overkomt een ieder, niemand uitgezonderd. Dit gedoe zijn de geloofssystemen waarin de ouders hun kind proberen op te voeden. Doen ze het vanuit de Talmud gedachte, dus die van uitverkorene, dan gaan die kinderen er langzamerhand in geloven dat het zo is…
      Deze ouders hebben evenwel nooit vragen gesteld, want bijzonder zijn, tja wie wil dat ter discussie stellen? En dan hebben we het hier over wat/dat zij denken het uitverkorene volk van God te zijn. Dan hebben we nog volgende lichtingen die dat ook graag willen, maar dan weer niet toevallig met de Talmud zijn opgegroeid, die willen óók graag uitverkoren zijn en doen dit op basis van het geld en daardoor machtssysteem.
      Er zijn vele variaties op ditzelfde thema, de kern van het verhaal is bijzonder te willen zijn en vooral meer bijzonder te zijn dan een ander die kennelijk ook bijzonder is.
      De hele mensheid lijdt aan dit syndroom…

      En dus Jenne, moet je je soortgenoten maar in de programmeringscontext van bijzonderheid zien en je daar niets aan gelegen laten liggen. De een is echter meer geindoctrineerd dan de ander, bijzonder zijn voor God is de 1e, op de 2e en 3e plaats komen geld en macht 😉 Gelukkig zijn er meer dan genoeg mensen onafhankelijk van welk geloof dan ook door liefdevolle ouders opgevoed en in staat ondanks hun programmeringen een beetje into basic te blijven en te zijn 😉

    3. Anna mijn vraag is hoe stellen wij ons op, tegen over dit denken, en doen,
      blijven we afwachten, als je kijkt hoe alle Europese instituten wankelen, het spel lijkt gespeeld, de europeanen zijn van hun geloof berooft gebrain washed door hen, dus de éénheid is weg, verdeel en heers, en o wat zijn we een vrijdenkend volk, nou lieg ik, met de TIIP wat met chantage op de EU industriën er door wordt gedrukt, bang maken voor Rusland, enz.
      Ga naar bed spreek je morgen wel, Jenne

    4. En op de 4e plaats komen de tablets, smartphones and so on…
      Tekenend wederom dat ouders vanuit hun hoedanigheid dit allemaal maar goed vinden.
      Communiceren via dit soort media gaat de levensechte ervaringen van werkelijke ontmoetingen uitgebreid uit de weg. Hoe ziet een echt mens eruit?
      Hoe dan ook ben ik voor en/en/en… 😉

    5. Ik snap je vraag Jenne en dat is ook de vraag die ik mezelf stel.
      Welterusten, morgen weer een dag 😉

    6. Jenne, het is helemaal niet zo moeilijk om de mensen wakker te krijgen. Stel een paar simpele vragen en laat ze nadenken. Wanneer een zaadje is gepland, al is het maar over banken of over een regering, dan worden mensen nieuwsgierig en gaan zélf op onderzoek uit.
      Maar begin NOOIT over een beladen onderwerp als de holohoax. Mensen zijn inderdaad gebrainwashed door alle Zionistische propaganda is te pas en te onpas al meer dan 70 jaar over ons wordt uitgekotst. Er is een Joods gezegde. Geef je schip nooit over. Verkoop het. En dát kunnen zij als de beste. Iets verkopen.

    7. Leuke aanvulling misschien op 8.4 over TTIP.
      http://www.npo.nl/goedemorgen-nederland/02-05-2016/POW_03055182
      Zie de tegenstellingen van wat Fred Teeven zegt en wat Jasper van Dijk zegt.
      Vanaf plus minus 10.00 tot plus minus 16.55 is F.Teeven aan het woord en zet zelfs J van Dijk als leugenaar weg.
      Maar ach hoe was het ook alweer er waren toch ook geen bonnetjes of zoiets?
      Interessant is wel dat J van Dijk zegt dat wanneer hij de inhoud van de TTIP papieren wil inzien hij zijn telefoon moet afgeven,geen aantekeningen mee mag nemen en er vooral niet over mag praten.
      Volgens Teeven zou het verdrag veel banen opleveren en volgens J van Dijk juist niet zie hoe we bedonderd worden.
      Oh en eerder in deze uitzending had Teeven het ook nog over de bonnetjes affaire voor hen die dat interessant vinden hij werd zelfs een beetje nijdig met een kunstmatige lach op zijn gezicht.

    8. Anna, daar ben ik het slechts gedeeltelijk mee eens. Wanneer je kijkt naar het Boeddhisme en het Christendom dan zijn dit godsdiensten die spreken over respect en het recht op zelfbeschikking.
      Dat het Christendom (in het verleden) door de Rooms Katholieke kerk is misbruikt om zieltjes te winnen op een agressieve manier is weliswaar fout, maar het Christendom an sich is een vredelievende godsdienst. Wanneer je een andere keuze maakt, of een ander geloof aanhangt wordt je echt niet onthoofd.

      Hindoeïsme, Judaïsme en de Islam zijn agressieve godsdiensten. Wanneer je je niet bekeerd, wordt je gedood of je komt in de slavernij terecht.
      Deze godsdiensten hebben sodomie, pedofilie, hedonisme, kamasutra, harems en alles wat met seks en onderwerping te maken heeft hoog in het vaandel staan.

      Rab said: Pederasty with a child below nine years of age is not deemed as pederasty with a child above that. Samuel said: Pederasty with a child below three years is not treated as with a child above that.24 (24) I.e., Rab makes nine years the minimum; but if one committed sodomy with a child of lesser age, no guilt is incurred. Samuel makes three the minimum. Sanhedrin 54b

      In de hele geschiedenis zie je dat de verschillende godsdiensten naast elkaar kunnen leven totdat de Joden/ Zionisten zich in dat gebied vestigen en de verschillende groepen tegen elkaar opzetten.

      Dit gebeurt nu al decennia in het Midden-Oosten, maar daarvoor in Sovjet Rusland (Oktober revolutie 1917), de V.S. (Burgeroorlog 1861), Ierland, Zuid-Afrika, Spanje, Duitsland (De Joden verklaarden op 24 maart 1933 de oorlog aan hen). Hieronder een lijstje die er niet om liegt.
      http://www.biblebelievers.org.au/expelled.htm

      Jehovah created the non-Jew in human form so that the Jew would not have to be served by beasts. The non-Jew is consequently an animal in human form, and condemned to serve the Jew day and night. Midrasch Talpioth, p. 225-L

      When a Jew has a Gentile in his clutches, another Jew may go to the same Gentile, lend him money and in turn deceive him, so that the Gentile shall be ruined. For the property of a Gentile, according to our law, belongs to no one, and the first Jew that passes has full right to seize it. Schulchan Aruch, Choszen Hamiszpat 156

      That all property of other nations belongs to the Jewish nation, which consequently is entitled to seize upon it without any scruples. An orthodox Jew is not bound to observe principles of morality towards people of other tribes. He may act contrary to morality, if profitable to himself or to Jews in general. A Jew may rob a Goy, he may cheat him over a bill, which should not be perceived by him, otherwise the name of God would become dishonoured. Schulchan Aruch, Choszen Hamiszpat, 348

      “Jewish blood is NOT the same as the blood of a goy.” –Rabbi Yitzhak Ginsberg.

      Kill the Goyim by any means possible. Choshen Ha’mishpat 425:50

      En dit is volgens joden antisemitisch:
      https://christenenvoorisrael.nl/2015/03/maarten-luther-over-de-joden-en-hun-leugens-1543/

      En dit mag wel volgens deze zelfproclamerende “uitverkorenen”:
      http://www.talmudunmasked.com/chapter9.htm

      Het concept dat wordt gehanteerd is ouder dan Rome zelf. Financier beide kampen (met geld gecreëerd uit lucht) en wees zelf de lachende derde. Buit ze uit, zuig ze leeg en wanneer de grond te heet wordt vertrek dan uit dat gebied om ergens anders opnieuw te beginnen.

    9. an archie

      Je mag niet constant alles over één kam scheren, wat handelen betreft, hebben wij Hollanders/Friesen niet voor niets de bijnaam, de Chinezen van Europa te zijn, handelen is een schaakspel, met aan het eind de misgunde of gegunde winst, iedere koopman weet dat er winst moet worden behaald, gun je je koper geen winst is er geen handel mogelijk, of het wordt iets viezigs op corruptie lijkend.

      Wat Joden betreft die denken niet allemaal het zelfde, er zijn genoeg Joden die voor zich heen leven, en het leven, boven het dogmatische denken verkiezen.

      Maar het geheel is zich, Waarom?, heel erg aan het polariseren, en dat voerd ons terug in de tijd, middeleeuwse gedachten goed !

    10. Mijn vraag is tweeledig, hoe stellen wij ons op, in de gegeven racistische oorlogs voering, want we worden dagelijks meer in de hoek gedrukt.

      Wat te doen met onze niet meer of gedeeltelijke bestaan van geloven in, is er een humainitaire basis om weer tot een massaal samen zijn, op basis van onze ge’erfde waarden, en denkpatronen te komen, het weer in gebruik nemen van onze kerken, maar nu als bastion tegen de niet gewenste religies, is dit mogelijk ?!

      Jenne

    11. Hoi Parabola.
      De petities heb ik al lang ondertekend net zoals ik dat destijds ook voor het Oekraine referendum heb gedaan maar toch bedankt.
      @Jenne.
      We kunnen de waarden en saamhorigheid weer terug halen alleen als ik dat schrijf krijg ik ook van jou opmerkingen dat het onmogelijk is zonder daar dieper op in te gaan. Volgens mij moet je dan afstand kunnen nemen van ruilmiddelen die zoals jezelf schrijft alleen maar dienen om door handelen winst te kunnen maken.
      Waarom moet er winst gemaakt worden? Waarom niet gewoon produceren wat echt nodig is zonder winst oogmerk? Is de ellende die ontstaan is door industrieelen en bankiers niet juist door geld gekomen? De bankiers konden met niets anders dan speculeren steeds meer geld verdienen waardoor de ellende steeds maar erger is geworden.

    12. @Jenne, Een mens heeft twee basisreacties. Vluchten of vechten. Wanneer er één wegvalt blijft er slechts één over…
      Winst maken vind ik helemaal niet erg. Er moét zelfs winst worden gemaakt door een bedrijf om het voortbestaan te blijven garanderen. Wat ik wél erg vind is bijvoorbeeld dat er niet genoeg winst wordt gemaakt. Of dat bedrijven, ondanks forse winsten, legio werknemers ontslaan (de rest moet dan maar “efficiënter” (-lees harder) werken.
      Loonmatiging, (poldermodel) is ook zoiets. Het wordt enkel en alleen gebruikt om nóg meer winst te maken over de ruggen van werknemers.
      Dit is niets anders dan woeker. En daar ben ik op tegen.
      Ik scheer ook echt niet alle Joden over één kam. Helaas wordt dit omgekeerd wel gedaan. Wij Christenen hebben geleerd (te) goed van vertrouwen te zijn.
      Dat kost ons nu de kop. Dit kun je (in de komende generaties) letterlijk opvatten zoals zo vaak in de geschiedenis is gebeurd en wat is te lezen in het volgende voorbeeld.
      Een bijna vergeten oorlog is de Spaanse burgeroorlog van 1936 – 1939. Again follow the money…dus de Rothschilds.
      https://firstlightforum.wordpress.com/2012/12/30/jews-torture-and-massacre-priests-nuns-and-choir-boys-in-marxist-upheavals-in-spain/
      http://www.realjewnews.com/?p=89

      Dit was vóór de (zoveelste) holocaust. Het concept van de 5e colonne is het volgende: Bedacht door? https://firstlightforum.wordpress.com/2015/05/27/jews-use-fifth-column-political-strategy-to-overthrow-the-gullible-goyim/
      En dit is wat ik bedoel met dat deze sujetten een staat van binnenuit uithollen, tot op het bot corrumperen en bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspelen.
      En als je er wat van zegt ben je een antisemiet, een fascist. Fascisme is een woord, bedacht door Sovjet Joden, wat feitelijk een ander woord voor Christenen was. Later werd dit gebruikt om nationalistische uitingen te ridiculiseren. Om niet meer op te mogen komen voor je eigen volk.
      Ik ben niet niet racistisch. Ik kom op voor mijn familie. Dan ben ik maar een nationalist.

      Omdat de Joden het educatieve systeem beheersen (De schoolboekjes van tegenwoordig staan vol met belachelijke leugens) worden kinderen voorbereid op een multiculturele samenleving waarin zij dienen te gehoorzamen en al helemaal niet meer zelf mogen nadenken. Doe je het wél dan prik je zo door alle propaganda heen. Waarom denk je dat men wil dat de hele wereld aan de beeldbuis moet blijven worden gekluisterd. Het interesseert ze niet eens. En dan is men verbaasd wanneer men uiteindelijk zélf aan de beurt is…

    13. an argie.
      Zoals het systeem nu is wordt er gretig misbruik van gemaakt door de zogenaamde snelle jongens die snel rijk willen worden en die niets geven om hun medemens.
      Natuurlijk ben ik het ook eens dat in de huidige situatie bedrijven winst moeten maken alleen loopt dat ten koste van vele arbeiders die ontslagen worden uit de klauwen.
      Ik ben ervan overtuigd dat bv Jenne eerlijk handel heeft bedreven met medeleven voor mensen die hem daarbij hielpen en dat is goed en wat hij daarmee bereikt (verkregen) heeft is dan ook verdient.
      Alleen zoals het nu gaat loopt het volledig spaak daarom ben ik van mening dat het roer volledig om zou moeten en dan lijkt een wereld zonder geld of ruilmiddelen nog niet zo gek omdat zoals nu wel al gebleken is mensen niet met geld kunnen omgaan omdat ze steeds maar meer voor zichzelf willen en daarbij niet aan anderen denken.
      Gisteren ging het over farmaceuten die de prijs bewust opdrijven van medicijnen (dit was op het NOS nieuws) telkens weer zie je hetzelfde zei die met velen zijn en weinig geld hebben zijn telkens opnieuw slachtoffer en dat moet gewoon stoppen.

    14. Jenne,

      in antwoord op 8.11

      Naar mijn mening bestaat zo iets als rascistische oorlogen niet of ze zijn heel beperkt!

      De oorlogen waar jij naar verwijst – we haddeb daar al eens een discussie over – zijn oorlogen gevoerd omwille van economische doelstellingen maar waarin het verschil tussen mensen wordt uitgebuit door de oorlogsstichters! Ik denk hier bijvoorbeeld aan oorlogen naar ras, kleur of gewoon uit hebzucht!

      Als Amerika dus steeds ’the war on terror’ predict heeft dit niets met een religieuse oorlog te maken. De oorlogsstichters plakken foto’s en namen op de vermeende daders maar eigenlijk horen zij hun eigen beeltenis te tonen. Maar intussen gaan Amerikaanse bedrijven wel met de winsten lopen uit Irak!

      Als Amerikaanse militairen de plak zwaaien in Afghanistan heeft dit niet met rascisme te maken maar puur met het economiseren van de drugs! Dit is een drugsoorlog!

      Libie….???
      Syrie….???

      Europa…???

      waar zal het eindigen denk je…???

      Verder het feit dat jij verwijst naar rascistische oorlogen werkt alleen de reeds aangewakkerde conditionering van de elite in de hand. Niet dat ik beweer dat er geen rascisme zou bestaan maar je kan duidelijk merken dat zowel de islam als het westen, overwegend christelijke geloven er de dupe van zullen worden. De elite kent geen enkele moraal!

    15. Van Hecke Peter 8.16

      ja natuurlijk heb je gelijk het is het verhaal, van twee vechten om een been, en de derde gaat er mee heen, maar wij zijn niet die derde, maar één van die die twee die vechten om een been.
      Het is het tegen over gestelde van wat door archeologen werd vastgesteld, het ruiter volk de nieuwe elite, maakten alle mannen en jongens af, lijfde de vrouwen in, en die gingen dan rustig verder met het bakken van de zelfde mooie potten.
      Ik houd van mensen, maar betwijfel of ik ze ooit zal begrijpen, en niet om hun kwade genius zal blijven haten, is misschien wat sterk maar toch die bloeddorstigheid die sommigen in zich hebben, de echte misbaksels de echte psychopaten, ja wij moeten hier mee om gaan en onze tol betalen, jenne

    16. Peter, je hebt gedeeltelijk gelijk. All wars are banksters wars.
      Deze banksters, Rothschild, J.P. Morgan etc, zijn stuk voor stuk Khazaarze (valse) joden, wiens voorouders zich in de 9e eeuw hebben bekeerd tot het Jodendom. Zij hangen, net als de vrijmetseliaars (voortgekomen uit de tempeliers) de Talmoed aan.
      Ze hebben het Babylonische bankensysteem bijna wereldwijd ingevoerd en willen absolute wereldheerschappij, koste wat het kost.
      Ze hebben zich verenigd in de politieke stroming, genaamd Zionisme. (Om niet alleen Joden, maar ook Christenen en ongelovigen (Zo lang ze maar genoeg geld, geen geweten en geen enkele vorm van empathie hebben) te bundelen.
      Lees de werken van Albert Pike. Lees de werken van Theodore Herzl. Bekijk de geschiedenis van de tempeliers en van de Rothschilds. Dan kun je de verbanden zien.

    1. hey hey my my, out of the bleu in to the black, groetjes Jenne

  8. Al het religieuze en groepsdenken (met allerlei invullingen) dat hier in de commentaren gebeurt, leidt alleen maar tot meer tegenstellingen.

  9. Max Pam had hier op at5 een fantastisch programma over architectuur in Amsterdam een aantal jaren geleden wat hij geweldig bracht met veel humor.(de waanzin van sommige architecten en de openbare ruimte) Op Salto was hij vaak te gast bij Theodor Holman waar hij vaak het geloof op de hak nam met name de katholieke kerk, de islam en ook het judaïsme en de actualiteiten van de dag (het is zijn werk) Ik vind het een geestige man en ik vind het stuk niet echt een aanval op Messing ,vrij matig zelfs.

    Max Pam is echt onwetend als het om bepaalde complotten gaat , althans niet ingelezen, zich niet verdiept hebbende,dat is duidelijk. Typisch Amsterdams op het pluche links, denk niet dat hij de Talmoed leest. Hij hoeft alleen maar om zich heen te kijken of omhoog te kijken (zoals de chemtrails vandaag) om te zien dat de protocollen (deels) worden uitgevoerd als een soort blauwdruk. Wie ze geschreven heeft zullen we nooit met 100% zekerheid weten.

    Ik denk eerder dat het angst is vanuit Max Pam gezien voor een oplaaiende pure joden haat, zoals Amsterdam mede heeft meegemaakt in 40- 45 dan van een bewuste co-intel operatie met andere woorden Pam zit in het complot en werkt bewust mee aan een joodse wereld orde. Dat laatste denk ik niet, waarbij ik niet zeg dat de protocollen uit een rabbinale hoek komen, Pam zegt dit uit angst denk ik.

    1. Hoe links-pluche-intellectueel ben je dan, als je je in een hele column door angst laat leiden..??

  10. “You’ve got fabulous energy by the way”; zegt David Icke tegen M.M.:
    https://www.youtube.com/watch?v=KC_u2uiWiz4 David zou bij pampam een donkere wolk zien die zich door leugens, sarcasme en verwarring probeert uit te breiden. Ik zou zeggen: lees niks van hem want waar je mee omgaat wordt je mee besmet; vooral het denken wat het begin van creatie is.De meeste literatuur is slecht voor je; b.v. Shakespeare’s Romeo en Juliet.
    Waarom moeten ze zelfmoord plegen? Je moet toch van al het leven houden.
    Over pampam; hij is een schaker, 70 dit jaar en krijgt betaald door Mainstream Media; nou dan weet je het wel!!!!!!!!!

  11. Er bestaat een duidelijke overeenkomst tussen de draad van het verhaal van Arnold Karstens en deze van meneer Pam.
    In beide gevallen halen ze fel uit, als groep, naar iemand met kritiek.
    Zowel Pam als die twee lippendienstverleners lijken een groep te moeten vertegenwoordigen en voelen zich op alle fronten aangesproken.
    Daarmee verkondigen ze naar mijn idee dat degene die ze willen aftroeven als brengers van de waarheid.
    Zo werkt de NOS namelijk ook. Als je wil zien wat ze verborgen willen houden en wat juist andersom waar is, dan hoef je alleen maar naar het journaal te kijken.
    Het vergt wel enig inzicht maar groep8 mensen hebben dat onderhand wel ontwikkeld.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.