x
Het verhaal van Niek Zervaas..
2012 © Marianne Lens
x
Mijn naam is Marianne Lens en ik wil u graag meenemen naar de wereld van Niek Zervaas? Niek, een jongen met prachtige blauwe ogen, die tot in je ziel kijken, leeft in een lichaam met ernstige fysieke beperkingen, is afhankelijk van zorg van anderen bij alles wat een mens nodig heeft en doet in het leven, niet kunnen praten. Niek is bijna 24 jaar geworden, op 13 augustus vorig jaar heeft hij zijn lichaam verlaten, maar zijn krachtveld van liefdesenergie is nog dagelijks voelbaar voor zijn geliefden, ouders, familie, zijn ‘Niekteam’ (waar ik deel van uit maakte). Alle mensen rondom hem, die hem kenden, konden niet anders, dan zich door hem in het hart geraakt voelen.
Op 18-jarige leeftijd leerde Niek communiceren met behulp van Faciliterende Communicatie (FC), een methode om mensen, die fysiek niet kunnen praten, leren zich te uiten via ondersteuning van een facilitator met gebruikmaking van een letterbord. Hij bleek veel te vertellen te hebben, heel veel. Niek was een zeer intelligent mens, opgesloten in een lichaam, dat geen uiting kon geven aan zijn vele kwaliteiten. Hij bleek ook een mens, dat zijn contact met THUIS, de Bron, nooit verloren had. Hij zei eens: ‘ik wist niet dat ik een lichaam had’ en is zich altijd zeer bewust gebleven van zijn missie op aarde: ‘De Liefde in de Wereld Verspreiden’. Toen Niek eenmaal een stem had gekregen door FC, pakte hij iedere kans aan om te spreken over zijn missie en passie.
Hij gaf workshops, maandelijks kwam de Liefdevolle Cirkel’ bijeen. Hij schreef de ‘Liefdevolle Gedachte’, die per email wordt verzonden aan geïnteresseerden. Zijn boodschappen zijn altijd actueel, want de wereld heeft de ‘liefdevolle kijk van de ogen van het hart’ nodig. Niek creëerde een eigenzinnige ‘Niek’s Nieuwsbrief’, die per post verzonden wordt aan hen, die hun hart willen openen en zich daarvoor aanmelden. Hij schreef een column in het magazine van ‘Hart tot Hart’, inspireerde mensen met antwoorden op hun vragen, want ‘niets is wat het lijkt’. Vol liefde, vol mededogen, vol humor, duidelijk en zonder omwegen. Hij leerde zijn medemens zonder fysieke stem ook gebruik te maken van FC.
Niek schreef een boek en er wordt een film gemaakt over zijn leven, die eind dit jaar wordt vertoond op het IDFA-festival. De film zal daarna worden uitgezonden op TV door de NCRV. Niek heeft zijn veel te korte leven ten volle geleefd, hij heeft zijn leven gevierd en er alles uitgehaald wat erin zat, tot de laatste druppel. Samen met zijn ouders, als drie-eenheid is het hen gelukt zijn missie en passie in dit leven te realiseren. Over zijn lichaam klaagde Niek nooit, hoewel zijn gezondheid altijd onder druk stond. ‘Mijn gezegende lichaam’, zoals hij dat noemde, ‘maakt het uitvoeren van mijn missie en mijn passie eenvoudiger, ik word niet afgeleid door teveel aardse pleziertjes,’ alhoewel hij natuurlijk ook zijn aardse wensen had. Een pretpark, vakanties, vliegen, een feest organiseren of bijwonen, onder de mensen komen. Hij vroeg en wij draaiden, met veel plezier, met alle liefde. Niets was teveel.
En het verhaal is nog niet klaar. Niek heeft zijn lichaam verlaten, maar zijn boodschap blijft doorklinken. Al tijdens zijn leven had ik het voorrecht zijn woorden te mogen ontvangen, ook als ik fysiek niet direct bij hem aanwezig was. Hij noemde mij zijn ‘bronvertaler‘ en ik zette zijn woorden op papier. Nu hij zijn lichaam verlaten heeft en hij niet niet meer gehinderd wordt door de beperkingen ervan, is zijn liefdevolle aanwezigheid krachtiger dan ooit.
Hij vraagt mensen zeer nadrukkelijk ‘dienstbaar te zijn aan de eenheid’ en als bronvertaler geef ik uitdrukking aan die dienstbaarheid. Ik mag zijn ‘Liefdevolle Gedachte’ blijven ontvangen en blijven delen. Ik mag bronvertaler zijn voor mensen die vragen hebben en met hem in gesprek willen. Niek inspireert ons om te kijken ‘met de ogen van het hart’ en daarmee mag ik meewerken aan het ‘Verspreiden van de Liefde in de Wereld.’ Ik voel mij gezegend dienstbaar te mogen en te kunnen zijn aan de eenheid. Het is geen opdracht, het is écht een hemels geschenk om dit werk te mogen doen. Geïnspireerd door Niek overwin ik mijn schroom en zoek ik naar kanalen, waardoor zijn woorden kunnen stromen en de liefde in de wereld verspreid kan worden.
Wilt u de wereld van Niek Zervaas beter leren kennen? Hieronder kunt u zijn laatste ‘Liefdevolle Gedachte’ lezen. Neem eens een kijkje op zijn website en lees verder ‘met de ogen van uw hart’. Hier kunt u zich ook aanmelden voor zijn ‘Liefdevolle Gedachte’ en/of voor ‘Niek’s Nieuwsbrief’.
* * *
Dienstbaarheid aan de Eenheid, een nieuwe uitnodiging
“Geliefden,
Het aanschouwen van de wereld met de ogen van het lichaam brengt velen van u in een staat van onrustbarende lichaamsverstarring. Met een brok in de keel neemt u de gebeurtenissen waar en vraagt u zich af waar dit heengaat, waar dit met u en uw dierbaren heengaat. Wanhoop niet geliefden, herinnert u zich mijn woorden nog? Mijn vraag dienstbaar te zijn aan de eenheid? U met de ogen van het hart te richten op het wereldbeeld? U zult onmiddellijk een andere gevoelswaarde ervaren. Nu is er geen ruimte voor angst of slachtofferschap, maar ruimte voor Liefde, voor Mededogen, voor Meesterschap.
“Met diepe liefde en met veel respect voor u, herhaal ik wat al vele malen door mij is gezegd. Vergeef mij mijn aanhoudende aansporing, die slechts bedoeld is als een liefdevolle herinnering aan uw diepste innerlijk verlangen.”
En u wordt geholpen geliefden, zodra u daartoe maar de geringste vraag stelt, de minste bereidwillig ten toon spreidt. Herinner uzelf aan uw bereidwilligheid uw meesterschap op u te nemen en het juk van angst en slachtofferschap af te leggen. Met diepe liefde en met veel respect voor u, herhaal ik wat al vele malen door mij is gezegd. Vergeef mij mijn aanhoudende aansporing, die slechts bedoeld is als een liefdevolle herinnering aan uw diepste innerlijk verlangen. Uw verlangen wil gehoord worden. Uw Heilig Hart wil worden vervuld met Goddelijke Liefde, waar voor angst en oordelen geen plaats is gereserveerd.
Dienstbaarheid aan de eenheid laat harten opengaan, legt verbindingen op alle denkbare aardse en niet aardse niveaus.
Dienstbaarheid aan de eenheid omvat werkelijk het AL.
Als mens in een aards lichaam bent u zo volkomen afgestemd op de zichtbare wereld, dat u zich nauwelijks kunt voorstellen wat u teweeg brengt in uw dienstbaarheid aan de eenheid. Kijken met de ogen van het hart weerspiegelt aanvankelijk slechts een fractie van het beeld. Laat dat u niet weerhouden, alle begin is moeilijk en oefening baart kunst. Maar uw bijdrage is niet zonder gevolgen, uw bijdrage vervolmaakt de cirkel. De liefde breidt zich uit en de cirkel groeit. Velen van u hebben dit reeds ervaren. Deel uw ervaringen geliefden, spreek ze uit, zet ze in het licht. U, een ieder van u, is het licht van de wereld, laat dat nogmaals gezegd zijn!
Laat u zichtbaar inspireren geliefden. Laat u zich nu inspireren door wat de ogen van het lichaam zien door uw blik te richten naar de hemel, naar wat zich daar voor uw ogen afspeelt. Neem echter waar met de ogen van het hart, voel de energie stromen in uw hart, uw wezen, uw zijn. Voel de verbindende liefdeskracht van de u zo bekende planeet Venus, voel haar overgangsenergie door u heen stromen. Verbind u met deze krachtige liefdesenergie, ervaar de bemoediging, dat ook U dit Venuslicht mag ontvangen en u zich mag openen als kanaal van verbinding en mag stralen.
Dienstbaar aan de eenheid is uw essentie geliefden, dit is al eerder gezegd. Deze uitnodiging is actueler dan ooit. U wordt uitgenodigd om de Poort door te gaan en ‘JA’ te zeggen tegen dat wat uw wereldbeeld zal veranderen. NU bewust de verbinding aangaan met uw essentie maakt de ervaring van uw aardse leven lichter. Leven vanuit uw essentie betekent leven vanuit uw hart in verbinding met de liefdevolle Bron, leven zonder oordelen. Leven in aanvaarding van wat is, van wat zich aandient, van wat zich manifesteert, leven met Alles wat IS. Het betekent leven in liefde, zonder angst.
Uw keuze om door De Poort te gaan is geen stap, die u zet met uw fysieke lichaam, al zal deze zeker worden beïnvloed door de positieve energie van waaruit uw essentie zich manifesteert. Uw keuze door de Poort te gaan is een stap genomen met bewustzijn, een keuze vanuit uw Heilig Hart. Met het verlangen uw energie open te stellen voor het liefdevolle licht van de Bron. Op ieder moment dat het U past geliefden, kunt u die stap zetten. Daarvoor is niet slechts een bepaald moment beschikbaar. Ieder moment is geschikt, als u er klaar voor bent!
Weet wel, dat de Poort waarover ik spreek, de Venusovergang een extra diepe kniebuiging maakt om haar uitnodiging, die altijd geldt, nu onweerstaanbaar eenvoudig te maken. Het is uw eigen persoonlijke keus om NU uw Dienstbaarheid aan de Eenheid in haar volle glorie ten toon te spreiden en met een groot en diep ‘JA’ door de poort te gaan.
Bent u er klaar voor de creatie van uw leven in Licht, Liefde en Vrede? Bent u er klaar voor om uw Passie te leven? Bent u er klaar voor om uw leven te vieren zonder oordelen, in acceptatie met alles wat is, in vreugde en dankbaarheid? Bent u klaar voor uw leven in eenvoud en ontvankelijkheid, Dienstbaarheid aan de Eenheid?
Wij zijn met elkaar verbonden geliefden, voor Nu en in de Eeuwigheid.”
NIEK, Eeuwig Stralend in de Liefdevolle Bron,
(via Marianne Lens, bronvertaler – 03-06-2012)
Wat een mooi verhaal van een zuivere ziel : “Ik wist niet dat ik een lichaam had”. En die bovendien ook iets te vertellen heeft. Ook zijn eigen woord voor channeling : bronvertaler. Mooi! Zegt helemaal waar het om gaat, nl. vertaler, vertolker en daardoor nooit helemaal identiek aan de bron…
Ik ga direct een bezoekje aan zijn website brengen.
Volg uw eigen Levenspad en u wordt beloond. Groetjes.
Vind je het erg als ik zo mijn twijfels heb hierover ?
http://www.niekzervaas.nl/Niek_Site/Gedachten_-_Thoughts/Artikelen/2011/12/5_DE_STILLE_KRACHT_2.html
Klinkt een beetje als hetzelfde als al dat spul , vaag .
Omdat het een invalide jongen was die nu niet meer leeft mag je dat natuurlijk niet zeggen , ben je meteen een slechterik , zo worden de schorpioenen uitgezet . http://www.niekzervaas.nl/Niek_Site/Gedachten_-_Thoughts/Artikelen/2012/1/16_EEN_GOEDE_DAG.html Klinkt voor mij gewoon als dezelfde inhoudsloze newage bagger die je overal tegenkomt . In de anti Syrie propaganda gebruiken ze kinderen en vrouwen die zogenaamd afgeslacht worden , nu worden gehandicapten ingezet om boodschappen van de verheven meesters door te geven . Mag ik ff kotsen ? \__/ ( teiltje )
Kotsten mag, moét soms zelfs..
Niet over het scherm, laat staan óver de site heen.. 🙄
Maar dat je boos bent is duidelijk..
Cozmic, kotsen doe ik niet zo snel maar je hebt helemaal gelijk dat je dit niet vreet.
Ik heb ook sterk het gevoel bij dit soort verhalen dat het allemaal uit de eigen bol van de vertolker is. En of dat nu en glazen bol of het eigen hoofd is maakt niet uit.
Zolang het bij wijsheden blijft is het voor anderen misschien ook bruikbaar. Maar als het op deze manier verkocht wordt neig ik toch naar een “het zal wel”.
Voor mij mogen die mensen gewoon doorgaan waar ze mee bezig zijn hoor. Zolang er nog massaal aan voetbal aanbidding wordt gedaan en alles opzij wordt gezet om maar niets te missen op de tv, wat er ook voor bagger wordt uitgezonden, maakt het niks uit.
Er is een groot deel van de wereldbevolking heel bang voor wat er komen gaat en al die mensen kruipen het liefst bij elkaar en overschreeuwen samen alle ellende. “Vluchten kan niet meer.”
Begrijpelijk maar oerstom natuurlijk. Beter je ogen en oren open zodat je enigszins bent voorbereid op wat er komt volgens mij.
Het wordt mij niet n dank afgenomen als ik mijn omgeving daar op wijs. Sterker nog, ze gaan vol de strijd aan om hun gelijk te krijgen. Dat is al tekenend. Als je een betweter wordt genoemd is dat door mensen die zeker zijn van zichzelf maar als ze de strijd aangaan. ??
@ Cozmic
Zoals je weet staan ‘de beste stuurlui altijd aan de wal’, terwijl de ander die er geen moer van afweet met de eer er vandoor gaat. Iemand die echt ziek is en vecht met en in zich zelf en zijn omgeving, vaak niet eens gezien wordt, moet lijdzaam toe kijken hoeveel zaken onder zijn neus doorglijden. Anderen worden vol medelijden gepompt door er magische woorden aan vast te koppelen en er een sappige makkelijk ‘slik maar weg bijzonder verhaal’ van te maken (vergeet de zakdoek niet!).
Propagana op een oneerlijke manier, want je voelt gelijk dat het niet klopt!
Aan artikelen als dit verspil ik dan ook nog geen 10 seconden aan, niet omdat ik te hard ben, maar ben wel zo gevormd door heel wat levenslessen. Ik geef je wederom weer gelijk, want is dit nou waar we op zitten te wachten een nieuw NWO SPIRITUEEL MINDCONTROL JANK!
Nee in 5D heb je echt wat beters te doen dit 3D onzuivere gesnotter.
Nou, mijn gevoel zegt me dat deze jongen een erg mooie ziel is en geprobeerd heeft om te delen wat hij voelde en dacht, zonder enige zweem van zelfmedelijden en naar anderen gericht ipv op zijn ikje. Mijn respect daarvoor.
Wat anderen er achteraf mee deden, laat ik aan die anderen over.
Ik denk dat die Niek best wel door van alles en nog wat is heengegaan en dat kan op zich al een “helende” levensreis” zijn voor hem en wijsheid en zielerijpheid hebben opgeleverd, maar dat geldt ook voor andere mensen die een louterende zware ziekte of -handicap moeten meetorsen. Maar inderdaad, die verhalen achteraf en er omheen, dat bewieroken, heilig verklaren (doet wel RK aan) hou ik ook niet van. Ach, vroeger had je de Bouquetreeksen, geschreven door “fantasievolle” en dweperige vrouwelijkspersonen; nu hebben we dit soort verhalen waar zij zich in weg kunnen fantaseren of zwijmelen! Nuchterheid is geboden.
Hier een clipje met hoe die gefaciliteerde communicatie zou moeten werken http://www.youtube.com/watch?v=A434KXQvuOs
trek je eigen conclusies maar . 🙄
Mijn echte boosheid is dan ook niet gericht op dit verhaal , die zit wat dieper richting de grote Orwelliaanse leugenmachine die weer op volle toeren draait en binnenkort weer dood en verderf wil gaan zaaien .
En de oranje vlaggetjes wapperen buiten vrolijk in de wind , hup Holland hup schreeuwen ze luidkeels .
@ Cozmic
Dat is nu de koude ijsemmer truuk die je nu doet, ‘geweldig’ en in 1x is iedereen daarmee klaar wakker… Die Niek heeft niet eens contact met het toetsenbord als je naar zijn ogen kijkt een ander doet de begeleiding en typt hele zinnen in. Maar het eerste gevoel was dus het goede gevoel… Magnifiek!
Lulkoek en gefeliciteerd, in deze of omgekeerde volgorde. Stop gewoon even je hoofd in een ijsemmer Paul.. Morgen staat er een voor je klaar. Mag ieder zijn eigen waarden hebben, gewoon in het ‘midden’ blijven, omdat ie zich daar happy voelt..? (Of een van de andere 7 dwergen?)
Ik heb 5 jaar lang met Marieke de Vrij in mijn omgeving gewerkt; ik weet wat channelen is. Marieke de Vrij is geen heilige, gewoon mens, net als ieder para-ab-normaal begaafde mede-mens. En maakt ook zijn foutjes, als mens, als mens-op-het-podium.. Maar het is net als bij die voetballers.. Wie is er nog in staat de weelde te dragen..!? Kunnen ze dat niet, voetballen ze dan niet meer, of… Als ze minder voetballen, deugen ze dan niet meer..? Kortom… Een boel te bespreken morgen.. Ik hoop dat we eruit komen..!
(voorop gesteld dat we erin zitten!)
@ Guido
Paul dit en Paul dat en Paul zus en Paul zo, heerlijke man je schiet weer helemaal er mee naast je doel. Voor welk land was je ook alweer?!
Geen hands geen penalty en niet gescoord. (ik kijk toch niet naar voetbal, hoe oranje de boel ook is) Als jij nou de volgende keer mijn tekst hier komt in typen zal jij waarschijnlijk een warme Vara-Kassa douche mogen ontvangen… Hoe is die, daar voor heb ik mijn eigen Canadian Channel al voor…
Klopt!
@ Guido
Waar is Derek Ogilvie?! dan hebben we een meer realistischer beeld mee als we dan toch praten over Channelen. Dan kunnen we ook de rest ervaren. Doe deze er maar eens bij: http://www.youtube.com/watch?v=a1uPf5O-on0&feature=player_embedded#!
@ Anelle wat nu mooie ziel, je wordt belazerd waar je bijstaat!!!
Voor mij ook een new age emmer dear Cozmic graag 😉
Gelukkig ben ik niet de enige die t ziet? voelt
Mira
Paul , dat filmpje van Carly is inderdaad van een ander kaliber , mooi om te zien .
Hier nog zo.n succesverhaal over FC http://www.youtube.com/watch?v=SWKd7tynIYE
@ Cozmic
Een beetje channelaar gebruikt toch eerder een OUIJA BORD?!
http://www.youtube.com/watch?v=URYGURVBn3c
Mooi voorbeeld Cozmic, komt meer in de buurt van Ouijabord en worden ze gewoon geholpen, dit klopt gewoonweg totaal niet.
Ik wilde ook niets slechts over die jongen zeggen of over zijn ouders . Die zullen het zwaar zat gehad hebben . Ik kreeg alleen de kriebels van de bronvertaler en de show er omheen . Nogal een sterk vermoeden dat de vertaler ook de bron was zogezegd http://twitter.com/#!/mariannelens
Een paar treetjes hoger en we stuiteren dan ook op Stephen Hawkings die dezelfde techniek gebruikt en eigenlijk iets kan toevoegen aan het grotere geheel dan wij aanvankelijk zouden kunnen willen begrijpen.
http://www.youtube.com/watch?v=xjBIsp8mS-c Hij maakt ook gebruik van deze technieken en je ervaart dat er wat meer in gevoel naar boven komt drijven dan wat ik weer ervaar met dit artikel. Mis ik soms iets?!
Stephen Hawking is ook NWO, links laten liggen Paul.. Brrr.. 🙄
Al vaker heb ik het op deze site verwoordt; het gaat mij om de boodschap en niet om de boodschapper, en de boodschap wordt hier zuiver gebracht vind ik. Die vind ik niet om te kotsen wat dat betreft ben ik het met Anelle eens, we willen toch uit de dualiteit en we zijn met ons allen op weg naar die eenheid.
Onderaan dit artikel wordt ook naar een eerder gedicht van mij verwezen: “Liefde wil stromen.” in verbondenheid gemaakt net zo als deze, die ik in dit geval toepasselijk vind, en daarom graag met jullie deel:
Als Hemel Aarde is en de Aarde Hemel
wie en wat is dan de dood in Godsnaam?
De angst voor hem is groot, want
telkens weer ervaren we de dood in ons leven.
Maar persoonlijk kennen we hem niet.
Wij hebben magere Hein verzonnen
het is de ergste nachtmerrie ooit.
Wij kozen op zielsniveau voor het Leven
en deze bewuste keus
neemt echt niemand je weer af.
De dood weet niks, hij heeft geen ziel.
Oude, jonge maar ook kleine kinderen
kiezen voor een andere werkelijkheid
Ze zijn niet dood, maar van niveau veranderd.
Niet zichtbaar meer voor ons, dan overheerst
soms onbegrip en zeker het verdriet.
Transformatie heeft dan plaats gevonden
Precies zoals bij de vlinder en de rups
Hun leven gaat door maar niet meer zo
dichtbij ons.
Voor hen die blijven, blijft het een mysterie
toch is een ieder op de juiste plek
of wij ons NU op Aarde of in de Hemel “wanen”
Alles echt alles is zoals het moet Zijn!
De schepping is Volmaakt
Volmaakt door zijn veranderlijkheid
Er zijn zij die in de zichtbare wereld werken
en er zijn zij die vanuit de onzichtbare wereld werken.
Die Samenwerking die is Schitterend en Subliem
Voor mij is dat Regenboog energie
de verbinding tussen Hemel en de Aarde.
Als je gelooft
Als je weet, maar vooral
Als je ervaart dat je daar deel
van uitmaakt
veranderd dit je Leven.
Je leven wordt nooit meer zoals het was
Geloof me “de doden” zij verlaten ons niet.
En eigenlijk is dat “doodgewoon.”
Hartegroet Alice
Alice (en Anelle): jullie hebben gelijk: het gaat altijd om de boodschap. Wat anderen met die boodschap doen heeft niets met de boodschap zelf en de bron waaruit van doen. 🙂
Hogere wezens?!? van Dicky laatst begrepen en gevangen op de gevoelige plaat om 06:45… (nu staat iedereen paf!)
http://img13.imageshack.us/img13/4475/highenough.jpg
ik zou zeggen zonder aanzien des persoon. Het gaat om de boodschap. Waarom moet ik nu gaan twijfelen omdat Niek niet intelligent is, of als een mooie vrouw uitziet, of als een wijze zich gedraagt, een freak is, een bloem, een dier. Dat mag helemaal niets uitmaken. Alles heeft een mooie kant als je het maar onder ogen durft te zien. Ook al is/lijkt het op doorgestoken kaart, als de intentie goed is maakt de bron niet zoveel uit. Wij weten alles al. En dan maakt het niet uit of Niek of een ander namens Niek de goede booschap verspreidt. Jezus was een mens van vlees en bloed. Niet Jezus vond is zich zelf heilig of bijzonder. Dat zijn altijd zijn ‘volgelingen’ die dat vonden. En zolang ik in een gepolariseerde wereld leeft kunnen mensen daar ‘misbruik’ maken vanuit de principes macht, geld en hebzucht. Ik val niemand af. En ieder is het goed recht om het zijne of hare van te denken.
En wat het voetbal betreft Guido en Paul. Dat is zo simpel:
je hebt zoals een journalist goed verwoordde na de eerste wedstrijd. De Lego’s wonnen van de Ego’s. We weten allemaal : een goed begin is het halve werk.
Ik zeg voetballen doe je met je benen en je gevoel en niet alleen met je verstand. Ego’s houden zich alleen bezig met zich zelf en houden zodus zichzelf voor de gek. Goh hoeveel ben ik waard na EK. Kan ik even vangen! Alleen maar hersenspinsels! Foutje bedankt. Voetbal is een teamsport en als alleen maar denk dat je iets ga doen (ook typisch ego). Dan doe je echt helemaal niets.
Bruke heeft daar een mooie spreuk voor: denkers denken alleen maar dat ze doen, maar eigenlijk doen ze helemaal niets.
Als die voetbalgasten het is vanuit de Eenheid proberen, zoals wij weten dan was het niet zover gekomen. Want zelfs die Mannschaft lieten ze alle hoeken en gaten van het veld zien. Die beseffen als de beste dat alleen door samenwerking uiteindelijk de overwinning brengt. En nu zijn ze in een fase geland: de dood of de gladiolen. En dat is niet leven(bewust:4d of hoger) maar overleven(onbewust:3d). En als je overleefspelletje(obv instinct, stuitchakra) wil spelen is het vluchten of vechten. En wordt het een grote gok en trek je uiteindelijk aan het kortste einde. Hoe moeilijk kun je jezelf niet maken! Gedane zaken nemen geen keer.
Ook dat is een collectieve levensles van ons NL elftal. Is die niet bereid zich te veranderen dan zal het beoogde resultaat nooit bereikt worden! En blijkbaar wordt er niets van uit het verleden geleerd. Want de geschiedenis herhaalt zich elke keer weer. Het is ook boring om er naar te kijken. Het boeit me ook niet om voor die tv te hangen. Dan doe ik liever zelf wat aan ‘actieve’ sport en dan voor mijn plezier.
Ik ben niet zo voetbal minded, maar vanuit mijn bewustzijnsgroei kan ik bijna over alles en nog wat meepraten. Groetjes.
@Lezer, ik heb tien jaar gevoetbald in mijn jeugd. Hoe hoger het niveau, hoe meer je geflikt wordt en moeilijker het wordt om met je gevoel te blijven voetballen. Het is net show business.
Ik zat zelfs even bij S.C. Heerenveen en Friese selectie.
Ik was waarschijnlijk niet egoïstisch genoeg voor de top.
Wat je dan ziet is dat ze bv. expres die bal niet goed aanspelen waardoor het lijkt dat je staat te stuntelen. Ik weet er alles van.
Hoi Martijn,
dat bedoel ik ook gevoel én verstand samen. Het is juist het evenwicht dat jezelf omhoog tilt. Dus niet alleen maar vestand of alleen maar gevoel. Alleen het gevoel dan wordt het niks. Alleen het vestand dan ordt het niks. En gelijk heb je ego’s zullen altijd trucs of listen verzinnen om te willen winnen.
Ik heb vroeger veel aan straatvoetbal gedaan. Het blijkt inderdaad dat de meest getalenteerden niet de top haalden. Een vechtersmentaliteit moet je willen hebben om je uiteindelijk je doel te willen bereiken en veel incasseringsvermogen. Ik vond het nooit leuk dat ik anderen bijna hun poten moeten breken om een tegenstander tot stilstand te brengen. Daarom was het alleen bij straatvoetbal gebleven.
Nog bedankt voor je reactie.
Het enige wat ik toen aan voetbal gehad heb, dat ik leerde samen te werken met anderen en dat samen iets doen en dat maakt het helemaal niet uit plezier kan geven. Maar ook van een veloren pot kun je als team heel wat opsteken.
@Martijn
O ja, dat was ik nog vergeten, zonder ‘mensenkennis’ kom je waar dan ook geen stap verder.
Maar dat wist ook al!
@ Lezer
EGO is latijns voor ‘IK’, snappie!?
Wat betreft dat wat 3D voetbal heet, ik hou niet van ons Nederlaagland! Daarom dat voetbal me totaal niet interesseert. Hoe mooi je het kunt uitleggen ook, ik zelf meer bezig houdt met 5D sporten…
Het gevoel, te weten waar de bal gaat komen, het intellect om een ander te slim af te zijn. Het inzicht om direct een bal te kunnen geven zodat een ander kan scoren. Het is een teamspel en dat vergeten de meesten. Daardoor wordt het spel statisch terwijl het zo heerlijk dynamisch, kosmisch kan zijn. De zen van het voetballen, dat zal ik never nooit meer vergeten. Hoe het kan zijn, als collectief ervoor gaan, als team.
Dat geldt voor alles in het leven. Eén gedachte, door velen bedacht, kan een hele zware kracht worden in het veld. Of dat nu een voetbalveld is of een wereld of een kosmos, alles werkt door. Het collectief is een zeer sterk middel. Daarom ook dat ik dit internet gebeuren als een zeer krachtig middel zie. We kunnen elkaar bereiken maar ook mensen aan de andere kant van de aarde. Power to the people.
http://www.youtube.com/watch?v=RtvlBS4PMF0
@ martijn
Niet alle ballen gaan technisch de goeie richting op, deze zal eerder zijn eigen weg kiezen:
http://nicecliparts.com/download/Rugby_Ball1.jpg
Ja, met die ballen heb ik ook wel eens wat gedaan maar ik snap er de gein niet van hoor. Daar kun je nog geen vijf keer mee hooghouden terwijl ik in mijn goede dagen met een ronde toch zo’n 550 keer kon hooghouden…
Ik zal in mijn vorige leven wel een hond zijn geweest, ook gek met ballen. Ach, die tik ben ik al weer 10 jaar kwijt, de tijd gaat steeds sneller.
Het enige wat de tijd even laat verdwijnen is als ik ben als een lion in the morning sun:
http://www.youtube.com/watch?v=y8wa8jBdphs&feature=related
In iedergeval Martijn, Nederland Goes Home:
http://img196.imageshack.us/img196/6569/nederlandgohome.jpg
Eindelijk waar ons kleine landje zo goed in is, afgaan net als op het EuroSongFestival. We zijn immers van lage landen trilling…
Hehe Paul, na twee keer een Holland boxershort aangehad te hebben, ook nog achterop, Hol land, heb ik hem omgewisseld voor mijn gloednieuwe Animal onderbroek. Mocht niet baten maar wel leuk.
http://www.youtube.com/watch?v=hr1jT-4fPew
http://www.youtube.com/watch?v=kT_YS8KhXYM&feature=related
Wat een onzin verhaal, de Babyfluisteraar kan beter contact met hem maken en beter met hem communiceren wat hij uitstraalt, wat erg hoe ze überhaupt met deze jongen zo om durven gaan, daar trapt toch niemand in
Ja Mosa die kan t wel met hem praten via telepatie Derek is zuiver en begaafd.
Oh jee,inderdaad een VERHAAL..iemand van hoge trilling voelt wel anders aan..hier zijn hele andere zaken aan de gang.
Woon nu in Canada en hier was ook iemand in t nieuws, een verhaal met zon bord.Uiteindelijk was de begeleidster degene die t bleek te schrijven en had ook een verder gevordere woordkeuze die herkenbaar was door anderen.Als je een echt goed beeld wilt hebben van hem moet je een goed Medium met m laten communiceren via telepatie zo doet men dat zowiezo in hogere sferen en dimensies.
Van mensen die zuiver zijn krijg je ook energie,en geen hoofdpijn.
Wake up new age readers.
Ik werk hier als Natuurgenezeres en channeler en houdt mij dus dagelijks bezig met energie.
Laten we aub ons bezig houden met licht en waarheid die leeft in onze ziel.Mira
Hallo Guido,we kennen elkaar nog van evenementen in Amsterdam,Tessa koop ect woon nu in Canada vandaar vreemde email en tijd
Er is niets nieuws onder de zon het blijft een discovery channeling die hebben soms mooie programma’s.
LOL 🙂
Wat vinden jullie hier dan van?
ik krijg hier kippevel van,en wordt er emotioneel van wel even wat anders dit lijkt mij…
deze dus
Jammer vind ik het dat in deze tijd:”De bewustzijnsverandering op weg naar het Nieuwe Tijdperk,” soms nog zo negatief wordt gereageerd. Als de boodschap jou niet raakt mag hij dan een ander ook niet raken?
We hebben allemaal onze weg te gaan, ook ik kreeg gebeurtenissen op mijn pad maar alles wat er verschijnt is om van te leren. Toen ik mij er bewust van werd dat onze gedachten kracht hebben, wij zijn immers zender en ontvanger, was dat voor mij een behoorlijke eye-opener, dit is heel wat anders dan de stelling dat gedachten vrij zouden zijn. Ze zijn wel vrij maar nu weet ik dat ze van invloed zijn op het collectieve bewustzijn. (Om verlicht te raken moet je eerst je innerlijke duisternis oplossen, C.J. Jung)
Niet zo lang na deze bewustzijnsswitch had ik een soort van aanvaring met mijn dochter i.v.m. Jehova’s getuigen. Zij zag vooral de positieve kant, terwijl ik vooral de negatieve en de opdringerige kant zag. Die ging ik dus eens fijntjes uit de doeken doen. Later toen ik hierover herkauwde dacht ik; wat doe ik nou eigenlijk; als zij dat als positief wil zien, is dat alleen maar goed, waarom haar positieve kijk ombuigen naar mijn misschien te negatieve kijk?
Dit was wederom een eye-opener, sinds die tijd hou ik mijn “bedweterigheid” voor mij. Waarom iemands positiviteit willens en wetens ombuigen? Terwijl je weet dat positiviteit veel meer kracht genereert in het Universum.
Dit las ik vanmorgen in Spiegelbeeld nr.6: een artikel van Antoine Kop, planetaire golven:” Kosmisch leven betekent: onze opdracht op aarde uitvoeren, geen energie verspillen, ons bewustzijn openen, onze kennis verruimen en delen met anderen in positiviteit.
Hartegroet Alice
@Alice
Taal naar mijn hart! Zo voel ik ook het ook aan.
Positiviteit hoort gekoesterd te worden. We krijgen zo al genoeg rotzooi te verduren.
@ Alice
Volgens mij ben je nog van oude dogma’s je vergeet misschien dat wat je hier tegen komt al veel verder is dan wat men bezig is om de aanlopen te nemen naar de overkant. We staan al immers aan de overkant. Wij denken anders dan anders en daar is niks verkeerds mee, we hebben al eon’s moeten leven met onze kop boven het maaiveld uit ipv daar onder te moeten leven… Vergeet niet dat sommigen verder kunnen zien dan de paradigma’s die momenteel als warme broodjes worden verkocht door warme bakker die niet interesseren of het verhaal niet magisch verzonnen is of dat het een waarlijk verhaal is. Er dwars door heen kijken schets de werkelijke waarheid. Niks is negatief, niks is positief, allemaal verkeerde aannames, allemaal illusies!
Ach! Ach! Ach! 😥
Wat een hoop nare commentaren! Iemand een mooie ziel noemen. Wàààààt? In Holland hoort dat niet! Een andere mooie ziel dan de mijne kan alleen een bedrieger of simulator zijn! IK wéét het, want ik werd Verlicht! Heb mezelf tot Ouderling gebombardeerd en speel nu de baas over het denken en IK poneer wanneer iets Waarheid heet of niet.
Dat Calvijn het gezegd heeft!
Oef!!!! Dat lucht op! 🙂
Las gisteren een opmerkelijke uitspraak van filmregisseur Joseph Cedar over zijn film “Footnot”. De film vertelt het verhaal van Joodse Talmoed-onderzoekers die voor een komma, onderling ware oorlogen uitvechten. Joseph Cedar : “Ze zijn gewelddadig. Ze zoeken naar waarheid. En wie in waarheden handelt, verdraagt niet dat anderen zijn waarheden niet voor waar aannemen.”
Ik ga uit van het volgende : wanneer ook maar één iemand geraakt wordt en op zoek gaat naar het waarom, werd er een steen in de rivierbedding verlegd.
Mijn eerste psychologie-les. De leraar schrijft op het bord, dátgene waarvan hij het meeste waarheid voelt uitgaan, ná al die jaren studeren en les geven.. Komt ie:
‘If men define situations as real, they are real in all their consequences’..
(vert.) ‘Als situaties voor mensen ‘echt’ zijn, dan zijn ze ook ‘echt’ in al hun consequenties’
Wat is waarheid? Er is jouw waarheid, en er is de mijne. Dan is er natuurlijk ook de Waarheid. Tja, wellicht dat je/we die bereikt/en door jouw en mijn waarheid, oprecht te delen. Het leven is té mooi om niet te ont-dekken.. 🙄
@Guido
Ik zit op dezelfde lijn als jou.
Ik was het op een bepaald moment zo beu dat sommige lezers menen anderen te mogen schofferen, dat ik een soort spiegelreactie plaatste.
Zoals ik zei, al wie op zoek gaat naar waarheid, heeft het volste recht om het eigen, unieke pad te volgen. Telkens opnieuw wordt er een kei in de rivierbedding verlegd.
Zij die anderen hun waarheid proberen op te dringen, zitten nog erg vast in de dualiteit, hoe hard zij ook schreeuwen dat zij de illusie allang doorprikt hebben.
@Anelle, alleen het gevaar van opnieuw mensen weer aanwijzen, is hetzelfde doen als je zelf wenst(e) te vermijden… Toch? Maakt niet uit, just be ‘aware’..!
Dank je, Anelle, ik krijg hier kippenvel van, nu heb je mij geraakt!
http://www.youtube.com/watch?v=7OrE1VSMKcM
Guido, mooi gezegd, maar ik herken bij mezelf ook meer en meer dat ik hier soms de dominee uithang. Gelukkig is er dan hyperALERT die me daar even heel fijntjes op wijst. En ik heb het gevoel dat ik me er meer en meer “bewust” van wordt!
Anelle en Guido, wat ik wel bijzonder vind (en dat triggert mij) is dat ik jullie reacties op 10 en 10.1 pas ruim 20 minuten geleden las en daarop reageerde. Op hetzelfde moment dat ik “geraakt”werd door die laatste opmerking van Anelle “wanneer ook maar 1 iemand geraakt wordt………..een steen in de rivierbedding verlegd” zijn jullie beide ook met dit onderwerp bezig (gezien de vervolgreacties). Werkt Verbinding zo sterk, dat je op afstand aanvoelt wat de ander waar je zoveel verbinding mee voelt bezighoudt?
Goed gezegd Anelle op 10.2 mijn visie dus
@Dick
Wellicht door de grotere doorstroming van het Licht, is de onderlinge éénheid nog nooit zo duidelijk geweest. De laatste tijd merk ik vaker dat ik gedachten en gevoelens uit de ether oppik.
Dankjewel voor de link naar Bram Vermeulen. -)
Het beeld van die éne kei in de rivierbedding komt inderdaad van hem en zegt zo goed waar het om gaat. Laten we elke kei onze liefde en waardering sturen, want hij zorgt in z’n eentje voor soms grote koerswijzigingen, en alleen liefde zorgt ervoor dat die ten goede uitdraaien.
PS : ik vind je helemaal niet dominee-achtig hoor en ik lees je bijdragen erg graag. Telkens weer leer ik ervan.
Is de dualiteit niet de strijd naar de waarheid?!
Grappige vind ik het zelf dat er daar steeds nog een ‘RUN’ voor is, het zeuren dat niemand verder dan de ander is. Etiketteren, in vakjes en hokjes en alles in rasters plaatsen is de kenmerk voor de absolute waarheid, of zijn we gewoon bezig met een isllusonerend spelletje brainwash?! En dan imponeren dat het bewustzijn niveau van mensen negatief is wanneer zij zeker weten hoe het een en ander ik elkaar steekt, doet de appel niet ver van de boom vallen. Ook dat er altijd anderen en voorbeelden moet worden toegevoegd ipv dat men het eigen bron citeert en creëert is nog niet de hele waarheid. Toch ligt dat laatste altijd in het midden.
Wie is nou verder dan wie?! om zulke uitspraken moet ik (ego) zelf altijd hard lachen iemand, want je kan je zelf gewoon niet overstijgen alleen door te liegen naar de ander toe dat je anders bent dan anders. Op 1 lijn zitten = de grote ‘NWO samenzwering conspiracy’, ‘let’s be different’ (internet staat er helemaal vol mee), want dan is het leuker dan alles zo eenzaam monotoom moet zijn. Diversiteit (chaos) is de halve waarheid en mocht je dan met iedereen overweg dan heb je hoogst waarschijnlijk het allemaal helemaal begrepen. Tenminste…
Net als Jezus & Buddha en al die anderen Meesters ooit zeiden; “Ik ben niet opzoek naar de weg, want ik ben de weg zelf!”.
Tussen al die nare commentaren zitten er ook een heleboel mooie commentaren, want anders was er nooit een discussie argument geweest, maar was het allang aan een stille non-reactie motief gestorven.
De waarheid ligt in het midden zei Moses:
http://img201.imageshack.us/img201/4496/inhetmidden.jpg
@Paul 10.9
Las jij dan iets dat naar een hiërarchische indeling van ontwaakte staten verwijst?
Niet zo moeilijk Anelle, er zijn altijd apartje gevalletjes te betreuren…
http://www.youtube.com/watch_popup?v=G4nX0Xrn-wo&sns=em
Huiver hoe groot applause en mooi zulk bezield FC succes dan ook Meesterlijk te noemen is…
http://www.youtube.com/watch?v=-oltJOc_O7M&feature=share
Hier zie je en voel je een grooot verschil.
Wat vinden jullie van dit filmpje?
Geweldig Mira, precies op maat! Zeer goed en positief onderbouwd filmpje, wat meer diepte geeft dan het Niek Zervaas filmpje. Waar anderen zich makkelijk laten bedotten stinken er sommigen daar niet mee in !
Juist !! Mira . Dat is wat ik bedoelde . Ik begon dit artikel te lezen met een positief gevoel over hoe gefaciliteerde communicatie een brug zou kunnen slaan tussen een gehandicapt persoon en de buitenwereld . Vrij snel sloeg dat goede gevoel om in ongeloof na het lezen van alle gedichten en verhalen . Toen ik de volgende clip zag over hoe deze inzichten doorgegeven werden http://www.youtube.com/watch?v=A434KXQvuOs kon ik niet anders dan mijn zeer zware bedenkingen hebben .
I rest my case , ik maak er geen woorden meer aan vuil , niet de aandacht waard .
Wat me ook op valt beste Cozmic, als ik naar zijn ogen goed kijk in het filmpje (bruine ogen) en naar het plaatje (blauwe ogen) bij dit artikel zie ik over duidelijk een wereld van verschil. Hyper zou gelijk tegen het plafond aan moeten zitten! Ergo therapeutisch wordt er op grafisch vlak ook geen duidelijke woorden gemaakt op het toetsenbord met het gebruik van spatie. Alle woorden zijn dus aan elkaar vast geregen. Ook nu dat laten we zeggen hij blind kant typen een een 1 vinger aanslag maakt van laten we zeggen 60 aanslagen/minuut, in 2 jaar tijd nu een heel boek kan schrijven en samenstellen wel iets waar ik zelf als ex-grafisch technicus een totaal onmogelijk ervaring is van heb ik jou daar. Hoe lang heb jij er over gedaan voor je toetsenbord vakkundig onder controle had?!
Ja Paul , ik had het niet uitgerekend maar mijn gezonde impulsieve verstand had die berekening wel gemaakt , gewoon dat het niet klopte . De lengtes van de tekst en de inhoud , gewoon lariekoek .
Ik ben het gewoon zat om in de maling genomen te worden , alle kutleugens in de wereld , of het nu een mooi verhaaltje is over deze jongen die het niet kan helpen dat iemand anders over zijn invalide rug een mediaspectakel maakt of de hele leugenmachine van big money , als ik zulke rottigheid zie dan komt er wat los bij me .
Hoe mensen zulke bagger kunnen slikken en nog kunnen zeggen dat de boodschap zo mooi is , kotzzz , het is gebaseerd op bedrog gvd !! Bedrog en misleiding ,wie daar voor valt valt ook voor alle andere misleidingen , ga maar lekker je liefde lopen sturen naar de nato , naar Obama , Salusa komt je redden , stap maar in die ufo , alles komt goed zolang je de zoete koek slikt die er door je strot wordt geschoven .
Wie de verhalen en kronieken van Atlantis heeft bestudeerd zal eweten dat het niet zo werkt , zodra je je essentie weggeeft en je ziel verkoopt omdat je alles mooi mooi mooi wilt zien ben je gewoon een in slaap gesukkelde sukkel die de ballen niet heeft om te zien wat er werkelijk gebeurt .
De enigste die hier van die lange zinnen van aan elkaar getypte woorden is natuurlijk nog altijd Marcel W, die zelfs heel wtk uit zijn voegen kan laten lopen op elke computer. Daar is ook vakmanschap voor opgetekend en dan zou die Niek dat wel eventjes beter doen dan Marcel? Imho dat is niet te over treffen….
I’d Rather Be Blind, Crippled And Crazy:
http://www.youtube.com/watch?v=iSbcpLLadX0
Ik geloof best dat er bijzondere zielen in Nederland zijn,en je wordt meestal meteen met t gras gelijk weggemaaid hup kop eraf als je anders bent.. Maar tis ook zo als je wat wil delen/melden tis nooit goed of je zweeft of je bent te hard,of je bent betweterig
Het probleem is dat velen ook verzuipen in alles wat er nu gebeurd en alles versneld ook nog eens.Zolang je je met dualiteit bezig houdt maakt t niet uit wie je bent of wat je doet..je hebt t dan niet begrepen..en dus nog een weg te gaan.Alles is connected al het levenhier in de cosmos ect..dus dualiteit..een illusie.Het belangerijkste is de stilte in jezelf,inzicht zit binnen in je zoek het niet buiten jezelf niet van een new age muts,niet van een boek..wees stil en luister..
Mooi mooi mooi verwoord Mira!
Ik zou me graag willen aanmelden voor Niek’s nieuwsbrief en ook voor zijn gedachten, maar als ik aanklik, maakt mijn computer geen contact. En aangezien ik geen emailadres kan vinden, doe ik het nu maar op deze manier. Wat een indrukwekkend verhaal, en wat een ogen had die knul, met recht, die staalblauwe kijkers zullen zo in je ziel hebben gekeken. Ik ben blij voor hem, dat hij de laatste jaren van zijn aardse leven, zich heeft kunnen uiten, dankzij al jullie inzet. Heerlijk te weten dat hij zo’n mooie cirkel van mensen om zich heen had.
@Gonnie, even op de site bij Niek kijken: http://www.niekzervaas.nl/Niek_Site/Welkom_-_Welcome.html
Citaat uit ‘Het Tiende Inzicht’ van auteur James Redfield, ook auteur van de Celestijnse Belofte over:
Waarheid
“Als je vast van plan bent de waarheid hoog in het vaandel te houden en afgestemd blijft, zelfs in de confrontatie met de gevaarlijkste ideologische onwaarheden, gaat er iets open in je hersenen. Je weet dat je dit soort gevaren niet in je eentje aankunt, louter met de kracht van het ego. Dat kan geen mens. Maar die erkenning activeert een zenuwbaan die er al ligt en dan krijg je een doorbraak, een doorbraak die je tot goddelijke verbondenheid brengt, en tot de voorgevoelens en synchroniciteit die je nodig hebt om beschermd te worden.” “Tot op heden overkomen mensen zomaar allerlei verschrikkelijke dingen, maar dat is omdat ze niet over het inzicht of bewustzijn beschikken dat nodig is om de waarschuwingen te zien en te horen waardoor ze uit de buurt van gevaren kunnen blijven”.
Nou Cozmic ik had t niet beter kunnen zeggen! 11.4
Eerlijk gezegd begin ik het idee te krijgen dat je op deze site ook niet meer fraude mag ontmaskeren . Als het klinkt als een mooie boodschap dan moet het zo blijven . Maakt niet uit wat er werkelijk achter steekt .
Cozmic moet zijn bek houden en niet de droom verstoren , Niek is een heilige zegt de bronvertaler dus het is zo .
Sorry , ik kan tussen de regels doorlezen , ik voel de energie op mijn zgn negatieve reactie . Bekijk het allemaal maar , als jullie je in de maling willen laten nemen , ik slik dit soort shit niet .
Guido , wil je iedereen te vriend houden of wil je de waarheid boven tafel krijgen ? Altijd en/en blijft en leugen /waarheid , ik raak afentoe de weg kwijt hier . Waar zijn de strijders voor de waarheid die fouten toe durven te geven .
Heel dat en/en gebeuren begint mij langzaamaan ziek te maken , het is geen vlees , het is geen vis , gatverdamme het is slijm .
Is WTK een halfbakken advertentie programma ? Je zou het bijna gaan denken want het lijkt erop dat Guido door geen standpunt in te nemen iedereen te vriend wil houden met de en/en ideologie , dat het nergens hout snijdt . Sorry Guido , maar dat is hoe ik een dergelijke houding zie . Ik heb expres het woord LAF niet gebruikt , I was tempted .
Ja wees maar lekker boos op mij , ik heb het lef om het te zeggen .
Ohm mani padme ohm
Verbaast mij gewoon dat als je na alle aangedragen extra info nog steeds achter een shitartikel als dit kan blijven staan . Ik weet dat je me dit niet in dank af neemt , ik vraag me gewoon af…..
Als je zoiets serieus neemt , brengt dat niet alle artikelen naar een hetzelfde ongeloofwaardige nivo ? Ben ik de enige die het verband ziet?
Door mezelf sterk te maken en te reageren op artikelen die ECHT zijn , wordt dat niet teniet gedaan door fucking shitartikelen als dit ?
Gewoon niet WTK proof , hoop ik .
Ik noem het bagger , namaaktroep , ik ben zeer teleurgesteld in het WTK filter , ik weet dat Guido dit niet leuk vindt , maar ik test hem op zijn filter , niet mijn probleem , ook niet zijn probleem .
Ik bedoel ; als ik ik een clip laat zien hoe facilited communication met heilige Niek in de praktijk werkt , en hoe dat jaren in beslag zou nemen als het al vanuit Niek zou komen …. geen reactie van Guido en zijn gezonde verstand …FFS guido , where are you ? En/ en ? Bang ?
Je kan tenminste toegeven dat het niet klopt en dat je je in de maling hebt laten nemen ., Nee hoor , linkjes doorgeven voor Nieks fanclub .
Stelletje nagemaakten , zijn jullie nu de helden waar we mee naar 5D moeten gaan . Als de haan 3x heeft gekraaid ……
Ik weet het niet hoor , dat WTK met zijn en/en het begint voor mij steeds meer een slappe hap te worden zonder visie , en/en..
Dat is eigenlijk wat ik aan wilde tippen ; ben je op zoek naar wat populair is in het cirquit of ben je op zoek naar …..
Weet je het zal me aan mijn reet roesten als ik een ban krijg , ik ben op zoek naar de waarheid , en als ik halflaffe lieden op mijn weg krijg die concessies maken ….
Als je graag dit soort shit naar voren brengt als waarheid ,zonder correctie , of ik hak er vrolijk op in , of je ziet me nooit meer terug.
Als je dit soort bagger serieus denkt te kunnen publiceren ben je voor mij echt zo ongelovelijk zwaar van de pot gepleurd .
Ik kan bijna niet geloven dat dit op[ wtk is
Weet je wat Guido , geef mij maar een BAN , ik snap er helemaal niets meer van .
goede mensen, het spijt me als ik tegen de haren instrijk. De ‘bewijzen’ die jullie (Paul ook) aandragen zijn wat ze zijn. Als ik fout was met het plaatsen van dit stuk, mijn excuses. Zoiets?
Ik weet het gewoon niet, kan/mag dat ook? Het voelde ‘goed’. Misschien zelfs zoals het bij anderen ‘fout’ voelt.. Wie het weet mag het zeggen..
@ Guido, ik hoop dat je gewoon je eigen gevoel en intuitie blijft volgen bij het plaatsen van artikelen en verwijzingen. Ga daarbij aub niet in jouw denken zitten, want dat is het begin van het einde! Iedereen mag voor zichzelf uitmaken wat goed voelt en niet! Ik heb zelf het artikel met belangstelling gelezen en had er absoluut geen slecht gevoel bij, maar het deed me ook niet besluiten om me verder in Niek en alles er omheen te verdiepen! Mag iedereen zelf weten wat ie er mee doet?
@ Cozmic,misschien mogen we er op leren vertrouwen dat al heel veel mensen bewust of onbewust gebruik maken van het 10de inzicht van James Redfield, zie Paul onder 14!
Cozmic, ik ken je zo niet.. Snap het wel hoor! Maar toch jammer.. Misschien proberen boosheid en inhoud te scheiden. Misschien zijn er mensen die een denkachterstand hebben..? Mensen die niet zien wat jij ziet..? Zijn dat sukkels, achterlijke gladiolen.. Of zitten die volop in een leerproces.. Ben jij trouwens ‘uitgeleerd’..??
En deze warrior.. daar hoef je niet bang voor te zijn hoor..!! Take care..
En een ban… hahahha.. Heerlijk.. Maar ik zie wel dat je écht boos bent.
Dank Dick voor je reactie.
@ Dick & Guido
Daarom zijn comments en reacties altijd vrij van waarheid, iedereen kleurt altijd van alles anders in, de perceptie en de erkenning van. Zelfs al is de mentale tovenaar kei en kei goed ergens weet je dat je belazerd wordt maar waar?! De bevestiging gaat resoneren als je iemand anders waarneemt die de zelfde ervaring krijgt en daarnaast nog veel meer anderen. Dan ga je ‘het’ aannemen dat het zo is, maar je kunt het ook verder onderzoeken en op tafel gooien met anderen, als dan blijkt dat men massaal in 1 richting gaat dan is de vraag nog steeds hebben we dan wel die juiste keuze gemaakt?! Opnieuw is het wachten voor een bevestiging, vooral als je het loslaat er pardoes weer hard er mee geconfronteerd wordt, dat het wel degelijk zo is. Zo is het ook het geval met ‘Little Grand Mother Kiesha’, de een verklaart haar heilig en de andere kamp zegt dat ze een bedriegster is 1ste klas. Dan zul je toch altijd op zoek moeten naar de bron om tot inzichten zien te komen. Dan is delen van kennis en inzichten vaak de verhoging tot een hoger bewustzijn dan het ook zomaar voor zoete koek aan te nemen zonder slag en stoot. Voor de één is het oud brood en voor de ander is het vers gebakken brood. het moet tenslotte wel te kauwen blijven en niet verdorven met groene uitslag.
@ Paul, we zijn allemaal unieke mensen en volgen allemaal ons eigen pad. Er staan hier artikelen op deze site, die ik lees en vervolgens weer los laat (zoals bijvoorbeeld het verhaal van Niek), maar er zijn ook artikelen die me erg raken, zoals het verhaal over de homeopathie en het merkwaardige gedrag van Edith Schippers. Ik denk dat het laatste ook komt door mijn eigen ervaringen in het leven (mijn eigen gezondheid en de ziekte en de dood van mijn beste vrienden). Blijkbaar heb ik daar veel dingen te leren op het pad dat ik in dit leven ga! En misschien heb ik daar ook wel veel met anderen te delen! Maar ik verwonder mij dan ook dat ik me zo laat raken door sommige opmerkingen van Koen en van der Werk! Blijkbaar werken zij als een spiegel voor mij en mag ik weer iets leren van het waarom van mijn eigen emoties!
@ Dick
Daarom verwonder ik me soms ook wel eens, zijn deze mensen nu wel of niet bestaand, of verzonnen en in het wtk-spel gezet. Want ze duiken enkel altijd alleen maar op bij één soort artikel, om ‘FLINK’ tegen gas te geven. Het is net om ’te kijken’ of we wel uit het juiste hout gesneden zijn en bestand zijn tegen die soort ‘flapuit’ figuren. Eerst ‘delven’ we toch het onderspit, later zijn we ‘neutraal’ en ‘negeren’ de boel vanuit ‘liefde’ en ’transparant’ zijn. Om dan toch fel uit de band te springen en eens heel hard ‘onderuit’ te trappen. Eigenlijk achter af beviel alle 3 de opties omdat je vreemd genoeg uit alle 3 percepties er wat toch ongedwongen uit heb moeten leren. Bij de 4de keer is het wel ‘welletjes’ geweest en heb je de zin om zelf weg te blijven van WTK voor lange tijd. Achteraf kriebelt het ergens toch op een plaats waar je niet kunt krabbelen als is het met de hulp van een ander, want je gaat bepaalde opgebouwde contacten missen uit je nieuwe vriendengroep waar je wel mee vrij kunt worstelen in een olie bad van ‘esoterisch bewustzijn’, ‘hersenschorsstamgymnastiek’ en vooral de ‘dualiteit’. Zeg maar verslaafd worden aan je zelf, de creatie van het schrijven en de versnelling van het bewustzijn en met al die ongeregeldheden op 1 lijn te komen zitten. (heel ongebruikelijk maar wel heel erg leuk!)
Zo kan ik genieten van mezelf en al die anderen, waarom dan nog spiegels nodig te hebben van al die anderen?! Op naar de ‘Finishing Touch’, Meester…
Sorry Guido , ik bleef weer eens niet bij mezelf . Dat oog leek als een rode lap op een stier te werken .Ik had stiekum gehoopt dat de schrijfster met een betere verklaring zou komen .
Als ik nu de site aanklik zie ik gelukkig dat oog niet meer , kan ik me ook niet meer laten triggeren . Zal wel iets in mijn onderbewuste zitten .
Friends ? 😆
Je bent nooit mijn Friend NIET geweest.. 🙄 Lekker hè? Zo ff afreageren om dan de webmaster krampachtig al die teksten te zien moeten hebben worden verwijderd geweest te zijn.. Ofzo..
15.10 Paul, ik heb ook weleens zin een tijdje weg te blijven.. Maar ja.. Duty calls.. AiaiSir..
@ My Cozmic Freind either…
Fkes kieken naar de juiste spot!
Wat siet gy doan!
Just nie die maar dat!
http://img836.imageshack.us/img836/9/drivingdog.jpg
Achter dat stuurtje, jajaja!
(weer verkeerd zitten te kieken, smeerCoz)
@ Guido
Alles is goed beste als je maar bij ‘de leest’ blijft, terwijl je ‘neer pent’ als je met je ogen op iets gericht bent! Afgeleiden worden is niet relevant!!!
http://img23.imageshack.us/img23/8051/alienpic.jpg
Houdt het wel spannend anders is het niet interessant!
Je laten afleiden door aardse pleziertjes…
Yeah, hij hoefde niet in het leger, niet elke dag naar zijn werk.
Hij KON zich nauwelijks met iets anders bezig houden dan liefde, emoties en gevoelens zou je bijna zeggen.
Net als een blinde beter hoort zeg maar.
Zwaar gehandicapten hebben niet veel keuze, dan is de keuze veel makkelijker gemaakt. Jezus zei er ook al eens wat over.
Ach, wie niet tegenwoordig.
ODocumentaire NCRV over Niek Servaas, Een dansend hart.
Uitgezonden ma 18 februari 2013
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1327078#0
Ik heb deze documentaire gezien,maar na een half uur uitgedaan.
Ik geloof best dat er mensen zijn die ondanks dat ze zich niet kunnen bewegen intelligent zijn,waarom niet het één sluit het ander niet uit.
Maar dat je zo intelligent bent dat je zonder het eerst te leren hele woorden kan spellen op een toetsenbord ???