x
x
x
Hoe de petro-industrie ‘alternatieven’ vermoordt..!
© WantToKnow.nl – Guido Jonkers/augustus 2011
x
Natuurlijk heb jij ook weleens de gevolgen ondervonden van luchtverontreiniging, in de Randstad van ons land, of elders in de wereld, op vakantie of zakenreis. In het bijzonder in de grootstedelijke gebieden op Aarde is de lucht die we inademen zéér ongezond. In sommige steden zoals Mexico Stad, Los Angeles, Santiago de Chili en Moskou, wordt er door radiozenders gewaarschuwd voor verontreinigde lucht, dat oudere mensen en kinderen zouden thuis moeten blijven. Maar ook sporters dienen in die gevallen acht te slaan op het verminderde zuurstofgehalte van de lucht. Maar het gaat vooral om mensen met astma, die rekening dienen te houden met een sterk verminderde zuurstofopname. De oorzaak…? 3x raden..
Wijzelf blijken de oorzaak van dit steeds groter wordende probleem. Want door de steeds groter wordende uitstoot van aardolie-verbrandingsrestanten, via de motoren van onze auto’s en vrachtauto’s, verminderen wij jaar ná jaar, het zuurstofgehalte in de atmosfeer. Maar om dit probleem op te lossen, een probleem dat -zoals gezegd- al is uitgegroeid tot een wereldwijde catastrofe, werd zo’n 25 jaar geleden al de oplossing gevonden. En vertel ons nou niet dat je er nog niet van gehoord had..?
1996
In dit jaar werd de eerste elektrische auto gepresenteerd, die van de lopende band rolde bij GM, General Motors, één van de grootste automobielconcerns ter wereld. De auto werd snel een succes en reed rond in de straten van Californië. Het was een snelle auto, die met 9 seconden optrok van 0 naar 100 km/h! Maar het was natuurlijk vooral een auto die STIL was en absoluut geen luchtverontreiniging veroorzaakte..!
De auto veroorzaakte geen uitstoot van CO2, sterker nog: de auto had niet eens een uitlaat..! En wat natuurlijk absoluut een revolutie was: je hoefde niet meer langs de benzinepomp, maar kon gewoon je auto thuis opladen, door middel van een snoer, dat gekoppeld was aan het elektriciteitsnet. Maarrrr….!
10 Jaar later was deze auto volledig uit het straatbeeld verdwenen.. Hoe was dit mogelijk..? Wat daarbij van belang is om te weten, is dat deze auto’s niet konden worden gekocht in een showroom, of bij een autodealer.. Deze elektrische auto’s konden alleen worden gehuurd van eigenaar General Motors! En wat bleek toen ineens: deze auto’s konden NIET voor een TWEEDE termijn worden gehuurd..!!
Het was eigenlijk heel simpel, General Motors haalde de auto’s weer op bij de eigenaars, waarvan velen protesteerden.. En vervolgens.., werden deze auto’s vernietigd..! Rarara..?
1997
Nissan presenteert op de autobeurs in Tokyo haar elektrische auto, de Hypermini. Opnieuw speelt Californië een hoofdrol bij de adoptie van déze elektrische auto. Het gemeentebestuur van de stad Passadena in Californië, verkiest deze auto namelijk als ambtsvoertuig voor haar gemeente-ambtenaren.
De redenen hiervoor waren eigenlijk heel simpel: deze auto was uiterst efficiënt, kon eenvoudig overal worden geparkeerd, zelfs op het trottoir in noodgevallen. En ook in het drukke verkeer bleek dit slimme elektrische autootje uiterst behendig. En last but not least geen vervuiling meer van overheidsauto’s in de stad.
Kortom een uiterst slimmer keuze van de gemeente Passadena..! Iedereen gelukkig toch? Maar ook hier gebeurde echter het ongelooflijke.. In 2006 liep het leasecontract tussen de gemeente Passadena en Nissan af, en wat denk je..? Aan de ene kant was er toen de gemeente Passadena, die graag een verlenging van de huurcontracten van deze autootjes wilde, maar aan de andere kant was het Nissan, dat vreemd genoeg weigerde de auto’s nog langer te verhuren. Waar hadden we dit meer gehoord? Nissan besloot simpelweg alle elektrische Hypermini-autootjes weer op te halen , om ze vervolgens te.. SLOPEN…!
2003
In dit jaar besloot Toyota om een elektrische auto in productie te nemen, die de naam ‘RAV4-EV’ (EV = Electric Vehicle) meekreeg. Deze elektrische 4-wheel-drive was een uiterst geavanceerd, technologisch apparaat, dat door mensen al vanaf de jaren 1997 werd gewaardeerd in de dieseluitvoering en in de elektrische testuitvoering.
De oplaadkosten voor een volle accu bedroegen in die tijd US$ 0,09 per Kw, hetgeen betekende dat je voor het bedrag van US$ 2,70 een volledig opgeladen accu had..! In 2005 liepen de lease-contracten van deze auto’s af, en je raadt het al.. Toyota was er als de kippen bij om alle auto’s die bij particulieren en bedrijven aanwezig waren, terug te halen. Want alle auto’s dienden te worden.. gesloopt.. !
Maar toen begonnen de Amerikaanse burgers zicht te organiseren.. ! In een poging deze auto’s van de sloop te redden, werd een vereniging opgericht, die de toepasselijke naam kreeg : ‘Don’t Crush !’ Deze club slaagde erin om ruim 3 maanden stevige druk uit te oefenen op Toyota. En wat niemand voor mogelijk hield, werd bewaarheid. Toyota stond het toe, dat mensen die een RAV4-EV hadden geleased en deze nu wilden kopen, dit nu mochten doen.. !
Het addertje onder het gras..
Want deze stevige auto liep op een krachtige batterij, de NiMH-EV95 en de productie van deze batterij werd gestopt. Ondanks de vraag stopte de fabrikant met de productie. Het bleek dat het patent op deze accu in 2005 was opgekocht door een bedrijf dat was opgericht als joint venture van TEXACO en CHEVRON.. Deze club legde maar liefst US$ 30 miljoen neer voor deze fabriek, om vervolgens, hoe vreemd het ook mogen klinken, deze fabriek van de unieke elektrische accu’s, volledig te demonteren.
Jeffrey Luers
Het is bij deze hele ontwikkeling uiterst curieus, dat de ontwikkeling van de brandstofmotor in deze periode van 20 jaar, sterk werd ondersteund, terwijl die van de elektrische auto sterk negatief werd beïnvloed. In Juni 2001 werd de nachtmerrie van de 23-jarige Amerikaanse activist Jeffrey Luers bewaarheid, toen hij werd veroordeeld tot een gevangenisstraf van 22 jaar en 8 maanden, wegens het verbranden van 3 Hummers.
Deze benzineslurpende bakbeesten van auto’s, zijn vooral bekend door het gebruik ervan in het Amerikaanse leger. Met zijn actie om deze benzinemonsters te verbranden, wilde Jeffrey Luers aandacht vragen voor de dreigende vernietiging van de wouden in de VS, door de enorme uitstoot van brandstof-CO2.
Conclusie
De lobby van de olieproducerende monsterconglomeraten in de wereld, willen niet dat concurrentie het levenslicht ziet, in de vorm van elektrische auto’s en voertuigen. En zo worden er in de naam van aardolie, wereldwijd oorlogen gevoerd en indirect mensen onnodig vermoord, voor een brandstof die volledig uit de tijd is, en daarbij ook nog eens een uiterst giftige bijdrage levert aan de milieuvervuiling.
Alternatieven voor de elektrische motoren
BMW heeft inmiddels een commerciële auto ontwikkeld, die volledig op waterstof loopt. En dit is inmiddels al 10 jaar geleden! En ook oud-gouverneur van Californië, Arnold Schwarzenegger, rijdt in een Hummer, die door waterstof wordt aangedreven!
Vorig jaar werd een auto gepresenteerd, die de naam ‘Genepax’ kreeg. Hierbij gaat het om een auto, die uniek in de wereld, volledig door waterdamp wordt aangedreven. Maar dat is nog niet alles, want deze waterdamp hoeft niet eens zuiver te zijn..! Het hoeft niet gefilterd. Gewoon regenwater uit de goot is prima, of water uit de sloot..!
Deze Genepax is in staat om met 1 liter water, 80 kilometer af te leggen. Hij rijdt dus op een tankje van 50 liter water maar liefst 4000 kilometer!!
Dan blijft dus als laatste vraag over, waarom auto’s gebaseerd op deze technologie niet al jaren in de showrooms te koop zijn.. Auto’s met aardolie-gebaseerde brandstof, zouden toch inmiddels allemaal alleen nog maar op de schroothoop te vinden moeten zijn..? Het rijden op auto’s die alleen op waterstof rijden, betekent dat de enige ‘afval’ van het verbrandingsproces, simpelweg ‘water’ is en heet..! De enige andere component die nodig is voor de verbranding van water, is lucht.. En ook dat is in grote hoeveelheden vrij verkrijgbaar, zoals jij ook weet..
En stel je eens voor, dat de vraag naar aardolie volledig in zou zakken, op basis van de vervangingsvraag naar… WATER voor auto- en vrachtwagenmotoren..!
En heb je ook al gehoord van het onderzoek dat een commissie van het Amerikaanse Congres heeft laten uitvoeren, naar de invloed van speculanten op de prijs van aardolie? Het bleek dat de prijs van aardolie ruwweg de helft zou bedragen van de huidige ‘marktprijs’, wanneer speculanten zicht niet met de vraag en het aanbod van aardolie zouden bemoeien..
En wist je dat onder deze spekulanten alle grote investeringsfondsen uit de USA en Europa te tellen zijn..!
Wie heeft er baat bij een hoge olieprijs?
Het zijn vooral de mega-olieconcerns, die door de macht van het geld, in staat zijn om de wetgevende machten in Europa en de VS te controleren! En dan te bedenken, dat wij hen in het zadel hebben geholpen, door het betalen van de krankzinnige brandstofprijzen!
Het zijn de families Bush, Rockefeller, Rothschild en ook de Engelse en Nederlandse Koninklijke families, die met hun enorme vermogens in staat zijn om de grote industrieën te controleren, industrieën die op hun beurt allemaal en vooral van aardolie afhankelijk zijn.
De mythe van bio-brandstof
Wist je dat door het vermengen van bio-brandstof met aardolie, zoals dat nu overal in de wereld geschiedt, ons JUIST afhankelijker maakt van aardolie, dan ooit tevoren? En het was deze jongens alleen maar te doen om onze afhankelijkheid van aardolie juist te verminderen..!
Wanneer de biobrandstof-industrie zich volledig overlevert aan de aardolie-industrie, telt vanzelfsprekend het recht van de sterkste. Ook hier weer.
Biobrandstof zal NOOIT in staat zijn om op ‘eigen benen’ te komen staan; altijd zal er de invloed zijn van de aardolie-industrie! En daarbij is inmiddels bewezen, dat de omwisseling van voedsel voor brandstof, volledig catastrofaal is voor de wereldvoedselproductie. Het is voor boeren immers veel aantrekkelijker om hun land te bebouwen met biobrandstof-gewassen, dan met prijsgevoelige voedselzaden!
De claim dat biobrandstof ‘dus’ beter is voor het milieu, is per definitie een fabeltje. Biobrandstof is gewoon niet genoeg voorradig, om te voorzien in de wereldwijde verslaving aan (aard)oliebrandstof. En ‘dus’ dient biobrandstof te worden bijgemengd met aardolie. Maar feitelijk gebeurt, terwijl we er met onze neuzen bovenop staan, precies het omgekeerde.. Snap je??!
Wat kun je doen om deze situatie te verbeteren?
- Als je deze informatie belangrijk vindt, stuur hem dan door aan je vrienden, collega’s en familie.
- Vraag de volgende keer serieus, als je een nieuwe auto koopt, keihard om een auto die op waterstof loopt, of een die elektrisch is aangedreven. Of, en doe dat desnoods alleen voor de show, vraag er een die op puur WATER loopt..!
- Binnen enkele maanden zal iedereen zich de vraag stellen, waarom de grote olieconcerns in staat mogen worden gesteld om hun aardoliemonopolies te bewaken, door het vermoorden van alternatieve energie-aangedreven voertuigen?
- Wil jij dat je kinderen en jijzelf schone lucht kunnen inademen, dan dien je bewust te handelen. Niet te wachten en te denken dat ‘jij er ‘toch’ niet toe doet’..! Je doet er wel degelijk toe. Onze wereld is vol van mensen die denken dat ‘ze er niet toe doen’.. Tot groot vermaak van hen die weten dat het precies andersom is.. De grote oliemaatschappijen, die hun producten zo duur mogelijk aan jou verkopen, en van de mega-miljarden winst ervan, invloeden kopen in processen die jou weer het leven zuur maken.. Letterlijk en figuurlijk..!