x
x
x
x
Oók de berichtgeving over ‘Ritalin’ is ‘zorgwekkend’..!
2014 © WantToKnow.nl/.be
x
Tja, het lijkt erop dat meer en meer de dreiging van de kindercocaïne, genaamd ‘Ritalin’, tot iedereen begint door te dringen.. Het bericht van vanochtend, dat zelfs de Gezondheidsraad zich zorgen gaat maken over het toenemende gebruik is, wat ze in goed Nederlands, een gotspe noemen.. Hoe is het mogelijk dat je vertelt, gewoon publiekelijk, dat je je als Gezondheidsraad zorgen gaat maken..? En wie had dat gedacht, het officiële bericht van de Gezondheidsraad eindigt met een soort knikkende-knieën-tekst: ‘Het zou goed zijn, bij het bekijken van de problemen van een kind, of er wellicht ook ándere oorzaken zijn, die het gedrag van een kind beïnvloeden’…
Maar dit is toch feitelijk bizar, want is een medicijn, dit medicijn ‘Ritalin’ in dit geval, nu wel of niet goed..? Maakt het dan uit hoeveel kinderen het gebruiken…? Of was het niet bedoeld voor ‘zoveel’ kinderen..? Is het feitelijk ZO GEVAARLIJK, dat het eigenlijk niet door zovééél kinderen gebruikt zou moeten worden..? Wij waarschuwen hier op WanttToKnow al jaren voor deze kindercocaïne, want dát is het: cocaïne..! Als iemand het kan weten, dan is het de Belgische apotheker Fernand Haesbrouck.
We raden je aan eens door te klikken naar zijn site, wanneer je het naadje van de kous van deze ontwikkeling wilt weten (HIER). Het blijkt daarbij, dat vooral in België een beerput opengaat, die direct naar structurele fraude voert in het invoeren en verkopen van dit middel.. Een verdovend middel..!
ADHD-medicijn tegen niet bestaande ADHD..?
Volgens de Gezondheidsraad komt het toegenomen gebruik van Ritalin, nu ineens door de toenemende druk op kinderen om ’te presteren’ en doordat ‘afwijkend gedrag minder getolereerd’ wordt.. Valt het je op dat er geen woord in deze zin staat over ADHD.. Als officiële diagnose die het gebruik van bijv. ‘Ritalin’ zou moeten verantwoorden..? Zoals je wellicht weet heeft onlangs, bijna op zijn sterfbed, de bedenker van ADHD, medicus Leon Eisenberg toegegeven dat ADHD feitelijk een verzinsel is..
Het Duitse weekblad ‘Der Spiegel’ heeft in een coverstory van 2 Februari 2012 de Amerikaanse psychiater Leon Eisenberg geciteerd. Eisenberg (geboren in 1922 en de zoon van Russisch-Joodse immigranten in de VS), is de ‘wetenschappelijke vader’ van de het ziektebeeld ‘ADHD’, een ziektebeeld dat het afgelopen decennium als diagnose bij kinderen aan de lopende band werd gesteld. 7 Maanden voor zijn dood, op de respectabele leeftijd van 87 jaar, laat deze psychiater in zijn laatste interview optekenen dat ‘ADHD nu een perféct voorbeeld is van een fictieve ziekte’..! Tja, over dwalingen en doelloos wetenschappelijk beleid gesproken..! Maar ondertussen is bijna 5% van de kinderen in Nederland aan de kindercocaïne op basis van de diagnose ‘ADHD’.. Of geloof je nog steeds niet dat het cocaïne is..?
Wetenschappers aan de Ritalin/verdovende middelen..
Wellicht was je dit bericht vergeten, dat een half jaar gelden in het nieuws was. Ritalin als verdovend middel, vallend onder de opiumwet… Natuurlijk losgemaakt in dit bericht van de Gezondheidsraad, over het gebruik van ‘Ritalin’ als ‘medicijn’ voor JONGE KINDEREN… Het bleek uit dit bericht, dat onderzoek onder wetenschappers opleverde, dat één op de vijf wetenschappers regelmatig breindoping gebruikt, om zich beter te kunnen concentreren, of om zaken beter te kunnen onthouden. Dit onderzoeksresultaat kwam volledig onverwacht tevoorschijn, uit lezersonderzoek van het wetenschappelijke tijdschrift ‘Nature’..
In het onderzoek werd gevraagd of de Nature-lezers wel eens medicijnen namen om hun ‘brain power’ te verhogen. 1400 mensen uit 60 verschillenden landen gaven een response en hiervan leeft 2/3 in de VS. Er werd specifiek naar het niet-voorgeschreven gebruik van verschillende soorten medicijnen gevraagd. ‘Ritalin’, bekend als behandelmiddel bij ADHD en ‘Provigil’, voorgeschreven voor mensen die slaapproblemen hebben, maar dat ook gebruikt wordt om moeheid tegen te gaan en jetlag; tot slot ook naar het gebruik van bètablokkers, die worden voorgeschreven voor hartritmestoornissen.
Ritalin valt in Nederland onder de opiumwet en is dus, alleen op doktersrecept verkrijgbaar. 20% Van de respondenten antwoordde dat ze inderdaad wel eens breindoping, meestal Ritalin, gebruikten. Als reden werd meestal opgegeven dat het hun focus,concentratie of geheugenvermogen verhoogde. Andere opgegeven redenen waren jetlag, maar ook ‘huishouden’. De drugs worden door wetenschappers van alle leeftijden.
Het gebruik is voor de meeste deelnemende wetenschapper is niet incidenteel: ongeveer de helft gebruikt zelfs dagelijks of wekelijks! De helft van de gebruikers had overigens wel last van bijverschijnselen, zoals hoofdpijn, rusteloosheid en slapeloosheid. Een meerderheid (80%) vond dat het voor gezonde volwassenen toegestaan zou moeten zijn om breindoping te gebruiken als ze dat willen, en bijna 70% zei dat zij dat zelf dan ook zouden doen. Het merendeel van de mensen vond dat kinderen hiertegen beschermd zouden moeten worden, maar een derde zei dat ze zich onder druk gezet zouden voelen om de breindoping aan hun kinderen te geven als andere kinderen ze ook zouden nemen.
Kinderen aan de cocaïne.. Waar zijn we mee bezig, heren medici..?
Opnieuw komt in dit bericht een fenomeen aan de orde, dat diep-fundamenteel aan de rotte wortels van medicijn-gebruik ligt.. Hoe is het mogelijk, dat een middel, dat zó gevaarlijk is, het gevaar naar de hoek van de ‘bijwerkingen’ wordt verwezen.. Hoe is het mogelijk dat wij in onze maatschappij middelen dienen te gebruiken, die niet-veilig zijn verklaard, maar veilig-binnen-grenzen.. Dat betekent dus feitelijk dat impliciet wordt toegegeven dat een middel onveilig is..!
Kijk in dit kader ook naar het gebruik van aspartaam. Vriend en vijand zijn het eens DÁT het onveilig IS, en DAT je niet téveel van deze rommel moet innemen.. En wat gebeurt er? Het middel wordt inmiddels als zoetstof overal in gebruikt, de onveiligheid wordt toegegeven en NIEMAND is in staat, zijn dagelijkse consumptie van aspartaam bij te houden.. Want de onveiligheid van aspartaam begint bóven een bepaalde ‘officële’ grens pas zijn onveiligheid te tonen. En alleen de consument is in staat zijn dagelijkse consumptie bij te houden, dient dus de hele dag feitelijk te tellen hoeveel aspartaam hij of zij binnen krijgt.
Zo gaat het ook met de acceptatie van ElektroMagnetischeStraling (EMS). Alle apparaten worden getest, waarbij onderzoeken die door de industrie gefinancierd zijn, ‘vanzelfsprekend’ minder negatieve resultaten voor de gezondheid van mens en dier te zien geven dan onafhankelijke onderzoeken dat doen. Maar er is nog niet 1 onderzoek dat resultaten kan laten zien dat de CUMULATIEVE BELASTING van al die EMS op onze levens uitdrukt..! Over verstoppertje spelen gesproken..!
En zo is het natuurlijk ook met medicijnen, die vaak ook nog eens via allerlei truuks en directe fraude (HIER) de markt opkomen.. Geen haan die ernaar kraait, Big Pharma kan erop los (hoeveel denk je dat Novartis aan Ritalin verdient..??!). En de in het hoekje ‘bijwerkingen’ weggestopte gevaren van deze rommel, doen inderdaad hun ‘bijwerkingen’.. Binnen ‘officiële grenzen’ van ‘acceptabele onveiligheid’…!
Gezondheidsraad, waar bent u mee bezig..?
Waarom een ‘waarschuwing’ van de gezondheidsraad over Ritalin en niet een direct advies voor UITERST STRINGENTE TOEPASSING..? Nee, het is deze hoog-geachte club die opnieuw Big Pharma uit de wind houdt en alleen de gebruiker waarschuwt voor het ‘overmatig gebruik’.. Een gotspe is het natuurlijk, wanneer je eerst het middel als normaal geneesmiddel in de markt laat komen, om vervolgens te gaan waarschuwen voor té algemeen gebruik. Want als die maat al bij ruim 5% van de kinderen ligt, met wat voor rommel hebben we dan te maken..?
x
* * *
x
x
x
[bol_product_links block_id=”bol_53bd61697a605_selected-products” products=”1001004006824231,1001004001654331,9200000022857299,1001004009043862,1001004004439839,1001004006847926″ name=”ritalin gezondheidsraad” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”AEED93″ border_color=”D2D2D2″ width=”728″ cols=”3″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]
Toevallig gisteravond een groot stuk van een documentaire gekeken over de gevolgen van het vaccineren van kinderen. Uit onderzoek bleek dat de toename van kinderen met ADHD, autisme en nog meer van dit soort klachten, exponentieel was gestegen naarmate er meer vaccinaties werden toegediend. Vele mensen werkend in het onderwijs was dit opgevallen en men is zich gaan afvragen waarin nu eigenlijk de oorzaak ligt van deze toename. Het kan dat de diverse giftige stoffen in de vele vaccinaties een oorzaak zijn. Misschien zitten er ook wel stoffen (metalen e.d.) in de voeding (lijkt mij eigenlijk wel waarschijnlijk. Hierover hoor je de zogenaamde Gezondheidsraad ook niet. Voor geïnteresserde, de documenatire kan gevonden worden op http://www.davidicke.com.
Onze JennyJo is groot voorstander van vaccinaties, omdat ze ‘veilig, verstandig en verdomd handig’ zijn. Pffff..
Het begon op 1 mei 2011 : “Geen Ritalin voor dochter”
De rechtbank te Breda heeft aan een moeder de toestemming geweigerd haar zesjarige dochter het medicijn Ritalin toe te dienen. Ritalin wordt voorgeschreven in geval van adhd.
Alhoewel de ziekte niet onomstotelijk werd gediagnostiseerd vroeg de vrouw in kort geding toch om deze toestemming omdat haar ex-echtgenoot en vader van het kind nadrukkelijk weigerde met het gebruik van Ritalin in te stemmen.
Het eindigde op 26 juni 2014 : Na hoger beroep van de moeder en vervolgens de vader heeft de rechter in al zijn wijsheid rechtgesproken…. de moeder is in het gelijk gesteld.
In mijn praktijk zie ik ontzettend veel kinderen met allerlei gedragsmedicatie. In het begin lijkt het vaak het ei van Columbus maar na een aantal jaren gaat die zooi toch zijn tol eisen. Dan krijg je een kind met angsten, wanen en tics, kinderen die niet meer weten wie of wat ze zijn. Tja, zie het dan nog maar weer eens in het goede spoor te krijgen. Gelukkig is er nu de CEASE-therapie waarmee je heel veel ellende kunt genezen. Maar die is inmiddels zo succesvol dat er van reguliere zijde steeds meer protest komt.
Zouden al die voorstanders van vaccinaties en ritalin zelf ook dat spul(durven) gebruiken. Geef één van die volwassenen eens de dosis aan vaccinaties en Ritalin die tegenwoordig zoveel kinderen krijgen vanaf dat ze baby zijn. Wedden dat ze dat niet doen.
Baby’s krijgen geen ritalin.
Welm de wereld aan vaccinaties.
Goed opgemerkt Jenny-Jo dat baby’s (nog) geen ritalin krijgen, maar hoe zit het met de voorschrijvers en voorstanders van ritalin?
@Peter bij 4.3
Ik heb geen idee of de “voorschrijvers en voorstanders” van ritalin het zelf ook krijgen en zo ja, hoeveel. Ik snap ook niet waarom ik die vraag zou moeten beantwoorden, vraag het die mensen zelf zou ik zeggen.
@Marcel W in 5d bij 4.2
Gelukkig welm!
@ jenny jo
Ik ga niet met je strijden meid, hoezeer je me ook probeert uit te dagen.Ik heb een geheel andere idee over het leven dan jij en dat is voor jou een reden tot strijd , voor mij niet meer dan een vaststelling van een feit.
@Marcel W in 5d
In tegenstelling tot wat jij veronderstelt vormen jouw ideeën over “het leven” voor mij geen reden tot strijd, daarvoor vind ik ze simpelweg te weinig interessant.
Mijn reactie had betrekking op jouw opmerking over vaccinaties, waar ik een groot voorstander van ben en waarvan ruimschoots, grondig en ondubbelzinnig is aangetoond dat ze veilig én effectief zijn. Ook die opmerking is overigens niet bedoeld als uitnodiging tot “strijd”, dus bespaar je de moeite. 🙂
Jennhy Jo dubbelebodemlozedoos wil je pakken op een typo, aandacht verspild aan een bodemloze kut, of was het put. Marcel, tegen deze essentieloze slapgegratineerde eikelbijtende kryptogeilende geilbakkende geslepen gladjanussen gespeend van enig holistisch inzicht noch fatsoen, slecht een chemisch freudiaans paradidigma aanhangend en daarmee zichzelf in een catch 22 verzuilende verwrongen strak in het stasi tenue, niet de minste aandacht schenken.
Gewoon zeggen: ja Jenny Jo, je heb gelijk, dank je voor jouw wijsheid.
aan Cozmic reactie 4.8 om 00:52
Uw verhelderende betoog waarbij uw innerlijke wereld mooi naar buiten komt, kan de oefening gebruiken van Louise L. Hay. Ga voor de spiegel zitten en herhaal de zinnen die u onder rea. 4.8 hebt opgeschreven , hardop en met dezelfde energie . Laat de andere lezers uw holistisch inzicht lezen. Ik kijk er naar uit. Volgens Guido zijn er hier dagelijks 7000 bezoekers.
Mari, mooi geformuleerd…… Maar als je het me niet kwalijk neemt, Mari, dan wil ik toch graag het getal van 7.000 even corrigeren. Guido heeft ondertussen 3.000 extra bezoekers getrokken. Hij noemde afgelopen weekend een getal van 10.000 ( zie artikel “Welk gezicht van Mandela wil jij onthouden, reactie 4.19).
Mari, al zou WTK slechts 1 bezoeker trekken, die jouw woorden werkelijk verstaan, dan is het al meer dan genoeg.
Ach, Mari, je kent misschien de parabel van Jezus uit Lucas 15: 3-10:
“Als iemand van u honderd schapen heeft waarvan er één verloren is geraakt, laat hij dan niet de negenennegentig andere in de woestijn achter om naar het verdwaalde dier op zoek te gaan tot hij het gevonden heeft? “
Moet u voor deze engel het woord doen ?
Hij heeft voor de zoveelste keer zijn ware gedaante laten zien.
Daar heeft u geen weet van, maar Cozmic wel.
Waar het bij de mens om gaat is innerlijke beschaving !
Mari, ik doe voor de engel geen woord. Ik het al lang afgeleerd om een doorgeefluik te willen zijn en anderen te willen overtuigen. Ik bedoel met de 99 schapen de buitenwereld ( onder meer de 10.000 bezoekers van WTK), die als een spiegel voor mij/ons functioneert ( het verloren lam, die vervreemd is geraakt van zijn/haar Ware Zelf) en in de woestijn (de eigen geschapen slavernij verkeert) tot het moment dat we ons zelf weer hebben teruggevonden.
Voor mij zijn wij allemaal kinderen van God en mogen we allemaal op onze eigen wijze ons eigen pad lopen. En als we dat pad niet willen begaan….. ook goed. Vrije Wil, niet waar?
Ik vind altijd heel veel symboliek in het veelluik Het Lam Gods van de Gebroeders Van Eyck, waarvan ooit een paar panelen zijn gestolen. Daarvan is 1 teruggevonden en de laatste is nog steeds Zoek
http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Lam_Gods_(Gebroeders_Van_Eyck)
Voor mij staat het nog steeds niet gevonden paneel symbool voor de zoekgeraakte Sleutel van de Poort, die we zelf mogen openen.
@ Mari
Druk eens zo vaak je kan op de F5 toets binnen 1 minuut tijd. Hoeveel keer heb je dat gedaan? is het aantal bezoekers volgens Guido x de Trollenjagers die iedere Trol in de gaten houdt. Na een uurtje telt dat 10.000 trouwe bezoekers die niet meer dan 5 sukkels die elkaar get leven zuur aan het msken zijn. Enne Guido wert het elke keet weer te mooi te verpakken zelfs een spiegel die hard op voorleest tuint er regelrecht in.
Ha die Paul, jij bent insider en daar heb je een punt. Ik weet echter niet of Guido zo blij is met jouw uitspraken. Hij weet als geen ander dat marketing technisch ( inkomsten uit advertenties e.d) het erg belangrijk is om in ieder geval de illusie op te houden dat de site druk wordt bezocht. En dan niet in veelvoud door het zelfde stelletje trollen, zoals door jou wordt gesuggereerd 😉
Ik persoonlijk vindt dit veel te grof van taal, ze mag zijn wat ze is, ze heeft recht op haar denken, en mag dit vrijelijk uitdragen, net als ieder één, ik vind dit het zoveelste schofterige geschrijf wat niet door de beugel kan, het spijt me voor COZMIC, en hij heeft dit helemaal niet nodig, zo te keer te gaan, en jan klasen Paul de 555 het zelfde Laken een pak, vreselijk onaardig!
Zo is dat Jenne.
Grof taalgebruik en Seksistisch ook.
Dat kan ik niet accepteren en dan mag ik wijzen op innerlijke beschaving.
Cozmic moet eens navoelen wat hij heeft geschreven.
?
aan Cozmic
Het zou mooi zijn als U in staat bent JennyJo excuses aan te bieden.
Want wat u heeft geschreven is wel heel erg Erg.
Die Dick, ssssssssttttt ! jij mag niks meer toe lichten…
ctrl-alt-del 3x doet ook wonderen! of een gevoelig alt-F4tje tijdens het typen.
Grove mosterd eet je ook op een stukje pittige Old Amsterdammer kaas. oid voor Cozmic.
Mari, ga toch een eind fietsen met je gezever over HAAT en seksisme, geouwehoer van de bovenste plank, geschreven vanaf de onderste plank, waar bemoei je je mee, OH? Haat komt niet vanuit de botte bijl, dat komt meest vanuit een sluipschuttersputje, subtiel en vol venijn, zoals jouw stekende comments meestal zijn.
Haat zou ook nog getuigen van enige passie, hetgeen haaks staat op het roekeloos voorschrijven van semi-cocaïne aan kinderen, waar jij dus duidelijk achter blijkt te staan aangezien je altijd als een 2e schutter achter Koen en JJ staat, tegelijkertijd jammerend over je eigen aandoeningen.
Ik kan nog wel ff doorgaan, begin eigenlijk net warm te lopen, maar het is verkwistte energie aan een zure doos als jij. Politieagentje met een moraalpetje op een verzuurde kop, lekker beeld krijg ik erbij, en Jenne staat achter je blauwe pillen te slikken, omg. Ziekenboeg 6.0.
Dus Mari, ouwe bemoeidoos, als Jenny Jo zich aangetast zou voelen dan zou dat een ander verhaal zijn, met jouw bemoeizuchtige gezeik heb ik wederom helemaal niks, de geschiedenis herhaalt zich, dag Marianneke http://www.youtube.com/watch?v=LGGiVGW20t4
@Guido
Ritalin is nooit op de markt gebracht als “normaal geneesmiddel”, zoals jij hier stelt, maar vanaf het begin als middel dat, aldus de fabrikant, alleen door artsen met specifieke deskundigheid in de behandeling van ADHD dient te worden voorgeschreven, in casu: psychiaters. Onderzoek wijst ook uit dat psychiaters verhoudingsgewijs veel minder vaak de diagnose ADHD stellen en ritalin voorschrijven dan huisartsen. Zou er de hand worden gehouden aan de richtlijnen van de fabrikant, dan zouden er aanzienlijk minder kinderen aan de ritalin zijn. Voorschrijven door huisartsen wordt blijkbaar oogluikend toegestaan, of de onjuistheid ervan wordt niet opgemerkt, en daar zou een stokje voor moeten worden gestoken. Een nieuwe richtlijn is dus niet nodig, handhaving van de bestaande richtlijn zou voldoende zijn.
Ja het is allemaal voldoende, niemand treft blaam; de ouders van kinderen zijn de sukkels, dat ze hun autoriteit uit handen geven aan een stelletje ‘medici’ die het ook allemaal niet weten; doen wat hen het beste LIJKT.. ‘De richtlijnen van de fabrikant’… Waar kunnen we die lezen dan? Heb je ongetwijfeld paraat, als medicus.. Ben daar wel heel benieuwd naar.. Een BigPharma-moloch die niet zoveel mogelijk van een middel wil doen verkopen..!
Tsja, hoe een harddrug voor kinderen wel degelijk tot een ‘normaal geneesmiddel’ werd gepromoveerd…
De sector realiseerde het voorbije jaar een omzet van bijna 9 miljoen dollar. Dat is meer dan een vervijfvoudiging tegenover tien jaar voordien. http://www.express.be/business/?action=view&cat=economy&item=hoe-de-farma-industrie-miljarden-verdiende-aan-het-hypen-van-adhd&language=nl&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=
We kunnen er toch echt niet omheen: Op lijst I van de Opiumwet staan de harddrugs; middelen die volgens de overheid EEN ONAANVAARDBAAR RISICO met zich meebrengen, w.o. RITALIN (methylfenidaat). http://www.knmp.nl/organisatie-regelgeving/wet-en-regelgeving/opiumwet
Bovendien worden de aanbevelingen uit de EU richtlijn van 2009 in de praktijk niet opgevolgd: ‘European Medicines Agency makes recommendations for safer use of Ritalin and other methylphenidate-containing medicines in the EU’: http://www.ema.europa.eu/ema/index.jsp?curl=pages/news_and_events/news/2009/11/news_detail_000218.jsp&mid=WC0b01ac058004d5c1
Wat is dat toch een vreemde gewoonte van je, dat je nooit op de inhoud van een reactie ingaat maar meteen met stromannen gaat smijten. Dat heeft toch geen enkele zin?
De diagnose ADHD is lastig te stellen en huisartsen zijn daar in zijn vaak niet voldoende voor toegerust, waardoor de kans op overdiagnose groot is en dat zien we dan ook. Dan zijn er de ouders, die hun kind niet voldoende in het juiste (wat dat dan ook wezen mag) spoor weten te krijgen, en dan kan het verleidelijk zijn als je kunt zeggen: het ligt niet aan ons hoor, hij heeft ADHD – want de omgeving oordeelt nu eenmaal vaak graag en hard en dat kan voor ouders en kinderen heel moeilijk zijn; er zijn onderwijzers die niet graag lastige kinderen in de klas hebben omdat ze hun handen al vol hebben aan de instroom van het inmiddels opgeheven speciaal onderwijs, enzovoort.
Zoals ik al zei: volgens het advies van de producent mag een behandeling met ritalin alleen door artsen met een specifieke deskundigheid in de behandeling van ADHD plaatsvinden. Letterlijk zegt de producent:
Tevens dient het middel in combinatie met psycho-educatie en opvoedingsadviezen te worden toegepast. Dat laatste gebeurt echter steeds minder, door het bezuinigingsbeleid van onze regering.
Je mag best de farmaceut de schuld geven hoor, dat doe je nou eenmaal graag want dat is lekker makkelijk, maar dat wil niet zeggen dat de enige oorzaak is.
En nee, ik ga je niet vertellen waar je het advies van de producent kunt lezen. Zoek zelf maar eens iets op, misschien leer je daar nog iets van.
Kern van het verhaal lijkt mij dan toch dat we hier over medicatie t.b.v. een fictieve ziekte hebben.Om het dan maar eens over inhoud te hebben.
Baby’s aan de drugs nee, maar naar schatting krijgen meer dan 10.000 Amerikaanse peuters van twee en drie jaar medicatie tegen ADHD. Dat blijkt uit statistieken die de Centers for Disease Control and Prevention hebben vrijgegeven.
En waren er geen spectaculaire (wetenschappelijk onderbouwde) resultaten met het binnen 3 mnd afkicken van hyperactieve kinderen onder medicatie dmv een simpel en kostenbesparend magnesiumsupplement?
@Marcel W in 5d, bij 5.4
Ik weet niet of ADHD een fictieve ziekte is, ik ben geen neuropsychiater dus daar kan ik niks over zeggen. Ik denk dat wél kinderen heel vaak het etiket ADHD opgeplakt krijgen terwijl ze dat niet hebben. Dat betekent niet dat er met deze kinderen dus nooit iets aan de hand is en dat de ouders niet af en toe advies zouden kunnen gebruiken bij de opvoeding. Vroeger konden ze dat ook vrij gemakkelijk krijgen, maar nu kan dat alleen nog maar met een “harde” diagnose – een etiket dus – anders vergoedt de verzekering niks.
ik heb inmiddels via mij eigen private commionaire, bij tijd en wijlen aanmatigende overbevoogdende onbeoogd weinig effectieve bewindsvoering, in mijn overwegend onbezoldigde stoffige zolder bovenkamer, inmiddels ruimschoots op tijd vernomen begrepen geverifieerd tot mij gekregen, via de ouwe hairy scary overgecontroleerde gemanipuleerde tot op het bot corporatieve dode zombie media, dat menig ontzielde van god en vaderland verlaten uitzinnige van de zenuwen doorgerookte doorgebonkte toeter strafschop ouder, de ideale werk doping holiday inn korting vakantie drug via z’n oh zoh lastige te levenslustige onhoudbaar onschendbaar pijnlijk dwars gesitueerde kroten koter kindeke op school laat voorschrijven via een externe geprivatiseerde structureel onrendabele statige hulpverleningsinstantie,
op naam van je infame zwaar wezenloos door gevaccineerde kid significant harder meedogenloze calgon carrière kunnen maken, in een ongetwijfeld weinig meer meerwaarde, laat staan veel voldoening gevende, dubieus onethisch klinisch dubbelblind frau dobbelsteen gecontroleerd witte boorden steekproef zwabber dweil holiday on ice gladstrijk bundes macro economisch ijzer vreet orkest project van de bronzen hermanische eu lady in red babylon beweging, in samenwerking met de ijzeren vuist en de purple rain man paus.
anders dan dat de eenzijdig daarom fictief feitelijk ongeldige papieren contractueel overeengekomen maandelijkse weinig rockende payroll schadeloosstelling in de vorm van ongedekte gehyper stagfleerde weinig flateuze fiat pleuro pegels, die het dagelijks dodelijk verveelde van enige vreugde en creatieve verbeelding verstoken hamburger honden leven partieel zonder garanties zouden moeten compenseren.
MARCEL, waarom zijn ziels ziektes voor jou geen ziektes, het maakt wel degelijk deel uit van ons lichaam, en als je ziel/geest uitbalans is, is in wezen je hele lichaam uit balans, en het kan catastrofale gevolgen hebben, voor de persoon zelf of voor anderen, de echte zware ziels zieken, de Psychopaten dus, maken 10% van de mensheid uit, 1% daar van zijn gevaarlijker als verscheurende dieren, kijk maar naar al de oorlogen, deze Psychopaten zijn slecht herkenbaar, ze bewegen zich graag in de politiek waar hun mannipulatie hogelijk gewaardeerd wordt.
Kinderen is weer iets anders, maar kinderen zijn niet volgroeide mensen, en ook daar vind je psychopaten onder, sommige hebben helemaal geen remmingen, en kunnen veel kwaad doen, kinderen vragen tijd, maar de moderne mens zegt die niet te hebben, nou dat is niet waar, maar ze zijn zo egoïstisch bezig, dat de kinderen er bij inschieten, en dan komen de excessen natuurlijk!
@jenne
Hoe kom je erbij dat ik zielsziekten( rare benaming overigens)geen ziekten vind ? Ik heb alleen het bovenbstaande artikel goed gelezen en daaruit een conclusie getrokken,that’s all.
Het Duitse weekblad ‘Der Spiegel’ heeft in een coverstory van 2 Februari 2012 de Amerikaanse psychiater Leon Eisenberg geciteerd. Eisenberg (geboren in 1922 en de zoon van Russisch-Joodse immigranten in de VS), is de ‘wetenschappelijke vader’ van de het ziektebeeld ‘ADHD’, een ziektebeeld dat het afgelopen decennium als diagnose bij kinderen aan de lopende band werd gesteld. 7 Maanden voor zijn dood, op de respectabele leeftijd van 87 jaar, laat deze psychiater in zijn laatste interview optekenen dat ‘ADHD nu een perféct voorbeeld is van een fictieve ziekte’..!
En ook al omarmt een hele bevolkingsgroep jouw uitvindsel, als je zegt dat het een verzonnen ziektebeeld is , maakt het dat ziektebeeld nog niet tot een ware ziekte!!!
Beste MARCEL, hoedt U voor psychiaters, speciaal die afkomstig uit Ruslanse Azkanazi volkjes, er zijn legio films over gemaakt de sterkste waren van de Marx brothers, heerlijk niet te begrijpen en al helemaal niet te controleren vak, de meeste echte grote Psychiaters hadden zelf ook een lichte psycho tik.
Waarom vind je Zielsziek een raar woord, hoor je liever Geestes ziek, maar goed moeilijk vast te stellen soms, soms ook niet, veel mannen lieten in het verleden hun vrouwen voor Geestesziek verklaren, konden ze ze laten opsluiten, en bleef de erfenis in tact.
In New York op dit moment zijn meer als 85% van de Psychiaters van Joodse kom af, ook Tandarts is in.
@jenne
Ik vind zielsziek een raar woord omdatr ik niet geloof dat de ziel ziek kan zijn. En ik heb helemaal niets met psyc(h)hiaters ,veel zijn nog steeds geneigt om zaken aan te nemen die in het verleden reeds lang als verzonnen of niet bewezen werden geklassifiseert( freud was een vrouwonvriendelijke verslaaft aan morfine en cocaine psychoot die meer dan de helft van zijn casus verzon)
Psyc(h)hiaters laten regelmatig steken vallen en zijn imo zeer 2D.
De medicatie die zijn voorschrijven is een toevoeging aan het lichaam waarvan niet eerst wordt gekeken of die wel noodzakelijk is ( geen labtest)Slechts op indicatie van een meneer ( de psyc(h)hiater)wordt een balans verstoort die opzich wel eens heel precair zou kunnen blijken te zijn . Kijk nou eens naar de behandeling van depressie…. schrijf je een “medicijn”met als bijwerking zware depressie en suicide neigingen voor, dan spoor je volgens mij zelf niet als psych- hiater en laat je een geweldige steek vallen.
MARCEL, absoluut juist, helemaal met je eens!
Over de ZIEL heeft ieder één zo zijn idée en dat is goed zo, we hebben allemaal onze Eigen ziel, en weten zelf wel hoe het daar mee gesteld is!
tegenwoordig zijn de kinderen overprikkeld door allerlei afleiding zoals internet, slecht eten en geen duidelijk eigen doel. met de komst van internet is iedereen in zijn eigen wereldje gekomen, en een eigen doel hebben ze veelal nog niet. zeg nou zelf, als nederlands volk hebben we ook geen gezamelijk doel meer(behalve met het WK) kwestie van eigen doelen stellen, voor de rest oogkleppen op, want het is onmogelijk tegenwoordig om nog wat te beginnen terwijl je continue wordt afgeleid door van alles en nog wat. als je doel duidelijk is, weet je precies wat je nodig bent en wat niet. denk dat daar heel wat werk ligt voor de ouders ipv de farmaceut, psychiater. heb het zelf ook een tijdje gebruikt, en het ontregeld de natuurlijke dopaminebalans productie. behoorlijk, het duurt echt lang voor de natuurlijke balans weer herstelt. helemaal op jonge leeftijd vind ik het mishandeling. het is minstens zo schadelijk als een paar biertjes.
Zijn onder de personen die hier réageren, ook afgestuurden in de Medicijnen, dus Arts zijn of indien Dokter zijn geworden, ik vind namelijk dat dit onder de Geneeskunde valt, en daar kun je als leek niets mee, je kunt wel een opinie geven, maar die heeft natuurlijk niet echt veel waarde, zonder de goede basis en feiten materiaal,
en het is veel al van horen zeggen, of gelezen, je begeeft je op glad ijs als leek!!!
Jenne, zoals huizen bestaan uit stenen, zo bestaat wetenschap uit feiten. Maar een stapel stenen is nog geen huis en een verzameling feiten nog geen wetenschap.
Da’s waar ODETTE, maar het is wel de basis, en voor een huis, en voor de wetenschap, maar er zijn natuurlijk overal marges, en die worden soms te heftig opgerekt, en er zijn ook altijd uitzonderingen,
en het internet is uitzonderlijk negatief, op welk onderdeel ook, ik lees graag de Engelse kranten in hun rubriek Science vind je vaak goede bericht geving, die je dan weer door wijst, naar andere berichtgeving, Vr. Groet
Wat een kletskoek Jenne. Alsof je na 4 jaar medicijnen en jezelf arts noemend, de waarheid in pacht hebt, geen fouten kunt maken, ineens ALLES zou weten.. Hoe kun je het deze mensen aandoen, dit van ze te verwachten..! Dat ze alles zouden moeten weten.. Die mensen kunnen geen kant op, behalve zeggen dat ze het ook niet weten.. Maar welke arts durft dat te doen, als er desperate mensen tegenover hem staan.. Een wetenschap achter hem, die zegt dat wat ie voor moest schrijven, door gezondheidsraad en (frauduleuze) Big Pharma is bedacht, als OPLOSSING..?
GUIDO.J, misschien kun je eens proberen wat fatsoenlijker met me te discusseren, en wat geeft jouw, door jouw opleiding het gewicht om over diep gaande medische ethische vraagstukken te oordelen, kom op zeg schoenmaker blijf bij je leest, heb veel vrienden binnen de medice wereld, die allemaal min of meer hun steentje hebben bij gedragen, en vooral hun verantwoording hebben genomen, wanneer je je eed aflegt, houd dit vele verplichtingen, en je verantwoording voor je daden als medicus in, jij denkt er wel een beetje heel makkelijk over, en om dan nog even te eindigen met een denigrerende drogrede, dat ik van afgestudeerde Artsen geen verantwoording mag verwachten,
denk dat daar zo’n beetje het hele probleem om draaid in onze samenleving, niet de verantwoording te vragen, van iemands daden!
@Guido bij 7.3
De opleiding tot basisarts duur 6 jaar, geen 4 jaar.
Tja, als je irrationeel hoge verwachtingen hebt, zul je ook vaak teleurgesteld zijn Guido, misschien moet je eens wat realistischer worden.
Dat durven ze vaak genoeg te zeggen, maar veel mensen accepteren dat niet en lopen dan naar de kwakzalver, die met hen meepraat en hen wijsmaakt dat hij het wel weet, in tegenstelling tot die domme artsen, en hen allerlei onwerkzame rommel verkoopt.
Een beslissing neem je ALTIJD zelf en is voor je EIGEN verantwoordelijkheid Of het nu om een behandeling gaat bij je eigen dokter of specialist of zaken die je leest op deze of andere websites. Elke mening of advies dient ter informatie, tot uitbreiding van je eigen kennis zodat je gebaseerd hierop een afgewogen beslissing kan nemen. Vraag dus nooit; “Wat moet ik doen”, maar, “Waar kan ik meer informatie vinden om een afgewogen beslissing te nemen”. Leg ook een beslissing niet in de handen van een dokter. De feiten wijzen uit dat deze beslissing je duur te staan kan komen. Een goede arts kan daartegen ook je leven redden. Zorg dus dat je precies weet uit welk hout iemand gesneden is voor je zijn of haar advies ter harte neemt. Stel vragen, lastige vragen, alsof de arts bij wijze van spreken bij je persoonlijk op sollicitatiegesprek komt! Neem ook nooit advies aan van iemand die er niet gezond uitziet! -Met dank aan de bron, Henk Mutsaers
Beste Odette, om op je Eigen gezonde oordeel af te gaan, hebben we Henk Mutsaerts niet voor nodig, om ons daar op te attenderen, hier waar ik woon kan en mag je nog steeds je Eigen huisarts kiezen, ook indien je wenst zijn er artsen die homeophatische middelen voorschrijven, dan hebben we Wonder Dokters, ja echt, maar zo jij ook schrijft heb je altijd zelf het heft in handen, maar er zijn altijd charlatans en helaas goed gelovigen.
Als ik een ziekte weet te genezen door welke activatiemethodiek van mijn zelfgenezend vermogen dan ook, was het geen kwakzalver die dat heeft uitgevoert. Uiteindelijk draait het om de genezing en niet om regulair of alternatief( wat je daar ook maar onder verstaat).
Rare is wel dat er constante druk wordt uitgevoert door zij die de reguliere kant uitdragen richting de mensen die eerder kiezen voor alternatief. Alsof het niet mag , en imo is het enige dat niet mag ( in deze hele zaak) de keuzevrijheid beperken op welke manier dan ook.Elke mens mag kiezen wat ie wil zelfs als de heren medicie dat een onverstandige keuze vinden.
Imo is de huidige medische wereld er een van een zeer beperkte kijk op ziek zijn. Stelselmatig word ziek zijn op een chemische onbalans of een verstoring van het lichaam uitgelegt( daar wordt ik nou weer ziek van) terwijl de energetische component wordt weggewoven. Toch kan men het niet helemaal uitvlakken getuigen b.v. placebo-, nonceboeffect,psychosomatische aandoeningen.
Ik sta een veel holistischer wereldbeeld voor waarin ruimte is voor alle soorten geneeswijzen , een wereld waarin zij elkaar aanvullen , niet bestrijden. Daarvoor dient imo dan wel de marktwerking uit de gezondheidszorg te worden geweert. Alsook de octrooiwetgeving over geneesmiddelen . Als een middel ( welk dat dan ook is en dat zie ik heel ruim, van klankschalen tot kruidentherapie , en van pillen tot hypnotherapie ,noem maar op)een zieke help zichzelf te helen, is het waardevol om toe te voegen aan het gehel arsenaal van mogelijkheden.
Immers genezen dient het grootste en enige belang te zijn van de geneeskunst!
Hoi Marcel, imo is geld overal de boosdoener.
Zo was het vroeger in China, ik moest het een paar keer lezen voordat het me doordrong hoe dit ooit heeft kunnen werken.
“There used to be a system, we believe, in ancient China, where the family doctor was paid at the end of the month – but only if no one in the family had fallen ill during the month. If someone fell ill, it was the doctor’s duty to get him well AND the doctor was NOT paid for that month. Why? Because he had not done his job properly! It was the doctor’s job to practise “preventive” health care – to guide the family’s food and living habits in a manner conducive to maintaining good physical and mental health. In other words, the doctor had a vested interest in your NOT FALLING SICK.”
Maar idd, als je je werk goed doet, dan wordt je ernaar beloond. In de medische wereld is dit tegengesteld, hoe slechter werk je aflevert, hoe meer je wordt beloond.
nog een aanvulling/ betoog van deze bron en wat helemaal aansluit bij hoe ik over Ritalin, en de de complete gezondheisdzorg denk:
“Today, we have reversed the process. We go to the doctor and PAY him when we are SICK. Let us be honest – the medical profession is not responsible for this – WE are, and only WE can change this.
When the words “health care” are used, we are programmed to think of vaccinations, innoculations, medical check ups, pap smear tests, biopsies, prostate tests, urine tests, blood tests, CT scans, Ultra sound scans, MRI’s etc. – in fact the list is endless and the more it costs us to get these tests done, the more we feel satisfied that a “lot” is being done by us for our health! Not withstanding all this, nations are getting more sick by the day.
While all governments all over the world have “health” ministries, “health” services, “health” insurance – health is quite conspicuous by its absence! What we have in fact are “disease” ministries, “disease” services, “disease” insurance and so on. Hundreds of billions of dollars are spent on “health care” annually, most conspicuously by countries who are at the forefront of medical technology. Yet – ill-health, not health, is the order of the day.
Why?
Because, dear brothers and sisters, health cannot be “bought” in a pharmacy. It doesn’t “cost” money – it only demands an uncompromising quest for wellness. The pathway of peaceful and harmonious co-existence with Mother Nature and all her creatures is the ONLY way to wellness.
Is it not ironical – we first spend money to acquire ill-health (through indiscriminate overindulgence) and then we spend more money and vast amounts of national and personal resources trying to regain our health?”
@ sun
Bedankt een heel waardevolle aanvulling van mijn betoog.
Hoi Marcel, ja klopt. Na het lezen van jouw stuk, moest ik daar aan denken. Jouw mooie en wijze woorden deden me hier aan denken.
http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/big-pharma/hoe-ook-artsen-worden-misleid-door-big-pharma/
http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/medische-training-onderdrukt-empathie-bij-artsen/
http://www.wanttoknow.nl/overige/als-artsen-staken-sterven-er-minder-mensen/
En zo lult ook JennyLo er weer een end aan. Ik heb het over de tweespalt waar huisartsen in zitten, gemanoevreerd zijn.. Ze kunnen geen kant meer op. Kijk naar de dappere Van der Linden, een huisarts die zijn mond open durft te doen; spreekt voor 1000 andere artsen.
Maar aangepakt door lafhartige Coutinho, de man van het AIDS-schandaal in Amsterdam. Hij wilde zijn goede naam niet door Coutinho laten besmeuren.. Laat vervolgens het RIVM deze arts op privé-gronden aanpakken.. Wat een schofterige manier van doen vind ik dat; maar valt kennelijk te verwachten van deze miezemous:
http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/is-dit-de-coutinho-van-de-aanklacht/
Ja de geneeskunde heeft zo’n enorme ontwikkeling meegemaakt dat er bijna geen gezonde mensen meer over zijn. Mooi Marcel en Sun 🙂
De tijd gekomen dat jullie een Arts nodig hebben, zou ik niet graag in jullie schoenen willen staan, dan zullen jullie billetjes en geestje zich wel heel erg te samen knijpen, ik begrijp ook niet waar deze haat, want zo kun je dat gerust noemen van daan komt, de geneeskunde heeft zo vaak de mensheid over de dood heen getild, waarom denken jullie dat we gemiddeld zoveel ouder worden, ik veeg de excessen zeker niet onder het carpet, maar jullie generaliseren hier over wel heel erg, beetje onverstandig vind ik.
SUN 7,10
Gooi je zwarte creme maar in de vuilnisbak, ook de bio appelen azijn, en al de andere aanleunende producten, je kunt immers je gezondheid niet kopen, waar blijft WTK met al zijn artikelen over gezondheid en wel zijn.
Ik weet dit al veel langer, gezond zijn begint met gezonde producten en weinig eten, en heel veel bewegen, nou wie doet dat hier op de WTK site ?
Ik loop elke dag jaar rond een half uur in de morgen en een half uur in de middag, we eten practisch geen vlees en vis meer, en we voelen ons goed, onze vriend de huisarts, controleerd regelmatig ons bloed, en dat is het, viamine C in de R maanden, er zitten ontzettend veel leugenachtige charletans op het internet, hoed je hier voor!
Hoi Jenne, artsen kunnen vrij weinig voor mij doen, anders dan hormoonzalfjes voorschrijven.
De reden dat ik op de alternatieve route ben gegaan is juist daardoor ontstaan. Het niet verder geholpen worden in het “normale” circuit. Het circuit die je het liefst naar de “drugstore: stuurt voor de rest van je leven.
Ik heb in al mijn ziekenhuizen en artsen bezoeken maar vrij weinig goede artsen gezien. Op 1 hand te tellen.
Ze zijn er wel, zat huisartsen die inzien hoe het ook anders kan gelukkig. Uiteindelijk zal het alle artsen doordringen dat symptoombestrijding een onhoudbare situatie is. Het is ziekenzorg, geen gezondsheidszorg.
Oorzaken moeten worden aangepakt. En daar loopt de ‘alternatieve’ geneeswereld in voorop, daar zijn ze de reguliere zorgen tientallen jaren op voor.
Op een zeker moment volgt er een totale overgave aan vertrouwen en geloof in jezelf. Dit overkomt je als je bepaalde zaken ervaart en meemaakt en daadwerkelijk ziet dat we zoveel meer zijn en dat idd alles met frequenties te maken heeft.
Onderstaande is voor sommige misschien wat cru, maar ik begrijp het heel goed en ervaar dit ook:
“A strong will is the best tonic. The will becomes strong when you know that you are a child of Immortality or a person who has earned the Grace of the Lord. Medicine and hospitalisation are for those who doubt and hesitate and argue about this doctor being more efficient than the other and this drug being more powerful than the rest. For those who rely on the Supreme Doctor, His Name is the drug that cures.”
– BHAGAWAN SRI SATHYA SAI BABA
Jenne, je bent eigenlijk een goed voorbeeld van hetgeen ik hier heb gekopieerd.
-Je hebt een arts die zorgt dat je niet ziek wordt (en dus niet pas komt als je al ziek bent), zie 7.9
– Je staat in contact met de natuur, zie hieronder
– Je hebt goede en gezonde gewoontes
Je kunt jezelf een veer cadeau doen! 🙂
Het lijkt misschien allemaal zo simpel,maar zo is het leven niet bedoeld voor velen. En de praktijk is ook anders voor velen die allang mijlenver van de natuur zijn afgezonderd en omsingeld worden met allerhande elctromagnetische, hoog frequente straling etc, bovenop de zwaar vervuilde voeding en alle rommel die we ingespoten krijgen uit angst etc etc….
HOW DO WE REMOVE DISEASE AND RETURN TO VIBRANT HEALTH?
We can regain our health and vitality by following the Pathway to Harmony.
The only lasting way to return to good health (it is possible!), is through acute awareness of what is causing dis-ease in our lives. An honest self-examination is called for and with courage and determination we must embark on a programme of change. What do we change?
1. Remove all that is wrong and dis-ease promoting from our Diet and Lifestyle.
2. Add all that is good and health promoting to our Diet and Lifestyle.
bedankt Guido
Guido, hoe lang is de wachtrij? 😉
SUN, het lijkt wel ,of ik in een andere wereld leef, heb hele andere ervaringen, zou het aan de persoonlijke wisselwerking kunnen liggen.
Doe je wel genoeg, om je gezondheid te verbeteren, echt eerste vereiste bewegen, veel en regelmatig, daar mag je best manisch in zijn komt je ten goede.
Jenne, ik deel je mening dat regelmatig bewegen ( ik wandel dagelijks minimaal een uur) en gezond en regelmatig eten heel erg belangrijk zijn, maar bovenal zorgen dat je geen enkele vorm van “stress” ondervindt. En dat laatste kan slechts plaatsvinden in mijn visie als je de moed hebt om maar jezelf te durven kijken en bewust te worden van je eigen leefpatronen ( tot inkeer komen)
Ik ken zelf al jarenlang geen enkele vorm van ziekte meer, zelfs zou ik niet meer weten hoe een verkoudheid of een griepje aanvoelt. Ik heb daarom een paar jaar geleden mijn eigen risico verhoogd naar 850 euro per jaar. Onze overheid stimuleert immers dat de burgers meer verantwoordelijkheid nemen voor hu n eigen gezondheid. Nu ben ik afgelopen najaar een keer wat ongelukkig met mijn fiets gevallen doordat ik in het stuur kwam van een maatje die met me fietste. Ik kwam met mijn gezicht op de grond en had wat zwellingen en het zag er wat bloederig. Belt een ventje dat voorbbijkwam tegen mijn uitdrukkelijke wil 112 en stond er 10 minuten later een ambulance voor mijn neus. Ik heb tot 3 keer toe geweigerd om met e ambulance mee te gaan, maar ze hebben me gedwongen om mee te gaan naar het ziekenhuis ( spoedopvang).
Natuurlijk was er niets aan de hand en kon ik midden in de nacht zelf een taxi regelen om weer thuis te komen.
Wat is nu het verrotte aan ons systeem? Ik neem mijn verantwoordelijk voor een hoog eigen risico en gebruik mijn vrije wil om te weigeren om gebruik te maken van het gezondheidssysteem en kreeg achteraf een rekening gepresenteerd van bijna 800 euro voor het ambulancevervoer.
Ik ben niet snel boos, maar nu ben ik woedend. Ik zet alle mogelijke middelen in, eventueel een gerechtelijke procedure, om e.e.a aan de kaak te stellen! Ik heb al een tegenvordering ingediend bij de ambulancezorg voor de rekening van mijn zorgverzekeraar + immateriele schade. Wordt vervolgd!
hoi Jenne, zie 7.18. Deze stond in de wachtrij, ik weet niet of je hem al gelezen hebt. Ik vermoed van niet gezien 7.21
SUN, het kost in het begin veel moeite, om die zelfdicipliene te kweken, dat je niet zegt van straks of morgen, nee nu en hier, SUN
gewoon lopen, zelfs rustig kuierend is prima voor je lichaam, je hart blijft sterk, je spieren en botten idem dito, het zelfde met ons dagelijkse voedsel ik was altijd een enorme courmand, maar soms geven we ons over aan de de sin van lekkere verboden vruchten, ha ha,
maar op onze leeftijd, a fin, je snapt me wel, groet.
Er zijn vele adviezen van vetzuren tot geen suiker of kleurstoffen en neurofeedback die bij ADHD effect zouden hebben. maar wat werkelijk zoden aan de dijk zet is voeding!! kijk eens op http://www.adhdenvoeding.nl Ongelofelijk wat hier bereikt is en wordt.
Ik ben een moeder van een ADHD kind die met de juiste voeding geen ADHD symptomen meer heeft;) en suiker was niet het probleem al gaf ik hem dat nauwelijks.
En de menselijke geest van je kind.. Hoe zit ie in zijn lijf..? Ken je dit boek..? http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/meelezen/over-de-ziel-de-school/
Een stuk gelezen een keer, waarin de zelf-mutilatie van kinderen (voor mij een soort ADHS (alle dagen heel druk)), wordt toegeschreven aan het niet voor mogelijk houden in wat voor wereld ze terecht zijn gekomen. Boos op ouders, van wie ze houden.
KNIJP MEZELF EVEN OF IK WEL WAKKER BEN.. De pijn voelen van er toch écht werkelijk zijn.. Of, andersom gezegd, wanneer wordt de rest (ouders/opvoeders) eens wakker..?!
Lees nu toch eens de menselijke geschiedenis, ook die van onze kinderen, zelfmoord, zelfmismaking etc, je kan iemand en ook een kind wel voor zijn kop kijken maar niet er in, ook onder onze kinderen komen volkomen psychopatische gestoorde types voor.
Agatha Christy, an cat among the piggeons, duidelijker voorbeeld bestaat er niet.
alles is voeding, het eten wat op je bord ligt, maar ook de energie die het kind krijgt en geeft tijdens een gesprek of omgang met anderen. alle prikkels die ze te verwerken krijgen is als het ontvangen en zenden van voeding. wanneer er teveel ongezonde voeding lees prikkels tussen zitten zal het kind zich onprettig gaan voelen. als ouder bepaal je voor een behoorlijk deel waar ze hun aandacht op mogen richten. als ouder ben je tenslotte verantwoordelijk tot hun 18e levensjaar. als het goed is hebben ze dan een ervaringspakket opgedaan waarmee ze hun doelen kunnen bepalen. suc6
Het immumiseren langs de natuurlijke weg, heeft vele millioenen mensen vroeg tijdig in het graf gedragen, duidelijk voorbeeld van deze tijd de Ebola ziekte, niet te besrijden, dus de immumisering via enten is niet totaal te verwerpen, er moeten andere richtlijnen komen, en overheids bemoeing en contrôle, met ons hedendaagse nuttelose gereis, zijn we een potentieel gevaar voor ons zelf, dus als bijna altijd de waarheid bevindt zich in het midden.
Het trachten uit te roeien van energetische processen met materieel-fysische producten is gedoemd te mislukken. Waarom? Doordat we niet naar de energetische werkelijkheid kijken..! Zolang we naar de materiële kant van het leven blijven kijken, inclusief dat heerlijke ‘G E L D’, en het verdommen om de energetische ‘werkelijke werkelijkheid’ te bezien, is dit ons lot Jenne.
GUIDO.J,
Natuurlijk wat je hier schrijft is juist, dat zal ook niet werken, persoonlijk was ik altijd een bewonderaar van Pasteur, zijn wijze van werken, het met de natuur gegeven immumitijd, door toedienen van zeer kleine hoeveelheden antistof heeft gewerkt, en nog.
Maar we zijn aangeland in het tijdperk van waanzin, alles wordt aangegrepen om geld te verdienen, deze corpotate kleptomanane neocons, gaan over lijken, en Tesla was een groot wijs man, maar heeft het ook niet kunnen bolwerken tegen het kwaad.
Schrijf fout, helaas rectificatie, immuniteit, sorry for this!
De reactie van Cozmic op 4.8
trof mij bijzonder en het zou mooi zijn, als iedereen dit even wil lezen.
Een verhelderend betoog over zijn holistische innerlijke wereld.
@ mari
Als je werkelijk geinterresseert bent in het holistische gehalte van cozmics wereld belevenis, zou je even zijn artikelen hier kunnen lezen en je niet blind staren op slecht één comment van zijn hand.
Het zou je ook minder mutserig doen overkomen imo.
Dan bent u waarschijnlijk de eerdere reacties vergeten waarbij een taalgebruik werd gebezigd dat niet voor herhaling vatbaar is.
Bij het onderwerp MMS. Maar waar het mij op dit moment om gaat is: Het gebrek aan innerlijkebeschaving.
Als je zuiver kijkt naar de tekst van Cozmic : dat is toch haat! En is dit een empathisch vermogen? Holistisch ? Denk eens na en voel eens na wat die reactie is.
Beetje last van een obsessie, Mari? Van mij mag je hoor, veel plezier ermee 😉
Dank je wel Mari. dit weten we nu wel weer. Het blijven herhalen off topuc hoort hier niet thuis maar wel op de chat. daar mag je met rotte vus gooien. 😀
heeeé, daar is Mari weer. FF ON-topic, hoe vaak heb jij zelf al Ritalin in handen gehad? Wat ik van jou weet, ben jij een voorstander voor alle medicatie. Heb je nog aanraders voor ons? (duim omlaag…… 🙁 )
Jawel. De hatelijkheden vliegen weer in het rond. Ik heb als mens het volste recht om op de reactie 4.8 te reageren.
Seksistische vieze taal . En dat wordt getolereerd ? Dat is uw aller beschaving ?
Mari, een commentaar van jouw hand, gewoon over wat je zelf vindt, bent en/of hebt meegemaakt, is waarschijnlijk meer to the point, dan gezever over andere mensen… Waarom moeten mensen over de knie..? Ben jij de eerste zonder zonde, die de eerste steen gooit..?
Haal adem en ga ajb een inhoudelijk verhaal aan. En ook in mijn beleving komt het ‘mutserig’ over.. Beetje stratemaker-op-zee-show-gehalte.
Mari, ik kwam slechts makker ten paard Marcel langszij, medeparerend tegen de zin van de onzin en standaard retoriek, twijfelend tussen het woord put en kut koos is voor geen van beide, het had toch geen nut, vuile vieze gore seksist die ik ben, wat een gelul. Mijn empatisch vermogen naar jou toe is maanden geleden al tot beneden nul verdwenen en nog tast ik in het duister want je zit vol dubbele boodschappen als een pruim die nooit zal rijpen. Ga jezelf lekker bijschaven over innerlijke beschaving want je spreekt met een dubbele tong, het straalt er vanaf, een vuile slang noemen ze dat. Vanuit een sluipschuttersputje lekker hitten als een doorgewinterde laffe slang, intussen pretenderen openminded te zijn en ….. nevermind… KOTS..veel plezier met je nieuwe vriendje Jenne die met alle winden meewaait.
Na 4 doodsbedreigingen en een rechtszaak, door een anonieme ‘klager’heb ik destijds een petitie gestart voor Fernand: gezuiverd van alle blaam, de anonieme klager is niet zo anoniem, publiek voorlichten via website is niet strafbaar. Kinderen zijn de dupe van een machtsstrijd om te presteren, stil te zitten. De organisatie Zit Stil krijgt nog steeds miljoenen van de overheid om propaganda te maken voor deze drugs. Dokters die dit voorschrijven doen helemaal niet aan ge-nees-kunde, integendeel.
Artsen doen sowieso niet aan ge-nees-kunde.
Maar wel aan ge-nees-knudde.
Uitgevonden door scheten-wappers..
Het onderzoek, staat hier, onder Nature lezers over Ritalin
1400 mensen uit 60 verschillende landen en daarvan 2/3 uit de V.S gaven respons.
Dat is goed onderzoek.
Aan Alle Lezers.
Niks van aantrekken. Het is goed onderzocht zoals je kunt lezen.
Goede voorlichting toch ?
Hoi Mari, met ’toch’ haal je de overtuiging uit je betoog. Dat is nou jammer. Zoals ik al eerder vroeg, wat is jouw eigen ervaring met Ritalin?
Geef je het zelf ook aan je kinderen?
Tja, gezondheid is het allerbelangrijkste wat er is. Na alles wat we in deze omgekeerde wereld meemaken en doorstaan, vind ik dat we ons nog behoorlijk netjes uitdrukken op deze site.
Maar goed, voor de Ritalin voorstanders is dat de enige tactiek, niet van hoe goed Ritalin dan wel is, maar vooral kijken naar hoe ‘slecht’ een ander zich uitdrukt om daarmee Ritalin omhoog te halen.
Er wordt geschreven over hatelijkheden, dit zien de voorstanders maar al te graag. De hatelijkheden die ze zelf aanwakkeren en flink opstoken om zo de innerlijke vrede en gemoedsrust proberen te ontwrichten.
Dit is zo transparant als ik weet niet wat. Maar natuurlijk ook een valkuil.
Ritalin is 1 van de duizenden gelegaliseerde drugs van de pharma-industrie waar we ons geld naar toe mogen dragen om de rest van onze leven er aan vast te zitten.
Dit is zo typisch voor alles van de pharma-industrie; de verslavende werking. Een garante geldstroom van de zieke levenslang.
Maar gelukkig hoeft dat dus niet en hebben steeds meer dit door. Het is goed om te lezen hoe ervaringsdeskundigen hun verhaal hier delen over Ritalin. Ik wens allen met een Ritalin verleden een heel warm hart toe! Hopelijk kunnen we dit allen uitdragen en laten we de gedesillusioneerde pharma boeven onze gemoedsrust niet (meer) afnemen. Innerlijke vrede en gemoedsrust zijn de basis voor een goede gezondheid.
Dit artikel bevat misschien een kern van waarheid, maar de manier waarop het gebracht wordt is erg populistisch. Daarnaast zie ik ook niet in waarom Ritalin nou zo slecht is, want de genoemde bijwerkingen zijn niet heel speciaal.
En als wetenschappers aangeven dat Ritalin helpt bij concentratie en dingen onthouden, dan is het toch gewoon een werkend medicijn? De kinderen die met ADHD bestempeld zijn kunnen misschien ook op een andere manier geholpen worden, maar misschien helpt Ritalin hen juist wel om beter te presteren op school waardoor ze op een hoger niveau komen.
Wij zijn gek op Populisme, schrijven het vaak -als vanzelf- met een hoofdletter. Vinden de naam ‘Kees’ daar óók een prachtig voorbeeld van.
Kees, als nu blijkt dat CocaCola een frisdrank is, volgens de wet, dan IS het dat toch ook.. 😉 Dat je er schroeven mee los kunt draaien, dat het voor 30% uit suiker bestaat, dat het vlees oplost, is allemaal bijzaak, volgens Kees. CocaCola helpt je weer op te kikkeren. Voila, simple as that.
Kees ik weet niet of je ziet dat je een aantal keren ‘misschien’ schrijft.. Jij vindt het wel verantwoord kennelijk, om kinder-cocaïne gewoon uit te blijven proberen, want misschien werkt het.. Vreemd imo.
Ja hoor Kees, Ritalin is een werkend medicijn net als chemo en al die andere farmaceutische zooi. Het werkt allemaal maar het geneest geen ruk en brengt op termijn alleen maar schade toe.
De enige die er echt beter van worden zijn de mensen die het produceren of het verhandelen.
Kees, zoek eens op internet naar goede documentaires over retalin. Een aantal ervan zijn ook gewoon op tv geweest bij programma’s als bijvoorbeeld Brandpunt of Zembla of reportages bij Eén Vandaag. Dit soort programma’s dus, ik weet niet precies welke, maar er zijn er echt meerdere reeds op tv geweest.
Dan zie je wat retalin echt doet en dat het helemaal niet zo onschadelijk is. Sterker nog…het is zeer schadelijk, met alle gevolgen van dien. Dat jij niet ziet waarom Retalin zo slecht is, ligt alleen maar aan jouw onwetendheid, niets meer, niets minder.
En zoals ik zo vaak zeg. Er zijn zat artsen die er net zo over denken als wij, de alarmsignalen kommen immer vaak uit die hoek, mensen die weten waarover zij praten.
En over populisme gesproken…..is het medicijn Ratalin op zich niet een beetje heel erg populistisch? Dus wie is hier nu populistisch bezig?
Je mag kinderen geen harddrugs geven (want dat is het gewoon) om hun gedrag zo te beïnvloeden dat leraren en ouders er niet of nauwelijks nog last van hebben in plaats van hun taak als opvoeder serieus te nemen.
Natuurlijk zijn er nog meer factoren, maar ik noem er maar even één als zeer relevant voorbeeld.
Je mag kinderen niet aan de lopende band drugs of doping geven om beter te presteren. In de sport is dat ook verboden. Niet alleen vanwege het oneerlijke aspect, maar ook wegens de ongezonde en zelfs dodelijke kant die aan doping hangt.
Mijn zoon heeft enekele jaren ritalin gebruikt voor zijn ADHD..wat hier nu benoemd wordt als een fictieve ziekte? Zo zie ik dat niet..hij heeft er flink baad bij gehad en sloeg goed aan. Concentratie op school was veel betere en ging met sprongen vooruit. Minder druk in zijn hoofd. Dus de meningen zullen verdeeld zijn.Ik heb geen spijt dat dat ze destijds bij Altrecht en mijn huisarts kwamen met de optie ritalin.
Mensen die er baat bij hebben zitten er inderdaad en uiteraard ook tussen. Gelukkig maar. Maar de reportages liegen er niet om. Vele kinderen hebben wel degelijk hele nare bijwerkingen. Die mag je niet ontkennen.
En een enkeling heeft misschien inderdaad adhd, maar zowat hele volken het adhd label opplakken klopt gewoon niet. Hoe kan het dat je daaraan voorbij gaat? Die massaliteit zegt gewoon genoeg om alle alarmbellen te doen rinkelen, nu eindelijk ook bij officiële instanties. Het bewijs ook dat we er al die tijd zeker niet naast zaten. Wij zeggen dit al veel langer, dat het er ver over is.
En dan nog, ik zeg niet dat het makkelijk is, maar waren er echt geen alternatieven? Heb je echt alle wegen bewandeld? En vooral…heb je ook naar de oorzaken gekeken?
Zoals het ook wordt erkent nu….de verhoogde prestatiedruk, ouders die moeten werken en eigenlijk verzuimen hun kinderen degelijk op te voeden (hiermee wijs ik niet met een beschuldigende vinger richting die ouders, het is gewoon een constatering en ook gewoon de gang van zaken momenteel in onze maatschappij), minder tolerant zijn ten opzichte van kinderen die wat luidruchtiger zijn en dat soort zaken. Veel van deze kinderen zijn NIET ziek. En daar gaat het om.
En ook…die oorzaken vooral dienen besproken te worden en op hoger niveau aangepakt te worden. Maar op hoger niveau wordt de lat voor kinderen alleen maar hoger en hoger gelegd. Hoe komt het toch dat er steeds meer adhd-ers komen?
HET IS DACHT IK MEDISCH ONDERZOCHT DOOR ACADEMISCHE ZIEKENHUIZEN DAT ER WEL DEGELIJK EEN ALTERNATIEF IS EN WEL OMEGA 3-6-9. ELK NATUUR HUIS KAN JE ER OVER INLICHTEN. MIJN KLEIN ZOON GEBRUIKT OOK RITALIN, EN JE ZIET GEEN LACH MEER ALS HIJ DE PIL EENS NIET GEBRUIKT,BV. THUIS DAN ZIE JE HEM WEER STRALEN. ZIJN HELE GESTEL IS ACHTER GERAAKT EN OP SCHOOL HEEFT HIJ DE GROOTSTE PROBLEMEN. HEEFT OOK ADHD de inwerking van omega duurt wel een maand dan pas zie je resultaat. succes er mee.
Ja hoe zal ik het uitleggen. Ik heb jaren lang dit soort problemen bij kinderen gezien. Als medium kwam ik ze veel tegen met alle problemen die deze kinderen bij zich dragen. Uiteindelijk ben ik op aanwijzing vanuit de Geestelijke wereld begonnen om met 100 kinderen en hun ouders eens te kijken naar wat ze aten en welke kleuren ze vaak bij zich dragen. Ik kwam na 11 maanden van proberen tot de ontdekking dat alle 100 kinderen anders gingen reageren door de opgedragen veranderingen. Zo bleek de brandweer rode kleur heel goed te werken op het rustiger worden. ook het wegnemen van chocolade en suikers( met name in frisdranken) deed wonderen. Het aanbrengen van de gele kleur bleek een omgekeerd effect te hebben. Ze werden er allemaal veel drukker door. Hoe konden deze stoffen en kleuren nu zo van invloed zijn? Wij weten dat we leven van en in energie. Alles is energie en aangezien wij dezelfde energie zijn, vangen we veel op van wat om ons heen is. De gele kleur opent de zonnevlecht en zo pakte de kinderen veel meer op van de omgeving dan ze aan konden. De brandweer rode kleur is voeding voor de stuitchakra en zo werden ze beter geaard. Het was dus makkelijker om opgedane energie we te laten lopen. Oefeningen met boomknuffelen en vastzetten aan de grond deden wonderen. van de 100 kinderen die Ritalin gebruikte hoorde ik na de 11 maanden van uitproberen dat meer dan de helft was gestopt met het gebruik en anderen minder waren gaan gebruiken.
Toch maar even verder kijken dan het doosje Ritalin?
Inderdaad, misschien was het gewoon de energie en de tijd die deze kindertjes goed deden, ik merk het vaak ik houd van kinderen, ook de kleine psychotjes, maar met aandacht en geduld, worden ze rustig, dan vertel ik ze een mooi verhaal, je ziet ze opbloeien, niet de hypokriet spelen, lekker menselijk en vrij dat willen ze graag, soms laat ik een flinke Wind om het ijs te breken, ik heb nog al een aanmatig voorkomen, groot en met een mooie baard, maar dan op eens ontdekken ze de mens in je, en soms de kleine Jongen die je ooit was, ga altijd met ze vissen in de rivier achter ons huis, na een paar uurtjes ben ik uitgevloerd, uit de knoop halen, en zo, maar wat een leuke avontuur, ja kinderen zijn de moeite waard!
http://www.speld.nl/2010/08/28/wat-is-juiste-dosis-heroine-om-adhd-kinderen-te-kalmeren/
Ik wist wel dat het met lichaamsgewicht te maken had , maar zou gewenning ook een rol spelen?
Een beetje van dit en een beetje van dat zei die toch altijd?
Brasil aan de ritalin, 6-0 achter tegen Deutchland 😛
Hoe later op de avond hoe vreemder de mixjes, gevaarlijk spulletje hoor
http://www.grandunification.org/wp-content/uploads/2014/04/61428-waterfire.jpg
Niet relevante (OFF TOPIC) en/of beledigende REACTIE VERWIJDERD.
(Graag Chat gebruiken voor onderlinge (off topic) reacties)
Niet relevante (OFF TOPIC) en/of beledigende REACTIE VERWIJDERD.
(Graag Chat gebruiken voor onderlinge (off topic) reacties)
Evangelie van Thomas, logion 26
Jezus zei:
De splinter in het oog van je broeder zie je,
maar de balk in je eigen oog zie je niet.
Als je de balk uit je oog verwijderd hebt,
dan zul je helder genoeg zien
om de splinter uit het oog van je broeder
te verwijderen.
Waar onze kinderen ziek van worden, is de samenleving die de zelfde inhoud heeft als wat deze site uitdrukt in onmin onderling, gramnietig onderling, dan alle straling, en aan het eind van het liedje moeten die arme schapen zich ontspannen met oorlogs spelletjes vertoond op een schermtje, dat houdt geen mens vol, laat staan een kind, die harmonie en liefde nodig heeft, en de juiste uitleg over wat hem intereseerd, kinderen zijn tot een overbodig kwaad gedevalueerd, gauw naar een kleuterschool, alles even snel, deze egoïsten hebben geen recht om kinderen te maken, en zeker niet om ze op te voeden, of is het af voeden, zie hier Uw ritaline probleem, de roots van al het kwaad ligt bij ons zelf!
Ritalin voorschrijven bij kinderen vind ik zorgelijk.zelf gebruik ik zo nu en dan ritalin als pepmiddel, ik koop het via internet and i love it!
Ritalin heeft ook ernstige bijwerkingen zoals hartprblemen en onvruchgbaarheid. En het lost niets op.kinderen moeten ook tranquilaizers hebben en slaaptabletten en eetlustopwekkers.je reinste waanzin dus.gewoon rust en regelmaat, alles op vaste tijden geen zoetstoffen geen cassis en 7up enz dat is net raketbrandstof.en ja ze groeien er na dd puberteit overheen, heb 3 kleinzoons met adhd en pddnos
Mijn zoon is nu bijna 24 jaar ,hij was alijd een druk manneke,en begon later te praten, hij heeft logopedie gehad ,dat sloeg niet aan.heb heb zingend en leren praten ,werkte veel beter,toe wist ik het ,moedergevoelens en intuitie,werk het best ,er werd op de basis school al gauw gezegt,hij heeft adhd,ik naar mijn huisarts en ik vertelde hem ,dat ik dat niet geloofde ,hij zei ben het eens met jou,Mijn zoon werd ritalin aangeraden ,door een juffrouw van school ,ze zei ga naar een psygoloog,Ik heb weer geweigerd,.ik ben begonnen met alles los telaten alle oefeningen met woordjes huiswerk,bijles ,enz.heb daarna een beloning systeem ,ingevoerd ,doodgewoon ,als jij op tijd gaat slapen krijg je een sticker ,zo steeds meer dingen heel voorzichtig zonder dwang,deed hij niet zijn best dan geen sticker,gegeven moment ging dat echt werken,,daarbij ook regelmaat ritme ,en aandacht ,hij groeide weer ,en at goed ,hij bleef druk,maar iets in me zei, hij moet omgaan ermee en zich aanpssen,zodat hij leert dat te beheersen,nu is hij nog steeds druk,maar weet de nadelen ,en voordelen ,alles wat er gebeurd leert hij een les uit,Nu weet ik dat sommige kinderen ,alleen meer structuur nodig hebben en heel moeilijk zijn,maar adhd in afkorting ,betekend aandacht terkort ,om het zo maar te noemen,zo zie ik het ,
De mateloos populaire CEASE-therapie staat eigenlijk op 4 poten. Allereerst dienen de ziekmakende factoren (vooral de vaccins) die ertoe geleid hebben dat het kind ziek of gedragsgestoord is geworden te worden ontstoord, daarnaast maken we ook gebruik van de orthomoleculaire geneeswijze, voeding en natuurlijk de klassieke constitutionele homeopathie.
Gelukkig gaan steeds meer ouders zich verdiepen in de vaccinatieproblematiek. Het is niet meer dan een idee fixe dat vaccinaties al die ziektes hebben terug gedrongen. De echte redenen voor het teruglopen van die ziektes waren vooral hygiëne, voeding, behuizing en arbeidsomstandigheden.
Een uitzondering zijn natuurlijk de kinderziektes zoals bof, mazelen en de rode hond, die trekken zich niets aan van hygiëne of iets dergelijks, maar die zijn dan ook bedoeld om het immuunsysteem van een kind te ontwikkelen.
WTK heeft ooit een schitterend artikel over de CEASE geschreven, zou fantastisch zijn als die weer eens op de voorpagina kwam.
Je kind vertellen dat er iets mis is met zijn hersenen – je hebt adhd – is niet-wetenschappelijk onderbouwd en derhalve onaanvaardbaar
Het drogeren van kinderen met ritalin is het stelen van kindertijd ten behoeve van het gemak van volwassenen. We verstrekken middelen aan kinderen met de potentie van cocaïne en speed, terwijl er ook bij wetenschappers zorgen zijn aangaande de schadelijkheid van deze middelen (Gezondheidsraad, 2014). Behalve bijwerkingen, verslaving en ontwenningsverschijnselen, veroorzaakt ritalin vaak het gedrag dat men wil bestrijden.
Ouders, leraren en overheid zijn met dit label echter vrijgepleit van het nemen van verantwoordelijkheid voor respectievelijk opvoedingsproblemen, ordeproblemen en overvolle klassen. Kinderen verdienen duidelijkheid, aandacht en respect in plaats van het liefdeloze bedwelmen van hun geest en een kulverhaal over een afwijkend brein.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3687770/2014/07/11/Stop-met-kinderen-ritalin-voorschrijven.dhtmla
Moderne ouders noemen hun kids nu al bijvoorbaat Rita, Lynn, Co en Caïn.
Er bestaan geen beperkingen. mensen die afdoen van wat de hogere macht abnormaal vind word bestempelt met autisme, adhd en noem het maar op.
Net als het slikken van anti depressiva de patient niet beter maakt , veranderd het slikken van Ritalin niets aan het gedrag als men met het slikken van deze middelen stopt .
Heb eens naar de behandelend arts van een depressieve vriend gevraagd wat het Protocol was , antwoord was dat ik dit aan de patient moest vragen . Nee antwoorde ik u bent de behandelende arts , hoe denkt u hem te genezen van zijn depressie , het slikken ervan onderdrukt alleen het symptoom . Er werd aan de familie het advies gegeven mij op een afstand te houden .
Je moet de gedachte van de patient herstructureren in beide gevallen anders veranderd er namelijk niets .
jij bepaald immers als individu zelf je gedachte en al je eigen gedachte zijn zelf mindmade .
Curcus mindfullness doet wonderen en iedere dag mediteren om rust en orde aan te brengen in dit hectische leven waarin we allemaal onder hoogspanning staan.
Bewust leven en een gezonde levensstijl hoort hier ook in thuis en kijk eens naar de suikerinname van kinderen , dit kan ook tot hyperactivitiet leiden .
Amen, Candor.
Heb jij het zelf dan wel eens ingenomen?
Op sommige punten ben ik het met je eens, maar een kind van 2 tot 16e jaar opgevoed in een rustig stabiel gezin, met 1 zusje, was op school niet te hanteren, laat staan thuis een complete wervelwind tot s,nachts toe, heb jaren moeten vechten voor haar, tot ze op haar 11e van school afmoest omdat de leerkrachten, haar niet in de klas wilde hebben, is naar speciaal onderwijs gegaan , en slikte Ritalin, ze werd een heel ander kind, nu als volwassen vrouw een gewoon gezellige dochter.ze had ook geen bijwerkingen.
n casu mijn afwijkend gedrag als gevolg van nervositeit en prestatiedruk, hebben mij enige tijd met Ritalin laten expirimenteren. Ik was verheugd te constateren dat een milde dosis Ritalin in combinatie met een paar jonge borrels mij de rust terug gaven welke ik miste. Het beste resultaat bereik ik door de Ritalin in Jonge Jenever op te lossen.
Kortom een paar borrels met ritalin geven mij de rust waarna ik op zoek was. Ik heb dan ook al veel plezier gehad aan de alcoholcontrolle waarschuwings app App op mijn Samsung Ik kan het u aanraden.
Adhd pddnos add autisme etc zijn geen stoornissen in de hersenen het zijnsspiritueler kinderen die een speciale taak hebben hier op aarde. Ze zijn Door God gezonden om de wereld te veranderen en te redden van onze ondergang. Er wordt vaak beweerd dat het een gedragsstoornisis, maar wat is de norm, zijn we niet allemaal vverschillend en wie bepaald ded enorm een aar geleerde psychiaters, de meeste va niet hen hebben zelf ernstige psychologische problemen. Nee je bent goed zoals je bent, je hoeft je niet aan te passen zoals het maatschappelijk verantwoord is. Onze diversiteit is een gift. De kinderen hoeven zich niet aan te passen aan systemen die menen beperken zoals de psychiatriemet de paharmaceutische industrie wil om zo controle ov er ons te houden en ondertussen zichzelf verrijken.
Beste Joost van Berkom. Ik ben het volkomen oneens met jouw visie.
Adhd heeft leuke kanten maar voor mij is het merendeel een ware hel. Ik geloof absoluut niet dat dit God’s bedoeling is. Maar ieder zijn nening😉
ik geloof niet zo zeer in een god, ben het er voor een deel mee ens, dat je jezelf moet kunnen zijn, maar dat moet je als kind wel kunnen dragen, als dat niet lukt heb je hulp nodig,
Ik word er echt doodziek van hoe men denkt… wij zijn hier in huis voorstander van regelmaat, rust en reinheid. Ondanks dat zat mijn zoon niet goed in zijn vel. Op de leeftijd van 4 jaar verklaarde hij zelf mama ik heb storm in mijn hoofd. 4 jaar lang zijn we met allerlei onderzoeken bezig geweest. Zijn woede aanvallen waren te erg, gooide met stoelen en banken als hem onrecht werd aangedaan. Hij is uiteindelijk getest op ADHD. Na de diagnose eerste half jaar geprobeerd om hem zonder medicatie maar wel met de juiste begeleiding zijn schooljaar laten starten. Helaas zonder succes want zijn storm in zijn hoofd bleef. We zijn gestart met ritalin en hij krijgt 2 pilletjes per dag. Hij is nog steeds hetzelfde jongetje vrolijk, gezellig maar het allerbelangrijkste voor hem de storm in zijn hoofd is gaan liggen. Hij wordt nog steeds wel eens boos maar nu blijven de stoelen en tafels staan en is er op een redelijke manier ook met hem te praten.
Wat ik probeer duidelijk te maken. Mensen die totaal niet weten waar ze over praten en alleen maar met de media meelullen hou lekker je mond dicht of neem eens een kind van een bekende waarbij het geconstateerd is in huis kijken of je nog zo denkt………
Blij dat je met 2 pilletjes per dag de boel weer onder controle hebt. Zouden meer mensen moeten doen 😉
Het gekke is, dat deze kinderen vaak in situaties waar ze zich zelf kunnen zijn, ook geen last hebben. Alleen in situaties waar men veel van hen verwacht, meer dat ze ‘kunnen’ geven.
Dit is ook op andere manieren via een natuurlijke weg oplosbaar. Heel begrijpelijk dat de Farmaceutische medicijnen helpen. Dit komt omdat ze de symptomen bestrijden en niet de kwaal.
Mee eens! Ik heb een vreselijk moeilijk leven achter de rug. Na 38 jaar wist ik eindelijk wat ik heb: Adhd. Slik nu 4 jaar concerta en leef ipv. Overleef! Toch is het best moeilijk om voor methylfenidaat te kiezen als je eigen kind nog zo jong is. Ik denk weleens had ik dit maar 20 jaar eerder geweten dan had ik zoveel meer kunnen doen! Het is niet zo zwart wit als dit artikel doet vermoeden.
M,n jongste dochter heeft 6 jaar Ritalin gebruikt voor ADHD, ze heeft er baat bij gehad en geen bijwerkingen, is zelf op haar 17e mee gestopt, nu als volwassene is ze een gewone normale vrouw, heb wel ontdekt dat ze als baby en peuter geen kleurstoffen kan verdragen, die ik ook zoveel mogelijk vermijden, toch duurde het Tot haar 11e voordat men ontdekte dat ze te druk, te afwezig, geen concentratie, leefde op roze wolken, heb als ouder er vanalles aan gedaan.werd Door leerkrachten gezien ,als moeilijk opvoedbaar en gestoord.
ADHD bestaat niet.. Lees het artikel; zelfs met plaatjes kijken kom je een end..!
Ritalin wordt ook gesnoven door volwassenen
AD(H)D bestaat niet?
Ik kon me als kind al niet goed concentreren op school, kreeg alleen maar slechte cijfers. Het was heel druk in mijn hoofd, ik zat vaak voor mij uit te staren in de klas omdat mijn gedachten alle kanten op ging. Ik kon me gewoon niet concentreren, hoe graag ik dat ook wilde. Ik wilde ook wel eens een goed cijfer halen dus als we weer een toets hadden dan ging ik er voor, en niet alleen om mijn ouders en de meester trots te maken maar ook omdat ik zelf ook wel eens een goed cijfer wilde halen. Leverde elke keer mijn toets in met het idee dat het echt wel een goed cijfer zou worden tot ik mijn cijfer te horen kreeg……… dikke onvoldoende!
Er brokkelt steeds een stukje van je zelfvertrouwen af tot er bijna niets meer van over blijft. En dan ben je volwassen en moet je voor jezelf/je gezin zorgen.
Dan komen die zelfde problemen ook op je werk en in je huishouden terug. Ik had altijd het gevoel dat ik het niet kon, dat ik dom was, dat ik niet kon functioneren zoals andere mensen. En toen ik in een heel diep dal zat las ik over ADD. Ik had nooit aan ADHD gedacht want ik ben helemaal niet druk maar van ADD had ik nog nooit gehoord. Ik ben er over gaan lezen en het was alsof ik een verhaal over mezelf aan het lezen was.
Ik ben naar de huisarts gegaan om te vragen of ik getest kon worden op ADD en na heel veel gesprekken, testen, vragen kwam de uitslag: Overduidelijk ADD!
Ik heb toen nog een tijd therapie en tips gehad en ook medicijnen. Het heeft mijn leven veranderd en ik voel me eindelijk begrepen en ik zit lekker in mijn vel. Ik kan weer goed functioneren op mijn werk!
Dan lees ik hier: Ritalin! So much easier than parenting. En dan kan ik alleen maar zeggen, dit is geschreven door iemand die geen AD(H)D heeft!
Want als je als ouder een kind hebt met AD(H)D dan kan je op je kop gaan staan, de drukte in het hoofd van je kind dat kan je voor een deel wel oplossen door je huis opgeruimd te houden, alles op een vaste plaats, alles op een vaste tijd te doen en elke dag kijken of hij zijn huiswerk gemaakt heeft, of alles in zijn tas zit voor de volgende dag, of zijn kamer opgeruimd is zodat hij een rustige omgeving heeft om zijn huiswerk te maken en even zich terug te trekken.
Maar als dat allemaal niet genoeg is zal je toch verder moeten kijken want uit mijn eigen ervaring weet ik dat als je als kind alleen maar slechte cijfers krijgt op school dat dat je geen zelfvertrouwen geeft. Dus de zin: ”Ritalin! So much easier than parenting” maakt mij als moeder heel boos en onbegrepen!
Het uitspreken in die zin over Ritalin van het onvermogen van ouders, is niet kwaadwillig. Het probeert imo te vragen OF je wel genoeg hebt gedaan. Jij zegt van wel; maar niemand die beweert dat het over jou(w situatie) gaat.. Probeer misschien de nuance te zien, en zo’n algemene tekst niet persoonlijk te nemen..
Het feit dát je reageert betekent dat je je aangesproken voelt. En dan is er een Nederlandse spreekwoord: ‘Wie de schoen past, trekke hem aan’..
een gemene reactie guido, het is niet dat wij de schoen aanpassen, we horen het zo vaak van mesnen die het niet zelf ondervonden hebben dat we in de verdeding gaan, kan je ons niet kwalijk nemen
als ik dit lees gaan mijn haren recht over eind staan, alsof adhd geen gebrek is, en alsof het aan de opvoeding zou liggen???
ik heb een zoon en een dochter mijn zoon heeft adhd, en wilde als kind van 7 dood omdat hij het gevoel had dat hij niet in deze wereld paste, je moeder hart breekt.
ja het is een verdovend middel, en als moeder geeft je het liever niet, maar alles beter dan een kind dat niet leven wil, de dokter onderzoeker hier weet alles zo goed, maar wat weet hij over gevoel???
Mijn hele familie leed onder mijn zoon zijn “fictieve adhd” tot hij ritalin kreeg, vanaf die tijd geen het prima, nu is hij 20 en doet het al jaren goed zonder medicijnen, heeft zijn plek gevonden en is gelukkig,
dus de zin: Ritalin! So much easier than parenting. is grote onzin, mensen die adhd niet ondervonden hebben weten niet waar ze over praten, en dit maakt mij boos,
ik weet dat ik er goed aan heb gedaan dat hij ritalin heeft geslikt,al is het een drugs, so what!!!!!!!
Ellen, jij bepaalt je leven, dat klopt. Jij beslist als ouder over je kind. Maar dan moet je niet die beslissingsbevoegdheid gaan gebruiken om een ziektebeeld af te keuren; gebruik van Ritalin goed te keuren, in het algemeen i.p.v. voor jezelf..
Je tekst ‘alles beter dan een kind dat niet leven wil’ zegt in dat verband alles.
Wie weet hoeveel kleurstoffen je (ws. onbewust) je kind hebt gegeven.
Wie weer wat voor andere oorzaken er waren
Wie weer wat voor BETERE middelen dan kindercocaïne er waren/zijn..
rest my case
guido, kleurstoffen, chocolade,je kunt het zo gek niet bedenken, alles al uit zijn voeding geschrapt, helaas hielp dat niet
er zijn zoveel medicijnen, die een slecht neveneffect geven, daar valt niemand over heen, maar een kind dat adhd als diagnose krijgt, mag geen medicijn gebruiken omdat het onder the opium wet valt??
Veel kinderen met adhd voelen zich diep ongelukkig, niet omdat mensen hun niet begrijpen, maar de kinderen de mensen en de wereld niet begrijpen.
geloof me een moeder gaat niet over een nacht ijs en geeft haar kind zomaar drugs, het is pure wanhoop, wat je ertoe zet.
Ik zou bijna wensen dat iedereen een dag in zijn leven meemaakt wat een Echte adhder meemaakt
Er komt een vrouw bij de dokter…. 1,5 jaar psychiatrische onderzoek verder en diagnose 2 kinderen met ADHD in verschillende maat van ernst. Welke oplossingen worden jou geboden, ritalin of niets en je kinderen laten aanmodderen in hun hoofd en met het concentratieprobleem. Intelligentie staat niet ter sprake, zij zijn intelligent zat alleen de ADHD staat in de weg. Wat kun je als ouders???? Ieder van ons wilt het best voor zijn kind/ kinderen toch? Andere opties worden niet geboden dus aan de ritalin dan maar met pijn in de hart omdat deze ouders tegen medicijn gebruik zijn in welke vorm dan ook!!! J. Gaat naar de VWO met een cito score van 548. Zijn mentor laat zich ontvallen dat zij de ritalin maar niets vindt en dan, Bam!!! begin van de ellende… J stopt met de medicijn zonder enige overleg en met alle gevolgen van dien. Hij kan zich niet meer concentreren vervalt van VWO naar Havo en dit dreigt ook weer mis te gaan. Puberteit + adhd= een onhandelbaar kind. Gisteren naar huisarts geweest met alle klachten. Doorverwijzing naar de kinderarts die weer doorverwees naar de huisarts die zelf weer doorverwees naar de GGZ. Beste mensen, serieus, naar de GGZ de instantie die kinderen diagnostisceerde aan de hand van een in te vullen formulier met een 30 talen vragen. Oh ja, handjes klap, jippie wij kunnen de ” hulp” verwachten van een psycholoog. De zelfde psycholoog die in slaap dreigde te vallen tijdens een behandeling!!!! Om een lange verhaal kort te maken” sorry Fransen kunnen geen korte verhalen vertellen”, deze ouders weten het niet meer !!! Ritalin was niet goed maar dit ook niet. Graag jullie input als jullie betere ideeën hebben om ons te helpen.